Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:05

Ik ben gisteren idd ook (iig tijdelijk) uit een groepsapp gestapt. Toen ik deelde van mijn buurvrouw was het eerste wat gezegd werd “oh en als ze overlijdt krijgt ze vast corona als doodsoorzaak, dat gebeurt nu heel vaak, want dat gebeurde bij mijn buurvrouw ook.”. En toen daar 2 min later de hoax overheen kwam van mensen die hun test niet gedaan hadden maar wel positief scoorde (natuurlijk gaat het dan om de broer van een kennis van een tante van een neef van de overbuurvrouw haar tantes haar neef die getrouw is met de broer van diegene haar oma) was mijn emmertje meer dan vol :+

Irritante is dat ze niet “anti-corona” is maar gewoon met alle winden mee waait en alles gelooft wat je tegen haar zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:32

Ik dacht dat ik haar al ontvolgd had op fb, bleek dat ik het niet gedaan had. 8)7 Ben ik pas daarnet achter gekomen na de zoveelste onzin post in mijn news feed. Stond op punt om haar te verwijderen.
Iemand vroeg hier of ik mijn punt al eens duidelijk had gemaakt, heb ik idd al eens gedaan bij een post op mijn pg. Irritante is dat ze me aanklampt als er bij haar dochter op school leerkrachten positief testen. Dan ben ik haar bron in de medische wereld die ter hulp moet schieten in haar strijd tegen de school.

Zijn er bij jullie ook mensen die zeggen dat ze overlijdensakte hebben kunnen inkijke? Ik zie die claim regelmatig voorbij komen hier in België, terwijl die papieren in een verzegelde enveloppe mee gaan en familie bij mijn weten nooit op de hoogte is van wat er in staat. Zie nu veel mensen stellen dat bij hun familielid corona als doodsoorzaak werd genoteerd, terwijl ze aan iets anders overleden zijn.

Gisteren weer een emotionele dag gehad. Vanaf vandaag is alle bezoek op de non covid verboden. Stond op de gewone intensieve en mensen kwamen langs om afscheid te nemen van hun naasten. 4 van de 5 die we hebben liggen (door het opschalen voor covid hebben we nog maar 6 gewone inzo bedden) doen het niet goed. Had zo'n medelijden met al die mensen die vanaf nu alles op een afstand moeten volgen.

Edit: net mail gehad dat we tegen maandag 20 covid bedden moeten voorzien. Vorige golf zijn we tot 16 gegaan. Zit me nu ff bijeen te rapen, moet mijn paarden nog voeren, een potje koken en dan de late gaan doen, maar zou nu liever in een hoekje weg kruipen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:49

Mijn vader is 2 jaar geleden overleden en die overlijdensakte heb ik zelfs nooit gezien.
Die ging van de kliniek via de begrafenisondernemer naar de gemeente volgens mij.
Dus dat mensen dat nu opeens kunnen inkijken... ik durf sterk te twijfelen :+

Mijn achterbuurvrouw had haar voet gebroken. Mocht na een paar dagen weer naar huis. Is welgeteld 2 dagen thuis geweest en dan terug richting ziekenhuis met ernstige benauwdheid.
Nu mag de familie er inderdaad niet meer bij. 92 jaar en daar ligt ze dan :\
Ik zag gister zo de machteloosheid en het verdriet bij haar zoon. |(

Ik kan mij zelfs niet beginnen voorstellen hoe het voor jullie moet zijn om dat telkens weer te moeten zien.
Nogmaals veel kracht voor nu en de aankomende tijd !

Morrie

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:56

ik heb een redelijk recente akte van overlijden hier liggen, van mijn moeder. Hierop staat alleen de datum en plaats van overlijden, niet de oorzaak.

