4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:24

Ah die Aviko maaltijd, is die lekker Taifoen? Ik heb er ooit eentje gehad maar vond die totaal niet vullen, ben benieuwd hoe die van jou was. Net lijstje!!
Wat fascinerend dat je gewicht gelijk is gebleven maar je omtrek best is veranderd na verandering kcal inname Mara. Zou daar niet meteen een verklaring voor hebben.. Misschien iets van vocht vasthouden rondom je taille?
En oei Black_Kelpie dan heb je het wel een tikkie erger dan ik.. Rot dat dat lopen soms zo rottig gaat. Maar we kunnen wel samen het weer voorspellen, dat is dan weer leuk :')

Hier vandaag echt amper beweging gehad (door de sneeuw gelopen om een pakje op te halen, meer niet) en heb echt veel gezeten. Vind het moeilijk om mezelf actief te houden met die sneeuw; hardlopen gaat niet, fietsen gaat niet en ik heb niet echt bijster veel zin om in mijn eentje te wandelen. Gelukkig kan er morgenavond weer iemand mee dus dan doe ik dat. :) Lijstje is wel oke. Heb de valkuil meer te eten dan ik nodig heb als ik me verveel en dat was een beetje aan de hand.
O: 4 Wasa crackers met muhamarra, koffie
T: Knoppers mini
L: Medium tortilla wrap met ui, geraspte kaas en muhamarra, halve proteine reep
T: Smoothie van ananas, boerenkool, eiwitpoeder en amandelmelk, 2 dropjes, 2 kommen zelfgemaakte groentesoep
A: Nachobowl met ijsbergsla, tomaat, vegetarisch rulgehackt en een halve avocado
T: Zelfgemaakte chocolademelk van amandelmelk en cacao, 3 Wasa crackers met smeerkaas

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:48

@Castilja, Kijk eens of je ergens Yaktrax kunt vinden. Ik gebruik ze met wandelen zodat ik niet op m'n waffel ga, daar ben ik vrij goed in. Ze werken een stuk beter dan die dingen met spikes, en je kunt er ook mee hardlopen op sneeuw/ijs :j

@Taifoen, dat banenenbrood klinkt goed :9 Moet ik ook weer eens maken.

Ook vandaag weer een lekker stuk gelopen *\o/* De dierenarts kwam op stal voor mijn bijrijdpaard en ik had geen zin om mijn auto uit te graven, dus ben ik er maar naartoe gelopen. Weer flink sneeuw moeten scheppen in de achtertuin ook, het heeft hier de hele dag nog gesneeuwd, dus ook daar mooi een paar calorieën mee uitgezwaaid :j Fitbit is blij met me.

Helaas lag mijn planning op z'n gat omdat HelloFresh niet kwam bezorgen, gelukkig is er altijd wel ergens een blik soep.

Lijstje voor vandaag;

O; yoghurt met muesli, banaan en een lepel jam + een kiwi
L; tosti kaas/salami/pesto & een beetje mayo
A; erwtensoep met wat geroosterde broodjes en kaas
T; peer
T; warme choco :D

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:45

Lisanne: ooh wat een ellende bij jou zeg! Echt fijn dat je nergens heen hoeft, anders was het wss alsnog thuisblijven :+
Ik had nog nooit eerder optimel kwark op maar ik ben echt aangenaam verrast door de smaak, het aantal calorieën en de voedingswaarden! :D De koffie smaak vind ik niet heel erg koffie-achtig eerder een beetje mokka smaak. Maar gelukkig hebben ze veel verschillende smaken zag ik :9
Gisteravond was het nog best spannend om thuis te komen, vooral de binnenwegen waren heel slecht waardoor ik een aantal keren over de weg gegleden ben. Maar vanmorgen was het al weer stukken beter!
Wat knap dat je zo’n mooie lijstjes blijft houden nu je meer thuis bent! En super fijn dat je nu op hetzelfde gewicht bent gebleven! Echt dapper dat je wat meer durfde te eten. Hopelijk geeft dit je wat vertrouwen dat je niet meteen aan gaat komen.

Tanja: ziet er goed uit dat recept! Lijkt ook een erg gezond en goed vullend ontbijtje! Zo te zien heb je het in je lijstje in kunnen passen in de ochtend, hoe beviel het?
Ja uiteindelijk goed thuis gekomen, jij hopelijk ook vanaf stage? :)
Lekker lijstje weer! En na zo’n drukke dag snap ik dat je geen zin meer had om te koken! Klinkt wel erg lekker die maaltijd. Heb je uiteindelijk nog ijs gegeten? <3

Castilja: Lastig inderdaad zo met de sneeuw! Hopelijk wordt het weer snel weer beter en kunnen we buiten weer lekker aan de slag!
Wel logisch dat je wat meer bent gaan eten gisteren (jouw woorden, ik vind het wel een mooie hoeveelheid zo! :) ) als je de hele dag thuis hebt gezeten. Eten uit verveling is zo verleidelijk.
Die nachobowl klinkt werderom heerlijk!

