4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:08

@imay lekker hoor weer opnieuw opbouwen volgens een schema ben benieuwd of het werkt voor je ,
Ik eet nooit kant en klaar dus kan je niet helpen helaas

@joanne gevriesdroogde aardbeien en ananas, chocolade rocks (zijn mini stukjes choco voor door je yoghurt bijvoorbeeld) gedroogde bessenmix, rozijnenmix, pure coockie rotsjes , en maissticks zijn een soort chippies
En rondje fietsen voor frisse neus is niks mis mee . Mooi lijstje

@ nanoukie snoepkont :P je beweegt er wel heel goed bij dat scheelt al zeker de helft, komt goed probeer toch soms wat rust in te plannen .

@aight enige wat ik kan zeggen is hou vol !
Gewoonst stug doorgaan met gezond eten en minder calorieën eten dan je verbrand en echt gewoon stug volhouden je kan het :knuffel:

@mara als je moe bent en sporten lukt niet lekker heeft het vaak ook weinig nut vind ik . Rustdag extra is niet verkeerd en kan je met meer energie weer verder straks

Weer lekker doorgebuffeld vandaag .

Slaapkamer en kleine hal zijn voor 90 % klaar
Alle vloeren zijn eruit
Deel woonkamer is al geverfd
Dakgoten zijn door mijn vriend gerepareerd
Veel dit hout weggehaald en word morgen gerepareerd dus we gaan echt lekker <3

O skyr met gevriesdroogde aardbei, lijnzaad en wat granola
T wortelwrap met huttenkase en kipfilet
M salade kipfilet olijven en pittenmix
T smoothie met fruit en amandelmelk
A weer couscous
T proteïne toetje .

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:01

Tanja: super leuk toch! Op die manier ga je toch al een hoop ervaring op doen. Hoe was je eerste stage dag?
Logisch dat je sommige dingen nu even los laat, komt een hoop op je af deze periode!
Hoe bevalt je huis?

Little_birdy; net lijstje hoor, zeker icm het gesjouw wat je had verricht!

Imay: ik heb die maaltijden in het verleden wel eens gehad, vind ze altijd goed te eten maar was er ook nooit lang verzadigd op. Ik kook het dan liever zelf vers :)

Joanne: nee :') was nog een beetje in slaap gevallen op de bank en toen had ik geen tijd meer haha. Maar had ipv het ijs wel een kanjer chocolade koek gegeten :9
Goed dat je een frisse neus ging halen, puur omdat je daar zin in had en niet omdat het ‘moest’ topper!
Net lijstje hoor.

Nanouk; succes met de drukke periode de komende tijd. Ik vind je lijstje netjes hoor, je wisselt het snoep netjes af met gezondere keuzes :)

Aight; gefeliciteerd met het mooie resultaat! Jammer dat je je er nog niet helemaal comfortabel bij voelt, ik hoop dat dit snel bijtrekt!

Mara: ja ik had gister ook niet super geslapen overdag, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad, maar t weer werkt niet mee op mn gemoedstoestand :))
Let op je lijf hoor, een extra rustdag kan geen kwaad. Balen van het ijzer, zit die er nu weer onder?

Ik had dus gister mijn ijs overgeslagen en toen snel een kanjer chocolade koek gegeten, daarmee kwam ik nog uit op 2032 :)
Vannacht aan het begin van mijn dienst super druk gehad (chaos van de avonddienst overgenomen haha) en mn collega van de avonddienst had nog niet gegeten dus die stopte ik snel mijn banaan toe. Kwam zelf ook pas tegen 2.30 toe aan eten.
Mijn lijstje dus van vandaag:
2.30: eierwafel met een laagje hazelnoot chocolade.
4.00: klein bekertje (circa 25 gr) paprika chips frites
5.15: 2 kaas crackers met op beide een plakje kipfilet
9.15: 225 gr vanille kwark met yoghurt, 30 gr crusli, 500 ml optimel drink
18.30: 65 gr (ongekookt afgewogen) half volkoren rijst met tomatensaus, kalkoenfilet en veel groente.
20.30: nieuwe poging, 150 gr b&j ijs light
22.45 snicker crispy.
Totaal 1901.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:04

Hey :wave: Het is een hele tijd geleden dat wat heb gepost in dit topic, maar ik zou graag weer meekletsen, ik kan wel wat support gebruiken :=

4 jaar geleden ben ik op eigen houtje 50 kilo afgevallen, dat ging eigenlijk verrassend makkelijk. Fijn, ik had inmiddels het paardrijden weer opgepakt en fanatiek ook - ik zat minimaal 8 uur per week in het zadel en daarnaast was ik een paar keer per week in de gym te vinden om te kickboksen.

