[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:26

Stress zou goed kunnen, maar dat is natuurlijk erg lastig aan elkaar te koppelen...

JJ: ik verlies geen bloed hoor, gelukkig. Ook als ik blaasontsteking heb trouwens bijna nooit, dus ik hoef niet dagelijks met maandverband rond te lopen, gelukkig (ik haat dat spul). In het dagelijks leven probeer ik altijd veel te drinken, dagelijks 1,5 liter water. Verder uiteraard dagelijks schoon ondergoed, geen producten als Lactacyd gebruiken, maar alleen lauw water, op de juiste manier afvegen, meteen gaan plassen na seks etc etc. Ben er dus wel dagelijks bewust mee bezig om het te proberen te voorkomen :)
Soms gaat het heel lang goed en een periode later loop ik weer rond met die ellendige blaasontstekingen. Gelukkig heb ik nu een toffe urologe waarbij ik altijd terecht kan en ik me op mijn gemak voel. Hopelijk blijft het op een dag gewoon eens helemaal weg. heb wel altijd antibiotica in huis, zodat ik meteen kan starten met kuur als het weer op komt zetten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:31

Ik zeg het omdat ik toevallig van de week zelf veel stress had, en meteen mijn blaas begon.
Maar het oplossen is lastig I agree.
Je zou nog eens kunnen zoeken op Curkuma/Kurkuma/Curcumine.
Dat is onderzocht en blijkt net zo te werken als Doxycicline en is bij kanker dus ook werkzaam bij muizen.
En goed ook, werkt ook volgens onderzoek beter als diclofenac.
Ze zijn er nog niet, maar er is al veel onderzoek naar gedaan wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:19

Er stond laatst iets op nu.nl over een chronische blaasontsteking die kwam doordat er bacteriën waren die konden overleven in de blaas en zich weer konden terugtrekken, waardoor antibiotica niet hielp.. ik kan het artikel jammer genoeg niet meer vinden.
Ik heb er zelf ook vaak last van, maar door brandnetelthee te drinken is het echt binnen een paar dagen over en heb ik bijna geen last. Probeer dat eens :) gewoon wat gedroogde brandnetel halen bij de natuurwinkel ( of de brandnetelthee van de zonnatura, zonder andere kruiden) en dan een hele pot leegdrinken :) als ik een kop thee op heb dan kan ik twee uur later weer alles doen, nergens meer last van!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:59

*komt topic binnenvallen*

Ben al jaren aan de pil ivm relatie, nu gaat mijn vriend een paar maanden weg en in die tijd wil ik eigenlijk met de pil stoppen. Ik heb het idee dat mijn libido echt ontzettend gekelderd is dankzij de pil, en zo zijn er nog wel een paar dingen maar omdat ik al sinds m'n puberteit aan de pil zit weet ik gewoon niet meer zeker in hoeverre het invloed heeft op mijn humeur/gedrag. Nou vroeg ik me af, hoe snel zou je evt veranderingen gaan merken nadat je gestopt bent?

Het liefste zou ik iets anders nemen, maar wat dan.... er is veel en het lijkt allemaal vrij waardeloos te zijn. Kwam op de nuvaring uit, iemand daar ervaring mee? (Zal het topic ook nog wel even doorlezen) of het spiraaltje, maar daar lees ik ook veel negatieve verhalen over (en m'n vriend voelde hem zitten bij een ex, dat is natuurlijk ook niet zo prettig).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:05

Ik ben nu anderhalve maand gestopt met de pil.. ik heb minder honger, al na een paar weken.. geen vreetbuien meer :P maar verder nog niet heel veel veranderd. Ik ben nog steeds snel moe, weinig zin, niet zo vrolijk en opgewekt als vroeger.. dus ik denk dat het wel even tijd nodig heeft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:48

Ja, lijkt me ook dat dat even duurt. Wel fijn dat je geen vreetbuien meer hebt!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:09

Ik heb de nuvaring maar 5 dagen gebruikt en ben nog een half jaar moe geweest, tot ik progesteron ben gaan smeren..
Het heeft bij mij de boel goed in de war geschopt helaas.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:10

Ik merkte het direct, toen ik ja 7 jaar met de microgynon30 was gestopt. Libido explodeerde, was vrolijker etc etc. Maar ik had ook wel erg last van de pil qua humeur/libido etc.
Nuvaring heb ik toen geprobeerd maar toen werd het helemaal erg plus dat ik er migraine van kreeg :roll:
Wat dat betreft was helemaal niks het prettigst, maar dat trek ik niet ivm een zeer pijnlijke eisprong. Dus nu microgynon20 en die is heerlijk :))

