2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:55

Lieke schreef:
Mooie resultaten! Goed om te lezen dat de meeste mensen nog gemotiveerd zijn, ondanks dat het misschien niet altijd heel snel gaat. De aanhouder wint zullen we maar zeggen.

Hier sta ik ook een beetje stil. Was niet zo trouw meer met MFP invullen en daardoor kwam ik toch snel iets boven m'n kcal doel uit. Probeer nu weer beter in te vullen.

Ik heb ook nog tips nodig voor mijn weekenden. Nu het voorjaar is, ga ik regelmatig het weekend weg om te klimmen. Maar om een of andere reden kom ik altijd iets zwaarder terug, zonder dat ik echt gekke dingen doe. Ik eet wel iets meer dan normaal, maar ben ook de hele dag actief bezig. Vermoedelijk pak ik toch de verkeerde dingen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een tussendoortje wat zoutig is, maar niet teveel kcal heeft. Nu nemen we vaak nootjes of chips mee, maar dat is natuurlijk niet zo slim.

Snack a jack met bbqsmaak? Die is best zout maar wel vrij laag in kcal :j

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:01

Of
Misschien van die zoute stickjes of wat kaas stengels? Misschien zitten daar minder calorieën in?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:03

Ik haal bij de Aldi van die rijstwafels met paprika smaak.
Die zijn prima als ik zin heb in wat zouts.
Zit ik meen iets van 45 kcal in per stuk.
Of een kop cup a soup helder.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:08

Als ik lange wandelingen maak neem ik vaak kipsspiesjes mee uit de koeling van de lidl. Die hebben verschillende smaken en zijn prima te doen als je wat wil snacken. Iets zout en veel eiwit, weinig vet.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:41

Lieke, dat je zwaarder bent na zo'n weekend is waarschijnlijk gewoon omdat je wat vocht vasthoudt :) Als je heel actief bent én zoutige tussendoortjes eet heb je dikke kans dat je extra gewicht gewoon vocht is. Door belasting kunnen spieren wat extra vocht vasthouden wat natuurlijk voor wat extra gewicht zorgt. En ook het eten van zout zorgt ervoor dat je lichaam meer vocht vasthoudt dan normaal. Is het gewicht na een paar dagen weer weg?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:43

Dreamy schreef:
Mag ik vragen wat voor een kuur dat is? Ben normaal niet van de kuurtjes, maar wel altijd nieuwsgierig naar de gedachten erachter en wat je dan precies moet laten of juist moet eten.
Ben bijvoorbeeld echt geen voorstander van sap/shake-kuurtjes, maar zie gelukkig dat jij normaal voedsel eet :D

Ik ben er normaal gesproken ook niet van, maar zag bij een familielid van me wat een verschil het heeft gemaakt en wilde het ook een poging geven :D Maar, moet ik wel zeggen; alles onder het mom dat als ik het niet vol kon houden of ik er slecht op reageerde, ik direct zou stoppen :j
Er staat in het boekje dat het wordt aangeraden dat je het echt stap voor stap volgt. Hierdoor zit er voor mij minder de lading op van ''moeten volgen'' (mindfuck eigenlijk van mijzelf, maar ach, het helpt :D). Mocht ik eens een dag hebben waarbij ik toch een extra tussendoortje nodig heb, dan kan ik die gewoon nemen. Helaas is voor mij een tussendoortje als stuk fruit niet haalbaar, wegens fruit allergie :') Ik neem dan dus een rijstwafel met vleeswaren :j
De kuur zou goed merkbaar kunnen zijn in je centimeters, en dat was dan ook wat mij ontzettend opviel bij mijn familielid. Ze voelt zich fitter, energieker.

Het is een kuur van 9 dagen, waarbij je dagelijks een volle beker met 120 ml aloë vera aangemengd met 240 ml water drinkt. Aloë is goed voor darmen en huid, en laat dat nou net de 2 dingen zijn waar ik vaak problemen mee heb :Y)
De eerste twee dagen zijn afzien. Dan heb je nog geen avondeten op het programma, en moet je, verdeeld over de dag, 4x per zo'n beker met aloë wegwerken. Tussen de middag heb je dan een shake, en er zitten pillen bij om het hongergevoel te stillen (is op basis van kruiden), extra vitaminen en een supplement met extra vezels. Tussendoor mag je naar behoeven fruit/groente eten.
Na de eerste twee dagen heb je enkel 's morgens nog een aloë drankje, en heb je 's morgens en 's middags een shake. Shake kun je maken met water of melk, en smaakt nog eens lekker ook :9

