Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:09

Travel_me schreef:
Stel je zelf een trainingsschema samen of heb je een trainer die het doet? .

Ik ben lid van de triathlon vereniging in een sportschool in Duitsland .
Per maand betaal ik 40 euro , voor de trainingen , schema,s , begeleiding/ persoonlijke gesprekken van trainers , voorbereiding op specifieke doelen , gebruik van alle faciliteiten van de sportschool incl sauna , entree voor het zwembad . Zelfs op feestdagen krijgen we trainingen aangeboden .
Ik ken geen andere triathlon vereniging in de buurt die zoveel aangeboden als wij .
We hebben ook regelmatig workshops over verschillende thema,s ( voeding , mentale sterkte etc ) . Het trainingskamp word georganiseerd vanuit de vereniging .
Echt allemaal super !!

Wat zijn je doelen dan ? Waarvoor train je?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 07:25

Oh ja , trouwens ...op Mallorca werk ik mee aan een studie project van studenten die
een Masteropleiding gezondheidswetenschap en management doen :D
10 studenten ,een wetenschappelijk medewerkster en prof.Dr. Renner van de
Hochschule Rhein-Waal in Kleve gaan mee naar Mallorca .
Het studie project gaat over welke invloed voeding op de triathlon sport heeft .
Er zijn drie groepen :
1 -Paleo groep
2 -Vegetarisch
3 -Alles eters
Vooraf krijgen we een inspanningstest , word er een BIA meeting gedaan , ademanalyse en lactaat metingen .
Op Mallorca zelf worden we door de studenten begeleid , dus die gaan met ons mee
naar het buffet :=
Voor , na trainingen (bv een beklimming ) worden lactaat metingen gedaan .
Achteraf krijgen we alle verzamelde gegevens ...
Ik heb me opgegeven voor de vegetarische groep .
11-4 zijn we uitgenodigd voor een bespreking over hoe alles gaat lopen .

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:11

Dat vind ik inderdaad niet erg veel geld Jeanette. Ik heb van de week eens wat geïnformeerd en mijn broer betaald gewoon meer dan 50 euro voor zijn sportschool. Echt belachelijk veel geld en ik krijg niet echt de indruk dat hij daar ook veel voor krijgt. Ze vermelden de prijzen ook niet op hun website en dat snap ik ook wel :o

Woensdag heb ik een rondje gedaan. Ik heb me lelijk verkeken op de wind en de kou. Ik had echt zulke koude voeten toen ik terug kwam :n

Moest even voor de brug wachten, foto momentje
Afbeelding

*edit* een paar hoge velgen zouden echt vet zijn :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:12

Wat een gave foto Saskia :j

We krijgen voor het geld echt veel geboden ! En vooral vaak ook nog extra,s
Alleen al het entree geld voor het zwembad waar ik zwem is al 5 Euro per 2 uur ...
Dus als ik al iedere week ga heb ik al +/- 20 Euro van de 40 aan entree voor het zwembad weg .

welshfan97

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:56

Gisteren het eerste rondje op de fiets gemaakt, voelde echt heerlijk na een hele lange tijd niet te hebben gefietst! het is dat ik wat ziekjes ben anders had ik nu in het zonnetje zeker nog een rondje gedaan <3 <3

Sakkia, wow wat een gave fiets heb jij! Stiekem hoop ik er over een paar jaartjes ook ongeveer zo een te kunnen kopen, nu nog even oefenen op m'n oude trouwe fietsie.

Time2tri, opzich is dat best een net bedrag voor zo veel begeleiding. En ook super gaaf dat jullie naar mallorca gaan!! Ik ben nu 150 euro kwijt voor een heel jaar onbeperkt zwemmen in 4 zwembaden, en iedere week in alle sporten 1 training (lopen, fietsen, zwemmen en dan nog core en stability). Bij ons worden er ook kleine trainingsweekjes georganiseerd maar die komen dan wel nog los erbij qua kosten. Trainingen worden gegeven door een aantal ervaren leden (hebben het dan wel over oud wedstrijdzwemmers en triatleten die in de eredivisie meedoen, dus als beginnend triatleet niks te klagen). Voor het wielrennen hebben we een heel gepassioneerde oud wielrenner. Dus niet zo super professioneel als bij jou maar super gezellig en de komende jaren kan ik hier nog genoeg leren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:51

Elke keer als ik haar zie word ik ook weer opnieuw verliefd hoor, ze is bij me sinds de kerst :+ Is gewoon heel gaaf en mat zwart en en en nou ja gewoon een mooie fiets! Kost ook een paar duiten hoor :o
Ik ben wel eerst op een marktplaatsfiets begonnen hoor, om te kijken of ik het leuk vond.
Maar ik zit echt 100x beter op mijn nieuwe fiets!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:22

