[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:28

naath86; jeetje dat is veel afslaan! en wat eten ze veel ongezond, als zij dat nu ook afleren, is dat voor jou een stuk makkelijker haha

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:53

Yes yes, ook van hier weer goed nieuws *\o/* . Na een dag of drie te blijven hangen op 68.9, nu opeens 68.2!
En dat zonder te gaan zwemmen wat ik me gisteren verzekerde te gaan doen :o . Maar dan was ik nog zo bezig met andere dingen dat het te laat werd...nu ja het was werk zoeken dus dat gaat natuurlijk nog voor. Maar ik heb soms toch een beetje een schop nodig om mijn beweging op gang te brengen. Dus hup, schop, deze middag moet ik in het zwembad zitten!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:07

Nou, vandaag de dag begonnen met Special K met melkchocolade,
goed begin van de dag ipv een croissantje.

Vanmiddag is de frietkraam op school, ook een lekkere deuk voor je motivatie,
maar ik ga gewoon een broodje gezond halen! O:)

Kwanyin, zonde dat je zo ver weg woont, ik zoek nog zwembuddies!

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:31

broodje gezond is niet zo gezond als wordt gedacht hoor!!!! Kun je beter gewoon een bruin broodje kaas of ham doen met komkommer

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:31

Special K trouwens ook niet - veel suiker!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:34

Een hard bruin broodje is niet gezond?

Em Jannepauli, eerst at ik smorgens niks en dan onderweg in de trein een koekje,
of haalde ik smorgens een croissantje of sausijzenboordje, dus het is wel een verbetering denk ik toch

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:35

Gisteren 1001 rondjes in de bak met het paard aan de hand gelopen. 3 meisjes die heel graag op Victor wilde (leeftijd 3 en 2x 7 jaar). Victor is bijna 1.80m hoog, dus daar blijf ik naast lopen. Ik denk dat ik meer verbrand heb met het er heen en terug fietsen maar alle beetjes helpen. Ik hik ook wat tegen extra bewegen aan, maar ik hang ook tegen het ziek zijn aan, al weken. Dus dat helpt ook niet bepaald.

Sterkte deviltjh, je kunt het. Broodje gezond is in ieder geval al beter dan patat. Net als special K beter is dan een sauzijnenbroodje. Broodje gezond heeft nogal veel dubbel beleg. En kaas, en ham, en ei. In 1 ei zitten gemiddeld gesproken ook 100kcal.

Als lunch verdeel ik die dan over 3 boterhammen, zodat de hoeveelheid broodbeleg beperkt blijft. Maar op een broodje gezond is het er nog eens extra bovenop.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:38

ei zit er hier niet op! bij ons op school: 2 x kaas ( omdat je anders maar een half belegd broodje hebt )
ham, komkommer en tomaat ( die mieter ik eraf want ik vind tomaat vies )

Alhoewel ik nu wel last heb van een rommelende maag :+
ik heb over 10 minuten een uur pauze, dus dan scheuf ik rustig mijn broodje naar binnen

1001 rondjes gelopen, ik zou de tel kwijt zijn, beterschap nog!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:39

Citaat:
Em Jannepauli, eerst at ik smorgens niks en dan onderweg in de trein een koekje,
of haalde ik smorgens een croissantje of sausijzenboordje, dus het is wel een verbetering denk ik toch
Zeker, als je niks eet of een croissant/sausijzenbroodje.. dan is Special K wellicht iets beter. Hoewel daar veel suikers in zitten ( de vergelijking is vast wel ergens op een lijstje te vinden). Maar het lijt me dat er gezondere ontbijtjes zijn, al denk je maar aan een havermout papje :))
Of een groene smoothie!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:43

Ik snap soms nog steeds niet hoe mensen havermout kunnen eten ( ja nouja ik ben een raar persoon die niet veel lust tegenover een aantal mensen ) en het is moeilijk om ervoor te zorgen dat je na 2 uur geen rommelende maag hebt.

het is nu..4 uur geleden dat ik gegeten heb. dus tot nu toe gaat het goed, zometeen eten en dan tussendoor nog een fruitkoekje, dan tot half 7 wachten en dan avondeten, en dan een wandeling met mam.

Heeft iemand tips voor eten smorgens, als je geen boterham in huis hebt, en geen tomaat of havermout lust?

Jannepauli, vertel eens over die groene smoothie, i want to know more!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:48

Havermout een beetje zoeter maken met honing, heerlijk :D

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:56

Ik breek even in, lees al een tijdje mee :D

Deviltjuh, de havermout even koken in sojamelk ipv gewone melk. En er een handje diepvriesfruit bij doen. Door de sojamelk wordt de havermout al wat zoeter. Evt kan je opsmaak brengen met kaneel, jam of honing.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:59

Wij hebben nooit havermout, sojamelk en honing in huis, puur omdat het hele gezin het niet lust,
zijn er echt geen andere opties om te eten, want als ik nou iedere dag havermout moet eten :+

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:00

Nou hier gaat het best goed, gisteren had ik een vreetkick.. wou bijna koekjes pakken maar heb maar een schaaltje met worteltjes en komkommer gemaakt.
Iemand nog andere tips ?

Mijn dag menu is best heftig veel vandaag vergeleken met de rest van de week dus ik wijk er een beetje vanaf want het is best veel.