In de avond zorg je ervoor dat je een goed en gezond gerecht eet. Er staan al een aantal tips in het boekje wat erbij zit, en die zijn er zowel voor vleeseters als vegetariërs :j
Ik heb sinds deze kuur de zoete aardappel ontdekt, en wat je er allemaal mee kan. Voor vanavond staat er dan ook een ovenschotel op het menu met zelfgemaakte tomatenpuree, schijfjes zoete aardappel en verse spinazie :D Het valt mij vooral ook op dat ik op de zoete aardappel beter reageer dan de gewone, dus dat alleen al is een leuke ontdekking van dit alles :D

Na de 9 dagen ga je trouwens weer over op een ''gewoon'' voedingspatroon, maar je bent je weer even wat bewuster geworden. Het is vooral ook om jezelf (zowel lichaam als geest, en dan in mijn geval voornamelijk ook dat eten stukje :=) een reset en boost te geven. Ik ben hierdoor ook weer bewuster omgegaan met voedsel. Geen pakje-zakje meer, maar zelf maken. Wat mij ook op valt is dat ik de lekkere trek beter kan bestrijden. Juist omdat ik die in de eerste twee dagen ook zo had, en wist dat ik dat volgens de kuur niet kon opvullen met wat lekkers, ben ik water en thee gaan drinken. Honger weg, en nog eens gezonder bezig ook :)) Sowieso ben ik meer gaan drinken weer. Dat was echt een probleem bij mij :')

Wat het verschil in centimeters zal zijn kom ik over een paar dagen achter. Ik heb alles opgemeten, en kan dus na die 9 dagen een lijstje maken om te zien wat het verschil is :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:00

Je hebt het nu over de C9 detox kuur toch? Hoe vind je de Aloe vera drank :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:04

Jup! :D

Mijn familielid wilde per se blijven om mijn gezicht te zien bij de aloë vera drank _O- Zij heeft staan kokhalzen elke keer _O-

Ik moet zeggen, misschien ook wel omdat het zo erg klonk toen zij het vertelde, ik vond het mee vallen :)) Ik was blij toen de overgang er was met maar 1x per dag, maar krijg het zonder problemen weg :D

Heb jij het ook gevolgd? Aangezien je meteen al naar de aloe smaak vraagt _O-

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:05

hoi allemaal! ik wil graag mee gaan doen en zo'n 15 kilo afvallen.
Ik loop er heel erg tegen aan hoeveel calorieën ik nu echt moet binnen krijgen. de ene zegt namelijk zo min mogelijk en de ander zegt juist je moet meer gaan eten.

dit is mijn lijstje van vandaag:

ontbijt:
3 volkoren boterhammen
10 gram boter
25 gram kipfilet
25 gram kaas
15 gram appelstroop
water

tussendoor:
1 appel
water

lunch:
2 gekookte eieren
1 rijstwafel
25 gram kipfilet
water

tussendoor:
1 kiwi
water

avondeten:
200 gram broccoli
100 gram komkommer
100 gram kip
water

verder kwa drinken alleen water en groene thee. in totaal komt mijn dag op ongeveer 1100 calorieën.
zou iemand eens met me mee kunnen kijken of dit zo goed is of dat ik nog iets moet veranderen ?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:07

Tigress schreef:

Mijn familielid wilde per se blijven om mijn gezicht te zien bij de aloë vera drank _O- Zij heeft staan kokhalzen elke keer _O-

Ik moet zeggen, misschien ook wel omdat het zo erg klonk toen zij het vertelde, ik vond het mee vallen :)) Ik was blij toen de overgang er was met maar 1x per dag, maar krijg het zonder problemen weg :D

Haha yes! 2x zelfs. Haha als hij ijs en ijskoud is dan is het prima te doen. Maar ik drink hem zo puur op en daarna een glas water, verdunnen met drank vond ik echt niet te nassen :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:08

KM_Ris schreef:
hoi allemaal! ik wil graag mee gaan doen en zo'n 15 kilo afvallen.
Ik loop er heel erg tegen aan hoeveel calorieën ik nu echt moet binnen krijgen. de ene zegt namelijk zo min mogelijk en de ander zegt juist je moet meer gaan eten.

dit is mijn lijstje van vandaag:

ontbijt:
3 volkoren boterhammen
10 gram boter
25 gram kipfilet
25 gram kaas
15 gram appelstroop
water

tussendoor:
1 appel
water

lunch:
2 gekookte eieren
1 rijstwafel
25 gram kipfilet
water

tussendoor:
1 kiwi
water

avondeten:
200 gram broccoli
100 gram komkommer
100 gram kip
water

verder kwa drinken alleen water en groene thee. in totaal komt mijn dag op ongeveer 1100 calorieën.
zou iemand eens met me mee kunnen kijken of dit zo goed is of dat ik nog iets moet veranderen ?

