Zo morgen is het zover! 11:15 moet ik melden in het ziekenhuis, Vanaf 7 uur nuchter zijn en we denken rond 1/2 uur de operatie. Spannend maar wel voor het goede doel zullen we maar zeggen haha
Smeer van te voren je lippen vol met vaseline.. Dat raadde mijn KC ten zeerste aan... Maar ik was het vergeten. Ik werd dus wakker met kapotte, schrale, pijnlijke lippen.
chanicha
Geplaatst: 08-08-16 08:30
Succes Mignonne! Gefeliciteerd Nayomie!
NikkiLoves
Geplaatst: 08-08-16 12:16
Ohh hopelijk ben ik nog op tijd! Heel veel succes! Komt vast goed
Bedankt voor de sterkte wensen! Ik heb erg veel pijn in mijn linker onder kaak en ze hebben nu mij morfine pomp eraf gehaald en andere mediactie verhoogt. Ben ook al 2 uur lang met een kopje boulion bezig met behulp van een spuit en dit lukt redelijk goed! Alleen het vaak slikken doet nog veel pijn maar beetje bij beetje vinden we een weg erin! De operatie is verder goed gegaan en ze hebben ook nog 2 verstandskiezen getrokken xD. Het lag toch al open he haha
Het zit met ijzerdraad helemaal vast en nog een bitje ertussen
chanicha
Geplaatst: 10-08-16 07:52
Dat ijzerdraad had ik ook en heb erg veel schik van mijn staafmixer gehad en de verse fruithapjes, vers sinaasappelsap met banaan en Liga, die mijn dochters hadden gemaakt. Zou het zo weer maken Beterschap Mignonne!
Tot nu toe eet en drink ik alles nog met een spuit... Krijg mijn lippen gewoon niet over/om.het dikke rietje heen vrustrerend als de pest voel me zo.afhankelijk
Even een update van mijn kant. Woensdag hebben ze erg strakke elastieken erin gezet en mijn bitje heb ik nog gewoon in. Het eten gaat erg slecht, doordat ik nog alles met een spuit in mijn wangzak spuit en het zo in mijn keel laat glijden kost dit ontzettend veel energie en verdwijnd mijn behoefte aan eten en drinken steeds meer.. Ik heb speciale shake dingen gekregen van de dietiste met veel calorien en probeer er hier 3 per dag van weg te krijgen. Mijn moeder heeft nu elk kwartier een wekker gezet zodat ik binnen een uur 1 flesje op heb en dus wel verplicht meer eten binnen krijg.
Ik moet maandag weer naar de KC en hoop dan lossere elastieken te krijgen zodat ik mijn kaken makkelijk van elkaar af kan krijgen om te eten of te drinken. Nog beter is gewoon de elastieken uit wanneer ik wat wil eten haha want ik heb voor mijn gevoel wel heel veel Kracht in mijn kaken! Verder geen last van mijn hechtingen gelukkig en tandenpoetsen gaat ook steeds beter!
Ook met lossere elastieken mag je pas na 6 weken eten. Ik heb dat soort elastieken vanaf het begin gehad. Heb 1 keer de fout gemaakt om toch te bijten op een dropje. Die ik in mijn mond liet smelten. Was de 2de week. Dat deed zo een pijn...
Maar dan kun je toch wel brinta met een lepel naar binnen schuiven? Ik snap dat ik niet mag kauwen enz dit is ook heel begrijpelijk maar nu krijg ik niks weg behalve wat door een spuit in mijn wangzak gespoten kan worden. Een rietje kan ik nog niet op zuigen ( te veel valse lucht wat ik ook op zuig)
Het gaat mij er vooral om dat ik weer een beetje met een lepel kan eten, ookal is het maar met een kleine theelepel.
Dyphusion
Geplaatst: 13-08-16 22:38
Ook met mijn kiezen op elkaar in de eerste twee weken na de operatie kon ik gewoon pudding eten met een theelepeltje hoor
Ja met een lepel eten kan dan wel. roerbak ei met tomaat lukte ook, pletten met je tong en geheemelte. Rietje kom ik de eerste weken ook niet. Wel steeds geprobeerd zodat ik mijn lippen weer een beetje onder controle kreeg
Voor de gene waar het al wat langer geleden is. Is jullie gevoel in je lippen terug gekomen? Ik kwijl nu als ik op mijn zij lig, omdat ik gewoon niet voel dat er iets uit mijn mond loopt. Echt heel vervelend. Ook mors ik aan 1 kant heel snel met een beker, doordat ik het niet voel.
Kosseh, als je kaken (kiezen) dus op elkaar staan gaat roerbak ei ook nog niet. Dit had ik pas na twee weken (toen er voor het eerst een theelepetje tussen paste) kunnen eten. Met een rietje eten/drinken heb ik echter wel vanaf dag 1 gedaan (zowel drinken als bijvoorbeel gepureerde en gezeefde soep).
