Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:25

Ik voel je verdriet door de woorden heen. Wat een gevecht is het , en zo oneerlijk. Heel veel sterkte de komende tijd. En zorg goed voor jezelf :(:)

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:29

Het zou mooi zijn als iedere vpk en zorgmedewerkers zo'n stukje zou schrijven en onder een vaste # zou posten. Als tegenoffensief tegen alle onzin op fb op dit moment.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:56

secricible schreef:
Het zou mooi zijn als iedere vpk en zorgmedewerkers zo'n stukje zou schrijven en onder een vaste # zou posten. Als tegenoffensief tegen alle onzin op fb op dit moment.

Helaas zullen de maniakken dat niet lezen of onder betaalde acteurs schuiven. Maar de mensen die twijfelen kunnen misschien wel bedenken dat het inderdaad gewoon heel erg is. Snap ook niet dat de documentaire over de eerste golf alleen op Videoland is te zien . Prominent op alle zenders uitzenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:58

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:30

Respect svrl en heel veel sterkte en succes de komende periode :knuffel:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:07

Tiggs schreef:

+1

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:28

Bedankt dat je je verhaal hebt willen delen! Je hebt open en kwetsbaar opgesteld, en daarbij een helder beeld neergezet van de werkelijkheid. Alle lof voor jou, dit is nou onder andere de reden waarom we nou eens gewoon met z’n allen moeten luisteren en onze schouders er onder moeten zetten. Hopelijk krijgen ook alle sceptische mensen deze verhalen te lezen. Je zult helaas geen hele groepen laten beseffen hoe ernstig dit is die er nu zo tegen in gaan vrees ik, maar al gaat er maar een persoon achter z’n oren krabben, of laat je mensen nog eens extra stil staan bij wat ze dagelijks doen heb je al iets enorm goeds gedaan.

Bedankt voor alles wat je dagelijks doet, en heel veel kracht en sterkte toegewenst in de komende periode!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:30

Heel veel respect SVRL dat je dat hier deelt. Het is inderdaad zorgelijk dat zoveel mensen het virus niet meer serieus nemen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:31

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:40

Electra63 schreef:
Tiggs schreef:

+1

+1... heftig om te lezen, zwaar respect voor jou en je collega’s! Dank voor jullie zorg...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:43

Loretta schreef:
Het gekkenhuis heeft vandaag ook een uitje gehad.

https://youtu.be/RvInPnwmK3M

Ongelooflijk, wat een zootje ongeregeld.

Dit kan toch niemand serieus nemen?
NWO = Nieuwe Wereld Oorlog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:28

Bedankt iedereen.

Helaas heb ik in mijn omgeving ook non believers. De moeder van mijn verzorgster deelt alles van Carine Knaepen (kan het fout geschreven hebben). Dit is een advocate die beweerd dat de overheid en de virologen de cijfers manipuleren en zij zou de echte cijfers geven. Heb al heel vaak overwogen om die vrouw een pb te sturen, maar waarschijnlijk geeft zij me dan de stempel van hysterische zottin en ik zie haar nog in staat om me publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Dat de moeder van mijn verzorgster dit soort onzin aan hangt, is echt een stomp in mijn maag. Ik kan haar niet verwijderen, want we hebben soms contact als er dingen afgesproken moeten worden ivm haar dochter. Het zit me zo hoog, dat ik overweeg om te stoppen met mijn verzorgster. Heb haar deze week gezegd dat ze niet mag komen zo lang onze dienst overspoeld wordt met covid positieve patiënten. Mijn vriend vindt dat ik mijn verzorgster niet mag straffen voor de acties van haar moeder, ik wil gewoon niet elke dag geconfronteerd worden met de onzin die haar moeder verspreid. Weet het ff niet meer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:39

Loretta schreef:
Het gekkenhuis heeft vandaag ook een uitje gehad.

https://youtu.be/RvInPnwmK3M

Ongelooflijk, wat een zootje ongeregeld.

Nou als die mij moeten redden dan stap ik liever uit! :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:40

@ SVRL, je post brengt me tot tranen. Heel veel sterkte en diep respect voor wat je doet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:40

SVRL schreef:
Bedankt iedereen.

Helaas heb ik in mijn omgeving ook non believers. De moeder van mijn verzorgster deelt alles van Carine Knaepen (kan het fout geschreven hebben). Dit is een advocate die beweerd dat de overheid en de virologen de cijfers manipuleren en zij zou de echte cijfers geven. Heb al heel vaak overwogen om die vrouw een pb te sturen, maar waarschijnlijk geeft zij me dan de stempel van hysterische zottin en ik zie haar nog in staat om me publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Dat de moeder van mijn verzorgster dit soort onzin aan hangt, is echt een stomp in mijn maag. Ik kan haar niet verwijderen, want we hebben soms contact als er dingen afgesproken moeten worden ivm haar dochter. Het zit me zo hoog, dat ik overweeg om te stoppen met mijn verzorgster. Heb haar deze week gezegd dat ze niet mag komen zo lang onze dienst overspoeld wordt met covid positieve patiënten. Mijn vriend vindt dat ik mijn verzorgster niet mag straffen voor de acties van haar moeder, ik wil gewoon niet elke dag geconfronteerd worden met de onzin die haar moeder verspreid. Weet het ff niet meer.

Dat is een hele lastige situatie. Ik heb in mijn omgeving ook genoeg complotdenkers maar ik ben er niet zo nauw bij betrokken als iemand die in de frontlinie staat. Maar ik snap die ergernis wel. Zeker die overtuigingsdrang die sommigen dan ook nog eens hebben is vreselijk irritant.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 02:23

SVRL schreef:
Bedankt iedereen.