Je lunch is wat mager, heb je je bmr ooit wel eens uitgerekend? 1100 kcal is sowieso erg weinig ;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:08

Ik vind zelf 1100 wel erg weinig, maar ik heb ook gewoon meer nodig. Ik zit tussen de 1500 en 1750 in, maar ik sport ook 3 a 4x in de week fanatiek.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:11

Ik ook, 5/6 keer per week sporten maar eet ook ruim 2300 kcal per dag.. (zit dan wel in clean bulk fase)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:11

volgens mijn bmr zou ik rond de 1700 moeten zitten. ik sport verder niet, wandel wel 1.5 tot 2 uur per dag

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:13

wandelen is ook goed. Dat benoem ik ook als sport. 2 weken terug met dat warme weer ben ik gewoon lekker een stuk gaan lopen. Wel met tempo erin en geen slakkengang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:14

Ik wandel ook elke dag ergens tussen de 5 en 10 kn

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:14

KM_Ris schreef:
volgens mijn bmr zou ik rond de 1700 moeten zitten. ik sport verder niet, wandel wel 1.5 tot 2 uur per dag

Dan zou ik ook zeker rond de 1700 gaan eten. :j
Wandelen is ook gewoon bewegen en dus verbranding.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:16

Ik heb zelf wel een lastige week..

Vandaag weet ik niet wat ik eet, omdat ik de dienst heb overgenomen van een collega.. Morgen moet ik werken, maar een client mag kiezen wat we eten en dat is vaak niet gezond. Zondag zal ook wel een snackdag worden. Mee jureren met Nadia en ergens savonds wat eten omdat we naar de bios gaan...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:17

gribaldi schreef:
Tigress schreef:

Haha yes! 2x zelfs. Haha als hij ijs en ijskoud is dan is het prima te doen. Maar ik drink hem zo puur op en daarna een glas water, verdunnen met drank vond ik echt niet te nassen :')

Ah tof! Ik vond het puur juist niet te nassen _O-
Aangezien jij hem 2x hebt gedaan, wat voor effecten had het voor jou?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:18

oké, en wat zou ik dan bijvoorbeeld in het lijstje aan kunnen passen? Want ik heb al best veel koolhydraten dus nog meer brood leek me niet zo slim? maar misschien hebben jullie er een andere kijk op

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:23

Tigress schreef:

De eerste dagen veelal vocht :+ Daarna toch heel wat centimeters en kilo's.
Maar ondanks dat je niet veel eet, kreeg ik ontzettend veel energie en huid was echt heel zacht en soepel.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:24

Ik vind eigenlijk dat je helemaal niet veel koolhydraten hebt, alleen in de ontbijt, daarna nog maar heel beperkt. Koolhydraten zijn niet slecht, maar kies dan wel voor de volkoren varianten. Verder denk ik dat je inderdaad beter rond de 1700 kan gaan zitten. Probeer dat een tijdje en kijk daarna of je er nog iets boven of onder moet gaan zitten.

Je avondeten vind ik vooral heel erg mager, alleen maar groenten en kip.
Je zou bij je lunch wat yoghurt of kwark kunnen eten, met daarin wat nootjes (ongebrand).

Avondeten zou ik ook nog wat uitbreiden met bijvoorbeeld zoete aardappel of wat peulvruchten.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:28

Ik meld me ook weer, sorry voor de lange afwezigheid. Ik ben op vakantie geweest naar Nederland en nu weer terug in Egypte, dus moet weer even mijn draai vinden, maar we gaan er weer voor.
Mijn collega’s zeiden wel dat ik was afgevallen, dus dat is al een goed teken;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:33

KM_Ris schreef:
oké, en wat zou ik dan bijvoorbeeld in het lijstje aan kunnen passen? Want ik heb al best veel koolhydraten dus nog meer brood leek me niet zo slim? maar misschien hebben jullie er een andere kijk op

Je kan nog magere yoghurt erbij eten of volkoren brood. Ik let zelf alleen op de kcal en niet op de koolhydraten.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:35

gribaldi schreef:
Tigress schreef:

De eerste dagen veelal vocht :+ Daarna toch heel wat centimeters en kilo's.
Maar ondanks dat je niet veel eet, kreeg ik ontzettend veel energie en huid was echt heel zacht en soepel.

haha, ja dat eerste herken ik _O- Piesen als een malle! _O-
Tot zo ver merk ik hetzelfde. Ik zie verschil in omvang, zag verschil op de schaal (mijzelf beloofd er nu even niet dagelijks op te staan :Y) dus geen idee hoe het er momenteel voor staat :') ) en mijn huid heeft minder problemen. Ik ben energieker dan voor de kuur, en dat terwijl ik nog maar op dag 5 zit.

Ik ben echt ontzettend benieuwd, en wie weet dan inderdaad over een tijdje gewoon nog een keer de kuur :D