Zij is wel overleden terwijl ze corona had, maar het tehuis waar ze woonde, drukte me op het hart dat ze hersteld was van corona en aan onderliggend lijden is overleden. (beter voor hun imago denk ik)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:00

De overlijdensakte mag je wel inzien. Die heb je vaak ook nodig om zaken te regelen.
Het doodoorzaak-formulier (b-formulier) wordt normaal niet gedeeld en gaat ook niet naar familie nee. Die wordt door arts/instelling naar de gemeente verzonden.
Daarom irriteert het me ook zo mateloos. :+ en dan blind delen en als je zegt dat het gelul is
"Jaaaa ik weet ook niet wat ik moet geloven" en verwijzen naar dit krantenartikel, waarin iets totaal anders staat
https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... -stand.amp

Edit:
Ik schrijf warrig.
De arts vult een overlijdensverklaring(a-formulier) en een doodsoorzaakverklaring (b-formulier) in als de dood als natuurlijk wordt beschouwd. Beide gaan naar de gemeente, die een overlijdenakte opstelt.
De gegevens gaan dan geanonimiseerd naar het cbs.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:07

de overlijdensakte is me gewoon toegestuurd, die had ik inderdaad voor een aantal dingen die ik moest regelen nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:20

secricible schreef:
De overlijdensakte mag je wel inzien. Die heb je vaak ook nodig om zaken te regelen.
Het doodoorzaak-formulier (b-formulier) wordt normaal niet gedeeld en gaat ook niet naar familie nee. Die wordt door arts/instelling naar de gemeente verzonden.
Daarom irriteert het me ook zo mateloos. :+ en dan blind delen en als je zegt dat het gelul is
"Jaaaa ik weet ook niet wat ik moet geloven" en verwijzen naar dit krantenartikel, waarin iets totaal anders staat
https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... -stand.amp

Edit:
Ik schrijf warrig.
De arts vult een overlijdensverklaring(a-formulier) en een doodsoorzaakverklaring (b-formulier) in als de dood als natuurlijk wordt beschouwd. Beide gaan naar de gemeente, die een overlijdenakte opstelt.
De gegevens gaan dan geanonimiseerd naar het cbs.

Ik volg je hoor, is idd het b-formulier dat ik bedoel. Die zit bij ons in een gesloten enveloppe, dat à-formulier hangt aan de buitenkant en daar staat idd alleen datum en uur op.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:37

secricible schreef:
Ik ben gisteren idd ook (iig tijdelijk) uit een groepsapp gestapt. Toen ik deelde van mijn buurvrouw was het eerste wat gezegd werd “oh en als ze overlijdt krijgt ze vast corona als doodsoorzaak, dat gebeurt nu heel vaak, want dat gebeurde bij mijn buurvrouw ook.”. En toen daar 2 min later de hoax overheen kwam van mensen die hun test niet gedaan hadden maar wel positief scoorde (natuurlijk gaat het dan om de broer van een kennis van een tante van een neef van de overbuurvrouw haar tantes haar neef die getrouw is met de broer van diegene haar oma) was mijn emmertje meer dan vol :+

Irritante is dat ze niet “anti-corona” is maar gewoon met alle winden mee waait en alles gelooft wat je tegen haar zegt.

Die heb ik ook al een paar keer voorbij horen komen inderdaad... Wat moet je dr mee hè.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:45

SVRL schreef:
Ik dacht dat ik haar al ontvolgd had op fb, bleek dat ik het niet gedaan had. 8)7 Ben ik pas daarnet achter gekomen na de zoveelste onzin post in mijn news feed. Stond op punt om haar te verwijderen.
Iemand vroeg hier of ik mijn punt al eens duidelijk had gemaakt, heb ik idd al eens gedaan bij een post op mijn pg. Irritante is dat ze me aanklampt als er bij haar dochter op school leerkrachten positief testen. Dan ben ik haar bron in de medische wereld die ter hulp moet schieten in haar strijd tegen de school.

Zijn er bij jullie ook mensen die zeggen dat ze overlijdensakte hebben kunnen inkijke? Ik zie die claim regelmatig voorbij komen hier in België, terwijl die papieren in een verzegelde enveloppe mee gaan en familie bij mijn weten nooit op de hoogte is van wat er in staat. Zie nu veel mensen stellen dat bij hun familielid corona als doodsoorzaak werd genoteerd, terwijl ze aan iets anders overleden zijn.

