Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:54

Ze zoeken altijd mensen hoor want groot bedrijf :D

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:35

poes schreef:
Leuk hoor Robin! Ben je al begonnen?
Ikzelf gebruik een garmin! Er zitten er wel veel van ons op Strava.

Ik ben nog niet begonnen met hardlopen, wel veel wandelen.

Kylan schreef:
Robin welkom! Gewoon lekker gaan beginnen en vooral niet te snel opbouwen in het begin, daar heb je later voordeel van in de vorm van blessurevrij blijven. Ik gebruik zelf een Garmin en geen strava ofzo.

Dankjewel!
Jaa, ik wil het zeker rustig aan gaan oppakken want begin echt vanaf 0.

--

Ik wil dit weekend kijken of ik een mooie route in de buurt kan vinden om wat langere afstanden te gaan wandelen en stukje hardlopen mee te pakken om even een idee te krijgen van wat mijn hardloopconditie momenteel is. Ben bang dat die niet zo goed is.. :P De 10.000 stappen voor vandaag al weer gehaald en moet vanavond nog naar stal dus dat zit wel goed.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:55

Nog even een stukje gewandeld voordat het ging regenen. En ik was net voor de regen binnen gelukkig. Al moet ik zo nog naar stal dus zal wel nat gaan worden.. :Y) .

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:39

Goed begin in ieder geval Robin. Mocht je een beetje houvast willen met opbouwen is de C25K app populair. Of een schema online opzoeken kan natuurlijk ook :)

Ik ben net nog even gegaan voor de Magic Mile training van Jeff. Inlopen, 1 mijl tegen de limiet op tempo en dan uitlopen. Ik loop altijd nog even door aan het eind om mijn rondje af te maken tot 5,5km. Nu relaxen tot zaterdag de Veluwezoom trail!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:38

Hier ondertussen in het Zwarte Woud, op de terugweg naar huis. Net even lekker een rondje gelopen langs allemaal kleine plassen en dwars door de landbouwvelden. Was leuk :D

Toch weer 7km in de benen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 22:04

Even een levensteken.
Ik lees voornamelijk mee nu.

Inmiddels zitten we op bijna 80 km paardrijden in de afgelopen 4 dagen.
Morgen nog 1 dag.

Het is hier zo mooi <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:07

Geweldige plaatjes!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 06:52

Gave foto’s Musli en Sherivey!

Welkom, Robinxfellow! Hier ook een Garmin-zonder-Strava.

Fijn dat de chiropractor goede dingen kan doen voor je rug, Imay!

Welke afstand loop jij zaterdag, Kylan?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:40

Wow, wat een gave foto's Sherivey!

Musli, mooie omgeving om rondje te rennen zo!

Ik baal.. Ik was een week niet geweest wegens keelpijn en koorts. Ik ben dinsdag toen weer geweest en stapje terug gedaan, volgens jullie advies. En nu ben ik aan het hoesten dus weer rust

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:54

Zenuwen beginnen wat te komen voor zondag. Er is nog wel een extra onbemande waterpost op 47km. Daar ben ik heel blij mee. Ik ben nog aan het nadenken wat ik qua eten allemaal wil meenemen.
Heb gisteren ook van die 50ml reisflesjes gehaald, daar doe ik dan poeder van tailwind in. Dan kan ik dat zo in mijn softflask doen en met water aanvullen bij de vp.
Tailwind hebben ze ook als sportdrank bij de posten, dus daar ben ik blij mee!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 08:21

Supervixen schreef:
Zenuwen beginnen wat te komen voor zondag. Er is nog wel een extra onbemande waterpost op 47km. Daar ben ik heel blij mee. Ik ben nog aan het nadenken wat ik qua eten allemaal wil meenemen.
Heb gisteren ook van die 50ml reisflesjes gehaald, daar doe ik dan poeder van tailwind in. Dan kan ik dat zo in mijn softflask doen en met water aanvullen bij de vp.
Tailwind hebben ze ook als sportdrank bij de posten, dus daar ben ik blij mee!

Oh wat fijn dat er Tailwind is :D

Succes zondag alvast. Komt vast goed

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:22

Wat een gave foto's Sherivey en Musli! Volgens mij zit je ook echt op een leuk paardje Sherivey :)

Puera ik loop de 19km zaterdag!

Balen Davinia, misschien ben je toch net te snel weer begonnen? Gewoon weer proberen en eventueel een stapje terug in je schema als je je weer beter voelt.

SV logisch dat de zenuwen wel wat beginnen te komen nu! Je gaat echt een enorme afstand lopen! Inderdaad fijn dat ze Tailwind hebben daar op de verzorgingsposten, dat scheelt weer meesjouwen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:40

Mee gaat het toch, ik neem anderhalve liter drinken mee en dat vul ik elke post bij.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 07:59

Wat een prachtige plaatjes Sherivey en Musli! Genieten!

Is 60KM ver voor jou Supervixen? Of loop je het vaker? Vind het zo fascinerend, ik kan me eigenlijk al niet voorstellen dat ik de marathon loop, maar dit is echt wel next level. En slim om wat los poeder mee te nemen, daar had ik zelf nooit aan gedacht, best nuttig zo :D

Net mijn intervaltraining gehad, nu even werken en wachten op de dierenarts, ik heb een shetlander als gezelschap gekocht en ik denk dat ze drachtig is := Niet heel handig, maar ja, we vinden haar nu al leuk, dus terugbrengen is ook weer zo wat.

