GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:12

Wat goed @rien10! *\%/*

Ik ben sinds ik ben begonnen met Ozempic op 2 mei nu 8.8 kg kwijt. En mijn BMI is nu 25.2. Bijna een gezond gewicht <3
In het totaal ben ik nu 17.7 kg kwijt; van BMI 31.5 naar 25.2. Ben blij en ook trots op mezelf.

@Sandyislief, welkom hier.

Ik ga ook niet prutsen met insuline spuitjes. De 0.25 mg was de enige waarbij ik nog 2x een extra dosis kon halen? De rest eigenlijk niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:22

Wat goed Rien en Koekie!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

@Rien10, lijkt me echt zo'n fijn gevoel! Ik heb dat echt al een hele poos niet gedacht..

Koekie: Dankjewel! Jij hebt ook al een mooi resulataat!

Net de intake gehad, ben benieuwd!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Ik heb besloten dat ik dit lang, heel lang ga gebruiken. Ik wil me gewoon niet meer zo voelen als toen.
Antidepressiva worden geaccepteerd in de samenleving, dit vaak niet. Ik vind het krom. Ik heb in oktober een afspraak met de huisarts, dan hoop ik het via haar te verkrijgen. Scheelt me geld want dan hoef ik de begeleiding niet te betalen, alleen het middel. Als ze er niet mee akkoord gaat, dan jammer, ik ga er mee door. Dan maar duur.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

@rien10 hier exact zo. Ik ben ook van plan het nog eens bij mijn huisarts te proberen over een tijdje.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Wat mooi jullie resultaten!

Ik heb het taai. Heb nu al een 7 weken durende stootkuur prednison. Ik probeer wel af te bouwen, maar dat lukt steeds niet. Als het wel lukt dan blijft de onderhoudsdosering hoger dan voorheen. Dat gaat het ook gewoon moeilijk maken. Ik ben dus ook niet in staat om te bewegen.

Ik moet nu dus eigenlijk blij zijn dat ik niet aankom. En dat is ergens natuurlijk heel fijn. Normaal gesproken zou ik met doseringen wel bijna 10 kilo aankomen.
Dat hoeft er straks niet af.
Maar toch, het voelt gewoon even heel vervelend.

En als ik dan al jullie mooi (gegunde) resultaten lees dan baal ik soms extra.
Maar goed. Ik zoek even de foto's van vorig jaar op. Toen had ik ook zo'n episode en had ik ern vreselijk vollemaansgezicht, dat is nu niet zo. Dan knap ik vast weer op.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Mooie resultaten rien en Koekie!

Ik kan me je gevoel wel voorstellen raket. Rationeel weet je het wel, maar als je eigenlijk graag wil afvallen is dat gevoelsmatig toch lastig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

Ja snap ik ook helemaal!

Ik val al 2 weken niks af. Hups een beetje op en neer. Dat is al irritant. En valt in het niet bij jou.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

Suzanne, hoe gaat het met jou met het stabiliseren?

Hier ga ik vrijdag nog 1x 2.5 spuiten en dan ga ik ophogen naar 3.75 ipv 5. Dit omdat ik de eerste 2 dagen toch wel ziek ben. Al moet ik zeggen dat de laatste keer wel beter ging. Hopelijk zet de stijgende lijn door.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Babsiej schreef:
Suzanne, hoe gaat het met jou met het stabiliseren?

Goed. Blijf nu op gewicht. Eten gaat ook prima. Wel wat meer honger maar niet zoals het was voor de medicatie. Te controleren dus. Ik ga binnenkort kijken of ik naar eens in de 10 dagen kan en misschien daarna eens in de 14 dagen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

raket schreef:
Wat mooi jullie resultaten!

Ik heb het taai. Heb nu al een 7 weken durende stootkuur prednison. Ik probeer wel af te bouwen, maar dat lukt steeds niet. Als het wel lukt dan blijft de onderhoudsdosering hoger dan voorheen. Dat gaat het ook gewoon moeilijk maken. Ik ben dus ook niet in staat om te bewegen.

Ik moet nu dus eigenlijk blij zijn dat ik niet aankom. En dat is ergens natuurlijk heel fijn. Normaal gesproken zou ik met doseringen wel bijna 10 kilo aankomen.
Dat hoeft er straks niet af.
Maar toch, het voelt gewoon even heel vervelend.

En als ik dan al jullie mooi (gegunde) resultaten lees dan baal ik soms extra.
Maar goed. Ik zoek even de foto's van vorig jaar op. Toen had ik ook zo'n episode en had ik ern vreselijk vollemaansgezicht, dat is nu niet zo. Dan knap ik vast weer op.

Ik kan me dat goed voorstellen, Raket. Dikke knuffel voor jou.
Dat het te beredeneren is, maakt het nog niet makkelijk.