Citaat:Ik zeg dat we constant bang zijn voor een Britse variant waarvan nu een piek zou moeten zijn maar die maar niet komt.
Omdat we regels hebben...
Maar het reproductiegetal is helaas wel op aan het lopen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Even uit het Viruswaanzin topic.
Onderwerp: ViruswaanzinKarl66 schreef:De avondklok op zich helpt niet tegen besmettingen. Het virus draagt geen horloge en stopt niet om negen uur 's avonds met werken.
Wat de avondklok wel doet, is het aantal bezoeken tussen huishoudens omlaag brengen. En dat lagere aantal bezoeken zorgt wel dat de besmetting minder snel rond gaat. Indirect werkt het dus wel. En dan kom je weer uit op de preventieparadox. Door de avondklok krijg je indirect minder besmettingen en die mindere besmettingen worden dan weer als bewijs opgevoerd, waarom de avondklok niet nodig is.
bigone schreef:Misschien moet de regering maar zeggen weg met alle regels, alles open en zoek het maar uit. Stronteigenwijze groep Nederlanders kun je het toch niet goed voor doen.
Citaat:Ik weet niet of hier mensen de wetten van de magie hebben gelezen, ik moet er de laatste tijd zo vaak aan denken. 1 van de hoofdpersonen laat de mensen leven met de ergste straf die hij kan bedenken: ze moeten de gevolgen ondergaan van hun eigen daden.
Soms denk ik wel eens dat het daar toe moet leiden blijkbaar, dat Rutte zegt "succes jongens, zoek het maar gewoon uit met elkaar, nu is het aan jullie."
sureido schreef:Nou, als ik nog een jaar of langer zo moet leven, met al deze maatregelen, geen kapper, niemand zien (of ja 1 persoon), tot 9 uur maar naar buiten mogen ...
Dan is het goed geweest voor mij.
Shaggy09 schreef:Ze kunnen niet nog een jaar lang Nederland in avondklok en lockdown houden want dan gaat de economie en de volksgezondheid in zo'n drastisch tempo naar beneden dat je dubbele crisissituaties krijgt ben ik bang.
Ik denk dat de regering voor nu alle zeilen bij wilt zetten zodat we hopelijk van de zomer weer wat meer kunnen.
sureido schreef:Maar dan nog steeds is er het gevaar van die Britse variant ondanks het goede weer... dat blijft toch gewoon zo? En deze maatregelen zijn om die Britse variant tegen te gaan. Maar ik denk dat dat al veel en veel te laat is?
DuoPenotti schreef:Sureido, vorig jaar was ook een gevaarlijke mutatie van een Covid.
Ik denk net als sec dat we een jaar krijgen als vorig jaar.
We gaan richting het mooie weer, terrassen weer op 1,5 meter, dat soort dingen.
Niet normaal, maar wel weer wat lucht in de regels.
En alles wat extra kan vind ik meegenomen
sureido schreef:DuoPenotti schreef:Sureido, vorig jaar was ook een gevaarlijke mutatie van een Covid.
Ik denk net als sec dat we een jaar krijgen als vorig jaar.
We gaan richting het mooie weer, terrassen weer op 1,5 meter, dat soort dingen.
Niet normaal, maar wel weer wat lucht in de regels.
En alles wat extra kan vind ik meegenomen
Ik hoop zo dat je gelijk hebt want ik zie het door die persco van vanmiddag eigenlijk even niet meer zo zitten.
Sizzle schreef:Vanaf deze week wordt het prachtig weer (ook in NL?) ben benieuwd of dat ook weer tot nog sterkere afname leidt. Er werd heel voorzichtig over terrassen openen gesproken.
secricible schreef:Nog maar wat hoopvol bericht dan
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236899 ... -prik.html
Onderzoek in Israël laat zien dat de besmettelijkheid toch verlaagd wordt of verdwijnt dankzij vaccinatie. Heel fijn om te weten. Ik was door die uitbraak in Dld wel angstig dat de besmettelijkheid niet werd teruggedrongen.
sureido schreef:Ja lief, bedankt, die pep talk over de zomer en langer licht en volgende week weer lekker weer geeft wel weer een beetje goede moed.
Ik hoop ook dat die test evenementen helpen. Misschien kan er ook wel meer met snel testen of blaas testen straks voor de horeca en evenementen en andere delen die het nu lastig hebben.
Waren wij maar een ander volk waar we gewoon binnen blijven en zorgen dat we het echt eronder krijgen zoals in Azië en Australië en NZ...
Edit: sorry als ik ook even het niet zie zitten begin ik meteen ook een beetje tegen het beleid te stampen.
Hadden jullie dat al door? :')