Fast forward naar 2,5 jaar geleden toen ik loeihard van het paard ben geknikkerd. Bewegen deed pijn, motivatie was weg. Maar natuurlijk wel blijven eten alsof ik nog fanatiek sportte, beetje troost-eten ook. U snapt, inmiddels mag er weer wat af :')

Mijn rug is nog altijd niet oké, maar ik wil het sporten wel weer oppakken. Ik heb een bokszak in de tuin hangen, dus wanneer het weer een beetje meewerkt kan ik daar aan de slag.

Inmiddels ben ik weer een week onderweg met MFP, ik heb nog niet op de weegschaal durven staan, maar er moet zeker 5 kilo af. En raar maar waar, dat blijkt een stuk lastiger dan 50 :+

IMAY1990

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:09

@black_kelpie Welkom. Ik kan je van harte aanraden om vooral wandelen op te pakken als je dat nog niet veel deed. Wandelen is relatief makkelijk voor je rug en gewrichten. Fietsen is nog makkelijker voor de gewichten maar afhankelijk van het type fiets wat zwaarder op de rug al is dat meer op de spieren dan op de ruggenwervels etc. zelf. Wandelen is in mijn ogen de meest onderschatte vorm van cardio die er is. Mocht je lichaam een zwaardere belasting goed aan kunnen dan zijn er tal van andere opties maar wandelen is iets dat relatief eenvoudig is om mee te starten en uit te breiden.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:16

Wandelen doe ik vrij veel, ik heb een hond, dus het is niet echt optioneel :D Dat is ook de enige reden dat ik nu niet weer vierkant ben.

Ik heb ook nog een complete ijzerwinkel in mijn enkel vanwege een gecompliceerde breuk (ja, het gaat lekker hier), dus ik ben wel wat beperkt, ook wandelen gaat niet altijd even pijnloos helaas.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:03

Nanouk: goed om te kunnen snoepen zonder schuldgevoelens. Zo te zien houd je het ook nog mooi binnen de perken dus ik denk dat het echt wel mee gaat vallen. Succes met je laatste examen, hopelijk kun je daarna even bijkomen voor je weer een drukke periode in gaat.

Imay: geef ik je zeker gelijk in! Ik ben nog erg zoekende naar een juiste balans. Sporten voelt voor mij niet snel als een moeten wat het lastig maakt om ook op tijd rust te nemen.

Aight: gefeliciteerd met je gewichtsverlies, super knap! Alleen erg vervelend dat we niet kunnen bepalen van welk lichaamsdeel we vet verliezen.
Wel echt super dat je ondanks die teleurstelling, gewoon door gaat zoals je bezig bent. Super knap!

Mara: Ga je vandaag nog sporten of plan je toch een rustdag in? :) We lijken naast het snoepen ook wel allemaal een dipje te hebben in energie level. Goed naar je lijf luisteren dus!
Balen van je paard, loopt hij weer beter met zijn nieuwe ijzer?
Je lunchbroodjes klinken heerlijk!

Littlebirdy: flinke bestelling haha. Daar kun je een tijd mee vooruit, heel leuk!
Jullie hebben hard gewerkt zeg! En wederom weer een heel mooi lijstje.

Lisanne: ahh lief dat je je collega jouw banaan gegeven hebt! Wel weer een heel lekker lijstje! Hopelijk ben je nu wel aan het ijs toegekomen haha.
Succes met de laatste nachtdiensten, hopelijk daarna wat tijd om uit te rusten en bij te komen.

Black_Kelpie: Welkom (terug)! Vervelend dat je een flinke val gemaakt heb zeg. Kun je helemaal geen paard meer rijden nu?
Leuk dat je een bokszak in de tuin hebt hangen! Vind je het daarnaast leuk om te wandelen oid? (oh ik lees nu dat je veel wandelt :+ dat is in ieder geval al super!)
Ik ben erg benieuwd naar je aankomende lijstjes.

