Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:06

Ik heb mijn armhouder van de Scapino, van het merk Rucanor. Prima ding! Ik heb ook vrij smalle armen en hij blijft goed zitten! Vaak doe ik hem tijdens het lopen zelfs nog losser!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:40

goeiemorgen %) heb ik weer hoor, heb vanavond mn 5 km wedstrijd wordt ik vannacht wakker en kan ik gewoon niet meer op mn andere zij rollen van de pijn :\ Rugspiertje verrekt/klemgezeten zoiets. Maar het deed zeeeeer, wist echt niet meer hoe ik moest liggen. Nu flinke lading tijgerbalsem erop gesmeerd en het zakt wel wat af, het is duidelijk een spier(tje) probeer ook veel op en neer te lopen en wat te strekken om het weer wat losser te krijgen. Maar zou toch wat zijn als ik vanavond niet kan lopen -O-

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:57

ohhhhhhhhhh dat zou balen zijn!!!!! ik duim voor je!!! :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:02

Ohhh wat balen Eline! Misschien een lekkere warme douche nemen? Wellicht helpt dat wat... Zal voor je duimen dat t gaat vanavond!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:04

laten masseren ook denk ik.. ff fysio bellen?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:11

ooh dat klinkt niet zo fijn :(:)

Gisterenavond hardgelopen met mn nieuwe kleertjes! Het ging helemaal super, de vorige keer dat ik dezelfde afstand liep kon ik na 2 km niet meer lopen van de steken in mijn zij, gisteren 3,4 km in 25 minuten, (gemiddelde snelheid 8 km/h)! Zelfs mijn snelheid wat kunnen opschroeven!
Laatst bijgewerkt door Aight op 10-05-13 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:18

thanks :) ja een hete douche is nog een goede tip. Masseren laten doen voor vanavond bedoel je? Weet niet of dat a) nog kan en b) is dat wel verstandig? Ik ben altijd gevloerd na een fysiobehandeling := Maar heb sowieso een afspraak voor maandag staan voor osteopathie en kraken dus dan kan ie de boel nog even goed onder handen nemen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:45

Moest net weer naar de dokter vanwege de benauwdheid maar ben er niks mee opgeschoten := Ene dokter zei vorige week "als je er volgende week (vandaag dus) nog last van heb even terug komen" dus ik kwam terug, maar moest bij een ander en die zei "een week is wel een beetje kort om resultaat te merken!" Dus... Moet over 2 weken weer terug, weer bij een ander :Y) Ze zei wel dat er een rib/werveltje een beetje vastzit dus ik heb de chiropractor maar weer gebeld.

Gister even 2 km gelopen, maar een kort stukje maar ging wel oké :)

Misschien kan je de fysio bellen voor advies Eline? Wellicht kan die het inderdaad even losmasseren. Hoef je niet direct helemaal gevloerd te zijn daarna :)

Fijn hè al die niet mee werkende lichamen :(:)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:48

Dokters :+ praat me er niet van := van het kastje naar de muur en weer terug

Ja ik kijk het nog even aan, het lijkt wel wat te zakken namelijk, en anders kan ik idd even bellen voor advies.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:49

Wat balen Eliine. Hopelijk helpt die warme douche en lekker tijgerbalsem blijven smeren natuurlijk.

Max en max goed bezig! Echte hardloopkleding loopt toch fijner hè.

Warboel, je weet nu dus eigenlijk nog steeds niks? Vervelend.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:00

Eliine schreef:
thanks :) ja een hete douche is nog een goede tip. Masseren laten doen voor vanavond bedoel je? Weet niet of dat a) nog kan en b) is dat wel verstandig? Ik ben altijd gevloerd na een fysiobehandeling := Maar heb sowieso een afspraak voor maandag staan voor osteopathie en kraken dus dan kan ie de boel nog even goed onder handen nemen.

ja zsm masseren zodat je nog ff kan bijtrekken daarvan?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:01

Eliine schreef:
Dokters :+ praat me er niet van := van het kastje naar de muur en weer terug

Ja ik kijk het nog even aan, het lijkt wel wat te zakken namelijk, en anders kan ik idd even bellen voor advies.

ja artsen :roll: ben al bijna een jaar bezig met kastjes en muren.....

enneh, blijven bewegen idd, daarmee wordt het vanzelf losser :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:08

Niet echt inderdaad DarkShines! Ja dat m'n longen "opzich wel oké klinken" (oké voor een astma patiënt of oké voor "normale" begrippen?) en dat de bloeduitslag op allergiën negatief was. Maar de rest mag de chiropractor oplossen :Y)
Ach en dan is het ook "ja als je over 2 weken terugkomt, kan je MISSCHIEN afbouwen. Maar MISSCHIEN ook juist opbouwen, of MISSCHIEN andere medicijnen. En MISSCHIEN moet je weer een longfunctie test laten doen." Ik zie het wel :+

