Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:13

Travel_me schreef:
Ja 2 keer meeproberen mag zonder. Denk dat ik het dus 2 keer ga proberen en dan gewoon overleggen. Officieel ben ik verplicht in mijn eigen clubkleding te rijden, dus dan mag het niet in die van hun.
Broeken zijn echt belangrijk idd. Ben zelf erg blij met onze clubbroeken. Is de duurste versie van Bioracer en dan met dameszeem. Echt de fijnste broek tot nu toe

Over Alé heb ik ook goede verhalen gelezen/gehoord.
Dus ik duim dat ik dezelfde ervaring heb straks :o

En inderdaad, eerst maar eens proberen..

SAKKIA

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:44

Welke heb je van Ale, ik ben nog op zoek naar een hippe nieuwe kit.
Ben absoluut gevallen voor een van Morvelo, maar ik heb even geen Morvelo geld :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:59

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:30

Ik heb er ook al van gehoord maar nog niet besteld. Wel vind ik het fijn dat ze bretelletjes hebben. Das de reden dat ik soms eerder een mannenbroek neem als een vrouwenbroek :x

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:43

The_Cat schreef:
Ik heb er ook al van gehoord maar nog niet besteld. Wel vind ik het fijn dat ze bretelletjes hebben. Das de reden dat ik soms eerder een mannenbroek neem als een vrouwenbroek :x

De vrouwenbroek wijken echter wel degelijk af van de mannenbroeken.
De zeem van de vrouwenbroek is korter en smaller.
Vooral met lange ritten ga je dit verschil merken :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:52

Ja ik weet het. Vorig jaar op Wiggle eentje besteld van altura. Ik doe die ondertussen liever aan. Want bij de mannenbroek op lange ritten krijg je euhm schuurplekjes soms :p

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:55

Ik heb momenteel van zondag de zeem nog in m'n kont staan zegmaar.
Over schuurplekken gesproken := Y;(

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:08

Oeh ja dames zeem is wel veel fijner! Heb eigenlijk maar 1 keer met een herenbroek gereden. Eens maar nooit meer XD Snap ook vaak niet dat er zo weinig damesbroeken zijn zonder bretels. Dat zit zoveel beter! Plus de broekspijpen bij damesbroeken zijn vaak heel erg kort. Net alsof je een turnbroekje aan hebt zeg maar. Voor kleine dames oke, maar ik heb normaal maat 1 (XXS) en ben 1,78. Dan lijkt het net alsof ik alleen een boxer aan heb. Daarom heb ik nu een herenbroek met dameszeem. Perfecte combi!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:06

Over broeken gesproken. Als ik toch eens geld teveel had: https://www.mantel.com/castelli-free-ae ... horts?spec[]=7537&r=L2RhbWVzLWJyb2VrZW4jc3RhcnQ2
Wauw! Alleen beetje erg boven mijn budget XD (ik heb tot nu toe nog niet meer dan 10 euro voor een broek betaald XD Maar als ik een sponsor kan vinden XD)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:29

Heel mooi inderdaad travel_me.

Alé broek is binnen. Mooie kwaliteit en zit goed.
Uiteraard nog niet mee gefietst, maar eerste indruk is goed :D

Heb nog twee VVV bonnen liggen en bij navraag bij de fietsenwinkel blijkt dat ze die accepteren.
Kan ik nog een mooie kwaliteitsbroek aanschaffen voor het seizoen *\o/*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:19

Oh die castelli broek heb ik :+ Ik heb eigenlijk alles van Castelli :o
Ik heb altijd met bretels vind ik veel fijner en het is nog niet voorgekomen dat ik onderweg moet plassen. Ik heb één broek met een herenzeem, dat is de broek van de fietsclub van het werk. Die heb ik dus ook nooit aan.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:21

Als we deze zomer de 100km ga fietsen, dan ga ik misschien toch ook wel eens zien voor een castelli broek denk ik.

Hoelang rijden jullie trouwens met een broek? Ik heb een broek die al 6j oud is, maar ik denk dat ik het beste van de zeem gehad heb, ook al ziet de broek er nog wel goed uit

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:21

Ik hoop zaterdag even tijd te hebben om langs de lokale fietsenwinkel te gaan.
Dan kan ik daar even een Castelli broek passen. En hopelijk gelijk meenemen en snel uitproberen.
Ben ik in ieder geval voor het komende seizoen weer helemaal klaar *\o/*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:37

Oh nee ik ben die niet heb een andere, wel een Castelli. Deze staat wel op mijn verlanglijstje! Twee broekjes is altijd handig, zeker als ik straks weer echt wat meer ga fietsen. Maar dat wordt weer zeker een Castelli want daar ben ik wel tevreden over.

Ik heb geen idee hoe lang ik er mee doe. Castellibroekje is nu anderhalf jaar oud en ziet er nog als nieuw uit. De volgende wordt denk ik die hier boven geplaatst is, maar wil ook nog een nieuw shirt en dan is het direct weer zo'n hap geld :+
Mijn hele familie rijdt in Castelli en zijn er allemaal erg tevreden over.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:44

Ik ga vanmiddag trouwens een rondje! Ik werk vandaag thuis, dus ga ik zometeen als vast stampot boerenkool voor het avondeten maken. Rond half 5 weg en kan ik daarna direct eten.