Black_Kelpie: slim om lopend te gaan! Wel balen dat hellofresh niet kwam bezorgen maar zo te zien heb je je alsnog prima gered. Het was wel echt weer voor erwtensoep :9

__

Gisteren weer een beetje een saai lijstje :+ maandag is bij mij meestal een soort balansdagje na het weekend haha.
Toen ik eindelijk naar huis gegleden was van werk, maar besloten om met de fiets naar stal te gaan. De binnenwegen zijn zó glad dat dat me beter leek dan met de auto (en ik was zo bang me vast te rijden :o )
De paardjes alleen even gelongeerd aan een halstertje en de stallen uitgemest. Toen moest ik alweer snel naar huis voor de avondklok. Op naar betere tijden :Y)

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, lu volkoren crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: liga milkbreak
A: gekookte aardappelen, jus, sperziebonen, cordon bleu
T: 200 ml magere yoghurt
T: pindakoekje

B: halfuur fietsen door de sneeuw

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:28

Tanja; ik had die zelfde maaltijd van aviko laatst voor mn vriend gekocht maar die vond m wat tegen vallen :') snel weer trek erna. Was dat bij jou ook zo?

Castilja; oei, meer eten uit verveling komt me bekend voor deze dagen.. ik moet mezelf ook echt een beetje inhouden nu in thuis ben en weinig voor handen heb..
Veel plezier met wandelen vanavond.

Black_kelpie; alles goed met je paard?
Erwtensoep is ook echt geen straf!

Joanne; ja als ik moet werken is het een ander verhaal, maar nu ik niet weg hoef neem ik geen risico. Zou vnv eigenlijk bij mijn ouders gaat eten maar die willen al niet meer dat ik kom _O-
De smid en mijn hulp zouden vandaag ook komen, maar die heb ik zelf maar afgezegd, wil niet dat iemand mij komt helpen en er dan iets gebeurt op weg hierheen.
Ik vind die kwarten van optimel ook erg lekker! Je heb ze ook van jumbo eigen merk, goed vergelijkbaar qua smaak en voedingswaarde! Die neem ik meestal, tenzij ik een smaak wil die jumbo niet heeft :))
Fijn dat de wegen vanmorgen beter te doen waren!
Heb je een binnenbak dat de paardjes er ff uit konden? Ik kan werkelijk geen kant op met ze -O-
Ik vind je lijstje niet saai hoor, wel lekker :))

Hier weinig te melden, heb 2 dagen uitgerust en merkte dat ik vanmorgen wat wilde gaan doen. Dus m’n hond even onder handen genomen (lees, een halve kilo haar eraf gehaald _O- ) huis aan kant gemaakt (aangezien m’n hulp dus ook niet kwam :') ) en geprobeerd de tuin wat ijsvrij te maken, helaas zonder succes.
Dus ben vrij actief geweest, zit nu al op 9.000 stappen en ga straks nog even langs de schapen wandelen dus komt nog aardig wat bij.
Even off-topic, maar vind m zo tof. Liet Freek vandaag even in de bak met de hoop dat hij het sneeuw wat in zou trappen maar helaas. De tape hield het ook welgeteld 2 minuten vol..
Wel mooie foto:
Afbeelding

Maar goed, mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 30 gr crusli en 200 ml optimel drink.
T: een banaan en een plakje banaan/notenbrood
L: 2 afbak kaiserbroodjes met filet americain en cervelaat. Een los plakje gebraden gehakt en een half plakje oude kaas (had moeite met keuzes maken)
T: 6 blokjes milka chocolade, 2 bbq rijstwafels
A: pasta met 75 gr fusilli, 100 gr kipfilet, kookroom light, paprika, ui en veldsla.
T: 150 gr stracciatella kwark, 40 gr frites chippies paprika.
Totaal 2004 :) bij vermoed ik zo’n 15.000 stappen aan het eind vd dag.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:51

@Joanne, Fijn dat je hebt genoten van het weekend en toch niet extreem hoog in kcal uitkwam :D Het was inderdaad echt een drama op de weg.. Ik ben blij dat het nu al een beetje begint bij te trekken. Op de fiets lijkt me nog enger haha!

@Lisanne, Wat super dat je op hetzelfde gewicht bent gebleven :D Het ophogen gewoon doen en dit resultaat zien werkt het meest geruststellend uiteindelijk :D Fijn dagje heb je gehad zo, en super gaaf die foto van Freek! hij zal wel veel energie hebben gehad met die kou :brr:

@Tanja, Ik denk dat het toeval was omdat het daarvoor al speelde, helaas.. Oeh chocolade ijs is zeker geen straf, lekker dat dat nog in je planning past!

@Castilja, Oeh vocht is geen gek idee nee, zit ook vlak voor mijn maandelijkse periode! Ik snap wel dat je met dit weer veel binnen zit en je verveelt. Ook bij mij resulteert dat vaak in meer eten. Ik moet zeggen dat ik je lijstje uiteindelijk nog netjes vind hoor!

@Black_Kelpie, Jaloers, ik moest de auto wel pakken en het was inderdaad zo'n drama om die sneeuwvrij te krijgen.. Je hebt lekker bewogen zeg op deze manier! En soep is inderdaad altijd handig op dat soort momenten :D

Fijn dat jullie zo blijven meedenken/leven wat betreft mijn buikklachten. Ik heb vandaag toch weer contact gehad met de dokter, omdat ook met dit dieet ik maar af en toe vermindering van klachten ervaar. Ik moet het dieet nog wel volhouden, maar ze heeft me toch ook doorverwezen naar het ziekenhuis. Hopelijk binnenkort dus toch een oplossing en gewoon structureel een strakke buik!
Ik heb vandaag wel lactosevrije kwark gegeten. Dit mag ook in het fodmap dieet, maar deed ik eerder nog niet omdat mijn bloedtest uitwees dat ik er ietsje gevoelig voor was. Op deze manier hoop ik het dieet goed te kunnen blijven volgen, met iets minder beperkingen :D

