In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:34

Jeetje purny heftig zeg. Mijn moeder heeft copd laatste fase en een gedraaide scoliose. Die is net terug uit het ziekenhuis van een zware longontsteking. Hoop dat hij weer hersteld.

emily ik krijg ook cgt en het is wel hefrig maar geen hersenspoelen. Bespreek je angst vooral met je therapeut dan kunnen ze je alles goed uitleggen.

Jorine ik schrijf alles op of de hoofdlijnen en als het heel.slecht gaat schrijft de therapeut het op
voor me. Dat scheelt enorm.

Hier verder weinig nieuws je zou kunnen zeggen dat ik een goeie dag heb gehad. Heb kleding opgeruimd en ben even buiten geweest bij de paardjes. Maar voel me compleet blegh voelt allemaal zo banaal. Ik bedoek woehoe heb wat kleren opgeruimd maar pffff schiet niet op. En ja negatief negatief iknweet hetm maar zo voel ik me vandaag echt. Haat deze dagen zo enorm word er gek van

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:10

Vervelend dat je je zo voelt Callum. Heb je inmiddels al een psychiater gesproken of heb ik iets gemist?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:36

Nee morgen. Vandaag komt mijn vader helpen op stal met de electra. Bah heb er geen zin in. Op de een of andere manier wil ik liever geen contact met mensen nu. Is confronterend. Blijf liever in mijn bubbel zitte

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:51

Vandaag weer een paar paniekaanvallen weggewerkt. Stemming is weer om :(.
Stond op het punt om ontslag te nemen maar heb me nog net in kunnen houden.
Ik denk dat ik met de arbo arts een afspraak ga maken om eens te kijken wat we aan mijn situatie kunnen doen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:51

He balen riverrr maar goed van je dat je het via de arboarts gaat regelen. Ik hoop echt vior je datze iets kunnen doen.

Nou mijn vader was er vandaag. Vond het best wel heel moeilijk en confronterend. Hij had geen idee hoe slecht het ging. Ik moet echt leren ophouden met net doen alsof het goed gaat want schijnbaar ben ik daar heel goed in.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:50

_Jorine schreef:
Ik vond het altijd wel erg lastig om toe te passen. Ik krijg nu een soort mixtherapie, waar ook wel CGT-aspecten in terug komen maar ik kan het bijna niet gebruiken in het dagelijks leven. Dan vraag ik mij af of ik soms niet leerbaar ben, of zo vastgeroest zit in mijn denk- en leefpatronen dat ik ze niet meer kan ombuigen. Het heeft denk ik ook te maken met het feit dat ik altijd maar moeilijk dingen van mijn therapiesessies onthoud, omdat ik er altijd zo gespannen en half dissociatief zit.. Ik vind het altijd behoorlijk deprimerend om dat te beseffen, alsof ik het allemaal voor niks doe. Ik heb het weleens besproken met mijn psychologe, maar kreeg er niet echt een duidelijk antwoord op.

[/zielige zeurmodus]
Hoi Jorine,
Ik vind het geen zielig gezeur, hoor!
Maar ik vind het wel een beetje een rare aanpak van de therapeut. Even heel erg feitelijk: hoe meer stress, hoe moeilijker het is om echt nieuwe informatie op te nemen en creatieve oplossingen te verzinnen.
Dus als je er half in dissociatie zit, is de stress "om wat voor reden dan ook" zo hoog, dat werken aan 'je logische verstand kan hier beter een andere manier voor verzinnen' nauwelijks meer te doen is.
Dus please, gooi alle nare gedachten over jezelf als "ik zit vastgeroest, ik ben niet leerbaar" alsjeblieft in de prullebak.
Bij zoveel stress kan niemand dat. (.....en als jouw peut cognitief werken belangrijk vindt, heeft het dus zin om eerst te werken aan de basisvoorwaarden! )

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:04

Zeker geen zielig gezeur jorine. En he, daar zijn wij toch ook voor?

Callum: Ik verberg het ook heel graag, dus snap wel wat je bedoeld. Maar het kost inderdaad een hoop energie.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:38

Hè Jorine toch :(:) Ik denk wel dat Janneke een punt heeft.