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:42

Ik ga me ook even melden. Na 15 jaar de pil te nemen (vanaf mijn 15 jaar) was ik het gewoon beu. Mijn hele volwassen leven wordt "geregeld" door een pil die mijn hormonen huishouding flink in de war gooit. Ik was benieuwd hoe ik me nu zou voelen zonder pil. Ik wou de echte "ik" wel eens leren kennen.
Ik heb absoluut geen kinderwens dus het doosje condooms was vlug in huis gehaald (ben al 11 jaar bij mijn vriend). Bij mij ook een libido van een dooie muis en echt goed voelde ik me ook niet. Ook snel moe etc maar ja, voor mij was dat "gewoon" omdat ik ook niet anders gewend was.
Tot ik allerlei verhalen las van mensen die stopte met de pil en die zich dus zoveel beter voelde. En ik heb toen de knoop doorgehakt. Ik heb nog één strip liggen van de pil dus ik kan onmiddellijk terug beginnen als ik wil.
Ik ben nu anderhalve maand gestopt met de pil, mooi 4 weken later ongesteld zonder al te veel problemen (evenveel bloedverlies als met de pil, hopelijk blijft dat zo!) en ik voel me zoveel beter!! Buiten dat 1 puistje meer nu ;) ... Al enkele weken zelf. Minder moe, meer zin in vanalles en nog wat en die dooie muis is weer springlevend :D .
Alleen jammer van die condooms maar ja dat is de bluts met de buil zeggen we maar. Denk eerlijk gezegd dat mijn vriend het nu niet erg vindt om ze te gebruiken. We zullen wel zien wat de toekomst brengt maar ik ga voorlopig pilloos door het leven.

Dus bij mij heb ik heel snel verandering gemerkt in alles. Ik dacht ook dat dit wel wat maanden zou duren maar gelukkig niet, anders had ik het misschien niet volgehouden en meteen terug aan de pil gegaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:27

Berdien schreef:
Ik merkte het direct, toen ik ja 7 jaar met de microgynon30 was gestopt. Libido explodeerde, was vrolijker etc etc. Maar ik had ook wel erg last van de pil qua humeur/libido etc.
Nuvaring heb ik toen geprobeerd maar toen werd het helemaal erg plus dat ik er migraine van kreeg :roll:
Wat dat betreft was helemaal niks het prettigst, maar dat trek ik niet ivm een zeer pijnlijke eisprong. Dus nu microgynon20 en die is heerlijk :))

Oh libido, na het stoppen met de nuvaring na 5 dagen heb ik echt zeker 4 maanden gehad dat ik rond mijn eisprong een libido had die echt de pan uit rees.
Echt gewoon meer dan hinderlijk! Was er zo gruwelijk onrustig van, gek werd ik er van.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:44

Buh dames, ik dacht dat ik weer een schimmelinfectie had, maar nou was't gisteren avond opeens gezwollen en pijnlijk daar beneden. Heb over 3 kwartier afspraak bij de HA, zie er nogal tegen op om met de benen wijd te moeten.. Maargoed, wil ook wel weten wat er mis is, zal dat maar voor ogen houden. :')

Ik ben trouwens wel heel tevreden van de Nuvaring, ben veel minder down en hoger libido dan met de microgynon 20.. Alleen ja, regelmatig schimmelinfecties dus. Maar zou ook kunnen komen doordat m'n weerstand gewoon algemeen wat minder is het laatste half jaar, heb ook 2x griep gehad terwijl dat meer dan 10 jaar geleden was..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:48

Ik had ook binnen 2 weken schimmel van de nuvaring, daarvoor nooit gehad.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:20

Ik lees tot nu toe op internet echt heel wisselende dingen over de nuvaring. :=

Moet zeggen dat ik eigenlijk niet echt weet in hoeverre de pil invloed heeft, ja ik weet dat mijn libido zeker lager is geworden. Maar was altijd net een konijn dus zo erg was dat ook weer niet... Ook heb ik ineens wat vaker pukkeltjes gekregen (had ik eerst nooit) die krijg ik dan in de week voor de stopweek. Vroeger had ik nooit last van menstruatiekrampen, door de pil heb ik dat wel (al is het niet heel erg). Ik ben ook erg snel moe maar dat heb ik nooit gelinkt aan de pil, zou natuurlijk wel kunnen... ben erg benieuwd hoe snel ik verandering ga merken! Maak deze strip af, dat is nog een week, en dan stop ik.