Verzorgster van je paard?

Is zij 18+? Dan zou ik haar zeggen dat je niet wilt dat haar moeder dat soort berichten met jou deelt.
Is de verzorgster zelf minderjarig dan zou ik toch echt een appje naar moeders sturen dat je geen interesse hebt in die links die ze doorstuurt en dat je vriendelijk verzoekt om daarmee op te houden.
Als je er niets van zegt kan ze ook niet weten dat je het totaal niet kunt waarderen.

Bij ons in de familie app zitten we met 40 personen en de anti Corona mensen deelde de ene na de andere link, niets extreems, maar wel op het randje. Ik heb er maanden lang niets van gezegd, maar op een gegeven moment begon een nichtje video’s te delen over ons recht tot eigenbeschikking (Vlak voor de tijd dat de maatregelen flink aangescherpt werden) en ik was het gewoon zat. Ik heb op een nette manier mijn mening gegeven en ook uitgelegd hoe ik het zie. Toen bleken veel meer mensen mijn mening te delen en die durfde ook eindelijk er iets van te zeggen. We hebben een heel erg leuk open gesprek gehad waarbij iedereen hun mening mocht geven, we het nergens persoonlijk maakte. Sinds die tijd is het over met de filmpjes en linkjes over Corona complotten.
We hebben het er zeker nog wel eens over, maar nu op een ontspannen en ondersteunende manier zonder complottheorieën.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 03:58

Ik heb van de week een klant de deur gewezen. Die begon qanon sjit te delen, daar wil ik niets mee te maken hebben echt niet. Zoek maar een andere tandarts. Er is echt een grens. Bovendien wil ik niet langskomen voor een behandeling bij iemand die corona niet serieus neemt en mij daardoor in gevaar kan brengen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:23

Oh dat snap ik helemaal svrl en arabesk! Ik schoon ook mijn FB op als mensen zulke rare onzin delen.

Ik vind het wel heel erg hoe de samenleving lijkt te polariseren en vraag me af of contact verbreken daar niet heel erg aan bijdraagt. Maar een betere oplossing weet ik ook niet. In gesprek gaan helpt doorgaans niet.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:35

SVRL schreef:
secricible schreef:

Ik heb 3 collega's die ook hun stukje gepost hebben.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =743774221

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1360771969

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1319274192[/quote

Diep respect voor jou!! Heel veel sterkte en kracht bij je werk! En om het te verwerken en te dragen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:58

Ik heb een vage kennis van Facebook verwijderd.
Zij werk zelf in de zorg, in april dus nog berichten van hoe erg het was en foto's van werken met pbm's etc.
En gaandeweg de zomer allemaal van die berichten dat 't allemaal wel meeviel en dat het land niet op slot mag en dat het nieuwe normaal evjt niet kan, etc etc.

Die kon ik echt niet meer volgen, dus die heb ik er idd maar uitgegooid.

Ik zou de moeder van de verzorgster iig op zijn minst op "niet meer volgen" zetten, als 't om Facebook posts gaat.
Dan ontvriend je iemand niet, maar krijg je niet alle meuk van die persoon op je tijdlijn in beeld.

Als de berichten via WhatsApp oid gaan, zou ik aangeven dat je graag uitsluitend contact wil over haar kind in relatie tot jouw paard/pony en dat de rest niet gewenst is.

Jessix

Op FB kun je er voor kiezen die mensen niet meer te volgen. Dat zien zij ook niet, maar dan komen die berichten niet meer steeds langs. Dat helpt voor de mensen die je er niet af moet gooien... al heb ik dat inmiddels wel gedaan.

Arabesk goed van je! Ook voor je eigen veiligheid.

Mizora

SVRL schreef:
Bedankt iedereen.

Als het op Facebook is kan je iemand ook ontvolgen. Dan zijn jullie nog wel vrienden, maar verschijnen de berichten niet meer op je wall. Ik heb dat met meerdere mensen gedaan, voor dit soort redenen (maar ook wel omdat ze 10x per dag een foto van hun baby plaatsten).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:52

Arabesk schreef:
Ik heb van de week een klant de deur gewezen. Die begon qanon sjit te delen, daar wil ik niets mee te maken hebben echt niet. Zoek maar een andere tandarts. Er is echt een grens. Bovendien wil ik niet langskomen voor een behandeling bij iemand die corona niet serieus neemt en mij daardoor in gevaar kan brengen.

Mensen die corona niet serieus nemen moet ik ook niets van hebben. Ik kom op dit moment door corona zo of zo nergens behalve bij mijn paard. Maar ook toen het zomer was bleef ik bij dit soort figuren uit de buurt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:40

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:03

Jessix schreef:
Op FB kun je er voor kiezen die mensen niet meer te volgen. Dat zien zij ook niet, maar dan komen die berichten niet meer steeds langs. Dat helpt voor de mensen die je er niet af moet gooien... al heb ik dat inmiddels wel gedaan.

Arabesk goed van je! Ook voor je eigen veiligheid.

Heb ik met een aantal ook gedaan.

Mensen die ik in principe graag mag, die ik bovengemiddeld intelligent inschat, maar continu, bijna dagelijks antimaatregelenposts of de griep is net zo erg posts of we worden onderdrukt, dat soort spul.

Ik werd er zowat knetter van, dus die staan op gesnoozed voorlopig.

Als ik diezelfde mensen vervolgens in real life spreek, blijken ze veel gematigder.
Of in ieder geval face to face is hun toon veel gematigder.