River wat vreselijk voor je dat het zo slecht gaat op je werk. Daar zou iedereen zich vervelend door voelen denk ik. Hoop dat de arbo iets voor je kan betekenen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:43

Bedankt voor je bericht Janneke. Ik weet niet zo goed hoe ik er op moet reageren, maar vind het wel een fijn bericht :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:04

Top!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:37

Geweldig... huisarts op vakantie, vervangster is iemand die ik persoonlijk ken (wil ik dus niet heen), wilde toch eerst daar de afspraak.
Toen dacht ik nou dan maar arbo arts, maar wist niet meer waar ik vorig jaar was geweest.
Dus ik een gebeld waarvan ik dacht dat die het was maar wilde het zeker weten. Vonden ze helemaal vreemd dat ik het niet meer wist.
Vervolgens vond ze mijn vraag voor een afspraak maar raar, dus heb het uiteindelijk dan ook niet vast gezet.
Hoe kan ik nou normale info krijgen over ziekmelding of ontslag als ze het allemaal maar raar vinden.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:39

Nou en, dan vinden ze het toch raar :? Lekker belangrijk, dat maakt voor jou toch niet uit. Wel vervelend dat ze zo moeilijk doen, maar je moet echt ff doorpakken nu hoor! Volgens mij zal jij je zo veel beter voelen als je daar (een tijdje) weg bent..
:(:)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:45

Ja maar ze deed aan een stuk door bot, had er niet zoveel vertrouwen meer in. En ik weet nu nog niet of je zelf een arbo arts mag zoeken.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:51

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:01

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:00

Laat je niet te veel afschrikken door de botte reactie van de arts. Als je eenmaal uitlegt waarvoor je komt enz zullen ze waarschijnlijk wel beter begrijpen wat er gaande is en zullen ze ook wel vriendelijker zijn. Misschien had de arts ook gewoon een slechte dag of zo...
Ik heb het ook al voorgehad dat mensen in eerste instantie niet zo heel vriendelijk zijn, maar als ik dan mijn uitleg gedaan heb, draaien ze wel bij :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:08

Ik vind ook dat je het beste kan doorpakken nu River! Je bent zo goed bezig, laat je nou niet tegenhouden door zoiets doms als een arbo die raar doet..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:59

Ik dacht dat elk bedrijf verplicht is om en arbo arts te hebben.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:25

Pffff riverrrr wat ongelofelijk klote dat ze zo lelijkdoen. Ik kan wel zeggen gewoon doorpakken maar ik snap dat dat zo moeilijk is als je je niet begrepen voelt. En dan is ook je hhuisarts nog weg. Blegh.
kan je niet morgen terugbellen naar de arbo in de hoop dat er een ander zit.

ik ben net terug van de psychiater. Ik krijg prozak en een stress remmer. Het nadeel is dat je van die stressremmer honger krijgt en ik al veel te zwaar ben. Ik moet over 2 weken terugkomen en ik mag niet zijn aangekomen. Dus everybody wish me luck dat word een opgave.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:39

Mijn vader is zojuist opgenomen in het ziekenhuis. Ik ben net thuis van de stad en wacht nu op me moeder.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:50

Ah nee purny zwaar balen zeg. Heel veel sterkte

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:43

Bedankt allemaal voor de info en steun. :)
Ik ga zo even naar de linkjes kijken.

Maar wil eerst purny even sterkte wensen. Hoop dat je pa snel opknapt!

*edit* linkjes bekeken, bedankt. Staat duidelijke info, maar ik mag dus niet zelf een arbo arts zoeken?
Ik vind het allemaal wat lastig, voornamelijk omdat ik niet de ziektewet in wil hiervoor, maar ik wil gewoon ontslag.
Helaas als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op een uitkering. Maar als dat op advies is van een arts dan misschien wel.
Mijn huisarts en psycholoog zijn er beide over eens dat ik er weg moet, maar ik wil wel even met ze kortsluiten of zij ook daadwerkelijk ontslag advies geven en dat zou kunnen toelichten bij het uwv.
Ik ben bang dat de arboarts eerder achter mijn werkgever gaat staan.
Laatst bijgewerkt door Riverrr op 14-08-14 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:51

sterkte purny!

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:37

Sterkte, Purny!

Vervelend, River! Ik hoop dat je toch nog een manier vindt om je ontslag te geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:07

Dank jullie wel allemaal. Als klap op de vuurpijl wilde ik met mijn tuut een paal knuffelen en ligt mijn bumper er half af. Morgen komt een vriend even kijken of hij gemaakt kan worden.