Succes allemaal aankomend weekend, hier in het hoge noorden blijven de temperaturen prima, dat wordt volgende week een ander verhaal :oo

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 08:08

55km is mijn verste afstand en dat was ook met weinig hoogtemeters, dus dit is weer een stapje verder.

In deze route zitten bijna 780 hoogtemeters.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 09:00

60km is voor iedereen ver :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:08

poes schreef:
60km is voor iedereen ver :D

Daar valt weinig tegen in te brengen :+ Maar ik denk dat bepaalde afstanden ook niet voor iedereen haalbaar zijn, hoe goed je ook traint, er is wat mij betreft een verschilt tussen onmogelijk ver en hard werken.

Maar ik ga duimen Supervixen! Ben heel benieuwd naar het resultaat :j

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:54

Robinxfellow welkom! Ik ben ook net begonnen dus we zitten in dezelfde fase, hopelijk kunnen we elkaar motiveren om het vol te blijven houden! Zelf gebruik ik op dit moment nog geen sporthorloge of een app.

Sherivey wat ziet dat er gaaf uit zegt! Lijkt me echt genieten, veel plezier nog

Kylan veel succes en uiteraard ook veel plezier morgen!

Supervixen, jeejtje wat een kilometers in het vooruitzicht. Dat is echt knap, ik zie het mezelf niet doen. En jij ook veel succes en veel plezier zondag!

Ik heb vandaag voor het eerst hardgelopen met mijn nieuwe schoenen. Tijdens het kopen ook laten adviseren en hebben ze gekeken naar hoe ik liep etc. Het voordeel wat ik heb gemerkt is dat ik de eerste paar minuten geen verzuring heb gehad, maar daarvoor in de plaats kreeg ik wel wat kleine pijntjes in mijn knie. De training voor de zekerheid niet helemaal afgemaakt en ook 2 min ipv 3 min hardlopen en dan snelwandelen. Ik hoop wel dat het de volgende keer beter gaat en dat ik gewoon nog even moet wennen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:30

Welke schoenen zijn het geworden?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:34

Ik ga morgen naar Horsterwold/de stille kern bij Zeewolde. Een natuurgebied met verwilderde konikpaarden dus een mooie kans om ze te fotograferen. Met een wandelroute van zo'n 6km dus ik zal vast genoeg moois tegenkomen en lekker stukkie wandelen! :Y)

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:02

De Asics kayano gel 28 heb ik gekocht. Er kwam ook een ander merk naar voren, maar die correctie-bobbel zat irritant te duwen in mijn voet en bij mijn tenen had ik ruimte voor nog 20 tenen. En de asics sloten beter aan en kwamen als 2e uit de test.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 06:45

Daar heb je wel een goede koop aan, hopelijk loop je er veel fijne kilometers op!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:00

Zooo jongens veluwezoom trail verslag }:0

Het was lekker warm vanmiddag maar gelukkig wel met een beetje bewolking. Om 14u mochten we van start, ik ben redelijk achterin begonnen omdat ik een trage loper ben :D Wel te snel gestart, een deel op een single track waar ik eigenlijk wel mee moest lopen met de groep ging me eigenlijk te vlot. Na een kleine 5km kon ik eindelijk wat mensen laten passeren en wat tempo terug schakelen. Wel had ik nog een paar mensen achter me lopen die mijn tempo wel lekker vonden dus die bleven nogal kort achter me hangen. Na een poosje best irritant dus toen heb ik ze verteld dat ze beter voor mij konden gaan :+
Op een wat rustiger tempo lekker door gelopen maar met was flink zwaar. Veel ruiterpaden, vals plat en stiekem toch erg warm. Bij de verzorgingspost was het gezellig even kletsen, tailwind bijvullen en wat snoepjes gegeten en daarna weer door.
Het laatste stuk waren de paden wat minder zwaar gelukkig, dus toen kwam ik er weer wat meer in. Ik liep een beetje in niemandsland, ergens in de verte voor me liep nog iemand en een stuk achter mij ergens ook nog wat lopers. Lekker rustig dus en beter overzicht om boomwortels te ontwijken.
Uiteindelijk iets eerder dan verwacht was daar alweer de finish (18,25km in plaats van 19km). Ik heb er uiteindelijk 2 uur 12 minuten over gegaan met het voornemen gezond en gelukkig uit te lopen. En dat is goed gelukt, ik voelde me eigenlijk nog prima na afloop.
Het was weer leuk *\o/* nu lekker een avondje bank hangen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:00

Leuk verslag! En fijn dat je je nog goed voelde erna. Dat zijn de beste loopjes.
De zoon van mijn collega was de jongste deelnemer op de 19km.

Hadden ze tailwind in jerrycans zodat je je flessen ermee kon vullen? Ik heb nu namelijk twee lege mini flesjes gevuld met het poeder voor morgen.
Morgen wordt het bewolkt, daar ben ik blij mee.

Net friet gegeten en mijn spullen bij elkaar gezocht voor morgen.
Degene met wie ik zou lopen is verkouden, ze heeft vandaag wel de 25km gelopen, maar weet nog niet zeker of ze morgen met me meeloopt. Dus misschien loop ik alleen. Ook maar mijn oortjes opgeladen voor de zekerheid. Als ik alleen moet kan ik wel een muziek boost gebruiken denk ik.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:07

Ah volgens mij heb ik een vader en zoon koppel gezien inderdaad, die liepen lekker!
Ze hadden inderdaad tailwind kant en klaar bij de verzorgingspost, softflask erbij houden en hij werd netjes gevuld door een vrijwilliger met een kannetje.
Was echt prima voor elkaar :)

Hopelijk kun je nog in ieder geval een deel samen lopen. Veel plezier en succes morgen!