Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:32

De GGD moet nog bellen met mijn ouders.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:40

Ketly schreef:
Gisteren zijn mijn ouders en ik getest. Beide positief en ik ben zelf negatief. Ik heb wel klachten maar die heb ik al gekregen voordat mijn ouders (die in contact zijn geweest) klachten kregen. Ik wil kijken of ik mijn quarantaine ergens anders uit kan zitten, uiteraard alleen, omdat wij heel lastig afstand kunnen houden hier. Moet ik mij nu bijvoorbeeld over 5 dagen ook weer laten testen?

Als je na het testen nog in contact met je ouders bent geweest, kun je alsnog besmet geraakt zijn. En kun je 5 dagen na het laatste contact laten testen. Of 10 dagen in quarantaine zonder testen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:56

smurffie schreef:
kiki1976 schreef:
Maar even negatief bekeken het vaccin........

*Je kan het nog steeds krijgen (je wordt er alleen niet/minder ziek van) maar kan een ander nog wel besmetten.
*Als je met een besmet persoon in aanraking komt, moet je in quarantaine.
* Onbekend hoe lang het werkt
* Kinderen mogen voor nu nog niet geënt worden (juist de Engelse variant treft kinderen).
* Mogelijk niet werkzaam tegen de nieuwe variant uit Zuid Afrika
* Lange termijn niet bekend

Kijk dat ze de zorg willen ontlasten is zeer zeker belangrijk, dat staat vast.
Maar er zijn helaas nog steeds genoeg mensen die geen enting willen (al worden die wel minder).
Ik ben bang dat we er ondanks het vaccin nog lang niet vanaf zijn

Er wordt toch echt in de voorlichting gezegd dat je het nog wel op kunt lopen maar dan niet meer besmettelijk bent?

Dat zijn ze nog aan het onderzoeken. Ik heb mijn afspraak voor mijn vaccinaties staan, maar had nog wat vragen en heb gebeld. Er lijken aanwijzingen dat de kans erg klein is dat je nog besmettelijk kunt zijn, maar dit weten ze nog niet. Omdat ze dit nog aan het onderzoeken zijn nemen ze geen risico en daarom moet je je ook als je gevaccineerd bent aan de maatregelen houden.

Op mijn vraag dat het contact tussen 2 gevaccineerden dan eigenlijk toch niet risicovol kan zijn, kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord. De kans dat je immers iemand nog besmet lijkt klein en als die ander ook nog eens gevaccineerd is, lijkt me de kans helemaal klein dat die vervolgens een ander zou besmetten.

Kiki, er blijft inderdaad een kans dat je ondanks je vaccinatie corona kunt krijgen maar die kans is heel erg klein. Ook is de kans dan veel groter dat je er veel minder ziek van zou zijn. De kans dat je corona krijgt (en verspreid!!) zonder vaccinatie is ontzettend veel groter dan als je wel gevaccineerd bent.

Quarantaine klopt inderdaad. Vind ik zelf ook vreemd en wat overdreven als je gevaccineerd bent. Maar dit heeft alles te maken met dat ze nog veel aan het onderzoeken zijn, waaronder dus of er toch een kleine kans is dat je nog besmettelijk kunt zijn als je gevaccineerd bent.
Maar zonder vaccinatie moet je hoe dan ook in quarantaine als dat nodig geacht wordt, dus quarantaine lijkt me geen reden om de vaccinatie niet te nemen.

Het is onbekend hoe lang het werkt, maar de eerste resultaten zijn erg hoopvol. Daarbij ... al werkt het maar 6-9 maanden, ook dan heeft het nut. Opnieuw vaccineren (van een deel van de mensen) kan dan ook weer een optie zijn. Het is bewezen dat het werkt en dat lijkt me belangrijk.

Het lijkt er juist wel op dat de vaccinatie ook werkt tegen de Engelse variant. Kinderen worden inderdaad nu nog niet gevaccineerd. Juist daarom dat ik het belangrijk vind dat de mensen die al wel gevaccineerd mogen worden, dit wel laten doen.

Lange termijn effecten lijken mij klein. Ik zie zelf amper risico's.

Met vaccinatie zijn we er voorlopig nog niet vanaf, maar zonder vaccinatie is naar mijn idee het einde helemaal zoek. Ik heb mijn afspraken staan en kan in ieder geval niet wachten. Voor mij voelt het als een klein stapje de goede richting op.

Al voel ik wel wat frustratie. Helaas kunnen veel van mijn collega's al geen afspraak meer maken. De vaccins zijn hier allemaal al vergeven. Pas als duidelijk is of en wanneer er een nieuwe lading vaccins komt, kunnen zij een afspraak maken. Wel ben ik blij dat de vaccinatie bereidheid toch erg groot lijkt.

