[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:53

moonfish13 schreef:
En nog een berichtje van mijn kant..
Ik ben in het ziekenhuis geweest en vandaag is het traject gestart voor sterilisatie.
Eerst zal ik psychologisch door de molen gehaald worden en met die uitkomst gaat de vakgroep om de tafel zitten voor ze een besluit nemen.
Het word je niet makkelijk gemaakt in ieder geval..

Eigenlijk van de zotte, het is jouw, lijf jouw keuze en jouw probleem als je er spijt van krijgt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:46

Gloa schreef:
moonfish13 schreef:
En nog een berichtje van mijn kant..
Ik ben in het ziekenhuis geweest en vandaag is het traject gestart voor sterilisatie.
Eerst zal ik psychologisch door de molen gehaald worden en met die uitkomst gaat de vakgroep om de tafel zitten voor ze een besluit nemen.
Het word je niet makkelijk gemaakt in ieder geval..

Eigenlijk van de zotte, het is jouw, lijf jouw keuze en jouw probleem als je er spijt van krijgt.

Ik weet het, en daar kan je je druk om maken maar je veranderd er niets mee helaas. -O-
Ben allang blij dat er hier naar me geluisterd werd, de meeste zullen het meteen van tafel vegen namelijk..

Het is gewoon lastig, ik verdraag geen lactose en er is geen pil zonder lactose.
Daarbij heb ik een darmaandoening dus oraal vertrouw ik sowieso niets daarom.
Nuvaring is dan het beste, daar kan ik dus niet tegen en blijft alleen de koperspiraal over.
Spiraaltje durf ik niet met mijn gezondheid en alleen rubbers vind ik geen oplossing op den duur i.v.m. geen backup in de vorm van morning after pil.
Verder wil ik i.v.m. erfelijke aandoening geen kinderen, maar nog doen ze erg lastig in verband met mijn leeftijd.

MeFlower

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:52

@moonfish13: zo dat is niet niks! maar hopen dat het goed komt bij dat overleg, vast wel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:21

Ik hoop het en houd maar gewoon moed.
Nu ben ik iig binnen bij het betreffende ziekenhuis en word er iig geluisterd.. Dat is al heel wat.
Het is alleen te hopen dat ik een psycholoog krijg die ik niet over tafel wil trekken. :P (spreekwoordelijk uiteraard!)
Heb het er niet zo op, mijn ervaringen zijn gewoon niet zo best. := :o

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:30

Nou ik kan me wel voorstellen dat je dit wilt aangezien je het hebt over een erfelijke aandoening. Lastig is het wel. En als je nog jong bent doen ze het inderdaad niet zomaar. Niets is zo veranderlijk als een mens zullen ze wel denken. Maar heb je ook nooit kinderen gewild?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:35

Nee nooit gewild, schreeuwde op mijn 13e al dat ik om die reden geen kinderen wilde. :+

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:49

Oké, da's vroeg ja, maar dat zegt wel wat.
Wanneer hoor je de uitslag?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:58

Ik wacht nu op een oproep voor de psycholoog.
Hangt er allemaal vanaf.. Het moet ook nog besproken worden in de vakgroep en die moeten ook maar net samenkomen.
Als dat net geweest is als het onderzoek afgerond is duurt het nog tot de volgende bespreking dus.
Gok dat als het er echt door is het wel vlot zal gaan.
Heb echt zoiets van kom maar op, het is toch wel iets wat een beetje knaagt zo nu en dan.
Nu wel wat meer rust, omdat ik nu ergens serieus genomen wordt.
Mijn vader sprak iemand vanmiddag op zijn werk die stom toeval bij dat ziekenhuis werkt, en zij gaf aan dat het daar standaard is.
Maar als er geen redenen zijn om het niet te doen, gaat het gebeuren zegt zij. Maar deze procedure is gewoon verplicht. :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:23

Ja precies. Nou, dat komt vast goed dan.
Ben je daarvoor denk je een dag in het ziekenhuis?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:22

Poliklinisch normaal, dezelfde dag weer naar huis. :j
En ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Heb ook nog mijn tens om krampen de kop in te drukken zonodig, reageer ik goed op dus die gaat zeker mee.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:08

Oke kom ik weer even binnen vallen.

Ik heb sinds gister pijn met plassen. En ook afentoe kleine plasjes/druppeltjes. Kan mijn plas slecht ophouden. Dus als die ene druppel eruit moet. Moet dat ook. lijkt op een blaasontsteking. maar niet helemaal. Die heb ik namelijk 3x achter elkaar gehad ooit. En dat is och wel anders.
Maar nu ren ik net weer naar de wc. Komt er heel licht bloed mee. En ik ben 1/2 weken geleden nog ongesteld geweest.

