Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:50

Klinkt als een erg gezonde manier om af te vallen! Een cheat dag moet makkelijk kunnen. :j

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:56

Zo, jullie namen even weer een sprintje.
Goed bezig allemaal hoor!! Zonder op iedereen persoonlijk te reageren. Maar heb wel alles gelezen.

Meer ei eten bevalt me goed. Had op Facebook chaffles gezien, 1 ei en geraspte kaas doen ze dan in een wafelijzer. Maar kon ook prima in de koekenpan en dan tussen 2 broodjes. Heerlijk! En lekker op kunnen paardrijden.

En heb een nieuwe baan. Was echt kapot en dacht dat ik super veel had gelopen. Maar zat op 5500 stappen. Het is niet anders. Kon het echt niet opbrengen nog meer te gaan bewegen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:38

luuntje schreef:
Jj4 wat een enorm verschil.
Geen last van losse huid?

Heel knap van je.

Zeker wel. Das de keerzijde helaas. -O-
Toch koester ik het ergens ook wel ofzo. Het is een reminder aan waar ik vandaan ben gekomen en wat ik gepresteerd heb op eigen kracht. Geen operaties, crash diëten of andere ongein. Daarmee veroordeel ik het overigens niet hoor, een ieder moet vooral doen wat hem past, het hoort gewoon niet bij mij.
Gelukkig is het niet zo erg als ik verwachtte, d’r zat schijnbaar meer elastiek in dan ik dacht :D

Als ik voor mezelf bewezen heb, dat ik écht mijn leven heb omgegooid door een jaar lang een stabiel gewicht te behouden, dan overweeg ik een buikwandcorrectie, nog niet eens persé voor de mooi, maar gewoon omdat ik verwacht er last van te krijgen als ik de laatste 20 kg kwijt ben.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:07

Wauw JJ4! Wat een verschil! :D
Supergoed van je! +:)+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:29

Knap allemaal.

Ik ben nu sinds januari aan het afvallen en meer aan het sporten na een enkelbreuk / operatie en 3 maanden gips vorig jaar. Ik eet circa 1500 calorieën per dag, doe 1x per week een uur krachttraining onder begeleiding en wissel de rest van de week wandelen af met andere workouts.

Inmiddels 8 kilo kwijt, van 88 naar 80 (ik ben 1.74) en heel veel meer centimeters.

Valt tot nu toe heel erg goed vol te houden, eet voor mijn idee meer dan ooit maar hoop in dit topic inspiratie te vinden en motivatie voor als het eens wat minder gaat.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:05

Goed bezig! :D

Ik heb mijn kcal opgeschaald naar 1650 en hier functioneer ik een stuk beter op! Ben niet meer moe richting het einde van de werkweek en hopelijk val ik nu ook niet meer zo snel af. :)
Het bewegen gaat hier nog steeds super goed! Gisteren 8km geskate, vandaag 5km hardlopen, morgen weer een lange wandeling maken van minimaal 10km... En zo elke dag wel iets, ik hou van mijn nieuwe lifestyle. :)) Voel me zo veel beter over mezelf en voel me nog gelukkiger dan voorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:36

Fijn is dat hè, gaucho? Als het goed vol te houden is? Dan wordt het ook gelijk een stuk minder vervelend. En wauw, 8 kilo er af! Dat ga je zeker wel zien! :j

Hier toch iets te vroeg gejuichd.. Weer enorme pijn in mijn buik -O- Word er gek van |o

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:02

Wauw JJ4! Dat werkt inderdaad erg motiverend. Wat knap van je!

Ik ben nu bezig met mijn kcal bijhouden en ik doe dus ook IF. Ik moet nog best wel opletten dat ik niet te weinig eet. Maar mijn gewicht is deze week de goede kant op gegaan! Gaan we zelf een lijstje maken zondag of is dat helemaal niet meer?
Ik vind het altijd juist wel motiverend :)

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:47

Het mooist van dit alles vind ik, dat ik binnenkort weer op mijn lieve PRE paardje kan/mag stappen. *\o/*
Afbeelding

*edit : spelfout
Laatst bijgewerkt door JJ4 op 01-05-20 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:50

Xelodi, ik was wel van plan mijn gewicht hier te delen op zondag, omdat ik dat wel fijn vond, toch een beetje stok achter de deur. Leuk als meer mensen dat doen.

