Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:32

Citaat:
Ik zeg dat we constant bang zijn voor een Britse variant waarvan nu een piek zou moeten zijn maar die maar niet komt.

Omdat we regels hebben...
Maar het reproductiegetal is helaas wel op aan het lopen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:33

Ann schreef:
Even uit het Viruswaanzin topic.

Onderwerp: Viruswaanzin

Karl66 schreef:
De avondklok op zich helpt niet tegen besmettingen. Het virus draagt geen horloge en stopt niet om negen uur 's avonds met werken.

Wat de avondklok wel doet, is het aantal bezoeken tussen huishoudens omlaag brengen. En dat lagere aantal bezoeken zorgt wel dat de besmetting minder snel rond gaat. Indirect werkt het dus wel. En dan kom je weer uit op de preventieparadox. Door de avondklok krijg je indirect minder besmettingen en die mindere besmettingen worden dan weer als bewijs opgevoerd, waarom de avondklok niet nodig is.

Is daar bewijs voor? Want om me heen zie ik voornamelijk dat er gewoon eerder afgesproken wordt en mensen blijven eten en dan rond 20:45 naar huis. Of logeren. Hier zie ik dat de bezoeken verplaatsen qua tijdstip, maar totaal niet afnemen. Juist door het thuiswerken zijn hier veel mensen thuis. Dan spreken ze tegen 17:00 uur af en eten gezellig mee.

BigOne

De avondklok was tot 2 maart , dan is te zien hoe de Britse en andere varianten om zich heen grijpen en hoe ver we met vaccineren zijn.

secricible

bigone schreef:
Misschien moet de regering maar zeggen weg met alle regels, alles open en zoek het maar uit. Stronteigenwijze groep Nederlanders kun je het toch niet goed voor doen.

Dit gevoel heb ik ook al een tijdje. Deze quote is van mij van een oaar weken terug, en dat gevoel komt nu weer heel sterk terug

Citaat:
Ik weet niet of hier mensen de wetten van de magie hebben gelezen, ik moet er de laatste tijd zo vaak aan denken. 1 van de hoofdpersonen laat de mensen leven met de ergste straf die hij kan bedenken: ze moeten de gevolgen ondergaan van hun eigen daden.
Soms denk ik wel eens dat het daar toe moet leiden blijkbaar, dat Rutte zegt "succes jongens, zoek het maar gewoon uit met elkaar, nu is het aan jullie."

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:34

sureido schreef:
Nou, als ik nog een jaar of langer zo moet leven, met al deze maatregelen, geen kapper, niemand zien (of ja 1 persoon), tot 9 uur maar naar buiten mogen ...

Dan is het goed geweest voor mij.

Waarom zouden ze dat een jaar lang doen? Hebben ze vorig jaar toch ook niet gedaan?
Maar dat we nog een jaar regels hebben ja ga daar maar vanuit. Dit jaar word echt nog geen normaal jaar.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:36

Shaggy09 schreef:
Ze kunnen niet nog een jaar lang Nederland in avondklok en lockdown houden want dan gaat de economie en de volksgezondheid in zo'n drastisch tempo naar beneden dat je dubbele crisissituaties krijgt ben ik bang.

Ik denk dat de regering voor nu alle zeilen bij wilt zetten zodat we hopelijk van de zomer weer wat meer kunnen.

Ik hoop het! Maar we blijven het gevaar houden van de Britse variant en ik denk dat die Zuid-Afrikaanse ook al wel binnen is.

Ik denk als Rutte nu zou zeggen, ga je goddelijke gang maar, ik nog steeds niet mijn goddelijke gang zou gaan.

DuoPenotti: omdat er nu opeens gevaarlijke mutaties zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:36

Ik ga er vanuit dat we een redelijk vergelijkbare zomer krijgen met afgelopen jaar, aangezien het weer gunstiger gaat worden.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:38

Maar dan nog steeds is er het gevaar van die Britse variant ondanks het goede weer... dat blijft toch gewoon zo? En deze maatregelen zijn om die Britse variant tegen te gaan. Maar ik denk dat dat al veel en veel te laat is?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:39

Sureido, vorig jaar was ook een gevaarlijke mutatie van een Covid.

Ik denk net als sec dat we een jaar krijgen als vorig jaar.
We gaan richting het mooie weer, terrassen weer op 1,5 meter, dat soort dingen.
Niet normaal, maar wel weer wat lucht in de regels.
En alles wat extra kan vind ik meegenomen :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:40

Waar ik zelf heel erg van baal is dat er amper perspectief word geboden terwijl de depressies, eetstoornissen en burn-outs echt de pan uit rijzen. Ik hoor alleen maar negatieve berichten. Toen het vaccineren in aantocht was gaf dat een soort van hoop, maar het gaat in zo'n slakkentempo en er gaan zoveel dingen daar niet soepel dat het licht aan de tunnel nog ver te zoeken is. Mentaal maakt het dat wel ontzettend zwaar nu.

Maar ik probeer zelf vooral te denken aan dat het steeds langer licht word, het weer word steeds beter en dus hopelijk daarmee ook een sterkere daling in die cijfers.

Mungbean

De UK variant lijkt echter overschat, wel is er een risico op doormuteren naar een resistentere versie uiteraard, maar daar helpt geen maatregel tegen behalve als je voor volledige Australische lock-downs gaat.

secricible

sureido schreef:
Maar dan nog steeds is er het gevaar van die Britse variant ondanks het goede weer... dat blijft toch gewoon zo? En deze maatregelen zijn om die Britse variant tegen te gaan. Maar ik denk dat dat al veel en veel te laat is?

Ja, dus wellicht is er iets meer nodig.