Gisteren weer een vol lijstje gehad, want flink gesport in de ochtend:
O: Teffmeel-pap met ananas, kurkuma, kaneel, gember en lijnzaad
T: Probar base eiwitreep, blauwe bessen/aardbeien/mandarijn
L: glutenvrije wrap en pita belegd als pizza met tomatenpuree/ham/geitenkaas/aubergine/ananas
T: 2 glutenvrije zoete broodjes, 3 rijstwafels met rookvlees en pindakaas, blokje pure chocolade
D: Massaman curry met sperziebonen en komkommer en rijst
T: Kwarkbol, 2 glutenvrije crackers
Totaal 2519 kcal

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:54

Zo, even niet meer gereageerd omdat ik aan het werken ben en ik voor de rest veel te doen had. Het zit me echt niet mee deze week. Gisteren ochtend een telefoontje dat Eros (paardlief) erge koliek had. Ik dus in alle haast de dierenarts gebeld, afgemeld op het werk en richting daar vertrokken. Gelukkig was de staleigenaresse zo lief om al bijna een uur rond aan het stappen geweest te zijn. Hij heeft het s’nachts in de stal gekregen, en zijn mild was helemaal naar de andere kant verschoven. Dierenarts geweest en gelukkig erna gedronken en gemest. Vandaag was hij wel nog niet 100%. Hij eet en drinkt goed, maar is nog een beetje suf. Als dat nog niet genoeg drama was, ben ik deze ochtend onderweg naar mijn werk aangereden door een grote bus. Mijn autootje ziet niet uit! Ik zou zeggen ik kan wel janken, maar denk dat ik de komende jaren niet meer kan wenen. Ik zit door mijn voorraad tranen heen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:23

Oh nanoukkie, wat een nare dagen heb je gehad. Veel sterkte.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:13

Lisanne: oh ja heel verstandig om alles af te zeggen! Je moet er niet aan denken dat iemand iets overkomt op weg naar jou toe.
Ja we hebben een binnenbak op stal, dat is met dit weer echt zo ontzettend fijn!
Super dat je eindelijk wat uit hebt kunnen rusten! Super gave foto van je paard, hij is zo te zien blij er even uit te kunnen haha.
Super lekker lijstje ook weer! Wederom respect voor jouw lijstjes op thuiszit-dagen.

Mara: Wat rot van je buik, het zit ook niet echt mee. Wel heel goed dat je er niet langer mee door blijft lopen en hebt besloten om toch weer de dokter te bellen en het verder te gaan onderzoeken. Hoop dat er snel meer duidelijkheid voor je komt!
Hoe bevalt het je paard op zijn tijdelijk nieuwe plekje? :)
Lekker lijstje heb je weer!

Nanouk: jeetje wat een pech heb je gehad zeg :(
Hoe gaat het inmiddels met je paard? Fijn dat hij al wat op lijkt te knappen.
Wat ontzettend balen van je auto.. heb je zelf nergens last van? Dat is natuurlijk wel het belangrijkste al is het ontzettend zuur van je net nieuwe autootje. Hoop dat je het kunt regelen met de verzekering!

__

Gisteren wel weer een prima dag gehad! Heb vorige week een aantal nieuwe eiwit-repen besteld om uit te proberen en gisteren die van carb-killa grenade uitgeprobeerd. Was echt voor herhaling vatbaar!
In de avond ook nog een wandeling in de sneeuw gemaakt! Vanavond maar weer eens kijken of ik op stal kan komen :+

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 15 gram ongezouten notenmix, wat cacaopoeder (dat laatste beviel niet zo goed haha).
T: pakje melba toast
L: 2 speltcrackers met kalkoenfilet
T: carb-killa grenade bar
A: macaroni met kip, mais, paprika, champignons en brocolli :+
T: boterham met kaas :9

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:35

nanoukkie schreef:
Zo, even niet meer gereageerd omdat ik aan het werken ben en ik voor de rest veel te doen had. Het zit me echt niet mee deze week. Gisteren ochtend een telefoontje dat Eros (paardlief) erge koliek had. Ik dus in alle haast de dierenarts gebeld, afgemeld op het werk en richting daar vertrokken. Gelukkig was de staleigenaresse zo lief om al bijna een uur rond aan het stappen geweest te zijn. Hij heeft het s’nachts in de stal gekregen, en zijn mild was helemaal naar de andere kant verschoven. Dierenarts geweest en gelukkig erna gedronken en gemest. Vandaag was hij wel nog niet 100%. Hij eet en drinkt goed, maar is nog een beetje suf. Als dat nog niet genoeg drama was, ben ik deze ochtend onderweg naar mijn werk aangereden door een grote bus. Mijn autootje ziet niet uit! Ik zou zeggen ik kan wel janken, maar denk dat ik de komende jaren niet meer kan wenen. Ik zit door mijn voorraad tranen heen

O nee wat een pech :knuffel:
Dikke knuffel voor je van mij !

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:41

@Castilja, ik vond die Aviko maaltijd niet mega lekker, maar ook niet vies. Hij was inderdaad niet vullend (ook niet veel kcal), maar ik had toch niet veel honger die avond, dus dan is het prima. Heb je gisteren avond nog lekker kunnen wandelen? :)

@Black_Kelpie, goed bezig qua beweging en mooi lijstje! :j

@Joanne, het bananenbrood beviel goed! Wel leuk dat je ook een beetje kan variëren met het recept. Ik ben ook goed thuis gekomen vanaf stage en uiteindelijk heb ik het ijs nog gegeten. Mooi lijstjes! Hoop dat je vanavond op stal kunt komen. De wegen zijn hier prima, alleen de woonwijken nog niet.

