Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:40

SusanH schreef:
Het is gelukt! Idd met vaak bellen, 20 minuten in de wacht staan maar ik kan donderdag al terecht *\%/*

Dat is snel

NatasjavE

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:49

Ik ben vandaag voor de 3e visite van de Herald studie geweest. Bloedafname en controle. Over 2 weken weer. Je went wel aan bloedafnemen zeg :')

De rede waarom de universiteit van Utrecht zo enthousiast is over het CurreVac vaccin is dat naast dat het veelbelovend is ook nog een op normalere temperaturen bewaard kan worden. Niet extra koud zoals dat van Pfizer en Moderna. Terwijl het wel een mRNA vaccin is. Ik wist dat nog niet. Vond ik leuk om te horen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:57

SusanH schreef:
Het is gelukt! Idd met vaak bellen, 20 minuten in de wacht staan maar ik kan donderdag al terecht *\%/*

Kijk, de volhouder wint :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:39

Klinkt interessant Natasja, en je doet goed werk waar je trots op mag zijn!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:18

Hmm ik lees net dat de Britse variant zich alweer gemuteerd heeft. Bij deze mutatie is de opgebouwde afweer mogelijk minder goed na vaccinatie of na een eerder besmetting. := Ook heeft hij waarschijnlijk invloed op de sterkte van de binding aan het virus cellen in ons lichaam.

Tot nu toe één keer aangetroffen bij een persoon in Utrecht en in de VK al 23 keer inmiddels.

Ik wordt een beetje moedeloos van dit nieuws. Maar aan de andere kant al helpt een vaccinatie maar een beetje om de ziekte milder te laten verlopen is dan al fijn.... Maar heeft geeft wel het idee dat we hier nooit meer uit gaan komen :(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:27

pien_2010 schreef:
Klinkt interessant Natasja, en je doet goed werk waar je trots op mag zijn!

Dank je wel :o

Hmmm dat klinkt al weer minder Zebrastreep

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:36

Natasja doe jij mee aan de testing van het CureVac vaccin ?
Ik volg het niet meer zo goed allemaal, vandaar de vraag :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:35

Pandora2 schreef:
Natasja doe jij mee aan de testing van het CureVac vaccin ?
Ik volg het niet meer zo goed allemaal, vandaar de vraag :P

Ja klopt. Daar doe ik aan mee. :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:00

Top !

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:09

Zebrastreep schreef:
Hmm ik lees net dat de Britse variant zich alweer gemuteerd heeft. Bij deze mutatie is de opgebouwde afweer mogelijk minder goed na vaccinatie of na een eerder besmetting. := Ook heeft hij waarschijnlijk invloed op de sterkte van de binding aan het virus cellen in ons lichaam.

Tot nu toe één keer aangetroffen bij een persoon in Utrecht en in de VK al 23 keer inmiddels.

Ik wordt een beetje moedeloos van dit nieuws. Maar aan de andere kant al helpt een vaccinatie maar een beetje om de ziekte milder te laten verlopen is dan al fijn.... Maar heeft geeft wel het idee dat we hier nooit meer uit gaan komen :(

Ik ook. Het maakt me ook angstig. Waar houdt het op? Terwijl ik gisteren keek naar de kaart met mensen die opgenomen zijn in het ziekenhuis per gemeente. Dat vond ik persoonlijk weer best meevallen. In heel onze gemeente maar 1 persoon bijv.
Maar nu dan nu het gezeik weer met die avondklok. Ik heb minder moeite met de maatregelen zelf dan steeds de veranderingen erin. Ik ben echt bang voor veel mensen op straat straks en weer rellen als de avondklok moet blijven. Terwijl het gewoon goed ging en wel uit te zingen was tot 2 mrt. Het voelt nu niet als eventuele versoepeling maar als iets waardoor er weer andere (zwaardere) maatregelen gaan komen.

Ik ben zo verschrikkelijk moe de laatste tijd. Voel me zo slecht. Vecht continu tegen het gevoel dat ik het niet meer trek. En dan nu weer dit met die mutatie, avondklok ...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:11

Ja, ik had dit hele gezeur vandaag niet willen hebben. Was eerst vrij blij dat de avondklok wegging maar toen kwam Rutte weer met zo’n deprimerende persconferentie aanzetten, en niet per se om die avondklok want als die tot 2 maart was gebleven prima: maar meer hoe negatief hij was over de besmettingen en alles er om heen .... terwijl ik dacht dat het wel goed ging?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:17

sureido schreef:
Ja, ik had dit hele gezeur vandaag niet willen hebben. Was eerst vrij blij dat de avondklok wegging maar toen kwam Rutte weer met zo’n deprimerende persconferentie aanzetten, en niet per se om die avondklok want als die tot 2 maart was gebleven prima: maar meer hoe negatief hij was over de besmettingen en alles er om heen .... terwijl ik dacht dat het wel goed ging?

Nou dit! Ik had me ingesteld op 2 mrt en dan de avondklok eraf omdat cijfers gewoon blijven dalen. Telkens als ik mezelf bij elkaar geraapt heb en denk dat het redelijk gaat, dan hoor ik net als vanavond van Rutte een hele andere toon. Ik vind het extreem negatief. Het gaat ook niet top, maar ik heb nu echt het idee dat er niet meer gekeken wordt naar mentale en sociale gevolgen.
Mijn draagkracht neemt steeds meer af. Bij gewoon de regels zoals ze waren, voor die avondklok en die 1 persoon trok ik het wel. Dat had ik prima lang vol kunnen houden. Dit gewoon niet meer. Als dit gezeik weer tot gevolg gaat hebben veel groepen op straat, rellen, mensen die zich afzetten tegen de regels.

