Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:27

Er zeurt toch niemand over dat die een pizza heeft gegeten? Ik (degene die gister pizza heeft gegeten en waar je waarschijnlijk op doelt) in ieder geval niet. Er was alleen even een kleine "discussie" over hoeveel kcal een pizza bevat. Blijven we nog steeds in het stramien van het topic :)

Om even ontopic te gaan Willemijnx, koolhydraten zijn ook vaak suikers, wil je perse cruesli eten? als je vezels omhoog wil gooien zou je ook voor een extra stukje fruit kunnen kiezen of bijv lijnzaad? dan krijg je wel fruitsuikers binnen en bij lijnzaad wat vetten maar in ieder geval is dit "natuurlijker" dan de toegevoegde suikers in cruesli.

Willemijnx

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:35

de reden dat ik liefst cruesli eet is dat ik een enorm slechte eter ben
en ik eigenlijk of brood of cruesli eet. Heb een tijdje haverhout gegeten
maar om dat weg te krijgen moest ik er zoveel suiker in doen dat het
niet meer gezond was. dus toen weer terug gegaan naar brood/cruesli
Opzich vond Kellogg's All-bran plus een goede midden weg maar heb
er zelf ook niet veel verstand van.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:48

Is Special K niet een gezondere optie voor cruesli?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:49

Valt volgens mij ook nog tegen nee? Weet het niet zo goed qua voedingsstoffen maar volgens mij kan je bijna beter frosties nemen qua kcal dan van die dieet-flakes zoals fitness of special k, dacht ik ooit eens opgezocht te hebben! Sowieso geen goede keuze dus, kan je beter gewoon iets nemen dat je lekker vindt en daar met mate van eten denk ik ;)

Als je havermout niet lekker vindt: ik lustte het vroeger ook niet warm, wel zoals cornflakes gewoon met koude melk. Vorige week heb ik het warm getest met kokosmelk en dat vond ik ineens wel lekker, en vanochtend met warme melk (quaker oats express in de microgolf dan, niet de gekookte versie) en die vond ik ook lekker! Vult wel veel beter dan al die cornflakes. Ik wissel af met gewone muesli met koude melk of yoghurt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:05

Ik weet ook niet precies hoe het zit met ontbijtgranen hoor. Ik eet nu van Fuel de chocolade granola. Verschilt niet veel van cruesli, maar zitten wat extra vitamines rn eiwitten in.

Verder eet ik voor ontbijt veel havermout. Momenteel heb ik smeltmout vlokken. Soms doe ik ze gewoon met melk koken en dan wat honing er doorheen. Maar ook vaak in pannekoekjes, overnight oats, soms in smoothies en vanochtend heb ik ze toegevoegd aan mn mug cake :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:08

Waarom wil je geen brood eten dan? Dat is namelijk helemaal niet slecht.
Ik ben zelf eigenlijk niet heel erg bezig met Cruesli etc, maar misschien kun je anders eens de producten van Eat Natural proberen? Die hebben ook allerlei ontbijtgranen, maar volgens mij wel een stuk gezonder.
Kun je gewoon bij de meeste supermarkten halen:
http://www.eat-natural.nl/ontbijt/page.html

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:11

Mijn lijstje is toch iets veranderd (1660 kcal):
L: groentesoep van Andijvie, bleekselderij, broccoli, ui, knoflook, eetlepel monchou, peterselie en kippenbouillon. En dan gepureerd :D, met verse perline prosciutto van de AH
T: twee mandarijnen, twee gekookte eieren en twee rijstwafels met jong belegen kaas
A: witlof uit de oven met ham, kaas, bloemkoolsaus en ribeye steak, glas Malbec.
T: klein bakje yoghurt met granola, tortillachips met guacamole

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:11

Ik wil ook een beetje gaan variëren qua ontbijt.
Ik eet eigenlijk elke dag 250 gr magere kwark met fruit uit de diepvries (frambozen of bosbessen of bramen) en dan Fitness flakes, special K of cruesli erin..
Er is nog veel meer natuurlijk wat ik zou kunnen proberen :D
Die havermout pannenkoekjes wil ik sowieso proberen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:25

Willemijnx schreef:
de reden dat ik liefst cruesli eet is dat ik een enorm slechte eter ben
en ik eigenlijk of brood of cruesli eet. Heb een tijdje haverhout gegeten
maar om dat weg te krijgen moest ik er zoveel suiker in doen dat het
niet meer gezond was. dus toen weer terug gegaan naar brood/cruesli
Opzich vond Kellogg's All-bran plus een goede midden weg maar heb
er zelf ook niet veel verstand van.

Ik geloof ook niet dat brood zo heel erg slecht is hoor... Maar dat geld overal voor, zolang je het met mate eet, valt het slechte allemaal wel wat mee. :)

We zijn er ook net achter dat ontbijten überhaupt niet per se hoeft... Paar pagina's terug in het topic... Misschien voel je je daar prettig bij?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:38

Overnight oats: heerlijk!!!!
Brood vind ik érg lekker, ik moet me altijd inhouden bij de broodmaaltijd, daarom eet ik 's morgens een modifast reep.

Osteopaat heeft flink gewerkt aan me. Ik was van boven tot onder hartstikke krom. SI-gewricht helemaal uit het lood, tussen schouderbladen en C1-C2 scheef.