@Lis_Ol, hij was inderdaad niet vullend. Maar omdat ik toch niet zoveel honger had, was dat prima. Maar voor een normale avond valt het wat tegen en zeker als man zijnde denk ik. Goed bezig geweest met je hond! Zeker mooie foto van Freek! :D

@Mara, fijn dat je een doorverwijzing hebt naar het ziekenhuis. Ik hoop dat ze je daar kunnen helpen!

@Nanouk, wat vervelend allemaal zeg. Sterkte! :(:)

------------
Mijn lijstje van gisteren:
O: bruine boterham met pindakaas en een banaan
T: bolletje brosse eierkoek
L: 2 bruine boterhammen, 1 met salami en 1 met smeerkaas, tomatensoep
T: plakje gezond bananenbrood, cappuccino, glas versgeperste sinaasappelsap
A: tomatensoep, pulled chicken uit de slowcooker op een wit bolletje met aardappelpartjes en ketchup/mayonaise, glas ice tea green
Totaal: 2050 kcal
B: 1 uur sporten met de fysio, 15.500 stappen

Tevreden :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:46

Mara; wel fijn dat je huisarts het zo serieus neemt en doorverwezen bent! Ik hoop dat ze iets vinden. Hoe is het gegaan met de lactosevrije kwark?
Lekker lijstje, vind dat je echt nog veel afwisseling heb icm je dieet :j

Nanouk; jeetje wat een ellende heb jij momenteel. Heel veel sterkte. Hoe is het met je paard nu?

Joanne: lief! Dankjewel. Wel iets te vroeg gejuicht, ben gisteravond flink de mist in gegaan met eten :=

Tanja: net lijstje :j
Hoe bevalt het samenwonen trouwens?

Hier dus gisteravond finaal de mist in gegaan, echt lang geleden dat het zo erg was. Heb echt alles gegeten was los en vast zat. Echt zonde, maar één voordeel, alles is nu wel op :))
Vanmorgen nog geen gewichtsverschil dus daar ben ik wel blij mee.
Vandaag ook echt een beetje een rare dag, merk dat ik ook echt een beetje van slag ben en minder trek heb. Compenseert wel van gister.

Lijstje van vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 30 gr crusli, 200 ml optimel drink
T: volkoren cracker met filet americain
L: salade met appel, gerookte kip, komkommer, lente ui, olijfolie en balsamico azijn
T: tompouce (was even bij mijn ouders geweest)
A: 250 gr wedges uit de airfry, gewokte prei, champignons, paprika, ui en knoflook. Cordonbleu.
T: 150 gr stracciatella kwark
T: plak bananenbrood.

Totaal 1811 bij denk in totaal 13.000 stappen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:37

@ Lisanne - Paard gaat volgende week naar de kliniek, hij geeft al een tijdje regelmatig pijn aan (ene dag wel, volgende dag weer niet) maar het is nog niet gelukt om te achterhalen waar het vandaan komt. Chiropractor is geweest, zadelmaker ook en hij is al gezien door een andere dierenarts die vond dat het allemaal prima met hem gaat. Maar nog steeds geeft hij pijn aan, dus niet oké. Bloed afgenomen en dat was goed, dus nu gaan we verder kijken.

Wat een gave foto <3 <3

@Mara - Respect dat je zo'n dieet vol kunt houden! Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis wat voor je betekenen.

@Nanouk - :knuffel: Wat heftig, hoe is het nu met je paard?

Hier gaat het wel oké, de maandelijkse ellende is weer voorbij dus laat de zin in chocolade maar weer weggaan :+

Lijstje van gisteren
O; yoghurt met muesli, banaan en jam
L; crackers met leverworst en wat druiven
T; maiswafels sour cream
A; bavette van de barbecue :9 met gebakken aardappeltjes en salade
T; peer

En van vandaag
O; yoghurt met muesli, banaan en passievrucht
L; proteïnereep
T; maiswafels sour cream
A; schnitzel met zuurkoolsalade en ovenfrites (HelloFresh)

Vandaag in de auto gestapt en naar de Sallandse Heuvelrug gereden. Rondje gelopen van 10 kilometer *\o/* Op sommige stukken door kuithoge sneeuw, dat is best pittig lopen!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:47

Gurl als je zo de behoefte voelt om helemaal los te gaan; eet je dan normaal gesproken wel genoeg? Of heb je eigenlijk enorm veel zin in chocola de hele dag bijvoorbeeld? Leef je echt naar je cheatdays toe? Of was dit gewoon echt een yolo moment? Al die vragen van me, damn :') Je lijstje van vandaag is wel heel lekker.. Ik zie de laatste dagen overal tompoucen voorbij komen dus moest even lachen toen ik hem ook op jouw lijst zag staan :))

Nanouk wat klote van je auto. Wie verzint dat man, je was echt enorm blij met je nieuwe bakkie en dan word je nog geen week later aangereden?! Alsof het niet zo zou mogen zijn := Verder erg geschrokken? Zelf ongedeerd uit de auto gekomen? Heel veel sterkte met al die tegenslagen, weer tijd voor wat leuks Y;(

Ah ja precies Taifoen, dat is echt hetzelfde wat ik had met die maaltijden. Het is wel makkelijk, maar gewoon echt standaard te weinig dus. Gierige Aviko. :+ Ja ik heb nog gewandeld! Net ook weer terug van een rondje van 1,5 uur. Vanaf morgen weer hardlopen, de fietspaden zien er bij ons goed uit dus ik ga me er maar weer aan wagen. Eindelijk <3

