Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:00

Ja klopt 3x pw is wel veel, maar ik ben bang dat het met 2x pw wk net te weinig is?
Het is lastig Kay, juist omdat je net pas 1x 7,4 km heb uitgelopen.
Het zou wel haalbaar zijn, maar gewoon met een rustig tempo. En hopen dat je geen blessures krijgt tijdens het trainen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:39

Zo! Aardig compleet al zeg ik het zelf.
Gelopen PR's op 5 en 10 km mogen jullie ook doorgeven evt., moet even kijken hoe ik dat handig doe, maar daar kom ik nog wel uit.
Weet iemand hoe je in deze lijst met kleurtjes kunt werken? Lukt mij niet.
Ik mis nog een paar leeftijden, maar voor de rest klopt het aardig.

Citaat:
DOELENLIJST

ArieBombarie (al jaren 25 jr, loopt 3x/wk)
- Op 19 mei: Nike We Own the Night ladies run (10 km) in 1 uur 15 min
- 26 mei 5km Color Run - niet op tijd lopen
- 21 juni 10 km lopen in 1 uur 5 min.
- Op 21 september, Damloop, 16,1 km in 1,5 uur

BusyMissy (49 jaar, loopt ca. … /wk)
- Op 14 juni: Colorrun in Vlissingen
- Op 8 juni: rondje Dongen (10 km)
- Een wedstrijd lopen van 12,5 km
- Op 1 september Ten Miles Tilburg (16,1 km)
- Op 22 september Damloop (16,1 km)
- Einddoel voor 2013: ergens een halve marathon lopen

Chernique (19 jaar, loopt ca. 2-3x/wk)
- een snelle 5 km neerzetten met een gemiddelde van ruim boven de 10 km/h (12,5 km/h, 25 minuten)
- 10 km uitlopen
- 10 km in 1 uur lopen
- Op vrijdag 21 juni: Grachtenloop Haarlem, hier een snelle 5 km of een ‘normale’ 10 km uitlopen
- 12 km uitlopen
- 16 km uitlopen met een tijd rond de 1,5 uur
- Goede hardloopschoenen kopen en eens flink geld aan mezelf uitgeven

DarkShines (27 jaar, loopt ca. 2-3x/wk)
- 5 km in 30 minuten
- 10 km uitlopen
- Op 1 juni: Van Goghloop in Nuenen (5 km)
- Op 9 juni: berekuilloop Utrecht (5 km sponsorloop leef-lef-kwf)
- Op 14 juni: Colorrun Colours by the Sea Vlissingen

Droomster (23 jaar, loopt ca. 3-4/wk)
- 5 km aan 1 stuk lopen
- Op 9 juni: Ladiesrun Rotterdam (5 km)
- Op 14 juni: Colours by the Sea in Vlissingen (5 km)
- Lopen opbouwen tot 10 km
- In 2014: de 10 km lopen in Rotterdam, eindigen op de Coolsingel

Eliine (25 jaar, loopt ca. 2-3/wk)
- 5 km uitlopen; 5 km in 30 minuten (gehaald in 29:45)
- Op 10 mei: GGZ Loop in Bennebroek (5 km)
- Op 21 juni: Midsummernight run in Amsterdamse Bos (5 km), doel: 5 km binnen 29 min óf 10 km
- 10 km uitlopen
- 10 km in 1 uur lopen
- 10 mijl lopen (?)

Fleury (27 jaar, loopt ca. 2x/wk)
- 10 km uitlopen
- 10 km uitlopen binnen een uur
- Op 1 juni: Van Goghloop in Nuenen (10 km)
- Onder voorbehoud, op 14 september: SintPietersberg Trail (8 km, 300 hoogtemeters). Doel: uitlopen

Guinevere (29 jaar, loopt 1-2x/wk)
- 5 km in 24 minuten lopen
- Op 11 mei: Komen Global Race for the Cure (5 km)
- Op 9 juni: Howard Country Library System (5 km)
- Halve marathon lopen

Hannahfrouk (48, loopt gem. 3-4x/wk)
- 5 Km uitlopen (gelukt in 38 en later in 33)- strakkere bovenbenen krijgen
- Op 26 mei: Hanzeloop in Zutphen (5 km) uitlopen in 30 minuten
- 10 km in 1 uur lopen

Lente (28 jaar, loopt 2-3x/wk)
- 5 km aan één stuk lopen (gelukt in 38 min op 5,11 km)
- 10 km lopen
- Op 22 september: Damloop (16,1 km)
- Colours by the Sea lopen, 5 km

Max_en_Max (17 jaar, loopt ca. 4x/wk)
- 5 km lopen in 30 min.
- Op 23 juni de Colorrun lopen in Amsterdam (5 km)

Nextdomino (38 jaar, loopt ca. 3-4/wk ongeveer 5 km)
- Op 22 juni: midzomerrun Beekbergen (5 km?)