Ketly, in principe moet je 10 dagen in quarantaine gerekend vanaf het laatste risicocontact met je ouders. Als je thuis geen afstand kunt bewaren, zal dat pas zijn als je ouders officieel weer buiten mogen. Dan zou pas jouw 10 dagen quarantaine ingaan. Als je vanaf dag 5 preventief laat testen en die test is negatief, dan mag je weer uit quarantaine. Zo is het hier bij bekenden van mij gegaan die corona hebben gehad en huisgenoten hadden. Maar de GGD kan daar meer over vertellen als ze je bellen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:57

Ik woon op dit moment nog thuis en ben dus wel in contact geweest. Ik zou mij dus nu over 5 dagen weer kunnen laten testen?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:05

Wescha ik zou zeker bellen. Zo begon het bij mij ook, en bleek dus ook een longontsteking te hebben.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:22

Vayo dat jij geen risico ziet wil niet zeggen dat die er niet zijn... mijn huisarts heeft mij gebeld om een vaccinatie sterk af te raden 1 ivm een kinderwens en 2 ivm een zwakke immuunsysteem dus dan blijken wr wel degelijk risico’s te zijn..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:39

Zou die discussie over het vaccin misschien in het vaccinatietopic kunnen? Het is fijn als het hier weer een plek kan zijn om als (ex) corona patiënten ervaringen uit te kunnen wisselen.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:36

Negatief gelukkig!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:53

Ketly schreef:
Ik woon op dit moment nog thuis en ben dus wel in contact geweest. Ik zou mij dus nu over 5 dagen weer kunnen laten testen?

Alleen als je vanaf gescheiden van je ouders leeft en dus ook sanitair etc niet deelt of dat zij het schoonmaken na gebruik.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:16

Ik ga vanaf vanavond op een andere locatie in quarantaine dus hoop dat ik daarmee voorkom dat ik besmet raak als ik dat nog niet ben. Het is mogelijk toch? Dat je niet besmet raakt terwijl je huisgenoten bent?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:27

Ketly schreef:
Ik ga vanaf vanavond op een andere locatie in quarantaine dus hoop dat ik daarmee voorkom dat ik besmet raak als ik dat nog niet ben. Het is mogelijk toch? Dat je niet besmet raakt terwijl je huisgenoten bent?

Ja hoor dat kan
Sterkte!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:35

Omdat ik IC buddy ben kreeg ik vandaag alsnogbde uitnodiging ontvangen voor het vaccin. Ben ik net naar ons huisje aan de kust vertrokken en morgen is het vaccineren op mijn werk in Brabant. Helaas.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:27

Napie schreef:
Omdat ik IC buddy ben kreeg ik vandaag alsnogbde uitnodiging ontvangen voor het vaccin. Ben ik net naar ons huisje aan de kust vertrokken en morgen is het vaccineren op mijn werk in Brabant. Helaas.

Ik zou heen en weer rijden...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:32

Ik zou ook gaan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:33

Ik ook!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 02:20

Mijn kater hangt net zijn dikke pluimstaart een tijdje tegen de gaskachel aan (hij is mega groot en zijn staart is gelukkig de enige die zo hoog kan komen), dus dat pluimhaar begint lekker te roken en verschoeien. En ik weet weer zeker dat mijn neus het nog steeds niet doet, want ik ruik niets, helemaal niets. Als er iets hard stinkt is het wel verbrand haar, dus ik verbaas me hier wel weer over, vooral omdat ik hele zachte geuren wel weer wat begin te ruiken, hoewel het regelmatig anders ruikt dan ik me kan herinneren.

Vandaag precies 2 maand geleden dat ik besmet ben geraakt, de eerste klachten had ik pas 15 november.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:54

Vandaag de intake bij de fysio gehad en het herstel lijkt nog wel even te gaan duren.

Tips van de fysio die voor iedereen gelden. Zorg dat je niet je grens overgaat, ook niet een klein beetje, hoe meer je de grens overschrijdt, hoe langer het herstel gaat duren. Neem supplementen zoals vitamine D en magnesium.
Plan na iedere activiteit rust in en doe de helft van je denkt te kunnen.

Best frustrerend, maar hopelijk wel effectief op de lange termijn.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 09-01-21 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:07

Ja magnesium is echt top :j

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:24

Esther_ schreef:
Vandaag de intake bij de fysio gehad en het herstel lijkt nog wel even te gaan duren.

Tips van de fysio die voor iedereen gelden. Zorg dat je niet je grens overgaat, ook niet een klein beetje, hoe meer je de grens overschrijdt, hoe langer het herstel gaat duren. Neem supplementen zoals vitamine D en magnesium.
Plan na iedere activiteit rust in en doe de helft van je denkt te kunnen.

