Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:50

Een mooi stuk daarover is deze: https://www.facebook.com/PTSamuelvanG/p ... 1015838351
Het kwetst nogsteeds, ookal heeft iedereen vrijheid van meningsuiting, het kwetste me toen mensen me vroeger een anorexiapatient noemden, het kwetst me nu als mensen me mannelijk/lelijk noemen.
Maar laten we erover ophouden. Er zijn verschillende meningen hier en we kunnen erover nadenken of en zo ja, hoe, we die naar elkaar willen communiceren :)

Mooi doel hoor Emma, waar komt het vandaan dat je vorige keren bent gestopt? Ging het niet snel genoeg, eetpatroon te drastisch veranderd? :)

Kahawa, chiropractors zijn fijnnnnnnnn :+: en die kan je zeker goed helpen denk ik. Leuk om met iemand samen te kunnen trainen! Ik ben ook altijd blij als mijn vriend meegaat, ga ik toch net een tandje harder.

Linoleum, je wilt niet weten hoevaak ik mezelf graag op de bank zou laten neerploffen met chips en coca cola cherry of een fles wijn := Ik ben van mezelf echt vrij lui aangelegd, maar heb nu een coach en een wedstrijd die als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd hangt :') Kun je niet een doel vinden waarmee jij jezelf kunt uitdagen?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:52

Naar mijn idee ging het bij iedereen hier over echt extreme uitersten, daar hoor jij dan ook niet tussen Emma. Vind het vervelend dat je je zo aangesproken voelt op je uiterlijk terwijl volgens mij niemand jou als persoon bedoelde, ik zeker niet.

Voor het algemene: Ik kan me dan ook niet indenken dat niemand op het strand loopt met de gedachte iemand lelijk te vinden? Zoals ik eerder, kies ik eerder het woord lelijk te gebruiken dan niet aantrekkelijk.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 15:53

Kijk en dit vind ik nu oprecht vervelend.

En helaas zie ik dat het steeds vaker gebeurt dat het topic "bevuilt" wordt.

Een menig mag en een discussie ook, maar houd het alsjeblieft vriendelijk en respecteer dat ook!

Ik vind het vervelend dat de sfeer hier verpest wordt omdat anderen hun mening door drukken en daardoor iemand/een groep mensen zo de grond in stampt.

Gelieve hier rekening mee houden anders laat ik een slotje op het topic zetten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:54

Weet ik Kahawa.

Ik wil ook helemaal niet kwetsen maar het komt er altijd op neer dat als iemand zijn mening geeft, wie dan ook dat niet mag. Sorry zo werkt het niet. Daar moet je tegen kunnen.

Waarom houden we geen rekening met gevoelens van anderen? Wie weet kwets Emma mij nu enorm door deze dingen te zeggen..

Ik heb jou nooit lelijk genoemd Emma en Jezzi al helemaal niet. Ik heb niks over haar figuur gezegd!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:55

haha ik ga ook even meezeiken! Ten eerste heb ik echt diep respect voor iedereen die het voor elkaar krijgt zo diep te gaan dat hij of zij zijn/haar hele levensstijl wil en Kan aanpassen op een doel. Daar heel erg veel voor moet laten en dus constant beslissingen moet maken die niet altijd de makkelijkste zijn. Als ik aan het oppassen ben met mijn eten sta ik al de hele dag bloot aan verleiding, skip een dagje sportschool, drink toch een wijntje. Ik vind het echt bewonderenswaardig dat iemand zo goed keuzes kan maken dat het doel het allerbelangrijkst is, of een ander dat nu mooi vindt of niet.
persoonlijk vind ik inderdaad de bikini-dames best wel mooi, zeker als je daar een paar % vet bij op denkt en een normaal kleurtje. Ik weet in ieder geval zeker dat ik daar een keer naar omkijk, al is het maar omdat je gewoon weet wat iemand daarvoor moet doen En laten. Dus hierbij Jezzi: respect!

