Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:17

Ja, dat had ik ook. Echt heel voorzichtig opbouwen en de tijd voor nemen! Maar goed, een belletje naar de poli kan geen kwaad :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:58

Marion hoe is de operatie gegaan voor als je dit leest wanneer je weer energie hebt? :)
Hoe voel je je?

Vandaag intake gesprek gehad. Zorgverzekeraar gaf direct al akkoord. Heb er een goed gevoel bij! Ik ga terug naar een B/C. Hoor op de dag van de operatie hoe en wat. Dan mag ik nog een keer zeggen wat ik echt het liefste wil. Over 5 weken is het al zover! :oo Super spannend, maar zo’n fijn idee dat ik dan eindelijk ‘bevrijd’ ben van die last die je mee draagt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:04

Super Pink
Mijn ervaring bij Berman was ook dat het erg snel ging .
Kom je lekker een nachtje op de Refter te liggen .

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:11

Zou eigenlijk tot 31 augustus moeten wachten, maar dat kan niet ivm school. Dus even geregeld dat het in begin juli kan. :) Vond ze erg vriendelijk, ben benieuwd haha. Laat het allemaal wel op me afkomen.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:20

Hier ben ik dan dames.
Het is allemaal goed verlopen en ik voel me ook heel goed. Heb weinig pijn en gebruik ook nog geen pijnstilling. Ik heb weinig wondvocht, dus dat is een goed teken.

Er is in totaal een kilo afgegaan en van wat ik kan zien, zijn ze een mooi stuk kleiner. Morgen ochtend worden de drains verwijderd en krijg ik mijn sport Bh.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:47

Fijn te lezen dat alles goed is gegaan .
Nu lekker herstellen

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:34

Fijn dat alles goed gegaan is!!

Hier even weer wat slechter.. deed mn bh uit en zag behoorlijk wat bloed erin zitten.. toen ik keek zag ik dat t drielandenpunt weer open is gesprongen.. morgenvroeg dus sowieso even polikliniek bellen over hoe en wat..
Baal er behoorlijk van ^)
Moet zeggen dat ik nu ook best bang ben voor de eerste keer werken.. als t al openspringt na niks doen, hoe zal t dan zijn na kassawerkzaamheden.. :\

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 05:43

:(:) Wat vervelend Jaquelinee ...Kan het niet zijn dat je het open hebt getrokken
met je silicone pleisters verwijderen ?

Idd vandaag maar snel een belletje naar de polikliniek .

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:23

Ohh wat vervelend jaqueline, sterkte.

Ik voel me nog steeds goed en de pijn is heel weinig, neem mijn pijnstilling ook minder vaak dan mag. Het verband is er af en de drains eruit. Nu de sportbh aan, veel met bewegingsvrijheid nu. Heb ook best goed geslapen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:28

Goed om te horen dat het zo lekker gaat .
Wanneer mag je naar huis ?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:32

Ik mag al weg.
Mijn man brengt eerst even de kinderen naar school en dan komt hij mij ophalen

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:35

Fijn dat het zo goed gaat!!
Hopelijk blijft het zo goed gaan! :)

Ik heb net het ziekenhuis gebeld, ze willen dat ik morgen toch even langskom om te beoordelen of het slim is om met die silicone pleisters door te gaan. Ik mocht ze vandaag iig niet gebruiken.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:51

Ik hoop het ook, hoop ook dat het snel hersteld.
Ze hebben me in elk geval op het hart gedrukt, echt niets te doen. Nu voel ik het natuurlijk al snel als ik iets doe, net als lopen enzo.

Kreeg gister en vanochtend ook een prik tegen trombose. Nu moet ik elke 2 uur even lopen. Naar de wc of keuken is al genoeg, om gewoon in beweging te blijven

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:16

Nog steeds weinig pijn, enige wat me irriteert is de drainage wond links. Die steekt en brand af en toe.

Hadden jullie ook een dikke buik de volgende dag? Mijn onder omvang is ook wat groter als normaal. Dit zal natuurlijk allemaal nog bijtrekken

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:56

@Jacquelinee_ : Goed te horen dat je morgen terecht kan ..en idd de siliconen pleisters
weglaten .

@marion82 : Ik heb ca 1 week lang drains gehad . en daardoor dus geen zwelling .

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:00

Marion, ja, dat klinkt bij mij zeer bekend. heb in het begin een tussenstukje voor bh gehad om onderwijdte groter te maken. (geen drains gehad, bh met achtersluiting) Na een paar weken kon die er weer tussenuit.

ik heb nu opeens dat een stukje enorm gevoelig is, alsof er wat kapotgescheurd is en opnieuw moet helen ofzo. Begon met meerdere keren steken in de borst. iemand van jullie daar ook ervaring mee?
vermoed zelf dat klappen opvangen van bokkend paard (met arm op hals leunen om vallen te voorkomen) en strekoefeningen de oorzaak zijn :p

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:18

Rintah schreef:
Marion, ja, dat klinkt bij mij zeer bekend. heb in het begin een tussenstukje voor bh gehad om onderwijdte groter te maken. (geen drains gehad, bh met achtersluiting) Na een paar weken kon die er weer tussenuit.

ik heb nu opeens dat een stukje enorm gevoelig is, alsof er wat kapotgescheurd is en opnieuw moet helen ofzo. Begon met meerdere keren steken in de borst. iemand van jullie daar ook ervaring mee?
vermoed zelf dat klappen opvangen van bokkend paard (met arm op hals leunen om vallen te voorkomen) en strekoefeningen de oorzaak zijn :p