Echt versoepel de regels ietsjes en houdt dat lang stabiel in stand ipv elke keer weer wat anders te verzinnen. Ik trek het gewoon niet meer

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:21

Mijn draagvlak is ook echt weg, misschien is dit morgen weer een beetje terug maar ik wilde vandaag tijdens die persconferentie echt een kerstboom naar Rutte gooien :') en ik heb geen idee waar dit opeens vandaan komt dit gevoel. Voelde me ook een beetje schuldig erover.

Ondanks al die super gevaarlijke mutaties is het virus wel 50% wereldwijd afgenomen, sinds 5 weken, is het dan wel zo gevaarlijk allemaal... ik begin gewoon een beetje te twijfelen omdat ik het idee heb dat ze proberen ons net zo angstig als maart te krijgen zodat we ons beter aan de maatregelen houden.

(Ik bedoel hierboven trouwens niet Corona maar of die mutaties echt zo heftig zijn of dat het uiteindelijk gelukkig mee gaat vallen)

Dat heb ik helemaal niet nodig! Ik word daar alleen maar opstandig van :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:22

‘Het virus is afgenomen, is het dan wel zo gevaarlijk allemaal?’ :? Heb je weleens van de preventieparadox gehoord?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:25

Blue_Eyes schreef:
‘Het virus is afgenomen, is het dan wel zo gevaarlijk allemaal?’ :? Heb je weleens van de preventieparadox gehoord?

Je begrijpt me niet. :)

We kunnen wel constant blijven uitkijken en voorkomen maar dan zitten we tot september met avondklok en al deze maatregelen want het virus blijft muteren.

Edit: heb je trouwens mijn edit wel gelezen :+
Laatst bijgewerkt door sureido op 16-02-21 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:26

Blue_Eyes schreef:

Nee joh, daarom vaccineren ze ook niet tegen mazelen, difterie, kinkhoest, rode hond en die hele reut, aangezien die ziektes toch nooit meer voorkomen :')
Dat dat komt door diezelfde vaccinaties wordt dan tactisch even weggelaten :7

@Sureido; waarom denk je dan dat deze maatregelen genomen worden? Voor de lol? Om de mensen te ergeren? Of hoe dan? Ik vraag me dat serieus af. Het is niet zo dat het goed is voor de NL economie om door te gaan met de maatregelen..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:27

Hoe minder het virus zich verspreidt, hoe minder mutaties.
Laatst bijgewerkt door mysa op 16-02-21 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:28

Even uit het Viruswaanzin topic.

Onderwerp: Viruswaanzin

Karl66 schreef:
De avondklok op zich helpt niet tegen besmettingen. Het virus draagt geen horloge en stopt niet om negen uur 's avonds met werken.

Wat de avondklok wel doet, is het aantal bezoeken tussen huishoudens omlaag brengen. En dat lagere aantal bezoeken zorgt wel dat de besmetting minder snel rond gaat. Indirect werkt het dus wel. En dan kom je weer uit op de preventieparadox. Door de avondklok krijg je indirect minder besmettingen en die mindere besmettingen worden dan weer als bewijs opgevoerd, waarom de avondklok niet nodig is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:29

Waarom doen jullie nu weer net of ik een of andere virus wapper ben?! Als er hier iemand niet ontkent dat Corona bestaat ben ik het wel. Doe even normaal en lees gewoon eens goed wat ik zeg.

Ik zeg dat we constant bang zijn voor een Britse variant waarvan nu een piek zou moeten zijn maar die maar niet komt.

Dadelijk komen alle andere landen nog even de hoek om met mutaties.

Wil je dan voor al die mutaties zulke heftige maatregelen instellen? Prima!

Dan zitten we nog wel even binnen.

Jaartje? Tot iedereen een vaccin heeft gehad?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:29

sureido schreef:
Blue_Eyes schreef:

We kunnen wel constant blijven uitkijken en voorkomen maar dan zitten we tot september met avondklok en al deze maatregelen want het virus blijft muteren.

Edit: heb je trouwens mijn edit wel gelezen :+

Niet om je uit je droom te helpen maar we zitten met deze maatregelen nog wel een jaar. Sprak een ehbo'er van het rode kruis. Zij hield toezicht op mensen die een vaccinatie hadden gehad. Zei zij ook voordat iedereen gevaccineerd is en de maatregelen wat versoepeld kunnen worden zijn we alweer een jaar verder dus niet te snel enthousiast worden. Betekend ook dat het vaccineren gewoon traag gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:30

Misschien moet de regering maar zeggen weg met alle regels, alles open en zoek het maar uit. Stronteigenwijze groep Nederlanders kun je het toch niet goed voor doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:30

Mijn vrijwilligerswerk bij de IC heeft nog gewoon opnieuw een nieuw rooster tot eind maart, dat is niet omdat ze denken dat het daar zoveel afneemt dat ze geen extra hulp meer nodig hebben.
Zegt mij voldoende.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:31

sureido schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat klopt. En na je edit en je toevoeging snap ik eigenlijk je punt nog steeds niet...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:31

Nou, als ik nog een jaar of langer zo moet leven, met al deze maatregelen, geen kapper, niemand zien (of ja 1 persoon), tot 9 uur maar naar buiten mogen ...

Dan is het goed geweest voor mij.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:32

Ze kunnen niet nog een jaar lang Nederland in avondklok en lockdown houden want dan gaat de economie en de volksgezondheid in zo'n drastisch tempo naar beneden dat je dubbele crisissituaties krijgt ben ik bang.

Ik denk dat de regering voor nu alle zeilen bij wilt zetten zodat we hopelijk van de zomer weer wat meer kunnen.