Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:01

Alle poezebeesten hierboven zijn schattig en prachtig. Maar die van Frummels! Wat een mooie kat zeg!
En die babypauw.... auw...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:08

Laurora: wat een scheetje. Gefeliciteerd met je nieuwe furbaby. :)

Bloodymary: thanks! Ik vind haar natuurlijk ook de mooiste poes op aarde, maar dat is alles behalve objectief en meer trotse poezenmoeder syndroom. :+
Spoiler:
Ze heeft overigens maar 1 achterpootje. In 2014 ruzie gehad met een anti inbraak systeem met scherpe spiezen :(:)
Dit was net na de amputatie
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:34

petraaken schreef:
Wil je vrijheid blijheid moet je inderdaad ook niet aan huisdieren beginnen. Je hebt daar inderdaad dan weer oppas voor nodig als er een paar dagen op uit wilt.

daar heb je prima pensions voor... voor kinderen is dat wat lastiger :') Bovendien vind ik kinderen vreselijk en irritant... dieren niet :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:42

Hier ook gelukkig een een paar fijne logeerplekken voor de honden en een leuk clubje stalgenootjes met wie we elkaars vakanties etc opvangen :j
Maar je zult idd wel iets moeten regelen en handelingen moeten verrichten en plannen in veel gevallen .

Als onze honden uit de tijd zijn (wat nog wel even duurt hoop ik, Eyck word 6 in september en Sygin is pas net anderhalf )
Dan wil ik wel een paar jaar huisdierloos , op paardlief na.
Maar ben benieuwd hoe lang dat plan stand houd als ze weg vallen ;)
Wel wil ik zeker weten eerst een kat voor er weer een hond komt (met de oudste kan ik gewoon echt geen kat in huis halen:n das echt 3-2-1: einde kat )
Dat een volgende hond dus echt net kat opgroeit (hoewel ik vermoed dat Sygin een kat in huis wel zal tolereren ...)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:46

Ja ik heb ook de mazzel dat een nichtje graag in huis komt om de katten te vermaken... maar er zijn voor huisdieren tegenwoordig veel mogelijkheden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:45

Ik heb 6 furbabies (2 eigen katten, 2 opvangkatten en 2 opvangratten), vanaf volgende week weer 4 (ratten vertrekken dan). :D
Ik ga overigens niet op vakantie oid maar als ik oppas nodig heb komt een goede vriendin van me 1-2x daags langs om ze te verzorgen en aandacht te geven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:56

Wij hebben sinds kort een pension adres net buiten het dorp
Clubgenoot die kleinschalig pension voor bekenden doet
Ben nu langer bezig met inladen dan met rijden
Heerlijk :+
En de beste man kan eigenlijk altijd wel want met 7 eigen honden is vakantioneren niet echt handig ;)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:42

Oh furrbabies!!

Juno vind het allemaal wel best dat er een nieuwe uk rond hobbelt
Afbeelding
Jiro heeft het een week lang volgehouden dat hij vreselijk eng was en je op minstens 5 meter al moet gaan kermen en blazen.
Afbeelding
Kleine uk zelf doet goed zijn best om vriend te overtuigen dat hij zoo lief en snoezig is;
Afbeelding

Tja ik vind huisdieren absoluut niet vergelijkbaar met kinderen. Ik kan mijn katten prima een paar uur alleen laten en voor vakanties is familie en vrienden die dagelijks een blikje opentrekken en water verversen prima. Geloof niet dat dat een optie is met een kind.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:56

Sorro schreef:
Tja ik vind huisdieren absoluut niet vergelijkbaar met kinderen. Ik kan mijn katten prima een paar uur alleen laten en voor vakanties is familie en vrienden die dagelijks een blikje opentrekken en water verversen prima. Geloof niet dat dat een optie is met een kind.

Zie het nu even voor me. :')

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:13

Haha nee dat wil ik denk ik helemaal niet voor mij zien... kinderen maken in die situatie er een puinhoop van.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:18

Even een vraagje.
Ik was net in de tuin aan het werk en klaar om 20.30. Ik heb een half uurtje onkruid (met de hand) uit de tuin geplukt, en daarna even kort geveegd (enkele minuten).
De bovenbuurman (appartement) komt bij me en begint dat ik veel te veel geluid maak. Hij heeft met name last van de buitendeur (deze klemt een beetje), en dat in de tuin ben. Zijn zoon gaat rond deze tijd slapen en ik mag echt niet meer geluid maken na 20.00 uur. Dat ik overdag werk en 's avonds dan het huishouden/tuin wil doen is mijn probleem, ik moet dat maar in het weekend doen.

Ben ik nu gek?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:20

Wat zei je. Morgen pak ik de elektrische heggenschaar.

Ik zou echt niet weten wat jij nu voor herrie je gemaakt moet hebben wat niet kan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:22

Dan doet hij maar gewoon het raam dicht?
Wat een geneuzel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:33

Om 20 uur stilte? In overbevolkt Nederland? Op een zomeravond als het nog licht is? Voelt hij zich wel goed? 8)7
En hij gaat bepalen wanneer jij je huishoudelijke werk gaat doen?