De britse variant is iets besmettelijker dan de reguliere variant. Maar ik ga er niet vanuit dat deze variant ineens ongevoelig is voor het weer.
Voor de reguliere variant werd het reproductiegetal ook lager door het goede weer. Als die 0,7 was van de zomer, zal die van de britse variant misschien 0,8 zijn (willekeurige getallen), maar nog steeds dalen door het goede weer ed.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:41

DuoPenotti schreef:

Ik hoop zo dat je gelijk hebt want ik zie het door die persco van vanmiddag eigenlijk even niet meer zo zitten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:44

sureido schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik hoop zo dat je gelijk hebt want ik zie het door die persco van vanmiddag eigenlijk even niet meer zo zitten.

Kop op :knuffel:

Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar kijken we in Nederland naar andere virussen worden die richting zomer ook minder actief. Vorig jaar was dat ook zo met covid19 en daarom denk ik dat dit dit jaar ook zo is. :j
En alles naar normaal denk ik niet, al hoop ik wel door de vaccins. Maar ben bang dat het daarvoor inderdaad te traag gaat. Maar alles wat extra kan is al meegenomen denk ik dan maar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:45

Vanaf deze week wordt het prachtig weer (ook in NL?) ben benieuwd of dat ook weer tot nog sterkere afname leidt. Er werd heel voorzichtig over terrassen openen gesproken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:46

Ik heb wel hoop voor de zomer hoor. Grote groep van de kwetsbare gevaccineerd, wat de ziektelast wat drukt, beter weer.... ik hoop en denk aan net zo’n zomer als afgelopen jaar.

Sizzle schreef:
Vanaf deze week wordt het prachtig weer (ook in NL?) ben benieuwd of dat ook weer tot nog sterkere afname leidt. Er werd heel voorzichtig over terrassen openen gesproken.

De voorspellingen zijn iig goed

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:48

Ja lief, bedankt :o , die pep talk over de zomer en langer licht en volgende week weer lekker weer geeft wel weer een beetje goede moed.

Ik hoop ook dat die test evenementen helpen. Misschien kan er ook wel meer met snel testen of blaas testen straks voor de horeca en evenementen en andere delen die het nu lastig hebben.

Waren wij maar een ander volk waar we gewoon binnen blijven en zorgen dat we het echt eronder krijgen zoals in Azië en Australië en NZ...

Edit: sorry als ik ook even het niet zie zitten begin ik meteen ook een beetje tegen het beleid te stampen.

Hadden jullie dat al door? :')
Laatst bijgewerkt door sureido op 16-02-21 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:50

Nog maar wat hoopvol bericht dan

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236899 ... -prik.html

Onderzoek in Israël laat zien dat de besmettelijkheid toch verlaagd wordt of verdwijnt dankzij vaccinatie. Heel fijn om te weten. Ik was door die uitbraak in Dld wel angstig dat de besmettelijkheid niet werd teruggedrongen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:52

secricible schreef:
Nog maar wat hoopvol bericht dan

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236899 ... -prik.html

Onderzoek in Israël laat zien dat de besmettelijkheid toch verlaagd wordt of verdwijnt dankzij vaccinatie. Heel fijn om te weten. Ik was door die uitbraak in Dld wel angstig dat de besmettelijkheid niet werd teruggedrongen.

Oh wat een goed nieuws! Voorzichtig dan. Dan hebben we al 400.000 mensen rondlopen bijna die niet door kunnen geven. :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:54

sureido schreef:
Ja lief, bedankt :o , die pep talk over de zomer en langer licht en volgende week weer lekker weer geeft wel weer een beetje goede moed.

Ik hoop ook dat die test evenementen helpen. Misschien kan er ook wel meer met snel testen of blaas testen straks voor de horeca en evenementen en andere delen die het nu lastig hebben.

Waren wij maar een ander volk waar we gewoon binnen blijven en zorgen dat we het echt eronder krijgen zoals in Azië en Australië en NZ...

Edit: sorry als ik ook even het niet zie zitten begin ik meteen ook een beetje tegen het beleid te stampen.

Hadden jullie dat al door? :'
)

Niet meer dan logisch op jouw leeftijd en dat snap ik volkomen...
Weet je hoe ouder je wordt hoe sneller de tijd gaat
Dus voor.ouderen is een jaartje niks terwijl het voor jullie eindeloos duurt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:00

Ja, voor ouderen is dit ook een klote periode, voor iedereen staat het leven stil..
Het voelt soms een beetje van hallo, ik voelde me al redelijk oud in de kroeg! En dadelijk ben ik weer een jaartje ouder :') het duurt echt lang inderdaad, maar goed... hopelijk betekend vaccin echt einde van lockdowns en 1.5 meter (maar wat vaker handen wassen is natuurlijk altijd goed).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:03

Nooit te oud om naar de kroeg te gaan :D

Wat een verademing dat nu iig de advocaat het woord heeft genomen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:05

Ik volg het spoedappel niet maar is er al wat meer bekend over de klok?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:07

Shaggy09 schreef:
Ik volg het spoedappel niet maar is er al wat meer bekend over de klok?

Nee, nog geen uitspraak.
Alleen een grandioos vervelende jurist van viruswaarheid die loopt te rekken die 1000x hetzelfde zegt in andere bewoordingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:10

Horen we vanzelf, ik hoop dat mensen niet ingaan op de woorden van wc engel dat alle pleinen in Nederland vanavond om negen uur volstaan met feestende mensen. Hij heeft het steeds over het volk, alsof hij voor iedereen spreekt , niet voor mij in ieder geval. Het kan maar zo zijn dat de regering nu wel de avondklok zo dicht timmert dat er niet meer aan te tornen is en hij misschien nog wel langer duurt.