Jezzi, je vroeg naar doel/tijdspad etc. Ik ben mijn hele leven al een aantal kilo te zwaar. Kom ik onder dat gewicht, dan krijg ik enorme eetbuien. Ik probeer de boel dus op de rit te houden en dat gaat me prima af.Ik probeer ondanks de paar extra kilo's fit te blijven, min of meer strak in mijn vel en vooral een goede conditie te onderhouden/opbouwen voor het paardrijden, aangezien mijn ambitie vooral is dat ik straks fanatiek met mijn paard aan de slag kan en ik vind dat je als baas zo fit mogelijk hoort te zijn. Ik ben bereid daar hard voor te trainen en goed te eten/sporten, maar ik hou ook enorm van gezelligheid en dat kan bij mij een stuk moeilijker zonder een paar wijntjes/hapjes etc.
Ik heb dus voor mijn eigen fysiek geen tijdspad, alleen dat ik toch heel graag nog 3 kg kwijt wil en daar zijn we dan ook echt wel naar onderweg. En daarnaast voel ik mezelf gewoon vooral heel stoer en fit als ik om 7:00 onderweg ben naar de sportschool en de rest van NL nog in zijn bed ligt *\o/* *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:56

Jezzi schreef:
Linoleum, je wilt niet weten hoevaak ik mezelf graag op de bank zou laten neerploffen met chips en coca cola cherry of een fles wijn := Ik ben van mezelf echt vrij lui aangelegd, maar heb nu een coach en een wedstrijd die als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd hangt :') Kun je niet een doel vinden waarmee jij jezelf kunt uitdagen?

Nou ik ben nu bezig met fietsen samen met mijn vriend. En dat werkt wel goed. Gisteren ook doorgezet met motivatie van hem. Als ik alleen was geweest had ik zeker weten omgedraaid en kortste weg naar huis genomen. En nu was ik thuis en toch trots op mezelf.

Heb geen specifiek doel, kan zo ook niks bedenken, maar dat kan altijd nog komen als ik meer bezig ben.

Ik hoop vooral dat ik binnenkort wat meer tijd heb en vooral ook wat meer geld heb. Dan kan ik weer onder begeleiding van de fysio gaan sporten (fitness). Dat mis ik wel echt, maar op het moment heb ik het geld en tijd er niet voor.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:56

_Yasmine_ schreef:
Naar mijn idee ging het bij iedereen hier over echt extreme uitersten, daar hoor jij dan ook niet tussen Emma. Vind het vervelend dat je je zo aangesproken voelt op je uiterlijk terwijl volgens mij niemand jou als persoon bedoelde, ik zeker niet.

Voor het algemene: Ik kan me dan ook niet indenken dat niemand op het strand loopt met de gedachte iemand lelijk te vinden? Zoals ik eerder, kies ik eerder het woord lelijk te gebruiken dan niet aantrekkelijk.

Yasmine er zit een verschil tussen een mening en een waardeoordeel hebben zoals Emma al probeerde uit te leggen. Lelijk heeft nogal een negatieve bijsmaak. En tuurlijk mag en kun jij iets lelijk vinden, maar bedenk dat het de persoon waarover je dat zegt kan kwetsen. Ik vind het best kwetsend dat jij zegt die dames lelijk te vinden, die mensen hebben ook gevoelens. En ze vragen niet om jouw mening hier. Ik ook niet overigens, ik vraag niet 'vind je dit mooi', ik zeg 'dit is mijn doel'. :)

En bedankt Danoesje, je maakt mijn dag <3

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:00

Jezzi schreef:
Kahawa, chiropractors zijn fijnnnnnnnn :+: en die kan je zeker goed helpen denk ik. Leuk om met iemand samen te kunnen trainen! Ik ben ook altijd blij als mijn vriend meegaat, ga ik toch net een tandje harder.

Ja de gedachtegang gaat sowieso meer uit van een actieve behandeling dan dingen behandelen met rust en daar ben ik het wel mee eens. :)

En oei, alcohol. :o Wil dat nu eigenlijk gewoon een tijdje niet doen, want ik kijk er af en toe zoo naar uit en associeer het soms iets teveel met ontspanning en eventjes genieten in het weekend. In mijn hoofd staat er bij lekker samen eten ook een glaasje wijn bij op tafel. :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:04

Jezzi schreef:
_Yasmine_ schreef:

Yasmine er zit een verschil tussen een mening en een waardeoordeel hebben zoals Emma al probeerde uit te leggen. Lelijk heeft nogal een negatieve bijsmaak. En tuurlijk mag en kun jij iets lelijk vinden, maar bedenk dat het de persoon waarover je dat zegt kan kwetsen. Ik vind het best kwetsend dat jij zegt die dames lelijk te vinden, die mensen hebben ook gevoelens. En ze vragen niet om jouw mening hier. Ik ook niet overigens, ik vraag niet 'vind je dit mooi', ik zeg 'dit is mijn doel'. :)

En bedankt Danoesje, je maakt mijn dag <3

Ik snap je punt, tuurlijk hebben die mensen gevoelens, zal de laatste zijn die dat ontkent hoor ;) Vandaar ook dat ik bewust niemand persoonlijk aanspreek of foto's erbij haal. Morbide obesitas is niet voor niets een ziekte.