__

Hier wederom niet zo veel spannends te melden. Heb alleen echt al dagen zo veel drang om te eten. Vooral in de ochtend en in de avonden is het het ergst haha. Gelukkig me so far nog in kunnen houden. Gisteren nog een stukje wezen hardlopen toen het eindelijk droog was buiten.
Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: paprika, lu volkoren crackertjes
L: 2 speltcrackers met kipfilet, cappuccino
T: barebells reep
A: wortelstamp, gehaktbal, jus
T: 200 ml magere yoghurt
T: pindakoekje

B: 1 paard rijden, 5 km hardlopen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:40

@Little_birdy, Jullie gaan echt hard ja! Geen extra last van je hernia met die drukte?

@Lisanne, Een kanjer chocoladekoek is zeker zo lekker! :9 Dat zijn heftige diensten geweest dan joh! Fijn dat je daarna door de nacht heen nog wat bij hebt kunnen eten.

@Black_kelpie, Welkom terug! Wat een prestatie zeg, 50 kilo! Heftig dat je zo hard gevallen bent en ergens wel logisch dat dit invloed op je gewicht heeft gehad. Goed dat je er toch weer vanaf wil :)

@Joanne, Ik ben voor een rustdag gegaan! Ondanks dat ik gevoelsmatig het liefst sport, heb ik mezelf overtuigd dat je lichaam overvragen een averechts effect op prestaties heeft. Wat vervelend dat je honger blijft houden.. Altijd lastig om met dat soort dagen om te gaan. Ik vind het wel knap dat je er niet aan toegeeft.

Lief dat jullie vroegen naar mijn paard. De smid heeft onverwacht een ontsteking gevonden, dus die is er nu eerst uitgesneden. Als hij straks weer goed loopt slaat hij het ijzer er weer onder :)

Verder vandaag dus een extra rustdag ingepland. Voel me ook wel echt vermoeid, niet alleen lichamelijk, ook veel drukke dagen gehad qua werk. Een pas op de plaats is dus niet verkeerd.
Daarnaast fructose aan het herintroduceren in het kader van mijn dieet. Ben nu op dag 3 en moest 210gr mango eten. Dus dat in mijn ontbijt verwerkt. Ik merk toch dat ik daardoor voor een lichter ontbijt koos en ik nu gelijk meer drang heb naar eten dan wanneer ik flink ontbijt. Leuk leermomentje :)

Lijstje van gisteren:
O: teff/maismeelpannenkoek met ananas, kaneel en kurkuma
T: 2 kwarkbollen, 110gr mango
L: Gebakken feta met tomatensaus en brood, 1 witte boterham met cacao-notenpasta
L: Eat natural reep
D: Rode kool-knolselderij stamppot met walnoten en feta en een tartaartje
T: 2 zelfgebakken cakejes met pure chocolade
Totaal 2482 kcal

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:49

Joanne1997 - Ik rij nog wel, maar niet heel veel. Bijrijdpaard is fysiek net zo'n kneus als ik, het is op het moment af en aan proberen op te bouwen om vervolgens weer ergens tegenaan te lopen. En dan hebben we het nog niet over het zwembad wat de buitenbak moet voorstellen. Als ik 2x per week een half uur rijd is het veel, daar komen we de laatste tijd echt niet aan.

m9ara - Thanks :D Als je zo zwaar bent geweest wil je er wel voor waken dat je weer op dat punt terecht komt. Ik heb steeds gezworen dat ik niet meer boven een bepaald gewicht zou komen, maar daar zit ik inmiddels al geruime tijd weer boven en daar ben ik echt zat van :=

Beterschap voor je paard! :(:)

Ik ben vanmorgen toch maar op de weegschaal gaan staan, je moet ergens beginnen. Not happy %) Er moet 7 kilo minder in beeld komen te staan, dus we gaan er maar weer voor.

Lijstje van gisteren:

O: Havermout gemaakt met amandelmelk, cacao, speculaaskruiden, banaan en pindakaas. Beste ontbijt ooit :Y)
L: Maisbrood met smeerleverworst en sriracha
T: Peer
A: Fussili met portobello (HelloFresh)
T: Maiswafels met kaas

Planning voor vandaag:

O: Zelfde havermout ontbijt :9
T: Mango
L: Maisbrood met smeerleverworst
A: Ravioli met peultjes en sperziebonen (HelloFresh)
T: Nog iets, ik denk een bakje druiven

Qua beweging is het ruk - gisteren een dry needling behandeling gehad voor mijn onderrug en ik liep de rest van de dag raar :') Vandaag zit ik het grootste deel van de dag achter het stuur, dat schiet ook niet op. Dus behalve rondjes met de hond is het niks.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:35