Hoop dat mijn libido niet heel erg hard omhoog schiet, dat zou wel een beetje vervelend zijn net als m'n vriend een paar maanden weg is. _O-

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:23

Fiffill schreef:
Hoop dat mijn libido niet heel erg hard omhoog schiet, dat zou wel een beetje vervelend zijn net als m'n vriend een paar maanden weg is. _O-

Dat was ik dus ook al aan het denken toen ik een eerder post las... libido is leuk... als je vriend er is :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:25

Hij gaat pas midden juli weg, dus we hebben nog even :+ :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:28

Hmmz, ik snap het nog steeds niet. Tijdens mijn stopweek heb ik antibiotica gebruikt. Die kuur was over voordat ik weer met de nieuwe pillenstrip begon. Betekent dit dat de pil deze strip gewoon weer betrouwbaar is? Ik vind het toch wel een beetje eng :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:28

Misschien voor de zekerheid gewoon even rubbertje gebruiken? Dan heb je tenminste de veiligheid, en dan voor ongeveer 7/8 dagen :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:30

Barbabientje schreef:
Misschien voor de zekerheid gewoon even rubbertje gebruiken? Dan heb je tenminste de veiligheid, en dan voor ongeveer 7/8 dagen :j

Ik denk dat ik dat idd maar doe. Ik kan niets vinden over de betrouwbaarheid van de pil bij gebruik van deze antibiotica, maar bij andere antibiotica die ik eerder heb gebruikt waren mijn dokter en apotheek het ook niet eens over de betrouwbaarheid.

alleen voor de eerste week is het nodig om condoom te gebruiken? Daarna is het veiliger?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:46

Jups, 2e week is sws veilig ook wanneer je er een vergeet (bij de meeste pillen dan), in de laatste week moet je dan of meteen stoppen of gewoon doorslikken en dan ook 7 dagen iets gebruiken :j
Eerste week dacht ik ook..

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:29

Ik ben gestopt met de nuvaring en libido is erg gestegen. Heb ook Schimmelinfectie...
Niet leuk om naar de huisarts te gaan maar is zijn werk hoor dus relex!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:32

Barbabientje schreef:
Jups, 2e week is sws veilig ook wanneer je er een vergeet (bij de meeste pillen dan), in de laatste week moet je dan of meteen stoppen of gewoon doorslikken en dan ook 7 dagen iets gebruiken :j

Als ik het zo lees is het misschien nog het handigste om gewoon de hele strip extra maatregelen te nemen :+

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:41

Cayenne schreef:
Barbabientje schreef:

Als ik het zo lees is het misschien nog het handigste om gewoon de hele strip extra maatregelen te nemen :+

Denk ik dan ook... better safe than sorry!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:59

*komt ook ff binnenvallen*

Ik heb de laatste paar pagina's doorgelezen en het valt mij op dat niemand hier spreek over een implanon... Ik laat er morgen toevallig 1 zetten, maar blijkbaar is dit nog niet heel erg ingeburgerd. Lees alleen maar drama-verhalen over spiraaltjes, nuvaringen en de pil zelf. (of nog erger, dagen tellen!!) Al die dingen zijn niets voor mij. Ik ben daardoor dus uitgekomen op de implanon...
Maar ik was dus nog even last-minute op zoek naar ervaringen. Maar waarschijnijk ga ik die hier niet vinden?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:25

Effe gegoogled want ik wist niet wat het was. Nu wel dus :D
Ik ken 1 iemand die dat gedaan had maar ik spreek over 10 jaar terug en die was wel ettelijke kilo's bijgekomen ... Nu zullen ze er hopelijk al verder mee staan. Maar idd ik was ook vergeten dat dit bestaat.
Maar dat zijn weer hormonen in het lijf hé. Nu ik aan den lijve ondervindt hoe hormonen je leven kunnen veranderen, ben ik er wel wat sceptisch over.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:40

Heb weinig gelezen over gewichtstoename met de implanon. Ik weet dat er een aantal jaren is geweest waarin hij niet goed gezet werd (lees: het implantaat werd in zijn geheel niet gezet... dus tja mensen werden gewoon zwanger...) Waarschijnlijk is het daarom een beetje in een hoekje gedrukt.