GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:38

Ik begin hier niet aan. Juist om dit soort dingen te voorkomen. Het niet helemaal zeker weten of het goed is. Misschien is het laatste beetje wel meer geconcentreerd. Ik weet het niet. En geld kost het toch. je betaald voor een serieus bedrijf. Wil begeleiding ( ik dan) dus zelf aanrommelen staat daar voor mijn gevoel toch wel haaks op.

opisop_shop

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Waarom zou het meer geconcentreerd zijn, het zit in 1 spuit?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:42

Geen idee. Misschien omdat het onderin zit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:08

Ik denk niet dat dat kan want dat zou betekenen dat het werkzame bestanddeel bezinkt, of niet goed met de vloeistof bindt/mengt. Dat zou betekenen dat je iets zou moeten kunnen schudden voor gebruik?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:36

fjordjes schreef:
Iemand een idee?

Myfitnesspal past het caloriedoel steeds aan naar boven! Iedere keer pas ik het handmatig aan maar hij blijft hardnekkig het terugzetten. Ik wil mijn eigen doel daarin zetten wat nu niet lukt wat kan ik doen

Je kan dat vastzetten. Bij je doelen moet dat kunnen. Dat soort dingen doe ik op de computer. Dan werkt dat net wat makkelijker.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Ik heb uit de 0.25 mg pen na de eerste 4 dosis nog 4 x 0.25 mg kunnen halen met gewoon draaien. Daarna zat er nog een beetje in. Dat heb ik er met een insuline spuitje uitgehaald. Bij de 0,5 mg pen heb ik ook het laatste restje met de insuline spuit eruit gehaald. Deze restjes samen was ook nog ruim een 0,5 mg dosis. Geen verschil ervaren kwa werking.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:12

Ik wil eigenlijk ophogen. Maar ik heb net een nieuwe spuit 2,5 mg. Volgens chatgpt kan je niet een dubbele dosis nemen. Dar zou niet hetzelfde zijn/werken ivm langdurige afgifte etc blabla. Iemand die dat wel ooit heeft gedaan?

Wat ik begrijp ga je bij ozempic klikjes meer spuiten maar bij mounjaro krijg je een geconcentreerder goedje in hetzelfde volume.

Iemand ervaring?

Ik sta nu al 9 dagen te hupsen rond de 80 en tov vorige week zaterdag zou ik +0,3 zijn.

Ik merkte ook al meteen na spuiten dat het gevoelsmatig helemaal omgeslagen is en het niet zo meer werkt.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:40

SassyMoon schreef:
Ik heb uit de 0.25 mg pen na de eerste 4 dosis nog 4 x 0.25 mg kunnen halen met gewoon draaien. Daarna zat er nog een beetje in. Dat heb ik er met een insuline spuitje uitgehaald. Bij de 0,5 mg pen heb ik ook het laatste restje met de insuline spuit eruit gehaald. Deze restjes samen was ook nog ruim een 0,5 mg dosis. Geen verschil ervaren kwa werking.

Ik kon mijn bericht niet meer aanpassen, maar ik heb het over de Ozempic pen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

SassyMoon schreef:

Ok dus je hebt in totaal 8x een dosis van 0.25 uit je eerste spuit kunnen halen? En je kunt "gewoon"door draaien na de 4de keer? Dat scheelt weer in kosten.

Waar koop jij de Ozempic en met welke naaldjes prik jij na de 1ste 4 dosissen? Je krijgt er maar 4 naaldjes bij

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:48

karrij schreef:
SassyMoon schreef:

Ok dus je hebt in totaal 8x een dosis van 0.25 uit je eerste spuit kunnen halen? En je kunt "gewoon"door draaien na de 4de keer? Dat scheelt weer in kosten.

Waar koop jij de Ozempic en met welke naaldjes prik jij na de 1ste 4 dosissen? Je krijgt er maar 4 naaldjes bij

Ik bestel bij Getwellis en een doosje van 100 naaldjes via internet. Ik heb deze: https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... epakt-2023

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

De Mounjaro pen kan je na de laatste dosis ook nog ongeveer 13 klikjes doordraaien. Is dat niet met alle pennen ivm die reservestof die erin zit?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

Zonnetje81 schreef:
De Mounjaro pen kan je na de laatste dosis ook nog ongeveer 13 klikjes doordraaien. Is dat niet met alle pennen ivm die reservestof die erin zit?

Nee bij Ozempic kan je op een gegeven moment niet meer draaien. Dan kan je nog wel met een spuitje het laatste restje eruit halen.
Ik gooi hem weg als ik niet meer kan draaien.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

Dit was mijn Mounjaro na de 4 volledige dosissen (gespoten in 16 kleine dosissen):

Afbeelding

Daar heb ik deze week de 2e golden dose uitgehaald met insulinespuitje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

Heb je een spuitje met vaste naald? Want wordt die niet bot van dat optrekken en dan in je huid :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:43

Ja vaste naald. Werkt prima zo

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:46

opisop_shop schreef:
Ja vaste naald. Werkt prima zo

En daarmee spuit je dan ook in je huid? Is dat geen dikker of langer naaldje dan die 32/4?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

Ietsje langer maar

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:17

Kun je zo'n insuline spuitje hergebruiken dan? Ik dacht dat ze eenmalig te gebruiken waren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:19

Nee ik gebruik elke keer een nieuwe