Haha jah dat vind ik ook altijd bij mijn fiets =) een paar hoge velgen :D de mijne heeft een wasbeurt gehad

Afbeelding

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:36

@Time2tri: dat is idd niet veel geld als je alle faciliteiten meerekend!! Bij de meeste trainers betaal je 30/40 euro per maand en heb je 1x contact. Opzich weet ik zelf ook wel wat over trainingsleer (ben fysio), maar het is altijd handiger als iemand anders meekijkt en een beetje in discussie gaan ik ook wel fijn.
Doelen heb ik op dit moment niet heel strak. Werk tot eind mei nog 4 dagen in de week en daarna ga ik terug naar NL en 1 of 2 dagen per week werken. Dan wil ik ook doelen gaan opstellen, maar wil iig dit jaar een aantal kleine wedstrijden fietsen en volgend seizoen ook aan de start staan in klassiekers en die ook uitrijden.

@Sakkia: Hoge velgen (kwijl). Dat staat ook echt op mijn lijstje. Dat verdient mijn fietsje :P Denk dat zodra mijn salaris binnen is, dat ik een paar in china bestel

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:28

Zijn hogd velgen ook nog functioneel ergens voor of is het vooral mooi? (Ben ik wel met jullie eens hoor dat dat heel mooi is!!) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:41

Ooooooh Bianchi! <3 <3 <3

Wat een mooie fietsen komen er voorbij! Die Ridley is ook tof zeg!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:42

Hoge velgen ga je ook sneller mee (boven de 40 km per uur en vooral bij lange stukken rechtuit :) ). Dus voor de meeste mensen( (voor mij dus ook) is het vooral voor de mooi.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 01:00

Ik geloof dat mijn velgen net besteld zijn. Wel Chinese ook inderdaad want ik wil we geen letters ed op hebben staan.... gewoon helemaal zwart. Mijn broer doet dat soort dingen altijd voor mij. Vandaag ook nog een veel te dure bel gekocht. Maar je ziet em bijna niet dus dat had ik er voor over :o

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:41

Gaaf!! Ik wacht nog 4 dagen want dan is het sale op Alieexpr...
Een hidemybell gekocht? Ik heb zelf nog nooit een bel gehad. De ratel van mijn achterwiel is hard genoeg, dus als ik mijn benen stil houd horen ze mij wel. Of ik roep ff sorry en dankjewel

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:16

Goedemorgen ... :O ...
Dat voorspeld mooi fietsweer vandaag .. :j
Als ik echt eens genoeg geld over heb ...dan word het voor mij toch wel
zo,n soort fietsje :D
Een Aero renner waar je liggend kunt schakelen ...

Bv zoiets https://www.bikester.be/552181.html

Een kleine bel heb ik wel op mijn racefiets , vind het nl zo irritant als mensen niet
aan de kant gaan .
Dan schrikken ze ook niet zo snel als je met een hoop tempo voorbij komt .

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:33

Ja dat heb ik ook, maar daarom heb ik juist geen bel. Mijn ervaring is met oudere mensen dat ze juist schrikken van een bel en daardoor snel een zwieper naar links maken. Daarom rustig roepen dat ik eraan kom, dan schrikken ze niet en gaan ze netjes aan de kant. Daarna ook nog dankjewel zeggen en dan ben je meteen een voorbeeld voor heel veel andere wielrenners. Maar ben sowieso niet zo moeilijk. Blijf er gerust ook even rustig achter rijden tot er plek is om er langs te gaan.

Wat ik nu heel irritant vind, is wandelaars. Hier in Zwitserland zijn veel combi wandel/fiets routes. Wegen van ong 1,5 auto breed en dan lopen stellen vaak midden op de weg, geen fietser kan er meer langs. Dan rijd ik vaak wel wat kort langs, hopend dat ze beseffen dat ze ook gewoon op een fietspad lopen en dat ze ook best 1,5 meter meer naar rechts kunnen lopen.