Dus wat is dit? :oo

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:30

Lijkt me toch blaasontsteking.
Ik heb er ongeveer 40 gehad (als het niet meer is) in de afgelopen 2,5 jaar en sommigen waren iets anders dan anderen. Soms waren ze heel acuut en soms begonnen ze geleidelijk en werden steeds erger. Ik loop nu bij mijn tweede uroloog, die ook geen idee heeft waarom ik het zo vaak heb...
Probeer heel flink te drinken, minstens twee liter op een dag, je moet je blaas door blijven spoelen. En dan maandag meteen je HA bellen of anders van het weekend de HAP als je klachten erger worden of als je koorts krijgt.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:12

Oke bedankt! Ja ik had het vandaag wel heel koud. En afentoe ene vlaag van hitte. Maar ik dacht dat komt gewoon omdat ik moe ben.

Ik voelde me inderdaad wel niet zo lekker. Ik hoop toch niet weer zo'n ellendige blaasontsteking ;( En jij, waarom zo vaak? Echt niet fijn!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:22

Ik heb het een keer gehad en van de week een keer bijna.
D mannose werkt bij mij heel goed om het de kop in te drukken.
Heb de eerste keer antibiotica gekregen maar ben daar na 2 dagen mee gestopt door bijwerkingen.
Toen D mannose doorgezet, superspul.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:30

D Mannose heeft helaas geen enkel effect bij mij. Heb alles al geprobeerd, cranberry sap/capsules/etc D Mannose, vitamine c bij slikken, probiotica, allerhande sapjes en homeopathische zut... Elke keer komt t terug ondanks alles wat ik probeer, ook mijn intussen tweede urologe komt er niet uit waar het telkens vandaan komt. Meerdere keren urine op kweek, bloed meerdere keren laten prikken, echo's, foto's, cystoscopie, noem het maar op, alles komt terug met uitstekende uitslagen.
Gelukkig is het nu 'al' 3 weken sinds de laatste blaasontsteking dus ik heb eindelijk eventjes rust ervan. *klopt af*

Houd het even goed in de gaten jasmijnJoy en probeer écht voldoende te drinken. En als je ineens last krijgt van buikpijn, koorts of meer bloedverlies, bel dan echt even naar de Huisartsen Post bij je in de buurt voor advies. Wellicht laten ze je zelfs wel langs komen om urine te testen. En anders maandag meteen even je eigen arts bellen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:37

Oke bedankt :)
Ja ik had het toen ik jonger was een keer 3 keer achter elkaar. Dus toen heb ik heel veel sapjes gedronken. En ik kreeg pilletjes mee. (Dacht ik) Dat hielp allemaal na de 3e keer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:46

Zo dat is echt heel erg balen!
Als de mannose niet helpt zou je haast zeggen dat het een andere bacterie is als bij de meeste blaasonstekingen.
De e.coli is meestal de boosdoener en daar werkt mannose op, niet op die andere.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:49

Dan moeten ze toch opzoek gaan naar andere bacterieën?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:50

Uiteraard maar ik heb toen wel eens gelezen dat het behandelen daarvan weer lastiger is.
En dat blijkt ook wel zo te lezen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:53

Ja, maar bij @Mars weten ze de oorzaak nog niet eens. Wat ik persoonlijk heel raar vind.
Dan moeten ze toch eens wat dieper nadenken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:59

Als je echt echt last krijgt, gewoon HApost bellen hoor. Ik kreeg een keer in het weekend blaasontsteking die echt verschrikkelijk was. Ik kon geen 5 min op de bank zitten. Ben maar op de wc gaan zitten op een gegeven moment met een boek. Ik kon het gewoon niet ophouden. Ik heb het uitgezongen tot maandagochtend, maar de assistente van de huisarts zei dat ik de volgende keer echt de huisarts moest bellen. Dat mocht best als je zoveel last ervan hebt dat 'normaal leven' niet eens gaat.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:00

Oooh, dat is inderdaad wel erg.
Ja zo erg is het op dit moment niet. Dat is echt met momenten. Heel raar.
Maar ik kijk even hoe het maandag is. En anders ga ik lekker met een plasje naar de huisarts :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:01

Ze hebben mijn urine een paar keer op kweek gezet, op die manier komen ze erachter welke bacterie er in mijn blaas woont. Het gekke is dat daar heel vaak niks uit komt, een enkele keer E. coli. De laatste keer kwam er ook geen bacterie uit mijn kweek. Het blijft dus echt een raadsel, maar wel een heel vervelend raadsel :\

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:02

Oooeh, ik heb wel medelijden met je. Hoe ga je nu in het alledaagse leven om? Elke dag maandverband in?
Of slik je nu zoveel dat het een beetje te doen is?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:11

En stress?