Romytjuuh (21 jaar, loopt gem. 3/wk ca 5km)
- 5km in 30 minuten lopen (is nu 33 min)
- 6,6 in 40 minuten lopen
- 10 km uitlopen

Rozanne
- Op 11 augustus 10 km hardlopen op Vlieland

Sunshine (24 jaar, loopt ca. 2x/wk)
- Scheenbeenblessure kwijtraken
- Op 1 september: Ten Miles in Tilburg (16,1 km), streeftijd: 1 uur 45 min

VERAx (16 jaar, loopt ca. 3x/wk)
- Marikenloop
- 10 km in 55 min.
- 15 km lopen

Warboel (20 jaar, loopt ca. 3x/wk)
- 5 km uitlopen (gelukt in 29:53)
- Op 14 juni: Colorrun Colours by the Sea Vlissingen
- over minimaal 3 jaar een halve marathon lopen

Wendy (33 jaar, loopt ca. 2-3x/wk)
- 10 km in 50 minuten lopen (kan even duren)
- Op 19 mei: Bommelasloop Buurse (11.2 km)
- Op 26 mei: Hanzeloop Zutphen (10 km)

WillemYntJee (... jaar, loopt ca. … /wk)
- Op 22 september: Damloop (16,1 km)
- Een halve marathon, 1ste weekend van november

Wollie2004 (27 jaar, loopt ca. 3x/wk)
- 5 km (in 31:59 gehaald)
- (Waarschijnlijk) op 23 juni: Kikarun in Eindhoven (5 km)
- 10 km lopen voor 1 augustus

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:53

Fijn dat je rug weer iets losser aanvoelt! Succes vanavond. *\o/*

Ik baal zelf ook als een stekker; morgen heb ik een 5K over mooi vlak terrein waar ik in principe een PR op zou kunnen halen, maar ik voel me net een slappe vaatdoek omdat het weer die tijd van de maand is en ik houd ook zo fijn vocht vast. Arrghh! %) Hopelijk morgen beter ...

kay27 20km is pittig, maar als je gewoon voor de lol gaat zou ik niet twijfelen. Als het niet gaat kan je gewoon stukjes lopen en van Parijs genieten. Om veilig op te bouwen raden ze aan om je wekelijkse afstand met maximal 10% per weer te verhogen. Ben te lui om het uit te rekenen, maar ik denk dat je dat wel haalt.

Romytjuuh schreef:
Zojuist lekker hardgelopen 7 km in 50 minuten! Stiekem wel blij mee :D
Ik zou graag willen zien in hoeveel minuten ik de 5 en de 6,6 km heb gelopen. Weten jullie misschien hoe je dat kan zien met Runkeeper?

Ik kan het op mijn telefoon niet zien, maar als je naar de Runkeeper website gaat en onder activiteiten kijkt staan onder de kaart als het goed is je mile splits. 5km is 3.1mi dus als je de eerste drie bij elkaar optelt zit je er vlakbij.

Oh, ik gebruik deze armbond voor mijn galaxy. Ik had eerst een andere die ook veel te lang was, maar deze past perfect.

Hannah Nog bedankt voor het maken van de lijst! Ik vind het zo leuk om alles op een rijtje te hebben. Mijn PR 5K 24:08 - 10K 58:01 ... of heb je liever PB?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:01

PS voor de lijst: of andere PR's natuurlijk, maar maak er wel ronde afstanden van (5K, 10K, 15K, halve marathon, marathon, evt. 7,5K).

Nu nog even reageren.

Eliine, wat báááálen zeg, ik zie dat het al wat opgeknapt is, ik wens je alle succes, smeer er nog even een tube tijgerbalsum of haaienprut, als het maar helpt? Nou ja, zal wel te laat komen, je moet zo al!

Max_en_Max ; goed bezig! Lekker is dat als je merkt dat het tempo wat omhoog kan he! Dat geeft de burger weer moed.

Warboel, lijkt me erg frustrerend allemaal, zo'n aandoening en vooral de reactie van je doktoren.

Romytjuuh, ik heb runkeeper alleen op internet, ik kon het niet downloaden op m'n telefoon. Heb in plaats daarvan Calados runner gedownload en die gekoppeld aan runkeeper (dus het wordt dan automatisch op runkeeper.com gesmeten zeg maar), Calados houdt van elke loop bij wat je doorkomsttijden zijn op onder andere de 5 km, dus dat is wel leuk, dat zie je er meteen bij. Ik vind het wel een fijne app (nb ik heb een windows phone, geen Iphone).