Net lijstje hoor Joanne! Waar bestel jij je repen? Ik heb altijd die van Body & Fit maar die komen onderhand een beetje mijn neus uit; ben wel op zoek naar lekkere vervangers :')

Lijstje van vandaag; erg tevreden mee.
O: 40 Gram proteine havermout, 150 ml magere yoghurt, 15 gram eiwitpoeder en 20 gram pindakaas
L: 40 Gram nacho's, 100 gram vegetarisch rulgehakt, kruidenpasta, ijsbergsla, 2 trostomaten, halve avocado (weer de nachoschotel dus)
T: -
A: Ook weer de nachoschotel :') Ben gewoon even compleet verslaafd momenteel :))
1,5 uur gewandeld
T: 1 Rijstwafel en 1 Wasa cracker met muhamarra :9
Zit op 1600 kcal met niet een bijster actieve dag, op de wandeling na. Priem.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:47

Castilja schreef:
Gurl als je zo de behoefte voelt om helemaal los te gaan; eet je dan normaal gesproken wel genoeg? Of heb je eigenlijk enorm veel zin in chocola de hele dag bijvoorbeeld? Leef je echt naar je cheatdays toe? Of was dit gewoon echt een yolo moment? Al die vragen van me, damn :') Je lijstje van vandaag is wel heel lekker.. Ik zie de laatste dagen overal tompoucen voorbij komen dus moest even lachen toen ik hem ook op jouw lijst zag staan :))

Ik neem aan dat dit aan mij gericht was :')
Maar zoals ik gister los ben gegaan is echt al zo ontzettend lang geleden... dus normaal ‘functioneer’ ik gewoon goed op de hoeveelheden die ik eet. Ik doe niet aan cheatday’s inplannen, als ik trek heb in iets pas ik dat gewoon in mijn lijstjes. Dus was dus echt een: f*ck it, dan is t maar op ook momentje.
Ik wou overigens ook wakker blijven tot middernacht omdat mijn vriend dan jarig was en ik hem gelijk een bericht kon sturen (vandaar die tompouce vanmiddag) en denk dat ik ben gaan eten om wakker te blijven.

Trouwens, die nacho’s klinken goed :)) denk dat ik dat ook weer is ga maken!

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:21

Tanja: fijn dat het goed beviel! Super lekker lijstje weer en je avondeten klinkt heerlijk, zo te zien bevalt de slowcooker je goed :D

Lisanne: oeps ik was inderdaad iets te enthousiast :+
Goed dat je het ook meteen weer positief bekijkt, al het lekkers is nu in ieder geval opgegeten haha. Fijn dat er geen gewichtsverschil is, hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Af en toe even flink cheaten kan heerlijk zijn maar vind het ook een erg dubbel gevoel.
Ik denk eigenlijk ook niet dat je eetbui kwam doordat je structureel te weinig eet, vind je lijstjes namelijk erg netjes en mooie hoeveelheden!
En trouwens nog gefeliciteerd met je vriend! <3

Castilja: normaal gesproken bestel ik inderdaad ook bij body and fit. Daar hebben ze ook echt veel lekkers, vooral smart bar crunchy is mijn favoriet! Had laatst een mix box en deze bevallen gewoon allemaal :+
Maar voor deze keer had ik besteld bij The Leann. Daar hebben ze namelijk ook veel losse repen en ik vind het super leuk om verschillende smaken en merken te proberen.
En echt iedere keer als ik jouw nacho schotel voorbij zie komen, wil ik ook :’)
Wel weer een super lijst! Hoop dat je snel weer kunt gaan hardlopen.

__
Gisteren wel weer tevreden met mijn lijstje. Val een beetje in de herhaling zo :+ maar verder gebeurd er niet zo veel deze dagen haha. Het is echt rot alles bij mekaar zo met de avondklok, sneeuw, kou, druk op werk. Dus weinig mogelijkheden om nog te sporten op het moment.
Wil van de week eigenlijk weer eens op de weegschaal, is al weer een hele tijd geleden.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: smart bar
L: 2 volkorenboterhammen, cottage cheese, cappuccino
T: sultana tomaat kaas crunchers
A: zilvervliesrijst, spruitjes, kabeljauw (beetje rare combi maar smaakte goed :+ )
T: beschuitje met kaas

B: half uur fietsen, beetje rommelen op stal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:31

Ik ben een beetje aan het experimenteren met mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes. Ik heb heel lang op 2 boterhammen met beleg bij ontbijt en lunch gezeten en daarna op 3 of 4 crackers met beleg maar ik was er een beetje klaar mee en het houd me niet lang genoeg vol genoeg momenteel. Eerst over gegaan op de 0% vet Griekse yoghurt bij ontbijt want daar kan ik 2 bakjes van pakken en nog steeds niet op meer dan mijn vorige ontbijt zitten qua calorieën. Was wel oke maar niet helemaal wat ik nodig had. Toen maandag bij de AH alle schappen bijna leeg waren heb ik de nieuwe Griekse stijl vanille yoghurt van Campina gekocht zonder naar het label te kijken. Blijkt 200 calorieën per schaaltje van 150 gram te zijn want het is natuurlijk de versie met veel vet en ik had niet genoeg aan 2 keer 150 gram zegmaar dus ik heb nu voor het eerst in mijn volwassen leven muesli erbij gekocht. Ik ben normaal niet zo van stukjes in yoghurt maar wilde het toch eens uitproberen en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Zeker met griekse yoghurt die wat dikker is dan gewone yoghurt is de balans tussen het even laten staan zodat je er geen droge mond van krijgt en niet zo lang laten staan dat het 1 kleffe bende wordt goed te doen. Als mijn Vanille yoghurt op is ga ik op zoek naar de 0% griekse yoghurt van Almhof, die heb ik laatst bij mijn ouders gehad en die is zoveel lekkerder dan die van de AH.