URGH ik had een heel verhaal getypt naar heel wat mensen en toen drukte ik de pagina weg. Kak. Opnieuw.
Welkom Black_Kelpie! Ik kan je de hand schudden met een ijzerwinkel in je enkel; ik heb 1 schroef. Wel iets minder dan jij vermoed ik maar ik herken de last die het kan geven. Staat bij jou op de planning om alles eruit te verwijderen? Ik ben daar een onderzoek voor gestart vlak voordat de corona pleuris uitbrak dus staat nu on hold helaas. En mijn grote tip is- en blijft dat je de weegschaal weg moet pleuren en gewoon naar je omvang in de spiegel moet kijken. :) Ik vind je lijstjes heel netjes!

Supergoed dat je je lichaam wat rust hebt gegeven Mara. Was jij het nou die half huilend van vermoeidheid van haar paard stapte, ja toch? Meen me te herinneren dat ik dat hier ergens heb gelezen. Dan ben je echt al wel over een paar grensjes gegaan en is het des te beter dat je rust neemt. :)

Haha Joanne ik zie inderdaad niet in je lijstjes terug dat je heel erg trek hebt, goed dat je dat in weet te houden dan! Als je jezelf ertoe kunt zetten verzadigd te raken met gezonde voeding terwijl je het liefst drie chocoladerepen naar binnen wil werken .. <<)
Nette lijst dus!

Nou hierrrrr ook weer goed, had de afgelopen dagen iets losser gegeten omdat ik aan mijn lijf merkte dat ik in de 'ik word bijna ongesteld dus heb honger' modus kwam. Bleef prima binnen de perken en het maandelijkse feest is vandaag inderdaad begonnen, dus vind het prima :') Gisteravond nog een fijne ronde hardgelopen en vanmorgen in de spiegel zag ik ineens een verandering in mijn buik qua vorm (een lijn rondom mijn heupbot komt tevoorschijn die er nog niet eerder was lol) dus het zet toch allemaal wel zoden aan de dijk.
Lijstje post ik vanavond, heb nog niet echt een planning qua eten.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:19

@Joanne: Helaas begin ik komende maandag meteen met werken, en dit weekend staat is ook volledig volgepland. Ondanks het druk is, wel een paar leuke vooruitzichten, dat doet al veel! En natuurlijk ook mooi geld verdient op die 2 weken :o Prima lijstje, kon ik wel geschreven/gegeten hebben!
@Mara: fijn dat de smid het probleem gevnden heeft, een blein veronderstel ik? Mooi lijstje! Ik merk dat ik lijstjes rond dat totaal aantal kcal al meteen veel degelijker vind dan lijstjes rond de 1700 kcal, dat trek ik echt niet.
@Black_Kelpie: Succes! Ik vind wel dat je heel gezonde lijstjes hebt, dit zouden ook lijstjes zijn die ik zou eten wanneer ik een rustdag heb, en helemaal niet doe. Als je gaat sporten zou ik 1/2 tussendoortjes extra eten!
@Castilja: Dat gebeurt me ook regelamtig, en dat is zo irritant! Fijn dat je resultaat ziet, dat is voor mij altijd een grote motivatie.

Gisteren een oké lijstje (onderstaand), we hadden niet heel veel meer in huis waardoor ik tot s'avonds ontbijt eten heb gegeten. Wel veel bewogen! Ik ben net thuis gekomen en heb me na enige tijd weer gewogen: 55,5. Als dat geen mooi rond getal is!. Is weer een beetje minder, ondanks de verschillende cote d'or repen die ik verslonden heb, en de frieten die ik vorige week vrijdag gegeten heb.
L: 2 kleine sneetjes notenbrood, nutella, 1 banaan (honing&melk)
T: 2 plakjes homemade bananenbrood (gezonde versie, op een beetje rietsuiker en best wel veel olijfolie door het beslag na), 1 aardbeienyoghurt, 1 koffie
T: 1/2 kitkat zwart (maar 50 kcal)
A: 1 zoete aardappel in de oven met een beetje mayonnaise, kleine portie rijst met kip curry
T: 1 cote d'or reep

B: 20 min oefeningen (billen en armen), 4,5 km joggen (26min), 4500 stappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:36

Black_kelpie: welkom! Wat een prestatie -50 kilo! Wauw. Succes met deze kilo’s! Je klinkt super gemotiveerd :j

Joanne: ja heb het ijs opgegeten :)) nu nog een nieuwe pot voor t weekend _O-
Net lijstje, hoe voel je je met je ‘rust weekje’?