Vervelend Renee, enig idee waar het aan kan liggen.
Ik heb er zelf ook jaren last van gehad, maar sinds de tip in dit topic over havermout heb ik nu al een paar weken nergens meer last van. Ben nog steeds verbaast en durf het bijna niet te geloven.
Neverland, wat een positieve flow, lekker bezig!
JJ4, wat een knappe prestatie, echt een goed resultaat al.
Gaucho, welkom in het topic, goed bezig al. Ben wel benieuwd wat je precies hebt veranderd dat je het gevoel hebt dat je nu meer eet.
Sannie, wat voor nieuwe baan heb je dan? En die stappen zijn niet heilig he, als je het gevoel hebt dat je veel hebt gelopen/gedaan, zal dat ook wel positief zijn toch.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:27

Wat een knap paard JJ4 :j Moet ontzettend fijn zijn dat je daar weer mee aan de slag kan. Ik heb zelf een vrij jong paard en reed ivm met mijn gewicht, ook al is hij vrij stevig gebouwd, slechts beperkt en kort. Nu weer wat meer aan het opbouwen en dat bevalt ons beiden goed.

Deze foto is nog 8 kilo geleden ;-)
Afbeelding

Wat zijn de grootste veranderingen bij mij qua eten? Ik eet met name veel bewuster. Neem de tijd voor eten, ook voor tussendoortjes, maak vrijwel alles zelf from scratch. Eet in verhouding veel meer eiwit. En heel veel groente en vezels. Ook tussendoor nog wel eens een stukje chocola ofzo, maar dat compenseer ik dan de rest van de dag.
In het verleden at ik vaak ff snel tussendoor iets makkelijks. Nu bak ik vaak in het weekend gezonde dingen voor door de weeks, plan ik mijn maaltijden vooruit en maak 's ochtends een uitgebreid ontbijt.
Afbeelding

Ben eigenlijk gewoon begonnen met bijhouden wat ik eet, en kijken hoe ik dat gezonder kan maken. Bv zelfgemaakte curry met bloemkoolrijst en kookzuivel light ipv kokosmelk, lasagna met pompoen of courgette en cottage cheese, muffins van havermout, eiwit en blauwe bes etc. Vind het ook wel heel leuk om daar een beetje mee te puzzelen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:27

Dat ziet er lekker en gezond uit Gaucho!
Ook slim om van tevoren het eten te bereiden voor de rest van de week.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:20

Gaucho wat goed 8 kg eraf.

JJ4 losse huid is vervelend.
Hopelijk kan het in de toekomst mooi strak gemaakt worden.

Wie weet zijn er tegen die tijd meer bokkers die een strakke buik/armen willen.
Kunnen we vragen om groepskorting *\o/* .

San4nie een nieuwe baan kost geestelijk veel energie.
Raak eerst maar rustig ingewerkt.

Lekker aardbeien.
Wij kopen nu fruit en groente bij een boer in de buurt.
Zo veel smaakvoller. Het is weer een plezier om fruit en groente te eten.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:03

Dat schaaltje ziet er wel erg lekker uit gaucho! 8 kilo is al best veel, knap hoor.

En dat paard van jj is ook al zo prachtig! En zoveel kilo al afgevallen, jeetje.

Wat ontzettend balen van jouw buik Renee. Beterschap. :(

Ik ben aan het werk gegaan als begeleider bij een woongroep voor mensen met een verstandelijke beperking. Sowieso veel informatie inderdaad, en ik wil graag alles meteen onthouden en goed doen. Daarnaast nog leren voor tentamens die ingehaald moeten worden en ondertussen al met een nieuwe periode en dus nieuwe vakken bezig. Is best vermoeiend inderdaad. Heb ook last van m’n lijf, schouder en rug weer. En stijve benen en heupen.
Maar wel weer 0,2 er af vanochtend!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:23

San4nie is toch weer een pakje drinken minder wat aan je lijf zit.
En nieuwe baan, tentamens, nieuwe vakken dat is nogal wat voor je geest.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:41

Hoi allemaal, ik meld me hier ook!

Even wat frustraties uiten. De quarantaine maakt dat ik eindelijk uitgebreid de tijd heb om te sporten en op mijn voeding te letten, geen excuses meer. Dat maakt dat ik nu al zo'n dikke drie weken bezig ben. Ik ben net geen 1.70m groot, mijn startgewicht was 59kg en mijn streefgewicht 55kg, dat moet toch haalbaar zijn? Voordat mensen zeggen dat dat te laag is, ik heb altijd rond de 55kg gezeten, heb me het laatste jaar alleen een beetje laten gaan vanwege drukke studie en stage, ik merkte gewoon dat mijn conditie nihil was geworden en ik mijn kleren een maatje groter moest kopen. Maar goed, ik probeer er geen gewoonte van te maken om mij elke dag te wegen, dus ik doe het één keer per week, nu schrok ik mij vandaag toch wel rot... De teller staat nu op 60,8kg, ik ben gewoon bijgekomen i.p.v. afgevallen :n. Wat doe ik in godsnaam verkeerd???