Niemand vroeg om een mening, maar in een discussie is dat toch wel handiger, anders heb je geen discussie.

Zei natuurlijk niet voor niets dat we er niet uit gingen komen, ;)

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 16:13

Je snapt wel wat ik bedoel Yasmine.
En m'n bericht is algemeen en voor iedereen.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:17

Ik wil me ook graag melden! De kilo's zijn er bij mij het afgelopen jaar bij gekomen toen ik mijn paard verkocht en helemaal niet meer sportte of op mijn eten lette.
Sinds 1 April ben ik nu fanatiek in de sportschool bezig (5 dagen in de week 1 a 1,5 uur) en let ik wat meer op mijn eten, sinds 4 Mei ben ik fanatieker in de sportschool (7 dagen in de week 1 a 1,5 uur) en let ik nog strenger op mijn eten. Helaas ben ik in de afgelopen 7 weken maar 3 kilo afgevallen. Sinds deze week ben ik er goed op aan het letten dat ik genoeg porties eten over de hele dag verspreid zodat ik nooit langer dan 2 uur zonder eten zit, hopelijk gaat dit lukken om meer af te vallen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 16:20

Welkom!

In 7 week 3 kilo is niet raar hoor, komt wel goed! Succes :)

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:26

Voor mijn doen wel haha, 2 jaar geleden kon ik met gemak met gezond eten en sporten 1 kg per week verliezen. Het is vooral frustrerend omdat ik dus voor 1 April echt lui en echt niets aan sport deed en enorm ongezond at, je zou dus denken dat ik met zo'n grote omslag naar sporten en gezond eten er wel wat meer kg af zou zijn..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:27

Wie gebruikt trouwens Endomondo in combinatie met MFP? Op die manier rekent hij ook de kcal voor krachttraining en vind het makkelijker om sporten daar in te voeren. Niet heel accuraat natuurlijk, maar dan kan ik voor mezelf wel makkelijker zien hoeveel ik gesport heb in minuten.

En Endomondo gebruikte ik sws al voor buitenritten. :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:33

Ik gebruik Endomondo veel, maar niet in combinatie met MFP. Endomondo rekent meer kcal dan MFP doet. Gisteren heb ik gefietst. 1.07 uur en ongeveer 19 km. Endomondo geeft hiervoor 632 kcal, MFP 549 kcal. Hou voor mezelf daarom MFP aan, zeker als ik hier al lees dat die vaak al redelijk hoog zit met verbruik.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:40

Mij doet het echt niets als mensen (Behalve mijn geliefden/naasten) mij dik, dun, lelijk, mannelijk, aap-achtig of ma Flodder noemen :D Vandaar ook dat ik er zelf soms wat botter in kan zijn.

Ik vind persoonlijk bodybuilders ook niet mooi, zowel bij man als vrouw niet. Overgewicht vind ik ook niet mooi, en is daarnaast ook nog eens ongezond. En om eerlijk te zijn zijn er zelfs lichamen die ik zacht gezegd 'onsmakelijk' vind om naar te kijken, maar dat is toch mijn probleem? Dan kijk ik maar de andere kant op :')

Ik vind trouwens dat jij echt killer-legs hebt Jezzi, vind ze echt prachtig! Niet van die breekbare benen, maar mooi krachtig en gespierd. Ik vind bijvoorbeeld flubber benen met cellulitis lelijk (Mag ik het lelijk noemen? Ik heb het zelf ook..Het is tenslotte verkondigd als mijn mening en niet als feit) maar hele dunne benen vind ik ook echt niet mooi. Doe mij maar mooie gespierde benen. Alleen komen die helaas niet vanzelf :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:41

Terwijl de basis van het gesprek juist zo waardevol was... Jammer dan mensen zich nou zo gekwetst voelen dat ze weglopen uit het topic.
Ik volg Jezzi in het krachttopic en heb er ontzettend veel bewondering voor als iemand zo sterk voor een doel kan gaan, of dat nou bodybuilding is of alles opgeven om je streefgewicht te bereiken of iets heel anders.

