Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:25

JorisDy schreef:
Eind oktober heb ik Corona gekregen en behalve dat mijn conditie nog niet is wat het was voor ik Corona kreeg en fulltime werken ook erg pittig is mis ik ook nog de smaak en geur van munt. Ik proef bijvoorbeeld nog steeds mijn tandpasta niet en mijn doucheschuim met eucalyptus is ook geurloos.
Zijn er meer mensen die bepaalde geuren/smaken na een poos nog niet terug hebben?

Heeft bij mij 5 weken geduurd. Daarna kreeg ik het terug, langzaam maar beetje bij beetje.

En nu heb ik sinds kerst weer een rare smaak in mijn mond. Alles smaakt naar Teriyaki, of het nu een boterham is of lasagne.. -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:25

Berdien schreef:
tokedri schreef:
Berdien schreef:
Ik heb hoofdpijn voorin mijn hoofd, echt rond mijn voorhoofd. Als ik voorover buig is dat echt bijzonder onaangenaam := Daarnaast was ik gisteren draaierig. Dat is nu minder, maar bepaalde dingen op een scherm bekijken is wel minder aangenaam. Helaas ontkom ik niet aan een scherm op mijn werk, dus dat is maar even doorbijten.

Test was nu maar in 1 neusgat, tot mijn verbazing. Maar volgens de tester hoeft het alleen maar in 2 neusgaten als ze er niet zeker van zijn of de test voldoende goed is gegaan. Oke.. Ik vind het gezegend := Nu maar hopen dat de uitslag er snel is. En dat deze negatief is :=

Normaal testen ze 1 neusgat en keel

Nou dit was mijn derde test en de eerste keer dat ze maar één neusgat te grazen namen.

Ook ik ben 3 keer getest. Alledrie de keren 1 neusgat :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:00

5x (echt... :') ) en 3x in 1 neusgat. 2x mislukte het en gingen ze ook in de andere.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:02

JorisDy schreef:
Eind oktober heb ik Corona gekregen en behalve dat mijn conditie nog niet is wat het was voor ik Corona kreeg en fulltime werken ook erg pittig is mis ik ook nog de smaak en geur van munt. Ik proef bijvoorbeeld nog steeds mijn tandpasta niet en mijn doucheschuim met eucalyptus is ook geurloos.
Zijn er meer mensen die bepaalde geuren/smaken na een poos nog niet terug hebben?

Ja! Ik begin weer steeds meer te ruiken, maar ik heb nu een patiënt met een stoma waar iedereen naar van wordt en dat ruik ik dus helemaal niet :') kattenbak ruik ik ook nog steeds niet, mijn vriendin maakte laatst een opmerking over stinkende spruiten op het land, ruik ik ook niet...

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:58

Verkeerde topic sorry :D

karuna
Drukke kabouter

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:12

Ik voel me gelukkig iets minder beroerd dan gister. De test was weer anders dan de vorige keren. Idem de inrichting van de teststraat. Keel was voor mijn gevoel veel minder diep dan andere keren. Dat idee had mijn vaste contact ook al. (Zijn test was negatief maar erg vroeg afgenomen) En neus voelde eerder aan alsof ze in mijn keel zat ipv mijn hersenen.

Ik hoop vandaag uitslag te krijgen. Al vermoed ik dat die negatief is en het een fikse allergische reactie was. Kwam s avonds achter een mogelijke oorzaak. Na het middag eten werd ik beroerd. Maar meestal nooit zo heftig met fikse koorts. Maar ik zag s avonds dat er kurkuma nieuw toegevoegd is kennelijk zonder vermelding bij de ingredienten. Ik zag een tekening op de verpakking. Ik hoop dat dat het was en de enting kan me niet snel genoeg komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:58

Ah de uitslag is binnen. Goddank negatief, toch een heftige allergische reactie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:00

Fijn. Jij hebt je echt al heel vaak laten testen of niet?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:02

Is evengoed niet leuk zo'n reactie. Maar wel beter als corona hebben :j

Ik ben eigenlijk op de hoge hartslag en af en toe nog een hoestje na al mijn klachten kwijt. Ben echt blij daarmee.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:17

kiki1976 schreef:
Maar even negatief bekeken het vaccin........

