Marcella schreef:Kan het ook lezen, maar zou niet weten hoe dit kan.
Hoe wat kan?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
oomens schreef:Blussem schreef:Btw, we weten ook niet of de maatregelen goed werken of welke maatregelen wel en welke niet zinvol zijn.
Ik vindt wel een gemiste kans dat ze dit niet onderzoeken met een controlle groep. Dit zou ook voor het kabinet makkelijker maken om de juiste keuzes te maken en de discussie uit de werled te helpen.
Hoe zie je dat voor je? Een parallelle maatschappij optuigen als controlegroep waarin je zonder maatregelen kijkt hoe het virus daar om zich grijpt? Hoe voorkom je dat het van daaruit telkens weer overslaat naar de rest van de samenleving?
Een waddeneiland gebruiken als proeftuin? Totaal niet representatief voor de rest van het land, zeker niet wanneer je dat eiland vanwege jouw experiment net hermetisch hebt afgesloten.
Een willekeurige, dichtbevolkte provincie gebruiken dan maar? Zuid-Holland bijvoorbeeld? Hoe sluit je dat proefgebied af? Hoe houd je die mensen gescheiden van de rest van het land waarin je wel maatregelen hebt?
Zolang er geen voldoende adequate behandeling is voor degenen in de controlegroep die complicaties ontwikkelen, is een experiment zoals jij het voorstelt ongeveer net zo ethisch als dat beroemde onderzoek in Tuskegee.
Ik neem aan dat je dat niet serieus voorstelt toch?
Er zijn zeker methoden om effecten van bepaalde maatregelen te onderzoeken, maar zonder dat er een medicijn of behandeling is mensen random in een onbeschermde controlegroep flikkeren, is er niet een van.
besita schreef:Kan wel
https://inspanje.nl/algemeen/15137/spaa ... enementen/
Denk dat als ze willen ze best veel zouden kunnen onderzoeken
Pandora2 schreef:Pfizer doet aan 5 + 2 gratis![]()
In de geleverde flacons zouden niet 5 maar 7 doses zitten.
Mag ook eens meezitten
Relaxed schreef:Fijn nieuws zeg, vind het niet meer dan terecht.. Als ik nu ook weer hoor hoe lastig ouders met basisschoolkinderen het nu ook hebben, is eigenlijk niet te doen, thuiswerken en je kinderen ook helpen met schoolwerk.