Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketly schreef:Gisteren zijn mijn ouders en ik getest. Beide positief en ik ben zelf negatief. Ik heb wel klachten maar die heb ik al gekregen voordat mijn ouders (die in contact zijn geweest) klachten kregen. Ik wil kijken of ik mijn quarantaine ergens anders uit kan zitten, uiteraard alleen, omdat wij heel lastig afstand kunnen houden hier. Moet ik mij nu bijvoorbeeld over 5 dagen ook weer laten testen?
smurffie schreef:kiki1976 schreef:Maar even negatief bekeken het vaccin........
*Je kan het nog steeds krijgen (je wordt er alleen niet/minder ziek van) maar kan een ander nog wel besmetten.
*Als je met een besmet persoon in aanraking komt, moet je in quarantaine.
* Onbekend hoe lang het werkt
* Kinderen mogen voor nu nog niet geënt worden (juist de Engelse variant treft kinderen).
* Mogelijk niet werkzaam tegen de nieuwe variant uit Zuid Afrika
* Lange termijn niet bekend
Kijk dat ze de zorg willen ontlasten is zeer zeker belangrijk, dat staat vast.
Maar er zijn helaas nog steeds genoeg mensen die geen enting willen (al worden die wel minder).
Ik ben bang dat we er ondanks het vaccin nog lang niet vanaf zijn
Er wordt toch echt in de voorlichting gezegd dat je het nog wel op kunt lopen maar dan niet meer besmettelijk bent?
Esther_ schreef:Vandaag de intake bij de fysio gehad en het herstel lijkt nog wel even te gaan duren.
Tips van de fysio die voor iedereen gelden. Zorg dat je niet je grens overgaat, ook niet een klein beetje, hoe meer je de grens overschrijdt, hoe langer het herstel gaat duren. Neem supplementen zoals vitamine D en magnesium.
Plan na iedere activiteit rust in en doe de helft van je denkt te kunnen.
Best frustrerend, maar hopelijk wel effectief op de lange termijn.
Pandora2 schreef:Karuna, het is niet omdat je eens een jaar geen 5 keer op vakantie kan gaan dat het leven opeens zo moeilijk is.
Probeer eens wat meer stil te staan bij de luxe-positie waarin je zit. Misschien helpt dat om het allemaal wat beter te handelen.