Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:20

Wat balen van die lekke band! Twaalf uur was het al zó warm, knap dat je nog gegaan bent.

Vanmorgen om half acht heb ik 6km gelopen.
Morgen wil ik wat verder. Als ik vroeg wakker ben ga ik het bos in, anders gewoon vanuit huis op pad.
Laatste loopje voor mijn vakantie. Woensdag op naar Zweden om vanuit daar richting de Noordkaap te rijden *\o/*

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:27

Ik wil ook beginnen aan hardlopen.
Aangezien in nu geen sport meer doe wil ik nog wel graag in conditie blijven. En eten misschien toch wel erg lekker is.

Ik zou toch wat meer in beweging willen zijn.
Maar hoe krijg ik die inzet en plezier? Iemand tips voor een beginner. Ik heb niemand die mee rent. Dit moet dus in mijn eentje.

Ik heb in 2016/2017 wel voor de fun de 4 mijl gerend zonder te trainen.
Maar dat was niet echt een geweldig iets na die tijd met geen conditie :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 06:27

Gewoon gaan! Muziekje op, zoek een mooi stukje landschap in de buurt om te lopen. Of maak een schema met een doel, schrijf je in voor een 5km wedstrijd en werk daar naar toe.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:21

Fenny aansluiten bij een beginnersgroep van een atletiek vereniging of andere loopgroep. Dan leer je verstandig opbouwen en hardlopen is zoveel meer dan het volgen van een schema dus begeleiding daarin is niet verkeerd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:07

Supervixen getsie die teken! Wel mooie foto's. Hopelijk helpt de bodyglide bij je blaren.

Greetje wat een eind om zo even in de training te lopen, en dat met deze hitte!

Noeps haha dat schiet lekker op bij je :P Ik zit ook aan een wielrenfiets te denken maar dat vastklikken lijkt mij ook maar niets.

Fennypower ik zou idd aansluiten bij een loopgroepje :)

Gisteren heb ik eindelijk weer een rondje gelopen, was al weer 9 dagen geleden door volle agenda en de warmte. 11km gelopen in een uur, ook maar weer eens wat verder gegaan (ik blijf steeds een beetje hangen rond de 5km). Ik was even over 9 weg gegaan maar vond het al warm! Vanavond aquajoggen, beter met dit weer :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:48

Ik ben vanmorgen om 6 uur opgestaan en om 7 uur was ik in het bos. Heerlijk gelopen, iets meer dan 12km. Op het eind weer een zwijn ontmoet en verder alleen een fietser en een hardloper.

Pauze momentje na 6.5km:

Afbeelding

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:15

Helaas is er niks in de buurt les hardloop. Enkel een groepje met echt oudere mensen.. Maar ik ben zelf 18.. En om daar als jong persoon tussen te rennen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:53

Zit er in Groningen geen atletiek vereniging?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:58

Je kunt ook zelf met een schema werken!

Ik heb kniepijn. Dju. Zaterdag na het rijden begonnen. Ik heb nieuwe laarzen en sindsdien na het rijden vaak zeurende pijn. Even niet lopen dus. Balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:59

Je kan altijd een app proberen als C25k, ik vond dat een hele fijne/handige app.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:01

Angela_ schreef:
Zit er in Groningen geen atletiek vereniging?

Er zijn zát AV's en loopgroepen in de stad!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:50

Hoe is het nu met je blaren SV? Klinkt als een heerlijk loopje vanochtend, hoe vind jij het om na zo'n pauze momentje weer te lopen? Ik merk dat ik het zelf na het pauzeren altijd lastig vind om weer op gang te komen.

Tayga fijn dat je goed tegen de warmte kan!

Noeps wat balen dat je een lekker band had! Kon je hem niet zelf plakken?
Ik heb gister een duurloop in 2 delen gedaan ivm een gebrek aan tijd. 's Ochtends om 8.30 van huis naar de paarden gelopen (10km), daar omgekleed, half uur paardgereden (zonder zadel) en verder beetje gepoetst en wat dingen opgeruimd etc en om 11.30 liep ik weer terug naar huis. Warmte viel me tijdens het lopen mee! Zolang je wat schaduw kan vinden wil het wel.
Alleen had ik een heel kort broekje aan en dat was in combinatie met mijn zweet geen succes -O- Benen gingen enorm schuren en heb de binnenkant van mijn bovenbenen aardig kapot gelopen... Was erg pijnlijk maar wilde ook niet stoppen dus ben maar gewoon doorgegaan. Was vannacht ook niet erg lekker met slapen, maar heb nu ontdekt dat als ik een strakke broek eroverheen heb het wel gaat.

Vanavond wil ik eigenlijk naar de atletiek (want is momenteel alleen op maandag) maar twijfel nog of het verstandig is, heb vanochtend al 45min privéles gehad en 60km gefietst (OV is niet geldig ivm zomervakantie maar mijn stage loopt nog door dus dan maar fietsen) ben bang dat het een beetje veel is en het is warm.... Aan de andere kant is er een kort schema vanavond van 10x150m dus dat moet wel goed te doen zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:03

Dat lijkt toch wel te doen toch?
Balen dat je je benen hebt opengeschuurd, dat doet echt zeer.

