[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:31

@ Deviltjh: je hoeft ook niet perse havermoutpap te eten: ik varieerde met griesmeel en rijstepap (en combinaties :P ) Ook is fruit er door inderdaad erg lekker. Zijn wel fijne ontbijten waar je lang op kunt teren.
Special K zit gewoon heel veel suiker in, zeker de varianten met chocolade. Kun je nog beter de naturel nemen. En sommige namaak-special K zit ook minder suiker in!

Jannepauli: ziet er lekker uit zeg! Hoe lang zijn smoothies eigenlijk houdbaar in de koelkast?

Ik heb geluncht met een shake en twee crackers met een banaan er op. Vond dat de shake op zichzelf te weinig calorieën had (134). Vulde wel, want ik kon makkelijk de drang weerstaan om meer te eten.

Vanavond eet ik vroeg, want ga weer naar de sportschool. Neem daarna nog wel iets denk ik. Dan kom ik aan 4 maaltijd(jes) en dat lijkt me prima.

Ik heb trouwens spierpijn van gisteren... Er is dus een fitnessoefening die lunch heet. (wist ik veel :o ) Zet daar je tanden maar in ~~}>

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:33

SaskiaKa schreef:
Bonjoy schreef:
Smoothies zijn érg lekker inderdaad. Ik heb echter ooit eens gelezen dat je dergelijke producten beter niet kunt blenderen, aangezien dan de vezels kapot gaan (of iets in die richting) Bij WW was een 'hele' sinaasappel 1 punt en een uitgeperste 2 punten, ivm. de vezels die verloren gaan.

Maar dan zouden als je kauwt de vezels toch ook verloren gaan?

Zou je eigenlijk wel denken ja :') Ik weet niet of het zeker is hoor, wat ik hierboven aangaf, had ooit eens wat gelezen dacht ik.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:37

Ik denk dat ik vanavond zo'n smoothie ga maken voor de ochtend erna,
en rijstepap, havermout en griesmeel zitten bij ons echt in de knel,
we halen het nooit in huis en ik wil liever geen geld eraan uitgeven.

Dus morgen en vanavond op de planning: Smoothie!

Maar evengoed bedankt voor de pap-tips ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:44

Safiera schreef:
Jannepauli: ziet er lekker uit zeg! Hoe lang zijn smoothies eigenlijk houdbaar in de koelkast?

Het receptje was een één persoons smoothie, lekker groot glas.
Bewaren kan wel maar liefst nog dezelfde dag wegdrinken want na verloop van tijd gaan de vit/mins wel verloren.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:57

Kwanyin schreef:
Is die voedselzandloper niet die vernieuwing van de voedingspiramide waar veel kritiek op is gekomen?

Klopt! De voedseldriehoek of de voedselschijf zijn al verouderd. Het nadeel van de Nederlandse voedingsindustrie is dat de landbouw, vee en melkindustrie sterk lobbyen met de overheid om de voedselschijf te behouden. Zij brengen veel geld in het laatje, waardoor zij veel te zeggen hebben. Dit geldt ook voor enkele grote merken als Unilever en Campina.

Onderstaand stuk staat op de site van Amber Albarda. Over fabrieksvoedsel en de overheid.
Stichtingen zoals ‘Ik Kies Bewust’ claimen onafhankelijk te zijn maar hebben de vice president marketing van Unilever en de managing director van FrieslandCampina in hun bestuur zitten. Geen wonder dat Vifit en Optimel daar hoge ogen gooien en een mooi logo krijgen. ‘Waarom kan dit zomaar?’ kun je je afvragen. Hebben we geen recht op echt goede en onafhankelijke voorlichting? Is de wetenschap hoe we zo goed mogelijk voor onszelf kunnen zorgen geen fundamenteel recht van de mens?

http://www.amberalbarda.nl/laat-je-niet ... en-leggen/

Kwanyin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:08

Ja zie je, er stond mij inderdaad iets bij dat die voedselzandloper een hoop stof had doen opwaaien :j .

Ik heb het gedaan! Drie kwartier baantjes gezwommen. *dikke pluim voor mezelf* :D .

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:44

Goed gedaan! :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:48

Deau schreef:
Onderstaand stuk staat op de site van Amber Albarda. Over fabrieksvoedsel en de overheid.
Stichtingen zoals ‘Ik Kies Bewust’ claimen onafhankelijk te zijn maar hebben de vice president marketing van Unilever en de managing director van FrieslandCampina in hun bestuur zitten. Geen wonder dat Vifit en Optimel daar hoge ogen gooien en een mooi logo krijgen. ‘Waarom kan dit zomaar?’ kun je je afvragen. Hebben we geen recht op echt goede en onafhankelijke voorlichting? Is de wetenschap hoe we zo goed mogelijk voor onszelf kunnen zorgen geen fundamenteel recht van de mens?

http://www.amberalbarda.nl/laat-je-niet ... en-leggen/

Wat een goed stuk is dat in de link!
Haar hele site is de moeite waard trouwens!!

Het doet me trouwens denken aan een filosofietje van een coach van 'Weg met de Weegschaal'..die zei: "Je moet niet bezig zijn met wat je niet "mag" eten, maar met wat je lichaam wil eten".. de boeken van Alberda zijn daarvoor een hele goede start denk ik!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:57

Inderdaad een eye-opener die link Jannepauli. Al is het hier al meermaals geopperd :j Ik denk dat het gezien kan worden als een mooie samenvatting van wat meerdere mensen hier al hebben gezegd :)

Nog even een vraagje voor de mensen die hun weegschaal aan de kant hebben gezet en over zijn gegaan op meten. Wat/waar meet je precies?
Ik las iemand die schreef "ik ben een 30 cm's kwijt geraakt". is dat dan alles bij elkaar opgeteld? Of alleen rond je taille bijvoorbeeld?