Oh, en ik ben mijn opties aan het afwegen voor Hello Fresh. Ik vind als ik op de site kijk best veel van hun maaltijden best hoog in calorieen zitten maar wellicht heb ik gewoon precies de verkeerde recepten aangeklikt of is hun portiegrootte meer dan wat ik normaal zou eten. Even ter vergelijking: Een stukje vlees, aardappelkroketjes en doperwtjes en een sausje is ongeveer 650-700 calorieën en de maaltijden die ik bekeken heb bij hun zitten toch regelmatig op 850 of nog meer. Heeft een van jullie toevallig ervaring hiermee?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:51

:j Hier hebben we elke week 5 dagen HelloFresh. Bij de lichtere gerechten staat een icoontje, een blauw veertje. Ook de vegetarische gerechten (groen blaadje) zitten regelmatig onder de 800. Vaak staan bij de recepten ook tips om de calorieën te verlagen, bijvoorbeeld door de portie pasta te verkleinen. Nu ik weer op m'n eten aan het letten ben valt het wel op dat veel HF gerechten vrij hoog in de calorieën zitten, maar het is zeker wel te doen.

Als je het een keer wil proberen heb ik een kortingscode voor je, dan krijg je je eerste box gratis. Je krijgt dan automatisch je volgende box, maar als je dat niet wil kun je ook meteen pauzeren of opzeggen, je zit er niet aan vast.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:44

Joanne; ik vond het eerder ook altijd heel dubbel, kan onwijs genieten van het eten maar erna dan zo’n spijt. Gelukkig kan ik dat nu naast me neerleggen en pak ik de dag erna de draad weer op. Maar ben in mei ook al een jaar bezig, kost tijd :))
Dankje voor de felicitatie, morgen komt hij thuis dus dan kunnen we het samen nog even vieren.
Snap dat het voor je een hoop gestress is om alles te doen voor de avondklok! Hoop dat je snel wat rust vind erin.

Imay: hier ook altijd Griekse yoghurt 0.1% vet, vult goed en ik kan er lang op vooruit :)
Voor mij geen andere yoghurt meer :))

Gister me netjes aan me lijstje gehouden, dus blij toe :)
Vandaag moet ik weer gaan werken, dus wat meer tussendoortjes. We eten op werk vaak al rond 17.45/18.00, en dat is voor mij erg vroeg hihi.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
L: 2 kaiser broodjes, 1 met gebraden gehakt, 1 met filet americain
T: 2 havermout koekjes van quacker
T: fruit cocktail met 1/2 banaan; 1/2 appel en een sinasappel.
A: 75 gr volkoren spaghetti met rode saus, gehakt, prei, paprika, ui, bloemkool en 20 gr geraspte kaas.
T: 125 gr stracciatella kwark, plak bananenbrood
T: wasa sandwich koekjes tomaat

Totaal: 1983, zit nu op 9.000 stappen en moet nog werken tot 23.30 :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:42

@Nanouk, Oh wat een ENORME pech heb jij gehad zeg!! Wat enorm schrikken van het ongeluk en hoe vreselijk net nu je zo blij was met je autootje. Is met jou wel alles goed? En je paard ondertussen ook weer wat opgeknapt?

@Joanne, Mijn paard is erg fit :D Ondanks dat hij wel eens per dag zijn stal uit kan, is hij gewend hele dagen buiten te lopen, even wennen dus. Oeh die reep leek me ook altijd lekker, aanrader dus! Herkenbaar dat alle dagen een beetje op elkaar gaan lijken nu. Ik hoop ook dat het snel weer wat beter tijden zijn wat dat betreft. Succes vast met je weegmoment :D Ik ga heel hard duimen dat je deze keer een fijn resultaat ziet, je werkt er zo hard voor!!

@Tanja, Goed idee, een boterham met pindakaas en banaan.

@Lisanne, Met de kwark gaat het opzich wel prima! Vandaag iets meer last, maar de afgelopen dagen helemaal niet. Even afwachten hoe het ontwikkelt vandaag dus. Oei balen van de eetbui, al denk ik voor iedereen wel herkenbaar. Zelf merk ik in ieder geval dat hoe bewust ik ook bezig ben, af en toe blijft het onvermijdelijk.

@Black_Kelpie, Oh wauw dat is een pittige wandeling geweest, maar wel heerlijk zeg!

@Castilja, Oh jammie wat een toplunch! Goed idee om ook eens te maken binnenkort. Net lijstje als je verder niet hebt bewogen.

@IMAY, Ik herken wel dat een bepaald eetritme op den duur gaat vervelen en minder gaat vullen voor het gevoel. Fijn dat je nu iets gevonden lijkt te hebben wat beter past. Zelf was ik ook altijd fan van kwark met toppings omdat het gewoon lekker vult. Met Hello Fresh heb ik geen ervaring, maar er is wel veel te kiezen toch? Ook uit lichtere gerechten?