Gisteren weer een emotionele dag gehad. Vanaf vandaag is alle bezoek op de non covid verboden. Stond op de gewone intensieve en mensen kwamen langs om afscheid te nemen van hun naasten. 4 van de 5 die we hebben liggen (door het opschalen voor covid hebben we nog maar 6 gewone inzo bedden) doen het niet goed. Had zo'n medelijden met al die mensen die vanaf nu alles op een afstand moeten volgen.

Edit: net mail gehad dat we tegen maandag 20 covid bedden moeten voorzien. Vorige golf zijn we tot 16 gegaan. Zit me nu ff bijeen te rapen, moet mijn paarden nog voeren, een potje koken en dan de late gaan doen, maar zou nu liever in een hoekje weg kruipen.

Een heel heel dikke knuffel!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:56

Morrie schreef:
de overlijdensakte is me gewoon toegestuurd, die had ik inderdaad voor een aantal dingen die ik moest regelen nodig.

Oh ja, juist ! Die had ik ook in 3-voud ofzo.
Ik dacht dat het over het formulier met doodsoorzaak ging, sorry :o

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:11

Weer iemand eruit geduveld. Die deelde een plaatje met Lubach en op de achtergrond SS vlaggen of iets dergelijks. :wave:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:59

Net op Facebook ook weer iemand die het nodig vond om te zeggen dat het maar een griep is en dat onder een bericht waar 14 mensen in een verzorgingstehuis is overleden. Kan het dan niet laten om te zeggen dat de reactie walgelijk is en niet netjes. Blijkt het wel een trol account te zijn dus beetje verspilde moeite. Daarna wel iemand die over agenda 21 begon op de manier waarop ze typte en 1 klik op de profiel zei al weer genoeg natuurlijk. Normaal Nederlands kunnen ze niet valt mij op.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:07

Arabesk schreef:
Weer iemand eruit geduveld. Die deelde een plaatje met Lubach en op de achtergrond SS vlaggen of iets dergelijks. :wave:
Wat heb jij voor klanten :roll: Die zou ik er ook direct uit mikken.
Het lijkt wel een epidemie die FB waanzin.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:27

Askja schreef:
Arabesk schreef:
Wat heb jij voor klanten :roll: Die zou ik er ook direct uit mikken.
Het lijkt wel een epidemie die FB waanzin.

Nou een groot deel van de alternatieve paardenhouders, van die gasten die doorslaan in natuurlijk paardenhouden, niet meer gingen vaccineren en meer van die onzin. Dat was altijd al een spanningsveld omdat ik pro vaccineren ben en anti alternatieve geneeswijzen. Dus ja dan is het dus nu definitief geknald, ja jammer dan. Bel maar zo'n tandarts die lekker zonder sedatie alleen de snijtandjes aait en dan de aura nog even rechtzet :+ (ja die zijn er serieus :') ). Inmiddels heb ik het woord natuurlijk bekappen overal uit mn website gesloopt, omdat dat de verkeerd doelgroep trekt. :Y) (Wij rijden zelf ijzerloos, soms met schoenen, maar wel vaccineren en geen onbewezen ideetjes, wel bitloos maar hackemore bij de endurance dravers anders eindig je op de noordpool)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:10

Oja, onbewezen ideetjes :)) dat was een mooie term

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:23

Arabesk schreef:
Nou een groot deel van de alternatieve paardenhouders, van die gasten die doorslaan in natuurlijk paardenhouden, niet meer gingen vaccineren en meer van die onzin. Dat was altijd al een spanningsveld omdat ik pro vaccineren ben en anti alternatieve geneeswijzen. Dus ja dan is het dus nu definitief geknald, ja jammer dan. Bel maar zo'n tandarts die lekker zonder sedatie alleen de snijtandjes aait en dan de aura nog even rechtzet :+ (ja die zijn er serieus :') ). Inmiddels heb ik het woord natuurlijk bekappen overal uit mn website gesloopt, omdat dat de verkeerd doelgroep trekt. :Y) (Wij rijden zelf ijzerloos, soms met schoenen, maar wel vaccineren en geen onbewezen ideetjes, wel bitloos maar hackemore bij de endurance dravers anders eindig je op de noordpool)

Maar is het dan zo onoverkomelijk dat je daarvoor voor een groot deel in je klantenbestand moet snijden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:29

Weet niet hoeveel klanten ze heeft, maar 2 klanten lijkt me toch niet snijden in een groot deel van je klantenbestand...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:36

verootjoo schreef:
Weet niet hoeveel klanten ze heeft, maar 2 klanten lijkt me toch niet snijden in een groot deel van je klantenbestand...