Mara; hoe gaat het met je buik nu je de fructose aan het herintroduceren bent?
Fijn dat de smid wel iets heeft gevonden bij je paard, hoop dat de pijn snel weggaat!
Herkenbaar van het lichtere ontbijt en dan trek hebben, ik merk dat vaak als ik met een boterham ontbijt, dan ben ik vaak de rest van de dag onverzadigd.

Castilja: top dat je verschil begint te zien aan je lichaam! Goed teken.

Nanouk; zeker een mooi rond getal! Van elke dag iets lekkers eten kom je (meestal) niet gelijk aan hoor. Ik eet elke dag wel iets ‘ongezonds’ en blijf al maanden toch afvallen.

Hier een beetje een raar lijstje, deze dagen worden ook raar dus dat scheelt. Mijn vriend is vannacht thuis gekomen van werk, zijn oma is afgelopen zondag overleden dus zijn we vanmiddag nog afscheid gaan nemen. Ik heb daardoor amper geslapen (lees gebroken 5.5 uur) en moet vannacht weer werken om morgen met maximaal 3 uur slaap naar de uitvaart te gaan. Geeft niks, maar wel pittig voor me. Ik hoop dat ik me qua eten wat in kan houden en niet ga snaaien van vermoeidheid.
2.00: 250 gr magere kwark met yoghurt, appel kaneel smaak
3.30: paar pringels chips, 2 paas eieren.
5.00: 25 gr pistachenoten
8.00: 2 tortilla wraps met kruidenkaas, kipfilet, komkommer en veldsla. 500 ml optimel drink.
13.30: 3 paas eitjes en een paaskoek
19.30 ( ik lig nog in bed nu, dus ga zo koken :)) ): poke bowl met 55 gr sushi rijst, 50 gr ijsbergsla, 1/2 paprika, kipschnitzel, edamame bonen, bosui en sesamzaadjes
22.45: snicker crispy

Totaal 1980 met voor mijn doen weinig beweging. Zit nu op 7500 stappen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:01

Castilja schreef:
Welkom Black_Kelpie! Ik kan je de hand schudden met een ijzerwinkel in je enkel; ik heb 1 schroef. Wel iets minder dan jij vermoed ik maar ik herken de last die het kan geven. Staat bij jou op de planning om alles eruit te verwijderen? Ik ben daar een onderzoek voor gestart vlak voordat de corona pleuris uitbrak dus staat nu on hold helaas. En mijn grote tip is- en blijft dat je de weegschaal weg moet pleuren en gewoon naar je omvang in de spiegel moet kijken. :) Ik vind je lijstjes heel netjes!

Ik heb 2 schroeven en een zooitje krammen, en zolang mijn lijf ze er niet uit probeert te werken blijven ze zitten. Wanneer je ze verwijderd maak je het ook weer een beetje stuk en omdat de breuk bij mij echt in het gewricht zat wil je daar bij voorkeur niet weer in gaan harken. Het is nu 7 jaar geleden, ik verwacht dat er inmiddels behoorlijk slijtage in dat gewricht zit.

Wat betreft die weegschaal, je hebt wel een punt :j Ik ben geen obsessieve weger gelukkig, ik sta er 2x per maand op ongeveer, maar het was nu wel een hele tijd geleden en ik wil toch iets van een uitgangspunt. Ik weet bij welk gewicht ik me goed voel, even kijken hoe ver ik daar af zit :')

Fijn dat je verschil begint te zien, dat motiveert wel lekker *\o/*

@nanoukkie; Thanks :D Als ik sport eet ik inderdaad wel wat meer, daar vraagt mijn lijf dan ook echt om. Als ik niet veel doe zit ik tussen de 1700 en 1800 kcal.

@Lis_Ol; Gecondoleerd en sterkte als eerste :(:)

Lekker, poke bowl :9 Staat hier volgende week op de planning.

De knop is weer om geloof ik, het was even lastig om die weer te vinden. 50 kilo is heel veel, maar je komt in een flow ofzo, het vloog eraf. Ik at niet weinig - dat kan ook helemaal niet want dan val ik om - maar er ging echt een halve kilo per week af. Alsof mijn lichaam zo snel mogelijk weer terug wilde naar hoe hij eigenlijk zou moeten zijn. Nu wil ik graag wat kilo's eraf maar het is geen noodzaak, ik heb nog steeds technisch gezien een gezond gewicht. Dat maakt het moeilijker.