Ik heb het nog steeds enorm druk op het werk en kan daarnaast geen dag stal overslaan nu mijn paard tijdelijk ergens anders staat. Wat minder tijd gehad om te reageren dus en ook flink moe.. Ik ben blij als mijn paard weer lekker naar huis kan!
Ondanks de drukte wel lekker aan mijn eetplanning kunnen houden en kunnen sporten zoals ik wilde. Morgen is het al weer vrijdag en dus weer tijd om te wegen. Ik ben benieuwd wat gemiddeld 2525 kcal hebben gedaan :D

Lijstjes van de afgelopen dagen:
Dinsdag
O: 'Chocoladepudding' van quino, banaan, lactosevrije kwark, amandel drink, vegan perfection en cacao
T: 2 kwarkbollen, 2 mandarijnen
L: 2 glutenvrije boterhammen en 2 rijstwafels met homemade kip/kerrie/ananassalade, 90gr danio vegan kwark, 1 blokje vegan chocolade
T: Pea-nut square
D: Risotto met oesterzwam, aubergine en geitenkaas
T: tik-tok wrap met banaan, framboos, cacao-pindapasta
Totaal 2225 kcal

Gisteren:
O: 150gr lactosevrije kwark met een banaan, frambozen, lijnzaad en noten
T: Zonnatura sesamcrunch, kiwi
L: 1 glutenvrij broodje, 1 glutenvrije boterham en 1 rijstwafel met kip/kerrie/ananassalade, 2 blokjes vegan chocolade
T: 2 glutenvrije crackers met geitenkaas
D: Mexicaanse wraps met salade
T: 2 stukjes wortelcake
Totaal 2360 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:39

Imay: leuk om te lezen dat je aan het experimenteren bent met ‘nieuw’ eten! Het is inderdaad heerlijk om wat af te kunnen wisselen en niet altijd hetzelfde te eten.
Griekse yoghurt met vet bevat meteen zo veel meer calorieën! Daar ben ik zelf ook ooit van geschrokken toen ik de verkeerde had gekocht :+
Wat voor soort muesli heb je er bij gekocht? :)
De yoghurt van Almhof klinkt goed! Zelf heb ik van de week die van Optimel uitgeprobeerd en die is ook echt het uitproberen waard!
HelloFresh kan ik je niet mee helpen.

Lisanne: fijn dat je je weer aan je lijstje hebt gehouden, meteen weer terug in het gareel haha dat doe je echt top! Kon je goed wegkomen thuis met de gladheid? Succes weer met werken, hopelijk ben je goed uitgerust en kun je er nu weer tegenaan.
Ook weer een super lijstje zeg!

Mara: begrijpelijk dat je het nu extra druk hebt en dat even wennen is. Hoop dat je paard snel weer naar huis kan en dus ook weer lekker veel naar buiten.
Hopelijk heb je nu bijna weekend en heb je dan wat tijd om bij te komen na een drukke week.
Goed dat je alsnog je eetplanning aan hebt kunnen houden en ook nog eens flink gesport hebt.
Ben heel benieuwd wat de weegschaal je vanmorgen verteld heeft :D je lijstjes zijn in ieder geval echt top weer! Heel leuk dat je ze alsnog deelt trouwens, vind het zo leuk om inspiratie te halen uit de lijstjes van iedereen hier.

__

Vanmorgen heb ik me gewogen voor het eerst sinds (ik denk) 1,5 maand. De vorige keer woog ik 60 kilo en nu gaf hij 61 aan.. Afgelopen twee weken heb ik wel een stuk minder gesport maar heb gewoon goed gegeten dus om daar nou meteen een kilo van aan te komen lijkt wat overdreven :+
Ik baal er echt enorm van. Voel me verder wel heel goed en ben ook echt steeds meer tevreden als ik in de spiegel kijk dus ik heb voor nu besloten om me de komende tijd maar even niet meer te wegen.. ben er nu telkens alleen maar teleurgesteld van en ben bang dat mijn motivatie straks echt af neemt.
Wel wil ik verder gaan zoals ik nu doe want ik geniet echt van de gezonde levensstijl. Wellicht dat ik me van de zomer weer durf te wegen als ik weer echt fanatiek kan trainen _O-

Genoeg gezeurd :D gisteren weer heel tevreden met mijn lijstje! Ook nog naar stal geweest en heerlijk zonder zadel rond gehobbeld, dat was echt lang geleden haha.

Zijn hier trouwens ook mensen die normaal gesproken carnaval zouden vieren? Voor mij is carnaval echt de week van het jaar :+ en ik baal dan ook enorm dat het dit jaar niet door kan gaan. Al is het voor nu wel even beter aangezien ik met carnaval echt heeeel slecht zou eten heel de week :=

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: lu volkoren crackertjes, 150 gram Optimel Griekse stijl yoghurt.
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: misfits bar
A: aardappelpuree, broccoli, vegetarische schnitzel, salade
T: chocolade koekje

B: halfuur fietsen, halfuurtje zonder zadel hobbelen :+

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 09:40

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:04

@Joanne, Nou wat gek zeg van die weegschaal.. Hoe lang ben je? Ik zou inderdaad ook lekker de spiegel als leidraad aan gaan houden, dat is uiteindelijk ook waar het allemaal om draait! Hoe was de misfits bar?
Ik vier inderdaad ook altijd carnaval! Ik vind het zo raar dat het gewoon helemaal niet doorgaat.. Ik probeer het positief in te zien, anders hadden we vannacht in -12 op de fiets gezeten :D

@IMAY, Oeh die muesli ziet er wel uit als aanrader! Lijkt lekker crunchy en valt voor muesli reuze mee qua kcal en suikers. Als ik straks misschien weer gluten etc. mag ga ik deze eens proberen! Ik houd echt van muesli <3