Echt, ik had in mijn linkerhamd de bladblazer gepakt, in mijn rechter de schuurmachine en de electrische grasmaaier voortgeduwd met mijn neus. Hij gestoord, ik gestoorder :+

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:44

Om 22:00 moet het in principe stil zijn , niet muisstil een beetje geluid mag maar niet gigantisch gaan boren of iets.

Artikel 267. Iedereen is verplicht zich zodanig te gedragen dat anderen niet meer dan noodzakelijk door geluid gehinderd worden. Elk gerucht of rumoer bij dag is verboden, wanneer het zonder noodzaak wordt veroorzaakt, wanneer het te wijten is aan een gebrek aan voorzorg en wanneer het van aard is de rust van de inwoners te verstoren.

Neem aan dat jij vaak genoeg last hebt van zijn krijsende sirene op momenten dat je er ook niet op zit te wachten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:53

Hahahaha... 20:00 stil! _O-
En als je van 10:30 tot 21:00 van huis bent door werk dan? :')

Ik moest vandaag werken en er was een markt georganiseerd speciaal voor kinderen voor mijn werk. Hiephoi doe de hokipoki en K3 was heerlijk om naar te luisteren. Gelukkig waren er weinig kinderen vervelend! :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:01

Zijn zoontje kan flink herrie maken ja :j maar ik wil er geen "ja maar jij!" van maken. Daar heeft niemand wat aan. We houden in principe beiden rekening met elkaar in bepaalde mate. Dat lijkt me ook logisch. Ik ben echt de beroerdste niet, maar ik vind het niet leuk dat hij bepaalt wat mijn weekindeling moet zijn.

Ik heb gevraagd of hij zaterdag om de tafel wil zitten, kunnen we bepraten wat er nu precies het probleem is en wat redelijk is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:15

Oei, jij trekt wel met woeste oerkreten dat onkruid tussen de voegen vandaan zeker? Meer als vrouwen-tennis of sterkste man van Nederland?

Wat een poepchinees zeg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:34

Dan zou ik de volgende keer dat zoonlief begint te gillen om 6u op zaterdagochtend aan de deur gaan staan dat hij je nachtrust verstoord. En als ie zegt "kan ik niks aan doen", jammer dan, zijn probleem en niet het jouwe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:38

Century schreef:
Even een vraagje.
Ik was net in de tuin aan het werk en klaar om 20.30. Ik heb een half uurtje onkruid (met de hand) uit de tuin geplukt, en daarna even kort geveegd (enkele minuten).
De bovenbuurman (appartement) komt bij me en begint dat ik veel te veel geluid maak. Hij heeft met name last van de buitendeur (deze klemt een beetje), en dat in de tuin ben. Zijn zoon gaat rond deze tijd slapen en ik mag echt niet meer geluid maken na 20.00 uur. Dat ik overdag werk en 's avonds dan het huishouden/tuin wil doen is mijn probleem, ik moet dat maar in het weekend doen.

Ben ik nu gek?

Dat zoontje is niet jouw probleem, wat een triest figuur. Ik zou verdorie een gastoeter kopen en die om 21.50 nog even af laten gaan }>

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:47

Dat lijkt me ook niet zo bevorderlijk. :+ Maar fijn om te horen dat ik niet gek ben.
Verder geen issues met de buurman hoor, dus dit kwam ook wat onverwacht voor me.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:49

Nee en kijk, mijn kind slaapt straks wel aan de tuinkant, maar dat sliep ik als kind ook. En dat is ook gewoon gewenning, mijn moeder ging echt niet de hele wijk af of ze alsjeblieft stil wilden zijn. Kom op zeg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:53

En terecht. Ook ik sliep aan de tuinkant, mijn moeder ging ook rustig de beneden verdieping stofzuigen als ik sliep en als er bezoek was mocht er gewoon normaal hardop gesproken worden. :)

Maar de hedendaagse kinderen schijnen met een beter gehoor geboren te worden. Totdat je ze vraagt de vloer te dweilen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:21

Selectief doof heet dat. Soms schiet dat knopje hier ook in werking als vriend vraagt of ik de afwas wil doen O:)

Ik sliep ook aan de tuinkant. Nooit problemen mee gehad, behalve de keren dat er in de zomer voetbal op tv was, en zeker tijdens het WK in juni. Vol in de examenperiode steeds. Rijtjeshuis, sowieso al redelijk gehorig ivm slechte isolatie en enkele beglazing. Prachtig om dan buren te hebben die voor een hele straat gaan meebrullen, vloeken en tieren op 2m van je raam.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:40

En hiervan leer je van kinds af aan ook een beetje relativeren en accepteren. Daar is niets mis mee. :)

Tuurlijk is dat voetbal dan vervelend. Maar ach, het is maar tijdelijk. :) Er is echt niets mis mee dat jong te leren!