Ik ben benieuwd! Mijn weegschaal laat ook niet zien wat ik verwacht namelijk :+ Ik hoopte vandaag een getal in de 74 te zien, daarentegen was ik 100 gram zwaarder. Nog niks, maar het gaat om het principe :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:35

deviltjh: Havermout, griesmeel (en rijst ook) kosten een euro per pak. En met een pak havermout en griesmeel kan je heel lang doen in ieder geval. Het moet met melk in de magnetron een paar minuten. (dus de kosten vallen mee)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:50

Mizora schreef:
deviltjh: Havermout, griesmeel (en rijst ook) kosten een euro per pak. En met een pak havermout en griesmeel kan je heel lang doen in ieder geval. Het moet met melk in de magnetron een paar minuten. (dus de kosten vallen mee)

Zeker in vergelijking met de shakes die ik nu gebruik :+ (wij hebben geen magnetron, dus het was altijd wel bewerkelijker om te maken)
Maar om nou te zeggen dat shakes gezonder zijn? Nee :o (en lekkerder ook niet)

@hierboven: ik ga doe link eens bekijken. Mijn moeder heeft wel het boek '100% gifvrij' (en dan zou je vanzelf afvallen) Is dat vergelijkbaar?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:52

wat voor shakes heb je safiera?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:58

Die van Kruidvat huismerk die in de aanbieding waren (Vanille en Aardbei) en Atkins ShakeMix Chocolade.

Heb de Vanille geprobeerd (drinkbaar maar niet lekker) en de Chocolade (ging wel). Vind de smaak erg wennen.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:03

Oke, Die heeft mijn moeder ook gehaald.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:28

Een sinaasappel is bij WW gewoon 0 punten trouwens, sinaasappelsap wel 2 inderdaad.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:55

Oeps, dat bedoelde ik ook :') Sorry!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:04

Ik ga zo ook mijn gezonde bami eten :)

1. Maak een prutje van 1 gember en 1 knoflook in de keukenmachine. Neem 2 eetlepels van de prut in de wok
2. Snij een ui klein en doe die erbij
3. Kipfilet koken, daarna klein snijden en bij de prut gooien
4. Bamipakketje erbij (prei, tauge, wortel, enz)
5. Eiernoodles erbij
6. Op smaak brengen met soyasaus en ketjap
<3 <3 <3 (en eigenlijk ook gebakken uitjes maar die ga ik beperken :) )

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:19

Ik heb weer lekker gebokst en morgenochtend staat spinnen lp de planning!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:43

En ik heb lekker gefitnesst :D Damn, ik ben fanatiek. Pijn is fijn en 'ik kan het niet' is doorgaan!

Maandag weer boksen, dan dinsdag fitness, donderdag fitnessgroepje en vrijdag zelf nog een keer fitnessen.
En misschien ga ik gek doen en ook nog hardlopen tussendoor... Ik weet het, ik loop hard van stapel. Maar ik heb het sporten echt ontdekt. Vroeger 'kon' ik niet sporten (lang verhaal maar ik was ziek) en nu kan het wel en dat geeft een geweldig gevoel!

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:57

Wat gaan jullie snel! En wat lees ik goeie berichten over verloren kilo's bij vele :)
Ik ga maandag weer op de weegschaal , ben benieuwd! Vandaag wel gezondigd met 3 extra volkorenontbijtkoek plakjes ;) was druk op werk en moest me hoofd erbij houden, maar had teveel trek hahha

Morgen een verjaardag en zondag naar de vakantiebeurs, zullen geen makkelijke dagen worden met allemaal lekkere afleidingen ..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 08:37

Dais_ schreef:
Inderdaad een eye-opener die link Jannepauli. Al is het hier al meermaals geopperd :j Ik denk dat het gezien kan worden als een mooie samenvatting van wat meerdere mensen hier al hebben gezegd :)

Nog even een vraagje voor de mensen die hun weegschaal aan de kant hebben gezet en over zijn gegaan op meten. Wat/waar meet je precies?
Ik las iemand die schreef "ik ben een 30 cm's kwijt geraakt". is dat dan alles bij elkaar opgeteld? Of alleen rond je taille bijvoorbeeld?

Ik ben benieuwd! Mijn weegschaal laat ook niet zien wat ik verwacht namelijk :+ Ik hoopte vandaag een getal in de 74 te zien, daarentegen was ik 100 gram zwaarder. Nog niks, maar het gaat om het principe :')

Even terugkomen op het meten, dat was ik die dat riep.
Die 30 cm was alles bij elkaar opgeteld.
Ik meet de hals, borstomvang, taille, heup, rechterbovenbeen en linkerbovenbeen (10 boven de knie)
Dat 1 keer per week en opschrijven, dan zul je denk ik snel verschil gaan zien!

Waarschijnlijk omdat je veel sport ga je je vet wel verbranden maar je spieren juist opbouwen, en daar zit het geen kilo's maar centimeters verliezen in.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:08

Waarom wilde ik ookalweer gaan spinnen? Ik kan bijna mn bed niet uitkomen!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:22

dais_ ik weeg wel maar meet ook. en dan taille, bij je navel en dikste gedeelte van de buik. benen etc gaan bij mij toch wel mee en vind buik het belangrijkste

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:29

-5,9 kilo! ik hoop dat het zo blijft gaan :D
en ik ben zooo blij met mn broodje zalm (en kipfilet) in de ochtend! haha!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:53

Had gisteren verjaardag heb eerst 2 glazen water gedronken en een glas rivella verder overal vanaf gebleven :)