Mijn motto was; gewoon dom doorgaan. Dat moet ik ook gewoon maar weer doen dan :')

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:12

@Lillte_birdy, ja normaal houd ik elke dag kcal bij in de mijn eetmeter app. Ik geloof best dat je heel moe bent en spierpijn hebt! Neem de tijd om te herstellen :)

@Imay1990, ik ben niet bekend met die maaltijden, maar zeker handig om een achter de hand te hebben die een beetje vult.

@Joanne, ik merkte dat ik wat minder fit was en wat last van mijn buik had. Dus denk dat gezond eten zeker geen kwaad kan! Met mijn heup gaat het wisselend, stage is volgensmij niet echt een trigger. Maar ik kan helaas niet zeggen dat ik weer pijnvrij ben na de verhuizing. Daarvoor ging het heel goed, dus dat is wel balen. Dus nog even rustig aan en dan komt het vast wel weer goed! Fijn dat wat rust je goed doet.
Hier ook drang om te eten :')

@Nanouk, mijn auto is ook wit en dat is inderdaad een rot kleur haha. Maar in de zomer scheelt het veel qua warmte en in het donker val je beter op, dus het heeft ook wel voordelen! Fijn dat de stoelen weer mooi schoon zijn! Hier ook weinig me-time, druk genoeg met stage, werken, mijn huishouden, vriend, familie/vrienden en stal. Maar probeer het wel af en toe in te plannen want anders wordt het teveel :Y)

@Aight, bedankt! Ik ben ook heel blij met mijn nieuwe huis. Wat goed dat je wat gewicht kwijt bent, maar vervelend dat je je nu wat onzeker voelt. Ik denk dat het ook wel bij gaat trekken. Ga zo door!

@Lisanne, eerste dag op stage was een beetje chaotisch. Ik was zelf 45 min te laat, ondanks dat ik super vroeg was weg gegaan. Maar gelukkig had iedereen last van file en gladheid. Iedereen was erg aardig, maar kan nog niet echt iets zinnigs zeggen over of ik het leuk vind. Morgen mijn 2e dag! Soms is chaos van de avonddienst overnemen zo vervelend, maar soms is het niet anders. Lief dat je je banaan hebt geschonken aan je collega.
Gecondoleerd, ook voor je vriend. Neem je rust en als het een dag qua eten niet gaat zoals je wilt, dan is dat ook niet erg :knuffel:

@Black_kelpie, jeetje wat goed dat je toen 50 kilo bent afgevallen! Vervelend dat je nog last hebt van je rug. Wat doe je nu qua beweging?

@Mara, hopelijk loopt je paard straks weer goed! Slim om een rustdag in te plannen. Hoe gaat het met het herintroduceren van fructose?

------------------------
Mijn lijstje van gisteren:
O: gezonde apple crumble (1 appel, halve banaan, rood fruit, 30 gram havermout) uit de slowcooker met 100 gram magere yoghurt
L: 2 tiktok wraps (2 volkoren tortilla’s, vegan kipburger, kaas, chili saus, tomaat en komkommer)
T: 2 verse munt thee met honing, cappuccino, 200 gram magere kwark met meloen
A: gezonde vega foe yong hai
T: proteïne aardbei kwark
Totaal: 1900 kcal
B: 45 min home workout, 10.000 stappen

Erg tevreden over gisteren! Gezond, maar ook lekker gegeten, en genoeg groente, fruit en eiwitten op. En ik had de motivatie om een thuis workout te doen! *\o/*

Vandaag:
O: 250 gram halfvolle kwark met 100 gram magere kwark
T: bruine boterham met kipworst
L: bruine pistolet met gehaktbal, aquarius, stroopwafel
T: appel, warme chocolade melk
A: rengdang met rijst en boontjes
T: ben & jerry’s (topped chocolate caramel cookie dough, beste ooit _/-\o_)
Totaal: 1900 kcal
B: 7000 stappen

Vandaag een rustiger dagje qua bewegingen. Had ik wel even nodig, voel me net een vaatdoek :+. Daardoor ook een beetje moeite met (gezond) eten gehad de afgelopen week.