O: 2 volkoren beschuitjes met aardbeien jam light en kaas 30 + en een schaaltje optimel yoghurt en een peer
T: 2 kiwi's .
L: 1 boterham met kipfilet, 2 crackers met kaas en schijfjes komkommer of tomaat.
T: een pennywafel en een glaasje sap light.
A: 100 gram gekookte aardappelen, 200 gram wortelen en 100 gram pangasius filet.
T: 3 toastjes met boursin light en een glas rode wijn of cola light.

Hier ga ik een beetje vanaf wijke want het ontbijt was maar 1 boterham en een peer.
Maar het gaat verder goed. Vanavond weer een half uur/uur wandelen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:04

Ik eet 's morgens twee sneden bruin brood met een halve banaan er tussen, en als ik honger heb nog een sneetje met de rest van de banaan :+ . Geen idee of het goed, maar het zal beter zijn dan een pot choco en ik haal er mijn energie uit :) . Maar als ik dit lees zal het wel niet zo slecht zijn :D http://www.gezondheidsnet.nl/voeding/ar ... dikmakers-

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:06

Je hebt zoveel gezonde ontbijt gerechten. Je moet ervoor zorgen dat je voldoende eet zodat je stofwisseling op kan starten. Probeer wel producten zonder suiker te eten, dit heeft te maken met Glykemische index. Als je producten met een hoge GI eet, stijgt je bloedsuikers, met als gevolg dat je snel naar het ontbijt weer honger krijgt.

Afbeelding
Dit is een leuke afbeelding. Dit is de voedselzandloper, hierop kan je precies zien welke producten je kan vervangen voor gezonde producten.

http://www.voedselzandloper.com/recepten.html
hier staan enkele recepten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:08

Havermout kun je ook lekkerder maken met wat diepvriesfruit (of vers fruit) en wat kaneel :) Eventueel een theelepeltje Stevia zoetstof erdoor roeren. Jummie!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:14

Is die voedselzandloper niet die vernieuwing van de voedingspiramide waar veel kritiek op is gekomen?

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:17

Ik zit nu heerlijk aan een maatlijdsalade met gamba's en spaghettieslierten erdoor. Er zit alleen een chili dressing op die je mond in brand laat staan........ Vanavond weer werken dus dan een kopje soep, een muesliereep en twee stuks fruit erbij...........nu eerst eens water pakken om mn giechel te blussen

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:29

Hee allemaal, ik had eigenlijk even een vraag.
Op een dag kom ik heel goed door met ongeveer 1500 kcal maar ontbijten wil echt niet.
Ik hoef smorgens geen brood oid en cruesli bevat zo ongelooflijk veel suiker!
Weten jullie misschien wat een lekker en voedzaam ontbijt is aangezien mijn morgen begint met 17 km fietsen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:41

Groene smoothies zijn heerlijk en super, super gezond. Leverancier van goede vezels, veel vitamines en mineralen. En in de ochtend echt een kick-start waar je het lang op vol houdt!

Er zijn diverse receptem op het -net te vinden, maar één van mijn favorieten is:

twee flinke handen spinazie
1 Banaan
1 Sinasappel/ mango, of kiwi's
Scheut sinasappelsap erbij
een kopje mineraalwater (zonder bubbels)

alles in de blender en smoothen maar!

- mocht je denken dat de spinaziesmaak overheerst - De banaan en ander fruit maakt alles heerlijk zoet dus proef je daar niks meer van, maar krijg je wel de goede spinaziestoffen binnen.

Variaties kun je maken door bv appel toe te voegen, bleekselderij, bessen (braam, cranberries, frambozen uit de diepvries), water vervangen door amandelmelk, komkommer.. noem maar op. Of sla ipv spinazie ( niet iedere dag spinazie, da's niet goed)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:57

Supergoed idee! Dankjewel :)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:18

Een gewone werkdag ziet er bij mij zo uit:
O:6.00 uur 30gr Brinta +melk lepel lijnzaad erdoor en 10gr choco vlokken(slecht, ik weet het maar moet wat zoets hebben 's ochtends)
T:9.30 bruin broodje met kipfilet, slankie 20+ of appelstroop erop en 1 banaan.
L:12.15 2 bruine broodjes met of kipfilet,slankie20+ of appelstroop en 1 appel
T: 14.45 Of een sultana of een snelle jelle minder suiker
A: meestal 150 gr aardappels, groente en klein stukje vlees

En dan drink ik nog erg veel thee met een zoetje en ongeveer 2 kopjes koffie met een beetje melk op een dag.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:26

Smoothies zijn érg lekker inderdaad. Ik heb echter ooit eens gelezen dat je dergelijke producten beter niet kunt blenderen, aangezien dan de vezels kapot gaan (of iets in die richting) Bij WW was een 'hele' sinaasappel 1 punt en een uitgeperste 2 punten, ivm. de vezels die verloren gaan.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:30

Bonjoy schreef:
Smoothies zijn érg lekker inderdaad. Ik heb echter ooit eens gelezen dat je dergelijke producten beter niet kunt blenderen, aangezien dan de vezels kapot gaan (of iets in die richting) Bij WW was een 'hele' sinaasappel 1 punt en een uitgeperste 2 punten, ivm. de vezels die verloren gaan.

Maar dan zouden als je kauwt de vezels toch ook verloren gaan?