SusanH schreef:Het is gelukt! Idd met vaak bellen, 20 minuten in de wacht staan maar ik kan donderdag al terecht
Dat is snel
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Hmm ik lees net dat de Britse variant zich alweer gemuteerd heeft. Bij deze mutatie is de opgebouwde afweer mogelijk minder goed na vaccinatie of na een eerder besmetting.Ook heeft hij waarschijnlijk invloed op de sterkte van de binding aan het virus cellen in ons lichaam.
Tot nu toe één keer aangetroffen bij een persoon in Utrecht en in de VK al 23 keer inmiddels.
Ik wordt een beetje moedeloos van dit nieuws. Maar aan de andere kant al helpt een vaccinatie maar een beetje om de ziekte milder te laten verlopen is dan al fijn.... Maar heeft geeft wel het idee dat we hier nooit meer uit gaan komen
sureido schreef:Ja, ik had dit hele gezeur vandaag niet willen hebben. Was eerst vrij blij dat de avondklok wegging maar toen kwam Rutte weer met zo’n deprimerende persconferentie aanzetten, en niet per se om die avondklok want als die tot 2 maart was gebleven prima: maar meer hoe negatief hij was over de besmettingen en alles er om heen .... terwijl ik dacht dat het wel goed ging?
Blue_Eyes schreef:‘Het virus is afgenomen, is het dan wel zo gevaarlijk allemaal?’Heb je weleens van de preventieparadox gehoord?
Blue_Eyes schreef:‘Het virus is afgenomen, is het dan wel zo gevaarlijk allemaal?’Heb je weleens van de preventieparadox gehoord?
Karl66 schreef:De avondklok op zich helpt niet tegen besmettingen. Het virus draagt geen horloge en stopt niet om negen uur 's avonds met werken.
Wat de avondklok wel doet, is het aantal bezoeken tussen huishoudens omlaag brengen. En dat lagere aantal bezoeken zorgt wel dat de besmetting minder snel rond gaat. Indirect werkt het dus wel. En dan kom je weer uit op de preventieparadox. Door de avondklok krijg je indirect minder besmettingen en die mindere besmettingen worden dan weer als bewijs opgevoerd, waarom de avondklok niet nodig is.
sureido schreef:Blue_Eyes schreef:‘Het virus is afgenomen, is het dan wel zo gevaarlijk allemaal?’Heb je weleens van de preventieparadox gehoord?
Je begrijpt me niet.
We kunnen wel constant blijven uitkijken en voorkomen maar dan zitten we tot september met avondklok en al deze maatregelen want het virus blijft muteren.
Edit: heb je trouwens mijn edit wel gelezen