TT fiets is wel heel gaaf ja! En natuurlijk ook handig voor triathlon. Ik heb er zelf een gehad, maar verkocht toen ik 3 jaar geleden stopte met fietsen. En wil er nu ook wel een, maar er zijn maar iets van 4 knwu tijdritten per jaar. VInd ik een beetje zonde. Triathlon is het natuurlijk veel vaker te gebruiken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:46

Ik bel altijd ruim genoeg van te voren ...dan valt het met het schrikken wel mee .
Vaak lig ik natuurlijk ook in Aero positie , rijd intervallen en wil ook niet steeds
weer tempo eruit halen als het niet hoeft . O:)

Op smalle wegen is dat natuurlijk lastig :+:

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:37

Ja das ook weer waar. Ik doe rustig duurtrainingen, dus dan boeit het niet zoveel.
Hier vandaag 2 uur gefietst. Merk wel dat ik echt toe ben aan vakantie. Teveel stress door de weeks en ben eigenlijk gewoon te vermoeid om te fietsen. Daarom maar heel relaxt een rondje gedaan en daarna even een middagdutje.
Fototje:
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:39

Nice bike hoor :j
Mooie foto zo .
Hier vandaag ook lekker Kcal verbrand , 40 km gefietst met 4 X 8 minuten op 85/95% in Aero . Daarna koppel naar 7 km hardlopen .
Morgenvroeg lekker weer op de racefiets .

Oei , lekker , een middag dutje ...
ik zal vanavond ook wel vroeg slapen .
Maar zo eerst was ophangen en aardbeien met slagroom eten .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:52

Wat fijn dat jullie lekker hebben kunnen fietsen. Hier helaas niet. Zwaar verkouden ineens, bult in m'n nek en helemaal niet fit. Super jammer dit -O-

Gelukkig komen er nog meer mooie dagen, mag ik hopen! Wel vandaag een mooie Castelli broek van een vriendin over kunnen nemen, die voor haar te groot was geworden. Zo eentje met die zeem die altijd zo wordt geprezen. Dus onwijs benieuwd hoe die aanvoelt :D

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:01

Het is en wordt echt heerlijk fietsweer. Mooie fietsen komen hier voorbij!
Ik heb inmiddels een mtb aangeschaft via marktplaats, heel blij mee. Morgen voor het eerst een stuk fietsen, ben benieuwd hoe het gaat!
Ga binnenkort starten met een mtb training van een aantal ochtenden, dat lijkt me wel handig, leuk en leerzaam!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:52

Beterschap MuSLi :(:) , hoop dat je snel weer fit bent .

@ Niien_S , gefeliciteerd met je MTB ...foto ??
Wezen fietsen vandaag ??

Vanochtend een rondje van 50 km met het team gedaan .
Was helaas wat frisjes om 09:00 uur ...maar ik was gelukkig precies
goed aangekleed .
En nu schijnt het zonnetje heerlijk {:}

Nog 4 weken tot Mallorca ...zo maar eens het restbedrag betalen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:27

@niien: foto?? :)

Oeh ik zit net filmjes te kijken van de Cape Epic. Dat wordt echt één van mijn droomdoelen om daar aan mee te mogen doen. Eerst maar eens heel erg sparen (of sponsers zoeken) en hard trainen :).
Komt op 2 binnen in mijn droom top 3. Eerst sparen voor een trekking in Nepal (3 passes langs het Mt. Everest Base Camp (3 passen boven de 5000meter loop je over) en dan voor de Cape Epic

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:56

Jaa heerlijk wezen fietsen gister, wel even wennen maar toch nog 35 km gefietst. Was wel kapot toen ik thuis kwam! Nog iets bijzonders meegemaakt ook.. waren lekker aan het fietsen komen er op eens paarden met wagen aan. Wij netjes stoppen, zien we Willem en Maxima erin zitten! :):) Echt zo bizar, dat verwacht je toch nooit! Goedemorgen gewenst en toen totaal verbijsterd verder gefietst!

Foto's plaatsen ben ik niet zo goed in, maar heb wel een linkje: https://instagram.com/p/BSD1iAejQGa/ fijn fietsje tot nu toe!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 06:42

Leuke dromen Travel_me :j , succes met sparen ...
Sparen ...net zondag het restbedrag voor Mallorca betaald , en een dikke
tandarts rekening van 3 kronen -O-

@Niien_S ..Leuke bike ...beetje gek stuur ?? ( ben een leek betreft MTB hoor )
Mmmmm waren W en M zonder beveiliging onder weg in de koets ??
Maar wel stoer hoor .

Zo , hier vandaag een rustdag ...morgen gaat het weer verder ..
Maar eerst werken , en straks op het balkon nog van de zon genieten .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:24

Wat grappig Nien! Tja, die leiden soms natuurlijk ook een normaal leven :+

Ik heb van 't weekend ook weer heerlijk gefietst! Zondag met mijn vriend samen (dat fietst toch een stuk makkelijker dan alleen) ong 50 km gefietst en gisteren alleen nog 25 km gefietst voor mijn werk uit. Super!