Best frustrerend, maar hopelijk wel effectief op de lange termijn.

Goede tip!
Tip van mijn fysio erbij: als je voelt dat je rust moet nemen, neem hem dan ook en ga plat. Op bed of op de bank, maakt niet uit. Ga niet zitten, geen tv, geen mobiel, geen boek lezen. Gewoon liggen en niets doen. Al het andere geeft teveel prikkels waardoor je niet goed rust.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:34

Ik ben blij dat ik beneden kan slapen op een bed, maar de regels zijn voor veel revalidatie redenen van toepassing. Wat ik ooit geleerd heb is voor elke inspanning staat minimaal een gelijke periode van rust, en ik heb geleerd het in blokken van 30 minuten op te knippen de inspanning.

Maar als ik idd zie hoe gezonde fitte mannen zijn verandert in wezens die het liefst vooral willen slapen en er ipv fit continue uitgewoond en doodmoe en grauw uitzien. Na soms echt lichte kwalen (beetje verhoging een dagje hoesterig wat niezerig en beetje druk op de borst voor een paar uur) voor een weekje. En nog heel lang daarna.

Ik ben zelf toch al gewend niet fit te zijn maar als je van kerngezond komt kan ik me voorstellen dat een dergelijke conditie en belasting vermindering er vies inhakt. :(:)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:47

@karuna

Corrigeer me als ik het mis heb, ben jij inmiddels niet iets van 6 tot 10 keer getest? Elke keer negatief?

Hoe kan het dat je zo vaak het virus mogelijk opgelopen denkt te hebben? Wanneer je weerstand echt zo slecht is als je zelf hier beweerd, dan zorg je imo toch dat je op geen enkel vlak meer risico kunt lopen om het te krijgen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:03

Daphara. Ik heb het geloof ik al eens eerder uitgelegd. En doe het hierna ook niet meer. Ik heb hardnekkige restklachten van maart (ja ik sta toch echt te boek als covid patient in mijn dossier) en iedere keer koortsvlagen. De regel is nu eenmaal bij klachten moet je je laten testen. Daarnaast eiste het ziekenhuis een aantal keren een negatieve test voor ik langs mocht komen, juist omdat ik klachten blijf houden en onderzocht moest worden of er een andere oorzaak kon zijn.

En de laatste paar keer getest ivm risico contact op het werk van mijn enige en vaste contact (die ook de booschappen doet) en een maal een risico prive contact van hem. En omdat ik nog steeds klachten heb moet iedere keer uitgesloten worden. Ook ivm het werk van mijn vaste contact. Zou ik klachten vrij zijn zou ik ook niet getest hoeven worden. Ik onderga ze nu niet bepaald met plezier of zo. %)

Ik kom eigenlijk nergens meer. De enige keren afgelopen pak weg 6 weken is aantal keren gemeentehuis helaas door fouten aan hun kant, en eenmaal de welkoop. En de enkele pakketbezorger aan huis. Daarvoor de bouwmarkt helaas iets te veel maar dat is goddank over. Ik zie geen supermarkt meer van binnen, daarvoor was het eens per maand snel winkel in en uit.

Daarnaast heb ik de afspraak met mijn huisarts dat ik moet testen bij klachten. Omdat ik gevoelig ben voor oa longontstekingen. En als ik er weer een heb moet wel bekend zijn of het covid gerelateerd is of de gewone "normale" omdat er dan een andere ab ingezet moet worden.

Meer dan dit kan ik niet doen, en zal echt blij zijn als de enting er in zit. Zo leven is ook niet echt grappig. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:13

Heb je de uitslag van je laatste test al binnen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:51

Karuna, het is niet omdat je eens een jaar geen 5 keer op vakantie kan gaan dat het leven opeens zo moeilijk is.
Probeer eens wat meer stil te staan bij de luxe-positie waarin je zit. Misschien helpt dat om het allemaal wat beter te handelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:06

Pandora2 schreef:
Karuna, het is niet omdat je eens een jaar geen 5 keer op vakantie kan gaan dat het leven opeens zo moeilijk is.
Probeer eens wat meer stil te staan bij de luxe-positie waarin je zit. Misschien helpt dat om het allemaal wat beter te handelen.

:? _O- Meer kan ik er niet op zeggen geloof ik en doe ik ook niet. Leven moeilijk? Nee hoor. Ik hobbel rustig in mijn eigen kringetje rond, ben jaren niks anders gewend geweest. Ik mis alleen het bergsnuiven ivm gezondheid en dat is het. Geen drama niks. Alleen die testen zijn ruk. :+