Kay, of het haalbaar is, mmmm het is echt ver hoor, 20 km! Het lijkt mij dat het erg afhangt van je leeftijd en ook je blessuregevoeligheid. Om een voorbeeld te geven, ik ben (maar!) aan het trainen voor een 5 km. Lijkt niks en qua afstand is het ook geen probleem. Maar omdat ik een leuke tijd wil (wou) neerzetten loop ik 3 liever nog 4 x per week. Ik dacht eigenlijk dat ik dat makkelijk zou moeten kunnen doen, aangezien ik best sportief ben en altijd erg afwisselend train (intervallen, rustige loopjes, intensieve loopjes, heuveltjes). Ik ben niet echt blessuregevoelig. Maar nu begint steeds duidelijker te worden dat dat voor mij gewoon echt te veel is op dit moment. Ik wíl het wel, maar krijg last van m'n achillespezen en nu ook van m'n lies. Dat wil wel weer over, en na 2 dagen rust is de pijnlijkheid wel weg, maar je merkt toch dat het telkens net weer wat erger wordt. Vanmorgen merkte ik dat het toch flink begon te steken toen ik opstond. Ik zal waarschijnlijk toch mijn doel moeten bijstellen en langzamer moeten gaan opbouwen, hoe graag ik het ook wil. Je pezen hebben toch wel lang nodig om aan een bepaalde belasting te wennen.
Maar goed, ik ben 48, dan gaat het allemaal toch wat minder makkelijk en alles gaat ook net ff wat sneller 'kapot'. Maar kan me wel herinneren dat ik als 32 jarige dit probleem ook al had. Dan wilde ik te graag, liep net wat teveel en dan komen de blessures. Nooit ernstige gehad, maar wel dat je niet echt lekker door kunt trainen. 20 km is best heel ver hoor! Als je jong en gezond bent en bovendien goed getrainde spieren en pezen hebt (bijvoorbeeld door andere training, sport) dan zou het misschien kunnen. Maar maak niet de fout dan maar heel veel te gaan lopen (zoals ik dus), dat werkt toch niet zo goed als je verwacht ;-). Maar laat je door mij vooral niet weerhouden! Als je gewoon voor de lol meedoet, luister goed naar je lichaam en wandel af en toe een stukje, dat scheelt al een hoop!!!

Guinevere, PB is handiger anders moet ik het overal terugzoeken, maar ik heb 'm gezien hoor, ik zal het erbij zetten.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:10

Ladies jullie gaan hard! En ik heb een drukke week dus weinig tijd voor bokt.
Hou wel in de gaten dat dit een MW topic is en er een apart HK topic om te kletsen.
Bijleesposten zijn volgens mij dus ook niet de bedoeling..

Gister de nacht van Groningen gelopen, 7 km in 45:58 *\o/* nieuw record en gemiddeld 9,2 km/u gelopen, echt mega hard voor mijn doen!
Nu maar weer verder trainen voor de 16!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:12

Sorry, wat zijn 'bijleesposten' ?
Bedoel je misschien het overzicht? Want als dat een probleem is, dan kan dat evt ook per PB.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:27

Nee niet jouw overzicht maar de mensen die op iedereen even reageren.
Is natuurlijk heel leuk en attent, daar niet van ;-), maar van de regeltjes van bokt mag t dacht ik niet..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:31

Ow? }:0
(had ik geen idee van hoor, ik dacht het is een forum, dan reageer je toch op elkaar?)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:45

Huh?
Ik dacht dat reageren op elkaar wel gewoon in een MW topic mocht hoor :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:21

Sorry hier komt een egopostje :o

Heb zojuist de wedstrijd in 26,39 min (netto) gelopen :oo *\o/*

moet er nog even van bijkomen hoor :D we wilden m onder de 29 minuten lopen :Y) sneller dan vorige keer. Had me alleen iets verrekend in de gem. snelheid en ach opgegeven moment liepen we wel lekker door dus het tempo op 10,5 km/h gehouden en nouja dan ben je dus zomaar ineens als 17e vrouw van de 5 km binnen :D

*\o/*

*gaat nu onder de douche springen*

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:24

Wauw, goedzo! *\o/*
Daar kan je echt trots op zijn!

Geniet lekker van je douche!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:25

Ja, dat moet wel haalbaar zijn Karin, als je lekker door kan blijven trainen.
Vorig jaar in juli liep ik nog 5 km, eind augustus liep ik 10 en daarna gingen stukje verder steeds makkelijker. Maar je lijf moet het natuurlijk ook aankunnen...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:27

Sodemieters Eliine, dat is écht snel zeg! (is dat een PR? Dan zet ik'm er meteen bij *\o/* *\o/* *\o/* ).
Geen last van je rug gehad dan???