Uiteindelijk had ik gisterenavond nog wat honger en is mijn weekgemiddelde op 2540 kcal gemiddeld per dag gekomen. Vanochtend was ik voor de derde week op rij hetzelfde gewicht, ondanks ophogen in kcal, maar mijn omtrekken maakte me blij! Grotere billen en taille ongeveer gelijk (1mm). Aangezien ik voor mijn maandelijkse periode zat en ik wel wat voel voor de theorie die IMAY een tijdje terug deelde (meer verbranden in bepaalde perioden van je cyclus), ga ik niet al te veel omhoog komende week. Ik ga richten op 2550 kcal gemiddeld per dag :)

De test met lactosevrije kwark is goed verlopen, dus ik kan vanaf nu ook producten met koemelk (maar zonder lactose) toevoegen! *\o/*

Lijstje van gisteren:
O: Ontbijttaartje van teff, banaan en cacao
T: 200gr lactosevrije kwark met lijnzaad, pure chocolade en noten, 2 mandarijnen
L: 4 glutenvrije boterhammen met rookvlees, ei, geitenkaas, en komkommer, 2 blokjes vegan chocolade
T: 2 glutenvrije zoete broodjes, 1 rijstwafel met cacao-pindapasta
D: Aardappel, balsamico witlof, zelfgemaakte rundervink met geitenkaas
T: 2 glutenvrije crackers, 1 rijstwafel
Totaal 2617 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:43

Mara: ik ben slechts 1.65 klein haha. Opzich een prima gewicht bij mijn lengte maar zou toch graag een paar kilo kwijtraken.
Misfits bar was best lekker! Zou hem denk ik niet vaker kopen, het was een beetje smaakloos ofso haha.
Wauw super zeg je weeg- en meetmoment!
Klinkt ook als een goed plan weer voor aankomende week.
Ben benieuwd hoe je buik weer gaat reageren op het toevoegen van nieuwe producten, mooi lijstje!

__

Hierbij nog mijn lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram notenmix
T: paprika, smart bar crunchy
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: evergreen krenten
A: andijviestamp, gehaktbal
T: chocoladekoekje, 20 gram ongezouten pindas

B: 30 minuten fietsen, 1 paard rijden

Vandaag so far ook een goed en gezond gegeten. Vanavond gaan we echter eten bestellen dus zal wel iets met frietjes worden :+
Vanmiddag nog heerlijk geschaatst op natuurijs, had al jaren niet meer geschaatst maar was heel leuk!

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:52

@m9ara Hij is goed te doen en idd erg crunchy en hij houd de crunch ook goed vast. Dat was wat mij het meeste tegenstond aan het idee van muesli, dat het na een paar minuten in yoghurt zo'n kleffe soggy bende zou worden. En AH heeft er meer in deze lijn dus als deze zak leeg is ga ik een ander smaakje uitproberen. Fijn dat je test met lactosevrije kwark goed is gegaan, dan kan je idd een extra groep producten aan je dieet gaan toevoegen op een later moment.

@Joanne Was het druk op het ijs? Ik zie op je foto wel een paar mensen maar niet idioot veel maar die kunnen natuurlijk ook buiten de foto wel aanwezig zijn geweest. En lekker hè, in het zonnetje, weinig wind en goed stevig ijs.

@Lis_Ol Ik ben het helemaal met je eens dat de 0% vet versie even goed smaakt en superfijn is. Ik moet wel zeggen dat die van AH eigen merk beduidend korreliger is dan die van Almhof. Ik ben er in mijn zoektocht achter gekomen dat AH hem niet verkoopt maar de Dirk wel en dat ie ook nog eens t/m vandaag in de aanbieding was.

Mijn lijstje van gister:

O: 150gr Campina Griekse Vanille Yoghurt met 40gr muesli
L: 2 volkoren boterhammen met nutella
T: 2 mini marsjes
A: (kleine) Schnitzel, worteltjes en aardappelkroketjes met wimpiesaus
T: 2 crackers met Filet Americain
Totaal: 1570
Beweging: 30 minuten C25K training (intervalletjes wandelen en joggen) op tempo, in totaal inclusief dit 9200 stappen.

Vandaag:
O: 225gr Almhof Griekse vanille yoghurt met 40gr muesli
T: Blikje Bullit met suiker
L: 2 volkorenboterhammen met Kip samba salade
A: (grote) Schnitzel, doperwtjes en aardappelkroketjes met wimpiesaus of knoflooksaus
T: Als ik later nog honger heb 2 crackers met filet americain
Totaal: 1605 of 1760
Beweging: 30 minuten C25K training (intervalletjes wandelen en joggen) op tempo, aangevuld tot 5k voor een andere challenge, en in totaal inclusief dit 12000 stappen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:46

Imay nette lekkere lijstjes heb je !

Joanne ook lekkere lijstjes en leuke foto!

Mara wat fijn dat je weer wat aan je dieet toe kan voegen en top dat je omtrek beter word super fijn !

Ik heb wel meegelezen maar me even wat teruggetrokken want zit een beetje in een dipje ;)
Vandaag wel lekker een stukje gewandeld in de kou dat deed me goed .

O banaan-ei pannenkoek
T smoothie kiwi Havermelk sinaasappel
L salade
T (ineens honger :o 2 bruine bollen -met 100% pindakaas en sandwich spread en 12 gram melk chocolade )
A zoete aardappel frites met gebakken kipfilet en champignon roerbak groenten

1862
B half uur wandelen