Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:46

Renee1991 schreef:
Ik ga morgenochtend weer sporten, alleen heb ik nu een paar oefeningen die ik gewoon echt te gênant vind om midden in de sportzaal te doen.. Heb ze de laatste keer dus maar overgeslagen, maar ja, daar maken ze geen schema voor |o

Wat zijn het voor oefeningen? Als het grondoefeningen zijn zou je ze eventueel achteraf thuis op een yogamatje kunnen doen.

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:06

Mja, het zijn van die oefeningen inderdaad op een matje, maar ook met van die touwen waar ik m'n benen in moet hangen, dus dat gaat wat lastiger thuis. Vind eigenlijk alles wat in het midden van de zaal gedaan moet worden lastig.. Ook het kettlecircuit (wat ik overigens graag doe) doe ik alleen als het heel rustig is in de sportschool -O-

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:17

Probeer je daar overheen te zetten je sport voor jezelf en jou resultaten zijn er niet meer die deze oefeningen doen?

Zo net lesje bp gedaan viel het nu al in me armen haha.
Baal dr zo van dat ik nog zo weinig kan maar gelukkig loop ik onwijs veel en hard op me werk dat maakt het weer beetje goed

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:44

Ik ben ook weer terug van mijn mini vakantie. Mijn hardlopen ging erg goed in mijn 1tje wel het tempo redelijk laag gelegd maar met 2 vingers in mijn neus uitgelopen :D
Morgen weer mijn schema oppakken. Met name het eten want daar heb ik met de pet naar gegooid deze week!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:17

dressagelady schreef:
@MaritB, mag ik vragen waarom je zo'n challenge doet? Moet je elke dag van die oefeningen doen? Vind het nogal tricky, vooral omdat je in een behoorlijk blessuregevoelig gebied bezig bent (met je schouders).

@Lovelys, geen mogelijkheid om voor je werk naar de sportschool te gaan? Ik weet natuurlijk niet waar je werkt en hoe laat je moet beginnen .. Het lijkt mij zo heerlijk om 's ochtends met sporten te beginnen (maar is bij mij helaas niet mogelijk, zit om half 8/kwart voor 8 op de fiets en de sportschool is pas om 7 uur open)

Ja, elke dag een beetje meer en de 8e dag is rust. Ik doe mee om mij uit te dagen en ik wil graag mijn armen wat meer ontwikkelen. Zowel triceps als biceps :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:27

Meting was echt uitermate teleurstellend ;( Kan wel janken....heb ik ook even gedaan. BP hield ik nog goed vol, maar bij XCO brak ik gewoon een beetje. Er is nog een kleine kans dat de meting niet goed was want een spiermassa van 27% kon echt gewoon niet kloppen volgens twee instructeurs...hoop dan ook echt dat het totale gewicht niet klopt van deze meting. Anders ga ik weer huilen.

Positief gezien: Ik sta daar wel even mooi dubbele lessen te draaien en sport sommige slanke dennen er dubbel en dwars uit...maar toch dikke vette giga balen -O-

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:53

Renee1991 hahaha ik kan het me helemaal inbeelden!Sommige oefeningen zijn inderdaad heel awkward...

Wat ontzettend k*t macchiato! :-(

Over awkward gesproken. Welke oefeningen vinden jullie het meest awkward?
Mijn favo-awkward oefeningen zijn deze twee:
Afbeelding Dan zit iedereen altijd uitgebreid naar je ass te staren en dat is zichtbaar in de spiegels.

En deze is uiteraard heel awkward, maar voelt heerlijk aan de day after :')
Afbeelding

Ondanks de awkwardness doe ik deze oefeningen wel elke keer. Wat is jullie favoriete awkward oefening? :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:07

Die eerste doe ik nooit, die tweede heb ik me over heen gezet :D

Ik vind deze nog wel behoorlijk gênant:

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:12

Die met stang midden in krachthoek is pas erg :Y) but he i want a good ass

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:21

Meest awkward oefening vind ik squaten in het squathok, hij stond eerst midden in de zaal maar nu gelukkig ergens in een hoekje omdat iedereen het awkward vond:p

Vanavond misschien niet sporten want moet nog heel veel leren voor aardrijkskunde examen pff...
Heb al een week niet gesport omdat ik gewoon geen energie en tijd ervoor heb:(

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:24

Squaten is niet awkward :P iedereen squat :P

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:38

Squaten vind ik ook totaal niet erg.

Pffff mega verkouden ineens ook wat aan het hoesten zo irritant wou eigenlijk effe rondje gaan hardlopen voor me werk.