Litteken is mooi dicht, heb een tijd de arnicazalf gebruikt en nu gebruik ik nivea Q10, die ik op mijn gezicht niet prettig vond ;)

Afbeelding
zo istie nu.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:41

Ik heb eens gelezen wat er in de muesli repen van eat natural zat. Schrok van het aantal suikers wat daar in zat! Kon je nog beter een plak ontbijtkoek nemen. Van de ontbijtgranen weet ik het niet.

Misschien als je zo'n lastige eter bent sochtends wachten tot je echt trek krijgt? Dan wil je vaak wel eten en smaakt alles ineens haha. Verder is het ook soms om te leren eten. Thee zonder suiker vond ik eerder nooit lekker maar wilde geen suiker meer er in doen. In het begin vond ik het echt niet lekker maar ben er nu aan gewend.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:43

Maar in zo'n reep zit toch veel meer dan in een plak ontbijtkoek? Vind ik niet echt een goede vergelijking.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:10

Heb even de voedingswaarde van beide gepakt. In een plak 'gesneden volkoren ontbijtkoek' zitten meer khd dan in een eat natural maar evenveel suiker en minder vet en evenveel vezels en 140 kcal minder.
Denk dat het dan per persoon verschilt waar je vooral op let in je dieet.
Ik ben na het etiket maar voor een appel gegaan :')

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:30

Eat natural klinkt erg gezond, maar als je toch gaat kijken wat daar in zit, net als wat vibabu zegt, dan is dat nog niet zo gezond! Kwam dit artikel ook nog tegen over mueslirepen http://www.consumed.nl/dossiers/afslank ... staan-niet
Is het niet mogelijk om zelf mueslirepen te maken? Iemand toevallig een makkelijk en gezond recept?

Imker, ik heb dat ook met brood, ben er gek op, alleen m'n lichaam kan daar niet zo goed (meer) tegen := dus daarom maar magere yoghurt, griekse yoghurt of kwark als vervanging.

Verkoudheid gaat nog steeds redelijk, gister toch een les Xco kunnen volhouden. Twijfel nu of dat ik vanavond nog BodyShape ga doen, die les is vanavond van 20.30 - 21.30u, dat vind ik wel een nadeel :7
Hmm.. zie net dat Clubjoy Power om 19.30u begint, misschien als ik het red op stal dat ik dat maar ga doen, dan wordt het ook niet te laat vanavond.

Pff.. 't begint hier nu ff flink te onweren :7

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:54

ik maak nog wel eens havermout repen/koekjes van:
- 1 ei
- 2 tl pindakaas
- 50 gr havermout

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:31

Een optie is natuurlijk ook om zelf mueslirepen te maken. Pure muesli kan je prima zelf zoeten en aan elkaar kleven :)

Die koekjes klinken heerlijk Willemijnx!

Ziet er netjes uit Imker, maar kan me voorstellen dat je nu liever nog geen korte broek draagt bij het sporten :j Mag je nu wel sporten van je osteopaat?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:52

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:02

o: twee wasa sesam crackers, een kaas, een pindakaas
l: bakje rivierkreeftjes en volkoren boterham kaas + glas melk
a: macaroni
t: yoghurt met fruit en wat muesli

kwa eten niet zo geweldig zit vandaag wat laag.

beweging: eerste keer bootcampklas gevolgd bij fit for free.. Ik heb het overleefd. Vorige week hadden ze vooral meiden die het al langer deden, dus had instructrice vandaag een van de zwaardere sessies ingepland. Viel dus met mijn neus in de boter en kreeg kortere series samen met een andere vrouw die nog niet zolang bezig was.

Blijkt dat ik nog heel wat werk te doen heb op het 'korte explosieve vermogen'. En nog steeds een issue met joggen. hartslag en ademhaling vliegen dan gelijk door het plafond, terwijl wandelen op hetzelfde tempo geen enkel probleem is (ik kan ruim een half uur powerwalken op 7 kilometer per uur zonder te verzurgen, maar zodra ik dat tempo jog ben ik binnen een minuut leeg). Als iemand hiervoor tips/tricks heeft dan hoor ik dat graag, per pb is prima.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:04

Jeanine, morgen mag ik licht cardiowerk doen, maar niet aan de gewichten hangen.
Dus alleen fietsen en crosstrainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:52

Brood is helemaal niet gezond, er zit zoveel troep in dat je beter voor iets anders kunt gaan, of toch minstens enorm beperkt nuttigen.

Cruesli is ook troep, beter kies je voor een natuurlijke muesli variant (te koop bij bijv B&F).

Verder eens met gribaldi en imandra, het topic is helaas al lang niet meer wat het ooit was en dat weerhoudt ook mij ervan om regelmatig informatief mee te posten. Ook al het oeverloze gezwets tussendoor is niet de bedoeling van dit topic (is ook al 50x door mods gemeld).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:00

Dat is ook precies de reden dat ik in het andere topic actief ben wat HK is. Maar ook een beetje omdat ik de sfeer hier vaak vervelend vind. Om de kleinste dingen word een hele discussie gevoerd met vervelende ondertoon...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:10

als ik een topic volg waar ik het niet meer leuk vind dan kijk ik er niet eens meer op omdat het me niet interesseert ipv negatief doen en de sfeer verpesten.

Dus hierbij, tabé :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:21

Is er een HK topic?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:27

Nee is er niet, wel verschillende apps

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:27