Mijn doelen zijn een beetje omgevallen, mijn tijdspad liep altijd tot mijn vakntie en die is nu voorbij. Ik wil nog 5kg kwijt maar heb er nu geen tijdspad voor omdat het niet wil vlotten op dit moment. Wel heb ik een planning en die probeer ik vast te houden.
Op dit moment wil ik dmv reversed dieting mijn onderhoud achterhalen, daarna wil ik graag nogmaals een cut gaan doen om de laatste 5kg er af te krijgen.
Qua sporten deze week alleen 1x crossfit, maar ben aan het zoeken naar een middenweg. Leven is een achtbaan op het moment met mijn werk en zo druk dat ik eigenlijk nergens aan toe kom. Vanaf 1juli heb ik wat meer rust, veel minder reistijd en hopelijk daardoor ook meer overzicht over wat ik wil. Eigenlijk zou ik graag nog een stuk krachttraining willen gaan doen, maar en crossfit en sportschool is financieel ff moeilijk, dus wil ook weer op zoek naar een manier om met eigen lichaamsgewicht thuis te trainen...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:49

xalm schreef:
Ik wil me ook graag melden! De kilo's zijn er bij mij het afgelopen jaar bij gekomen toen ik mijn paard verkocht en helemaal niet meer sportte of op mijn eten lette.
Sinds 1 April ben ik nu fanatiek in de sportschool bezig (5 dagen in de week 1 a 1,5 uur) en let ik wat meer op mijn eten, sinds 4 Mei ben ik fanatieker in de sportschool (7 dagen in de week 1 a 1,5 uur) en let ik nog strenger op mijn eten. Helaas ben ik in de afgelopen 7 weken maar 3 kilo afgevallen. Sinds deze week ben ik er goed op aan het letten dat ik genoeg porties eten over de hele dag verspreid zodat ik nooit langer dan 2 uur zonder eten zit, hopelijk gaat dit lukken om meer af te vallen.

Zou je niet veel effectiever kunnen sporten door bewust minimaal 1 maar misschien beter 2 rustdagen in te lassen (of op die dagen heel wat anders te doen zoals zwemmen of fietsen). Hoe verdeel je je trainingen dan over 7 dagen want de onderdelen van je lichaam die je traint hebben herstel tijd nodig. Zo kun je vaak in minder dagen veel meer omvang/intensiteit trainen dan dat je iedere dag traint omdat een uitgerust goed herstelt lichaam veel belastbaarder is.
3kilo in 7 weken lijkt me wat afvallen betreft overigens helemaal niets mis meer. ik denk dat je niet veel sneller moet willen.
Wat is je streven?

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:57

Greetje63 schreef:
xalm schreef:

Zou je niet veel effectiever kunnen sporten door bewust minimaal 1 maar misschien beter 2 rustdagen in te lassen (of op die dagen heel wat anders te doen zoals zwemmen of fietsen). Hoe verdeel je je trainingen dan over 7 dagen want de onderdelen van je lichaam die je traint hebben herstel tijd nodig. Zo kun je vaak in minder dagen veel meer omvang/intensiteit trainen dan dat je iedere dag traint omdat een uitgerust goed herstelt lichaam veel belastbaarder is.
3kilo in 7 weken lijkt me wat afvallen betreft overigens helemaal niets mis meer. ik denk dat je niet veel sneller moet willen.
Wat is je streven?

Ik moet zeggen dat ik 1 a 2 keer in de week rustig aan doe in de sportschool, zoals bijvoorbeeld alleen buikspieren en een uurtje fietsen of een uurtje wandelen met buikspieren ervoor/erna. Rest van de week wissel ik al heel veel af, allerlei krachtoefeningen met gewichten maar ook apparaten of gewoon losse oefeningen, daarnaast cardio fietsen, stairmaster, crosstrainer, hardlopen, wandelen of touwtje springen. Probeer het wel redelijk divers te houden.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:22

Ik snap niet hoe jullie zo fanatiek naar de sportschool kunnen gaan! Ik wilde drie keer in de week vasthouden maar op het moment kan ik een keer in de week niet eens opbrengen. baal ik echt van!

Iemand hier vroeg of we een doel hadden qua kilo's of gewoon afwachten tot je er beter uit ziet etc.
Ik was altijd super gefocussed op de kilo's. Als je gaat sporten krijg je meer spieren waardoor de kilo's langzamer naar beneden gaan wat voor mij dus niet positief werkte. Nu zie ik wel wat resultaat in de spiegel dit werkt voor mij erg goed!
Wel is het zo dat ik denk ik een kilo limiet moet gaan stellen. Want als ik het laat afhangen van wat ik in de spiegel zie denk ik dat ik nooit tevreden wordt. Ik vind mijn lichaam niet mooi. En ik ben vroeger wat slanker geweest en zelfs toen vond ik mijzelf te dik terwijl als ik nu die foto's zie denk ik geef me dat maar!