Dit eet ik op een doorsnee dag:
Ontbijt:
- 100g griekse yoghurt of chiapudding met amandelmelk
- Fruit: ong. 5 aardbeien, handvol bosbessen en braambessen en 1 banaan
- klein sneetje zuurdesembrood met amandelpasta

Eerste tussendoortje: smoothie met kokosmelk en bevroren rode vruchten

Middag:
- salade met veel groenten OF iets warme bereiding van groenten
- klein kopje soep

Tweede tussendoortje: stuk fruit of handvol geroosterde kikkererwten

Avond: afhankelijk van training
- zonder training: grote kop soep met klein sneetje brood
- met training: vleesvervanger met groenten

Laatste tussendoortje: stukje pure chocolade met glas kokosmelk of gezonde mugcake

Ik heb echt geen moeite met gezond te eten en haal er ook veel voldoening uit om uitgebreid gezond en vegetarisch te koken. Ik log alles in op MFP en kom nog niet eens aan 1200 kcal. Ik drink minstens 1,5L water op een dag, niks van frisdranken en geen cafeïne.

Mijn beweging ziet er zo uit:
- elke dag naar de paarden fietsen (15km), soms 2x per dag
- de dagen dat ik niet ga paardrijden ga ik hardlopen (5km)
- ik doe 4x per week HIIT als krachttraining voor een halfuur

Hoewel ik mij fysiek echt goed voel en kleine veranderingen aan mijn lichaam merk (veeeeel minder cellulitis op mijn benen/billen) zie ik niks aan de plaatsen waar ik graag strakker wil worden. Bij mij, zoals bij de meeste vrouwen, zit het vooral rond mijn buik en heupen. Wat doe ik in godsnaam verkeerd dat ik bijkom in plaats van afval?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:58

Banaan zitten veel kcal in.
Ik zou als ontbijt of kiezen voor 1 banaan met yogurt of 100 gram ander fruit met yoghurt.
Brood zou ik achterwege laten.

Weeg je eten eens.
Ongemerkt schep je meer op dan je denkt.

Je kan ook naar een diëtiste gaan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:00

Klinkt alsof je veel te weinig eet. Heb je je BMR al eens berekent?

Edit: weeg je al je eten af?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:17

luuntje schreef:
San4nie is toch weer een pakje drinken minder wat aan je lijf zit.
En nieuwe baan, tentamens, nieuwe vakken dat is nogal wat voor je geest.

Heb je ook gelijk in. Zo beeldend maken is wel mooi.

Welkom snollygoster. Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar doe nu al vanaf januari mee in dit topic en heb al een hoop geleerd. Als ik uitga van wat anderen hier hebben geschreven met de uitleg erbij klinkt de opmerking van Neverland mij wel logisch. Je beweegt echt veel en je eten lijkt best weinig in te zitten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:26

Mijn eten wegen doe ik al. Met hetgeen wat ik nu eet zit ik toch echt wel vol en kom ik ook prima toe tot de volgende maaltijd, zie niet in hoe ik nog meer ga moeten eten?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:11

Wat mij vooral opvalt is dat je vrij veel fruit eet. Hier zitten natuurlijk fruitsuikers in en dat neemt je lichaam ook op. En in hoeverre is je sportschema veranderd? Als je in eens veel gaat sporten maak je ook weer spier aan wat natuurlijk weegt :)
Wellicht was je ivm hormonen net wat opgeblazen of hield je wat vocht vast? Dat kan bij mij soms ook wel een kilo schelen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:18

Snollygoster, volgens mij eet je te weinig voor wat je nodig hebt. Helemaal als ik kijk wat je aan beweging doet. En hoe zit het met de macro's, krijg je voldoende binnen? Krijg je bijvoorbeeld voldoende eiwitten binnen?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:32

Ik ben nog altijd benieuwd naar je BMR.

Aankomen komt niet uit het niets. Er is dus iets aan je patroon verandert. Of je hebt meer gegeten. Of je beweegt minder. Of een combinatie van beide. Wanneer woog je voor het laatst 55kg?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:29

Poe, had vanmiddag een gevulde koek gegeten en wat voelt mijn lichaam zich daar slecht van. Past op zich prima qua calorieën maar mijn hele buik is van streek.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:39

Ik zit even in dubio... Vandaag is mijn cheatdag en had eigenlijk gepland om ijs te eten vanavond maar ik wil ook heel graag sushi. Nu is sushi best wel een dikmaker (70kcal per stuk) dus ben even aan het twijfelen wat ik ga doen. :=

Wil het liefst beide. _O-

Heb wel al 11km gewandeld vandaag... :')