Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GeekGirl schreef:Heeft iemand van jullie ook problemen met auto rijden zonder medicatie?
Ik heb mijn rijbewijs al 3,5 jaar en ik rijd dagelijks ongeveer 100 km, dus ik heb voldoende ervaring op de weg. Toch heb ik nog altijd regelmatig een (klein) incidentje met de auto, vooral dan in de vooravond als ik naar huis rijd. Eerst dacht ik dat ik gewoon een slechte chauffeur was, maar het begint echt op te vallen dat ik hier enkel problemen mee heb wanneer ik na 17 u in de avondspits naar huis rijd. 's Morgens vertrek ik ook altijd tijdens het spitsuur, maar dan ben ik gewoon met mijn aandacht bij de weg en gebeurt er nooit iets.
Ik begin te vermoeden dat er een verband is met mijn medicatie en mijn rijgedrag. Ik neem nu 's morgens Rilatine MR en dat werkt ongeveer 8 uur. Dat zou betekenen dat deze inderdaad net uitgewerkt is als ik in de auto stap op weg naar huis.
Ik heb aan mijn huisarts reeds gevraagd of er geen andere oplossing mogelijk is, maar zij gaf aan dat ze liever niet aan mijn medicatie wil sleutelen. Aangezien het een week of 2 geleden weeral raak was vrees ik toch dat gewoon zo verder doen echt geen optie meer is.
Ik vroeg me af of er andere medicatie is die eventueel wat langer werkt? Of zijn er hier mensen die Rilatine MR combineren met gewone Rilatine 10 mg ? Ik wil graag even weten wat de mogelijkheden zijn, dan maak ik wel eens een afspraak met mijn neuroloog om dit te bespreken.
kosseh schreef:Xmichxrocky, je verhaal komt me echt heel bekend vooral het deel over rijles(60 lessen nu al) mag wel bijna afrijden. Maar bij mij is wel ADD al geconstateerd.
Ik heb me zelf er mee leren om te gaan en het proberen te verbergen voor andere. De enige die het door heeft gehad in 6 jaar is me slber op school die ik nu heb. Voor je zelf structuur in dingen aan brengen en daar niet van afwijken als je iets af moet krijgen.
Je kan ook medicijnen gaan slikken, alleen daar zitten bijwerkingen aan. Kan je voor je zelf gaan afwegen of het je dat waard ism