Dat zou zomaar de reden kunnen zijn ;P

Ik begreep dat niet elke pc drains inbracht, mijne dan weer wel. Mocht ik meer dan 60cc per borst aan vocht verliezen, dan moest ik ze inhouden en morgen terug komen. Ik had de ene borst 20 en de andere 15. Wondjes waren ook bijna droog na het verwijderen, dus ze verwachten dat het niet veel meer zal lekken. Alles is nog droog in elk geval. Ik heb 3 lagen hechtingen, daarover de hechtpleisters en wat gaasjes voor als het lekt. Daarover zit de sport bh. Wel heb ik sluiting aan de voorkant.
Over een week gaan de hechtpleisters eraf en de week daarna gaan ze de knopen losknippen. Dat helpt bij het herstel begreep ik, dan groeien ze niet in de littekens en veroorzaken op die manier geen irritatie. Hechtingen zelf, zouden volledig moeten oplossen.

Volgens de verpleegkundige was de kans op een bloeding ook klein. Als het gaat bloeden, gebeurt het nog in de kliniek en dat is niet gebeurd. Als ik me verder aan de regels houd, dan is de kans heel klein.

Deed het verwijderen van de hechtpleisters pijn? Ik vond de drains branden met het verwijderen en de latex verband/pleister was ook geen pretje. Maar ja het is er weer uit en vanaf ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:46

Mmm van de hechtpleisters herinner ik me niet meer zo veel :=
Volgens mij zijn de meeste tijdens het douchen eraf gegaan ..

Van mijn PC mochten de drains er pas uit als ik minder dan 20 CC per 24 uur had .
Heb met name rechts 1 week meer dan 20 CC gehad .
Ik was zo huiverig voor het verwijderen ervan ...maar dat viel heel erg mee ...

@Rintah : Goed mogelijk ...het duurt natuurlijk ook lang voordat van binnen
ook alles goed geheeld is .

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:50

Hoe is het gister gegaan Jacqueline?

Hier gaat het nog steeds goed, geen wondvocht meer. Gister nog wel, maar vandaag is alles netjes droog. Straks weer douchen, dat vind ik wel spannend hoor haha dan "hangt" het los en ben dan bang dat het opengaat. Zal niet zo snel gebeuren natuurlijk, maar toch. Nog steeds weinig pijn, ben ook begonnen met de afbouw van pijnstilling.

Hoe deden jullie het met deo? Wel of niet gebruiken, wassen gaat natuurlijk niet fantastisch en ik begin het ook in de bh, toch wel te ruiken. Maandag gelijk nog 1 meenemen bij de pc, als ze de hechtpleisters verwijderen. Dan kan het in elk geval gewassen worden.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:52

Ik gebruik sowieso al jaren een roller (deo), dus ik rolde gewoon een beetje, zover mogelijk van de wonden af.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:07

Ik heb mij laten douchen door mijn moeder. Die werkt in de zorg dus kon dat met wat beleid goed doen :) Ik ben op een krukje gaan zitten en moeders deed de rest. Het gevoel van gène was ik na deze operatie toch al kwijt ;)

Ik heb mijn haren laten wassen in de kapsalon van mijn tante. Tasje mee waar de drainpompjes is zaten en gaan :') was heerlijk om even weer fris en fruitig te zijn!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:11

Hier precies hetzelfde. Mijn moeder heeft mij gedoucht en ook mijn haren gewassen terwijl ik op een tuinstoel zat. Ook mijn moeder werkt in de zorg. Ik had toen nog haar tot net boven mijn billen..

Het enige waar ik van baalde was dat mijn haar niet op de manier zat zoals ik dat zelf altijd deed :P
Maar ach, het was voor een paar weken ;)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:04

Ik kan gelukkig wel zelf douchen, wordt wel geholpen met het uit en aan kleden en het afdrogen van rug, armen en benen. Borsten willen ze, dat ik zelf doe haha maar die zien er niet eng uit ofzo en ik vind het prima om die zelf te doen. In de douche sta ik gewoon rechtop en ga met mijn washandje gewoon voorzichtig overal langs. Mijn haar wassen in de douche durf ik niet, het laten doen dan haha ben bang dat er shampoo over de wonden gaat. Dus morgen ga ik mijn haar, bij de kapper om de hoek, even laten wassen.

Ik kon geen roller vinden, dus we hebben deo op een keukenpapiertje gespoten en die onder mijn oksels gedept haha heel vindingrijk, maar het werkt wel.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:16

De PC zei dat het niet zo erg is dat het open is gegaam, dit komt omdat het litteken daar nog best dun is en er af en toe gewoon net iets te veel druk op staat. Hij heeft het weer aangestipt zodat het sneller geneest. :)

Qua deo heb ik de eerste dagen de deoroller van mijn moeder gebruikt. Uiteindelijk na 2 weken mijn eigen deo weer, maar wel pas zodra de wonden goed bedekt waren.

En haren wassen deed ik gewoon thuis, hoofd in de wasbak en mama mn haar laten wassen. Was erg bljj dat ik het van te voren kort heb geknipt :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:21

Wat fijn Marion dat je nog steeds zo weinig pijn hebt! :)

Mijn moeder werkt ook in de zorg dus de eerste paar weken gaat ze mij helpen en uh ja verzorgen. :') Dat is wel echt fijn. Goede tip van een roller, ga ik tegen die tijd ook maar aanschaffen.

Ik ga denk ik een afstreep kalender maken. :+ Kan ik elke dag een dag afstrepen haha.