Ik ga altijd wel weer lekker na een kleine pauze. Geen problemen met opstarten daarna. Is ook hoogstens 5 minuten. Gewoon even de mooie omgeving in me opnemen en al het zweet van mijn hoofd vegen met een nat doekje. Of iets eten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:40

FennyPower schreef:
Helaas is er niks in de buurt les hardloop. Enkel een groepje met echt oudere mensen.. Maar ik ben zelf 18.. En om daar als jong persoon tussen te rennen. :o

Nee hoor groningen is een studenten stad dus heel veel studenten zijn bij de AV actief. Alleen je zal bij een beginners groep moeten beginnen en inderdaad niet veel mensen beginnen met hardlopen met hardlopen op hun 18de. Vaak beginnen ze of veel vroeger in hun jeugd (en zijn inmiddels al rete snel) of men begint als veertig plusser. Dus in een opstapgroep zal de gemiddeld leeftijd mogelijk wat hoger liggen. Maar je zla vast niet de enige zijn van rond de 20 die begin met hardlopen.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:13

Dan zal ik eens heel goed gaan kijken in de omgeving. Dankjewel :)
Ps zie dat ik ook een typ fout maakte bij mijn leeftijd. Dat moest 17 zijn haha.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:36

Hier geen studenten stad maar mijn kinderen van die leeftijden trainen ook gewoon bij een atletiek vereniging. Maar die zaten er al vanaf de leeftijd van 5-7 jaar op.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:42

Ik zou me ook graag willen melden in dit topic :)

Sinds anderhalve week begonnen met hardlopen. Hiervoor weleens hardgelopen en toen kon ik met gemak vijf kilometer hardlopen, maar toen verdween de motivatie om verder te trainen haha.

Nu ga ik sinds januari dit jaar naar de sportschool en ik doe daar krachttraining en cardio. Omdat ik in impulsieve bui (en stiekem door groepsdruk :+ ) mij heb ingeschreven voor de viking run 19 km in oktober, vond ik het tijd dat ik het hardlopen weer moet oppakken.

Twee weken terug goeie hardloopschoenen gekocht en anderhalve week geleden voor het eerst weer gerend met het idee we zien wel hoe ver we komen. Toen heb ik 4.49 km in 31 min gelopen, dus dat viel me heel erg mee. Hierna ben ik samen met een vriendin gaan lopen, maar na 2.65 km kon zij het niet meer volhouden dus toen ben ik gestopt. Gisteren weer alleen gerend en toen heb ik 5.5 km in 36 min gerend. Het valt me dus mee hoe slecht mijn conditie is.

Het helpt dat ik een doel heb, dus ik denk dat ik de motivatie wel behoud. 19 km in oktober met obstacles. Is dat haalbaar? Ik neem aan van wel?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:49

(reageer op de rest later, druk druk)

Jatoby ja dat is zeker haalbaar, vooral omdat je ook al kracht en cardio doet sinds januari dus je komt niet van 0. Ik liep hooguit 10 km hard achter elkaar toen ik 19 km Strong Viking meedeed. Ja ik ging kapot, en kon dagen amper meer lopen, maar het is wel haalbaar. Voordeel is dat er geen tijd aan zit dus je kunt rustig wandelen tussendoor of dribbelen om weer op adem te komen :)

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:05

Anne_bento, thanks voor je reactie! Ik doe mee met collega's aan de brother edition, waardoor we als groep bij elkaar moeten blijven. Ik weet dat er een paar zijn die minder bezig zijn met conditie opbouwen, dus daar zullen we waarschijnlijk op moeten wachten af en toe. Denk dat dat ook heel veel scheelt! Ze willen in vier uur finishen geloof ik, dus dan zijn er genoeg adempauzes denk ik.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het moet opbouwen. Een bepaald schema bijvoorbeeld of steeds een klein stukje verder gaan elke week? Ik hou persoonlijk niet echt van schema's volgen namelijk.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:07

Wij deden er altijd tussen 3 en 3,5 uur over, en liepen aardig door, wandelden eigenlijk haast niet. In 4 uur finishen moet wel lukken :j

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:13

anne_bento schreef:
Wij deden er altijd tussen 3 en 3,5 uur over, en liepen aardig door, wandelden eigenlijk haast niet. In 4 uur finishen moet wel lukken :j

Dat geeft de burger moed :j Ik heb er wel zin in!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:29

Gaat je zeker lukken! :)

Mij niet, kan nog steeds amper lopen laat staan hardlopen :(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:39

Jatoby dat is makkelijk haalbaar. Mijn vriend heeft hem vorig jaar ongetraind gedaan (19km strong viking, 12km mudmasters en 17km spartan race). Die wandelt alleen veel in de weekenden.
Niet dat dat aan te raden is om ongetraind te doen, maar geeft wel aan dat je er geen superconditie voor hoeft te hebben.

Heb je nog fysio voor je voet Sintara?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:55

Ja ik ben al 3x bij de fysio geweest. Ze vinden het ontzettend raar dat het nu zoveel pijn doet en eerst bijna helemaal niet, terwijl eerst mijn voet heel raar in elkaar zat en nu volgens hen zo goed als normaal. Maar sinds ik de tape eraf heb gehaald knarsen afentoe wat botjes heel naar over elkaar, dat doet echt veel pijn. En vlak daarna zwelt mijn voet dan op als een ballonnetje waardoor mijn schoen niet meer past, dat helpt zeker niet mee. Het lijkt dan net alsof ik op een klomp klei loop want er kan dan helemaal niks meer in bewegen.

Komt waarschijnlijk ook wel omdat ik niet genoeg rust kan nemen, want ik moet op alle dieren van mijn ouders passen nu ze op vakantie zijn. Dat is minimaal ´s ochtends en ´s avonds een half uur rondlopen (en dat is op de kantjes eraf loop manier). Maarja, ik kan ze moeilijk zonder eten en drinken laten staan..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:06

Je hebt geen breuk in een botje ofzo?