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:21

Klinkt goed frustrerend! Je kan iig naar de chiropractor, hopelijk helpt dat weer iets.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:10

Ik probeer me er zo min mogelijk aan te ergeren (aan de benauwdheid dan) want dan word het alleen maar erger op de één of andere manier. Gelukkig is m'n chiropractor ontzettend lief en meelevend. Kan maandag al terecht (kon ook vandaag, maar het is niet te bereiken met het OV, m'n ma is werken en ik heb geen rijbewijs haha) dus maar even afwachten wat hij er van vind.
Ben wel blij dat ik gewoon door mag lopen en dat m'n longen in ieder geval oké klinken, maar waar het dan vandaan komt is een beetje de vraag.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:18

@Eliine: Oohhhh wat balen! Ik hoop dat er al verbetering in zit! Mijn tip is idd ook een hete douche of eventjes in een warm bad liggen :)

@Max_en_Max: Goedzo! :D

En van het kastje naar de muur gestuurd worden.. weet er alles van :(

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:13

Eline en Warboel echt balen zeg :(
Ik hoop dat je wedstrijd lukt vanavond :j

Zojuist lekker hardgelopen 7 km in 50 minuten! Stiekem wel blij mee :D
Ik zou graag willen zien in hoeveel minuten ik de 5 en de 6,6 km heb gelopen. Weten jullie misschien hoe je dat kan zien met Runkeeper?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:04

Nou na een lekkere lange warme douche voel ik me al stukken beter! Hopelijk blijft dit zo tot vanavond, maar zoals ik me nu voel moet het gaan lukken :D Nu hopen dat die wind nog een beetje gaat liggen anders wordt het een pittig loopje gok ik := Nouja anders ga ik wel achter een heel breed iemand lopen :')

Sorry met runkeeper kan ik je niet helpen Romytjuuh. Maar netjes hoor 7 km in 50 minuten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:12

50/7x5 = voor het gemak 49/7x5 = 35 minuten over 5km

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:33

Eline, hoe gaat het? Ga je nog starten vanavond? :o Sorry, niet goed gelezen, fijn dat het beter gaat! Succes!!

Ik heb een vraagje voor degenen die al meer/langer lopen. Ik ben uitgenodigd om in oktober mee te doen aan de 20 km van Parijs, voor het goede doel (Oxfam NOVIB). Ik heb vorige week voor het eerst 7,4 km gelopen, is het haalbaar om dit nog op te bouwen naar 20 km in oktober, of is het gekkenwerk? Ik heb het idee dat ik 10 km nu al vrij probleemloos zou kunnen lopen. Niet hard qua tempo, maar ik red het wel qua afstand.

Wat denken jullie, of wie heeft er ervaring mee? Het lijkt me nl wel erg leuk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:37

Met een goede trainingsopbouw zou dat wel moeten kunnen denk ik. Je hebt nog 4-5 maanden om er 13 km bovenop te trainen.

Ja ik ga lopen straks! Rug is niet optimaal nog, zeker nu ik vanmiddag wat meer achter de pc moest voel ik me nu weer wat stijver maar gewoon goed warmlopen en dan gaan we ervoor! Heb net al gegeten, pastasalade, en straks toe nog een banaantje :Y) Om 19.15 moeten we starten dus nog eventjes de tijd (het is hier 3 km vandaan :D )

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:39

Precies, goed aandacht besteden aan een rustige warming up, ook romp en armen meenemen (voorzichtig). Go for it! :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:40

Oei Kai pittig! Maar ik denk dat het wel haalbaar is, maar dan moet je echt wel 3x per week hardlopen. En bijv. ook andere dingen doen zoals vaker de trap ipv de lift, met de fiets ipv de auto zodat je echt uithoudingsvermogen krijgt en het op een rustig tempo kan uitlopen straks :)

Fijn dat je zo kan lopen Eliine! :D heel veel succes!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:54

Ik weet het niet kay27, een beginner zou nog niet 3x per week moeten lopen, dat is echt teveel.
Beter is 2x pw. Of het haalbaar is durf ik niet te zeggen, ik vind het behoorlijk wat in zo'n korte tijd :n

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:56

oh wacht ik was ook even in de war zie ik nu :+ ik dacht 10 km train je in 10 weken dus appeltje eitje, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo want ik kan er nu al 5 lopen :+ dus het is eigenlijk 5 km per 10 weken wat je opbouwt. sorry warrig verhaal. Tja opzich zeggen ze dat wanneer je er 15 kan de 20 vaak ook wel gaat maar dan niet met een toptijd. Wanneer moet je beslissen?