Om nog even op je vraag in te gaan, mijn operatie heef nog geen tien maanden geleden plaats gevonden en ik heb inmiddels al weer enige tijd mijn gevoel in mijn lippen terug (althans, dat denk ik. Ik voel niks meer tintelen en zo en de tandarts zei ook dat ik mijn gevoel weer helemaal terug had. Maar ik zou echt niet meer weten hoe het voelde voor de operatie ). Ik kwijl echter wel nog af en toe, maar dat is sporadisch. Dat had ik voor de operatie ook al. Hoelang geleden heeft jou operatie inmiddels plaatsgevonden?
Klopt, als je al iets lossere elastieken hebt dan kun je al een stuk meer eten. Ik moest in het begin de soep eerst pureren en dan nog eens zeven anders kon ik dat nog niet eens 'eten' met een rietje. Je wilt niet weten hoeveel vliesjes er zitte in gepureerde goulashsoep. Gelukkig gingen bij mij de elastieken al na 2 weken losser (het had ook 4 weken kunnen duren) en kon ik toen al weer bijna alles eten eigenlijk. Zolang het maar afslikbaar klein was wat op mijn bord lag.
Aah 4 maanden is super kort joh! Tot een jaar kun je het gevoel terug krijgen zeiden ze tegen mij. Heb je op een grote plek je gevoel nog niet terug of is het een klein deel? En ik weet niet of de operatie die je gehad hebt nog invloed heeft, vast wel, maar ik had dus een onderkaak operatie waarbij mijn kaak naar voren werd gehaald en een kinverlenging.
Pinkeltje
Geplaatst: 24-08-16 10:10
Zins vanmorgen is mijn bitje uit en heb ik andere elastieken!!! Wat voelt het gek om niks meer in mijn mond te hebben zeg haha. Maar heb voelt zo veel beter Heb ook gelijk een softijsje gegeten vanmorgen xD Morgen naar de orthodontist en die gaat dan weer met mijn beugel bezig, wel spannend.
Mijn zwellingen zijn al echt een heel stuk minder! Alleen bij mijn ogen / neus is het nog erg dik en gevoelig, maar we wachten rustig af en nemen alle tijd voor het herstel
Ik ben nu zins 3 dagen ook weer aan het wielrennen met behulp van een taxc ( houder waar je je fiets in zet en dus binnen kan fietsen ) Dit gaat ook erg goed en bereid ik elke dag met 5 minuten uit
Fijn dat het goed gaat Mignonne! Vond je het tot nu toe meevallen?
Dinsdag is mijn andere vertandskies getrokken en dag ervoor mn bovenbeugel gekregen. Mijn operatie komt ook steeds dichterbij! De kaakchirurg dacht dat hij in januari wel kon opereren. Ben zo benieuwd naar het eindresultaat
Pinkeltje
Geplaatst: 26-08-16 19:30
@nikkiloves, ja! Maar de eerste 10 dagen vond ik wel echt een hel xD. Het was erg zwaar qua pijn maar ook om mijn draai te vinden. Ik moest accepteren dat ik stil moest liggen, de rust moest pakken en niet zoals altijd druk zijn, kunnen sporten enz haha. Maar ook vooral mijn draai vinden met eten, wat vind ik lekker en wat lukt om te eten. Ik kon bijvoorbeeld niet met een rietje drinken / eten. Dit heb ik zo vaak geprobeerd maar ik kreeg niks door het rietje omhoog mijn mond in. Al mijn eten en drinken deden we dan ook in een grote spuit en dit spoot ik in mijn wang zak ( alleen links want rechts gleed het er zo weer uit xD ) Maar elke dag probeerde ik uit een beker te drinken en na een week ong lukte dit een beetje, wel met heel veel soppen , maar dan voelt het toch weer als een stukje verder in je herstel / een overwinning Ik heb wel elke dag shirts met vlekken aan door al het soppen hahaha.
Maar na die 10 dagen krijg ik steeds minder dagen waarin ik me slecht voelde en had ik bijna geen pijn meer! Ik leef heel erg met hoogte punten en doelen nu. Zoals dat ik 4 september een rit op de planning heb staan van 100 km. Ik mag deze rit rijden van mijn KC en ben dus nu aan het trainen binnen op de race fiets. Hier leef ik eigenlijk elke dag naar toe omdat ik dit elke dag met 5 minuten uitbereid en dus wanneer het goed ging ik weer een stapje dichter bij het herstel ben! ( met in mijn achterhoofd dat wanneer ik me die dag niet goed voel of ik niet voldoende hersteld ben ik de rit niet ga en kan rijden ) Maar ook iets waar ik naar toe leefde was dat mijn bitje uit mocht afgelopen woensdag.
Dit soort dingen helpen mij wel heel erg want soms is het gewoon zwaar, als je iedereen heerlijk ziet eten bijvoorbeeld en ik aan mijn gepureerde drapje zit :p )
Mijn ouders hadden ook heel veel fruit zakjes gehaald, soort appelmoes ofzo. Dit eet ik nu nog steeds veel helemaal op dagen waar ik me slecht voel en totaal geen eetlust heb, dit omdat het erg makkelijk weg te eten is en ook lekker is ( vind ik ) Dus een echte aanrader als je ze lekker vind haha