Kan ik eindelijk voor het eerst mijn Mio navigatie uitproberen! Ik ben echt heel erg benieuwd!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:33

Oh leuk. Veel plezier met je Mio.
Hier helaas pas om 18:15 thuis, dan nog eten koken en dan nog boodschappen doen.
Hopelijk kan ik morgenavond een kort ritje maken :(:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:51

Vanaf zondag is het nog veel langer licht want dan gaat de zomertijd in *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:53

Godzijdank inderdaad. Kunnen we goed gebruiken :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:06

Wat een geld voor een broek zeg ... :wow:

Zelf fiets ik vaak in een tri-suit ..daar zit maar een heel dun zeempje in .
We doen regelmatig koppeltraining (wissel van fietsen naar hardlopen ) en om dan
met zo,n dikke pampers te gaan hardlopen is niet echt prettig .
Verder heb ik fietsbroek van LIV , Agu en Craft ...

Jaaaa *\o/* eindelijk zon ...dus van het weekend km maken ..
Zaterdag koppeltraining , zondag alleen fietsen .
Zin in :j
Nog 4,5 week tot Mallorca .

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:18

Idd veel geld voor een broek, maar wel mooi. Mijn broeken gaan best lang mee, maar ik ben een beetje scheef en dus slijt de binnenkant van mijn bovenbeen rechts. Maar ach is niet storend. Zeem gaat erg lang mee. Ik heb nog echt 8 broeken ofzo en wissel wat af. Voordeel van naar een nieuwe club gaan en een nieuwe versie van clubkleding. Kost het bijna niks. We krijgen dit jaar ook nieuwe. Moet 75 euro betalen voor 2 broeken, 2 shirts, 1 sokken, 1 jasje. Allemaal topkwaliteit (van bioracer), dus wel fijn.
Voordeel is dat je ook altijd kan bijbestellen. Heb sowieso een snelpak en windbreaker besteld :)
Oh en het fijnste in de winter: trainen met een oud snelpak met jasje. Dat vind ik echt het lekkerste zitten.

Wauw goed bezig Time2tri!! Ik werk vanaf volgende week geen fulltime meer (42 uur), maar ga 80% werken (36 uur). Heb dan donderdag vrij. Kan ik eindelijk eens 3x per week wat langer trainen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 07:48

Travel_me schreef:
Wauw goed bezig Time2tri!! Ik werk vanaf volgende week geen fulltime meer (42 uur), maar ga 80% werken (36 uur). Heb dan donderdag vrij. Kan ik eindelijk eens 3x per week wat langer trainen.

:j Voor zaterdag staat 2 uur fietsen op het schema , waarin we 4 X 8 minuten intervallen moeten doen op 85/95 % van max HF met 4 minuten rustig fietsen ertussen .(In Aero )
Daarna wissel naar 40 minuten hardlopen .
9 april start ik in een duathlon (5-23-2,5 km )

Ik werk sinds februari 36 uur i.p.v 40 uur :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:58

Das ook chill. 40 is echt behoorlijk veel. Bij mij word het 34 ipv 42. Beetje verkeerd gerekend.
Pff das wel zwaar zeg die zaterdag!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:29

Heftige trainingen hoor Time2Tri. Maar als je iets wil bereiken, zul je niet anders kunnen.
Duathlon lijkt mij ook nog wel eens tof om te doen, maar is vaak niet echt recreatief te vinden.
Als ik er eentje vind, dan ga ik het zeker een keer doen :j

Hier ook 36u. De ene week 32, de andere 40. Dus ben ik een keer in de twee weken vrijdags vrij.
Met een beetje mazzel is het die dagen goed weer en kan ik mooi wat km's wegtrappen! :Y)

Heb voor 7 april een bikefit gepland. Wordt doormiddel van 3D techniek gefilmd.
Naar aanleiding van die film worden her en der aanpassingen gedaan, om de ideale instellingen te vinden.
Ben heel benieuwd, heb nog wel wat kleine pijntjes waar ik vanaf wil :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:12

Een bikefitting heb ik vorig jaar ook gedaan , is echt heel zin vol .
@ MuSLi : Vorig jaar heb ik voor het eerst een duathlon gedaan , vandaar dat ik dit jaar er nog 1 wilde doen .

Yep , ben best wel fanatiek met trainen , maar voor een triathlon (1/8) moet dat ook.

Mijn vaste team trainingsdagen zijn :
Wo: hardloop intervaltraining
Do: kracht / core/ Tabata
Vrij : zwemmen
Zo : core/ spinning ( winter) anders racefiets buiten .

Dan nog 1 zwemtraining extra , en zaterdags nog of indoor cycling , MTB of nu zaterdag racefiets .
Moeten voor Mallorca nog wat km maken .

@ Travel_me : Aan hardlopen na fietsen moet je lijf idd wennen . De eerste keer dit jaar vond ik echt heel zwaar .
Nu zaterdag word alweer mijn derde koppeltraining .

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:09

Dat zal idd wel. Ik zou het niet kunnen, maar kan sowieso niet hardlopen. Heb nogal zwabberbenen XD Ja als je er aan gewend raakt moet het natuurlijk beter gaan. Stel je zelf een trainingsschema samen of heb je een trainer die het doet?
Ik heb eraan zitten denken om een trainen te nemen (clubtrainer heeft daar niet veel tijd voor met 10 dames die allemaal een andere schema nodig hebben), maar vind het tot nu toe nog wat zonde van mijn geld. Dus eerst maar even zelf proberen mijn eigen trainer te zijn.