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:38

HannahFrouk schreef:
Sorry, wat zijn 'bijleesposten' ?
Bedoel je misschien het overzicht? Want als dat een probleem is, dan kan dat evt ook per PB.

Nee dat mag inderdaad niet, ik heb dat inmiddels ook al een paar keer aangegeven.

Dit topic is puur informatief bedoeld.

Als je op alles en iedereen wilt reageren, lijstjes wilt bijhouden en tijden wilt vermelden moet je verhuizen naar het HK-topic dat al loopt of je moet zelf een nieuw HK-topic openen met het groepje dat hier nu steeds actief aan het posten is, dat is denk ik haast de beste optie want het HK-topic is al behoorlijk druk en soms moeilijk bij te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:44

Sodeknetters Eline!! Gefeliciteerd!!!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:44

HannahFrouk schreef:
Sodemieters Eliine, dat is écht snel zeg! (is dat een PR? Dan zet ik'm er meteen bij *\o/* *\o/* *\o/* ).
Geen last van je rug gehad dan???

Ja absoluut nieuw PR :D nee ik denk dat de adrenaline het over heeft genomen :=

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:56

Ok, ik zet het erbij Eliine.
KarinvdM dan zal ik het HK topic maar gaan opzoeken. Ik zie het praktisch er eerlijk gezegd niet van komen dat er in een hardlooptopic alleen tips in komen en info. Je gaat toch op elkaar reageren lijkt me. Maar ik zoek het wel op.

Wat ik dan met het lijstje moet doen, weet ik nog niet. Jammer, vond het net zo leuk ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:01

Afsplitsing met de mensen van hier vind ik ook wel leuk hoor HF. Heb meer met dit topic dan met het HK topic eigenlijk...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:03

Nouja ik vind het leuke hier juist dat het wel gewoon echt over hardlopen gaat, en niet over allerhande andere zaken zoals in HK wel vaak gebeurd. Maar dat het op MW zit wil toch niet zeggen dat je niet meer wat uitgebreider op elkaar mag reageren? Zolang het maar ontopic (dus over hardlopen) gaat toch? Tenminste dat is altijd mijn indruk van dit soort topics. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:05

chocobroodje schreef:
Aangezien er duidelijk behoefte is aan een topic open ik bij deze het centrale hardlooptopic #3 Hier kunnen jullie de Tips en Tricks delen over het hoe en wat. Het is niet de bedoeling dat jullie hier alleen je tijden en plaats bij houden, want dan zal het naar het HK verplaatst worden.

Om ervaringen, tips etc. uit te wisselen over hardlopen!

Tja.. ben ik nu gek of mag je JUIST ervaringen uitwisselen :?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:06

Zoals er hier op elkaar gereageerd wordt is het hier gewoon een kletstopic geworden en dat is simpelweg niet de bedoeling op MW.
Het enige wat je hiermee bereikt is dat dit topic verplaatst wordt naar de HK, net als het vorige topic (maar dat zei ik vorige week ook al)...

Een vraag zoals die van Kay hoort hier bijvoorbeeld wel thuis en daar kan je op reageren met tips etc. Net als vragen en opmerkingen over blessures, vragen over kleding, goede schoenen etc.
Maar kletsen over tijden die gelopen hebt, wedstrijden en uitslagen en verslagen en daarop reageren hoort hier niet.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:07

Oke nouja dan moet er mss een nieuwe HK bij?

edit: ik vind het namelijk wel een heel leuk initiatief van Hannahfrouk met die lijst zo, en dat mensen hun tijden kunnen vermelden, maargoed ook begrijpelijk als dat hier niet mag. Dan moeten we misschien een nieuw topic opstarten of naar de andere HK verhuizen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:10

Ik vind het niet echt een kletstopic eigenlijk, maar meer een 'hoe motiveer je elkaar'-topic.
Maar goed, ik zei al, als het naar de HK moet, dan ga ik wel mee en dan post ik hier niet echt meer denk ik. Want zoveel informatiefs heb ik niet echt te melden. Ik wil er wel 1 openen en het dan het : hardloopmotivatietopic noemen?
Is dat ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:11

Klinkt als een top naam +:)+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:11

HannahFrouk schreef:
Ik vind het niet echt een kletstopic eigenlijk, maar meer een 'hoe motiveer je elkaar'-topic.
Maar goed, ik zei al, als het naar de HK moet, dan ga ik wel mee en dan post ik hier niet echt meer denk ik. Want zoveel informatiefs heb ik niet echt te melden. Ik wil er wel 1 openen en het dan het : hardloopmotivatietopic noemen?
Is dat ok?

Wat mij betreft prima :j ik zie zelf het probleem ook niet zo, maar regels zijn regels :) of we moeten toestemming aan een modje vragen of er ook lijstjes en (wedstrijd)ervaringen hier geplaatst mogen worden