Eerst was mijn doel 5 kilo er af voor de zomervakantie, dit is al gelukt (in vier maanden geloof ik) dus ik ga gewoon lekker door op mijn eigen tempo.

Oh en ik heb net flink gezondigd, had een dip (emotionele eter haha) school stress en het ging allemaal niet lekker. Zak magnetron popcorn erin gegooid en samen met mama opgegeten. haha!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:42

xalm schreef:
Ik moet zeggen dat ik 1 a 2 keer in de week rustig aan doe in de sportschool, zoals bijvoorbeeld alleen buikspieren en een uurtje fietsen of een uurtje wandelen met buikspieren ervoor/erna. Rest van de week wissel ik al heel veel af, allerlei krachtoefeningen met gewichten maar ook apparaten of gewoon losse oefeningen, daarnaast cardio fietsen, stairmaster, crosstrainer, hardlopen, wandelen of touwtje springen. Probeer het wel redelijk divers te houden.

Oke dan moet het geen probleem zijn. Want dan heb je feitelijk toch je rustdagen.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:46

Greetje63 schreef:
xalm schreef:

Oke dan moet het geen probleem zijn. Want dan heb je feitelijk toch je rustdagen.

Ohja en mijn streven, ik weeg momenteel 76,2 kilo. Ben 22 jaar en 1,70. In het verleden woog ik rond de 64 dat is wel een minimum voor mij.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:02

*Gaat heel erg op haar handen zitten en doet haar best om de afgelopen 2 pagina's te negeren*
Ik ben dik, en ik vind dat* lelijk, mag ik dat nog wel zeggen?
* dat verwijzende naar mezelf, en naar niks of niemand anders

Mijn voorlopige doel bestaat uit een aantal onderdelen. Uiteraard wil ik afvallen, en ik heb in gedachten dat hoe dichter naar de 50 toe, hoe beter. Maar vanaf pakweg 52kg heb ik een andere "mijlpaal" bereikt, namelijk dat ik terug in het grootste deel van mijn kleding pas. Elke kg extra is heel mooi meegenomen :)
Verder wil ik graag terug een beetje spieren opbouwen. Nu heb ik het geluk dat ik sowieso vrij snel spieren schijn op te bouwen. Een klein beetje extra aandacht voor mijn buik (want die zag er voor de baby toch een stuk beter en vooral strakker uit :+ ), en dat komt ook wel in orde.
Voor mijn zwangerschap sportte ik behoorlijk veel, maar desondanks hield ik er bepaald geen gezonde levensstijl op na. Fastfood en andere gemakkelijke zooi, vooral geen fruit en groente en ik rookte als een ketter. Dat is volledig omgeslagen nu, en dat wil ik vol blijven houden :)

Overigens nog een kleine nuancering, ik ben 1m50 groot, dan is 50kg niet zo'n vreselijk laag horrorgetal dan het op het eerste gezicht lijkt ;)
Ik ben overigens begonnen op pakweg 57, en zit nu op 55,5

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:12

Welkom xalm, goed begonnen iig. Je klinkt gemotiveerd genoeg :D

Britt sisi, mijn doel is ook drie keer in de week maar ik haal het ook niet altijd. Soms heb ik het te druk met school, stage of de paarden en dan schiet het erbij in. Maar zodra het even kan, ga ik wel. Waarom kan jij het niet opbrengen? Te druk of geen zin? :)

Fijn bakkabouter, knap hoor!

Ik heb inmiddels mijn streefgewicht zo goed als bereikt *\o/*
Ik blijf wel gewoon op dezelfde voet doorgaan, ik voel me er prima bij. Mijn doel is niet meer echt afvallen, maar gewoon mijn lichaam nog iets beter in vorm krijgen en ook houden. Zodat ik van de zomer me niet meer zo onzeker hoef te voelen in bikini.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:17

Ik denk dat het oordelen van nature wel een beetje in de mens zit...

Iemand met morbide obesitas wordt soms heel vreemd aangekeken op straat of in openbare gelegenheden. Sommige mensen steken hun mening dan ook niet onder stoelen of banken en zijn kwetsend naar mensen toe die ze niet kennen en die ze nog nooit eerder gezien hebben.
Als zo iemand dan tot de conclusie komt dat hij/zij het niet alleen (meer) kan en zich daarvoor tot bariatrische chirurgie wendt, heeft ook iedereen daar een mening over... je kunt het toch nooit goed doen.