DAt is waar. Aan de nadere kant als je bij mensen over de vloer moet komen die coorna niet serieus nemen is dat wel een gevaar ja. Ik heb ook kennissen en zelfs vrienden die behoorlijk veel van die complotonzin spuien. Ik heb ze gevraagd of het wat minder kon en of ze mij niet steeds links willen stuen. Dan denk je dat je een belangrijk of gezellig berichtje van iemand krijgt en dan is het Spam. Nee dat hoeft van mij niet. Verder respecteer ik hun mening maar als ze mij vragen naar mijn mening zeg ik dat ik er iets nuchterder tegen aan kijk. Ik ben de fase voorbij dat ik me er kwaad over kon maken, dat had ik nog wel in de eerste golf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:38

Het is gewoon jammer dat je hierdoor je connectie met mensen verliest. Of het nou je klanten zijn, je vrienden of je familie. Het drijft een wig. Dat is zo verdrietig.

Wat ik ook erg vind is dat mensen vol angst zijn. Of boosheid. Of wantrouwen. Het lijkt me een rotgevoel als je denkt dat er samenzweringen zijn van mensen die het slecht met je voor hebben. En je denkt niet op je eigen overheid en gezondheidszorg te kunnen vertrouwen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:42

safina schreef:
Het is gewoon jammer dat je hierdoor je connectie met mensen verliest. Of het nou je klanten zijn, je vrienden of je familie. Het drijft een wig. Dat is zo verdrietig.

Wat ik ook erg vind is dat mensen vol angst zijn. Of boosheid. Of wantrouwen. Het lijkt me een rotgevoel als je denkt dat er samenzweringen zijn van mensen die het slecht met je voor hebben. En je denkt niet op je eigen overheid en gezondheidszorg te kunnen vertrouwen.

Ik heb ook vaak wel begrip voor waar de onvrede vandaan komt bij veel mensen. Alleen de reactie daar dan op is dan weer vaak te simplistisch.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:38

Op het moment dat iemand de fascistische sjit en qanon gaat delen gaat bij mij gewoon keihard de stekker eruit. Daar wil ik niets mee te maken hebben. Iedereen mag z'n mening hebben, maar bepaalde dingen gaan gewoon echt te ver, principieel. Of je nou vriend, familie of klant bent.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:56

Arabesk schreef:
Op het moment dat iemand de fascistische sjit en qanon gaat delen gaat bij mij gewoon keihard de stekker eruit. Daar wil ik niets mee te maken hebben. Iedereen mag z'n mening hebben, maar bepaalde dingen gaan gewoon echt te ver, principieel. Of je nou vriend, familie of klant bent.

Ik houd van zulke principes *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:24

Je hebt groot gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:28

Arabesk schreef:

Eens!

Het is verdomd rustig op mijn tijdlijn. Al maanden.

Ik heb tijdens de zwartepieten-discussie al flink gesnoeid in de vriendenschare. Het zou zomaar kunnen dat ik daarmee destijds ook wat van deze extremistjes heb geloosd.

Verder werk ik elke dag in het hol van het door Bill Gates geleide grote complot, onder het mom van "bestrijding van het virus". Het kan natuurlijk zijn dat dit soort lui me mijden op socials vanwege hun afschuw over de kindjes die ik als pedo in mijn kelder hou. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:17

Ja hoe smaakt dat kinderbloed? Ik heb mijn pvv stemmende pro zwarte Piet en anti Corona oom ook van fb geknald. Maar die bleek wel meer debiele dingen te doen in zijn privé leven. Is wel echt zo’n simpele ziel aka een tokkie. :=