*Je kan het nog steeds krijgen (je wordt er alleen niet/minder ziek van) maar kan een ander nog wel besmetten.
*Als je met een besmet persoon in aanraking komt, moet je in quarantaine.
* Onbekend hoe lang het werkt
* Kinderen mogen voor nu nog niet geënt worden (juist de Engelse variant treft kinderen).
* Mogelijk niet werkzaam tegen de nieuwe variant uit Zuid Afrika
* Lange termijn niet bekend

Kijk dat ze de zorg willen ontlasten is zeer zeker belangrijk, dat staat vast.
Maar er zijn helaas nog steeds genoeg mensen die geen enting willen (al worden die wel minder).
Ik ben bang dat we er ondanks het vaccin nog lang niet vanaf zijn

Er wordt toch echt in de voorlichting gezegd dat je het nog wel op kunt lopen maar dan niet meer besmettelijk bent?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:19

Goof ik geloof dat dit nummer 8 is of zo. -O-

En nee ik voelde me gister zo ellendig beroerd. Verhoging ken ik dergelijke koorts en migraine achtige hoofdpijn zo heftig is een nieuwe reactie. Normaal vermijd ik kurkuma heel zorgvuldig maar staat het ook netjes vermeld. Nu dus niet meer maar als suf aanbevelingsplaatje aan de achterkant van de verpakking.

Ben nog steeds beroerd maar wel iets beter. Vandaag ook braaf allergiepillen slikken maar ook nog netjes thuisblijven tot deze klachten weg zijn. Het is vandaag 7 dagen na risico contact van zaterdag

Ik heb sinds maart af en aan koorts bij inspanning, hoesterig, hartslag over de zeik. Ook mijn vaste contact is na maart niet meer de oude. Van topfit naar snel moe, hoesterig en veel minder belastbaar op het werk. :(:) zijn huisarts zegt ook meer dan ermee leren leven kan niet. Maar voor werk met ploegendienst is het een aardige worsteling. Die in april daar de pineut zijn geweest werken ook wel weer maar ook nooit hersteld helemaal. En diegene die vrij recent gevloerd zijn met ic opname is na 2 maanden met moeite halve dagen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:23

De kans dat je dan nog iemand besmet is er wel, maar is wel héél veel kleiner heb ik begrepen. Je kan het virus inademen, het kan zich dan nog steeds minimaal verspreiden in je lichaam voordat het door je immuunsysteem wordt gedood. Maar dat is een heel korte periode en zijn maar heel weinig virusdeeltjes in je lichaam, plus dat je niet hoest/niest omdat je niet ziek bent, dus is de kans dat je net op dat moment bij iemand in de buurt staat en genoeg virusdeeltjes verspreid om diegene ziek te maken heel erg klein.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:40

Hier wordt ik alleen maar zieker. Nu zo’n last van mijn longen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:54

Ook negatief! Wat een opluchting :D

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:10

Berdien schreef:

Hoe laat heb het gisteren getest?

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:11

Wescha schreef:

Wat vervelend! Beterschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:16

Wescha beterschap.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:35

Beterschap Wescha!

Wat fijn dat het zo goed gaat Susanh :)

Hier lijkt het gevoel aan mijn longen minder te zijn. Ben nog wel lichamelijke moe. Ga zometeen even naar de supermarkt lopen kijken hoe dat gaat. Ik ben zo bang dat straks alles met die bedrijfsarts is geregeld, dat het dan niet meer nodig is. Zal wel niet maar wil niemand tot last zijn. Ik weet ook dit is meer mijn gevoel :')

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:08

Wescha schreef:

Wat naar, kortademig?
Sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:11

Wescha :(:) heb je wel al contact gehad met je huisarts hierover? Een longontsteking heb je zo gekweekt en wil je zeker niet onbehandeld laten.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:14

Gisteren zijn mijn ouders en ik getest. Beide positief en ik ben zelf negatief. Ik heb wel klachten maar die heb ik al gekregen voordat mijn ouders (die in contact zijn geweest) klachten kregen. Ik wil kijken of ik mijn quarantaine ergens anders uit kan zitten, uiteraard alleen, omdat wij heel lastig afstand kunnen houden hier. Moet ik mij nu bijvoorbeeld over 5 dagen ook weer laten testen?
Laatst bijgewerkt door Ketly op 08-01-21 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:15

lovee schreef:
Berdien schreef:

Hoe laat heb het gisteren getest?

Half 3, de uitslag was er tegen 10.00 uur.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:20

Ketly ik geloof het wel. Tenminste dat is verteld aan de collegas van de besmette persoon toen. Die moesten na een negatieve test nog een keer getest worden en in de tussentijd in quarantaine.

Ik ben 15.05 getest en de uitslag was er even na half 10. Dag ervoor is mijn vaste contact getest rond 1400 en die kreeg de dag er op om 1500 de uitslag. Sneller dan de vorige keren in ieder geval.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:22

tokedri schreef:
Wescha schreef:

Wat naar, kortademig?
Sterkte!

Continue druk op de longen en ene stekende pijn. Na inspanning (wc/douche) veel hoesten.

Heb alleen de huisarts gebeld dat ik Corona heb verder niet

Ketly ben je al
Gebeld door de ggd of je ouders? Die krijgen als
Het goed is uitleg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:24

Ik zou zeker opnieuw bellen, beter een keer teveel overleggen dan doorlopen met iets dat behandeld moet worden misschien. De ggd raadt dat ook aan. Bij verergering van de klachten neem contact op met je huisarts