Wat rot van de meting machiatto wanneer hoor je of het goed of verkeerd is gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:50

Emita schreef:
En deze is uiteraard heel awkward, maar voelt heerlijk aan de day after :')
[ Afbeelding ]

Deze apparaten staan bij ons heel sneaky aan de rand van de zaal naar de muur toe gekeerd. Goh, waarom eigenlijk? :') Nu snap ik het _O-

Mijn meest awkward oefening is 'dippen'.. Opdrukken met zo'n stang maar dan andersom, dus met je achterwerk als het ware dippen :') Kan het niet beter uitleggen. Google wel.
http://www.workoutsquad.nl/wp-content/u ... dippen.jpg

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:58

Ik west een ergerer... Is even stretch beweging.. Je zit op handen end knieën en dan maak jr soort langzame twerk beweging _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:49

Hahaha, dat moest ik van de fysio ook doen toen ik last had van m'n onderrug :')
Maar ik deed dat gewoon braaf in m'n eigen woonkamer O:)

Net wezen sporten, en met dank aan jullie gewoon alle kansloze oefeningen meegepakt met een brede grijns van oor tot oor _/-\o_

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:56

Hahaha Renee idd voor onderrug, doe hem altijd na elk trainen dus ook in gym :') en vaak genoeg komt dan iemand naast mij zitten om te kletsen #awkward

Goed zooo

Ik net klaar met paaldansles super veel nieuwe zware oefeningen, heb filmpje van een beginnende drop, zal die straks plaatse. :D eerst even naar de gym

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:00

Zo, ben vandaag een beetje bijgekomen van de schrik van gisteren. Heb voor mezelf even wat positieve punten op een rij gezet.
- Sinds ik ben begonnen met sporten voel ik mij gezonder dan ooit, ongeacht dat de getallen wat anders zeggen.
- Gisteren eindelijk pijnvrij MET gewicht gesquat tijdens bodypump.
- Gisteren eindelijk het hele buikspier nummer van XCO mee kunnen doen.
- De launges gingen vele malen beter dan eerder (vind ik echt vermoeiend :P )
- Ik sport gewoon 4x in de week waarvan 2x een dubbele sessie van XCO en Bodypump en 1x een dubbele sessie van spinning en XCO
- Ik heb enorme vorderingen gemaakt qua sporten. Ben begonnen begin maart met 2x in de week sporten en ben nu al zo ver gekomen.

Dus ondanks dat de cijfers van gisteren zeggen dat ik in een belabberde toestand verkeer voel ik me beter dan ooit en ik zie elke keer weer verbetering. *\o/*

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:56

Goed zo meid!! Thats the spirit!!

In gym hip thrust met 35 kg gedaannn gaan ee zo natuurlijk wel minimaal 40 van maken

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:41

Goed bezig Macchiato niet opgeven en gewoon door gaan :)

Ik ga vanavond weer een lesje core doen en daarna yoga :D Daarnet beetje rondgehobbeld zonder zadel op Kirsis

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:50

Goedzo!hoe je jezelf voelt is ook super belangrijk.

Ik heb wel wat spierpijn in me benen van de body pump van gisteren morgen lesje xco en grote schoonmaak thuis

En dan wil ik vrijdag nog rondje hardlopen voor werk

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:17

Hoi allemaal! Mag ik mij hier ook melden <3

Lees allemaal goede en motiverende verhalen!

Ik ben zelf sinds 2 weken begonnen in de sportschool. Deed eerst wel hardlopen maar vind dat saai en houd ik niet vol :Y)

Ik probeer rond de 4x te trainen en dan vooral eigen training schema (gekregen van vriend). Heel soms pak ik een lesje mee, maar dat is dan een boksles.
Daarnaast probeer ik ook nog mijn eigen paard goed te trainen.

Ik vind nier zo veel oefeningen akward, iedereen doet ze weleens :Y)

Gisteren workout: ( wel altijd eerst warming up voor kracht)
:1 leg lunges (8kg) 16x
:deadlift (40 kg) 8x
:nog een oefening voor de hamstring geen idee hoe die heet meer (14kg) 12x
:hip Thrust (40kg) 15x
: kettle bell swing (12kg) 12x

En dat 4 rondes

Daarna nog cooling down en stretch oefeningen.

Zo een bokslesje mee pakken.

Doen jullie aan shakes btw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:24

Gianti, wow! Su-per-gaaf!!! :j
Welkom peca!
Ik neem nog niet echt speciale voeding voor bij het sporten, wel eet ik vaak kwark om m'n spieren weer een beetje een boost te geven.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:26

Goed bezig hier iedereen!

You go macchiato!! Niet opgegeven hoor!!

Welkom peca! Ik gebruik magnificent, creatine tabletten en whey. Ik eet geen/weinig vlees en merk dat ik met name veel baat bij de creatine heb. Had voordat ik t gebruikte heel slecht spier uithoudingsvermogen en soms wel 3 dagen spierpijn. Dat is nu veel korter en veel minder intens :) (terwijl ik op dezelfde intensiteit ben blijven sporten)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:34

Thanks iedereen :)

Gianti: wat is een hip thrust? Wel super gaaf trouwens. Is het Polefitness of echt paaldansen wat jij doet? Volgende week ga ik een lesje Polefitness proberen. Ben erg benieuwd!

Peca: Welkom!