Morgen wordt niet zo’n goeie dag, ga eten afhalen met mijn zus. Burger + friet en cheesecake, maar zo lekker! Dus morgen even niet tellen, kom best hoog uit denk ik. Maar dan kan ik niet compenseren want moet wel gewoon goed eten overdag op stage. Wel heel veel zin in, lekker een avondje naar de paarden en wii'en :))

Zaterdag wegen maar ben bang dat dat een beetje gaat tegen vallen. Opzich niet heel erg want daarvoor ging het ineens heel snel. Volgende week weer een nieuwe week. Al hoe wel ik denk dat ik maar een week binnen blijf want het wordt zo koud :brr:

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:10

Mara: Goed dat je gekozen hebt voor een rustdag! Zeker na een aantal drukke werkdagen kun je dat vast even gebruiken. Spannend het herintroduceren van fructose. Hoop dat je er geen last van gaat hebben.
Leuk inderdaad om een verschil te merken als je eens anders ontbijt.
Balen van je paard maar fijn dat de ontsteking er nu uitgesneden is. Hoop dat hij snel weer goed is!
Super lekker lijstje heb je weer!

Black_kelpie: Wat fijn dat je in ieder geval weer wat kunt rijden! Je lijstjes zien er echt heel fijn uit! Je ontbijt klinkt ook echt heerlijk, zoiets gaat nooit vervelen :9

Castilja: de paardrij-huiler was ik :') een paar dagen rust hebben me echt top gedaan in ieder geval :D
Wauw super leuk om te horen dat je verandering ziet in de spiegel! Dat is echt zo leuk om te zien.
Hoeveel kilometer loop je nu hard?
Bij mij is het maandelijkse feestje gisteren ook begonnen dus ik denk dat het daardoor komt dat ik de laatste dagen veel drang had om te eten.

Nanouk: Mooi lijstje! Kitkart zwart heb ik nog nooit van gehoord, klinkt wel goed haha.
Je bent ook erg actief en je eet stabiel gezond zonder echte uitschieters dus had ook niet verwacht dat je aangekomen zou zijn. Toch leuk om dat bevestigd te hebben voor jezelf!

Lisanne: haha oeh lekker! :9
Ik voel me echt veel beter na een aantal rustdagen, dankjewel :) Is lang geleden dat ik me zo uitgerust gevoeld heb. Nu jij nog :D dus ik hoop dat je aankomende week wat rust kunt nemen.
Gecondoleerd voor jou en je vriend met zijn oma. Y;( Fijn dat jullie samen nog afscheid konden gaan nemen en naar de uitvaart toe kunnen. Wel pittig inderdaad voor je zo tussen de nachtdiensten door.
Desondanks wel weer een top lijstje zeg!

Tanja: wauw je blijft echt super lekker gaan zeg! Door jullie ben ik wel erg benieuwd geworden naar TikTok wraps :+ binnenkort misschien ook maar eens maken.
Goed om een rustigere dag te nemen als je je zo uitgeput voelt. Je bent normaal gesproken ook altijd zo druk bezig! Veel plezier vanavond bij je zus! Klinkt als een hele gezellige avond :D
Ben benieuwd wat de weegschaal je zaterdag gaat vertellen, je zit in ieder geval in de goede flow dus dat is al veel waard!

__

Nadat ik gisteren mijn post had geplaatst wilde ik het liefst mijn ontbijt, lunch en alle tussendoortjes opeten :+ gelukkig heb ik dat niet gedaan haha. Maar wel eerder geluncht en mijn middag tussendoortje om 14:00 uur al opgegeten. Gelukkig was ik op kantoor en was er verder geen eten in de buurt. ’s Avonds viel mijn eet-drang dan weer mee en heb ik gisteren wel weer een prima lijstje!

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: smart bar
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: Leev oerkoek
A: 2 soeplepels bouillion, aardappelpuree, rode kool, cordon bleu
T: klein stukje chocolade, pindakoekje

B: uur les met paard <3

Ik ben echt blij dat ik het een aantal dagen rustiger aan heb gedaan, voel me een stuk beter! Wellicht dat ik morgen nog even ga hardlopen. Verder zal het dit weekend niet veel meer worden dan een sneeuwwandeling. :brr:

Zaterdagavond ga ik gourmetten en hoop dat ik me dan een beetje in kan houden maar ook kan genieten van lekker eten. :Y)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:49

Lis_Ol ik blijf maar puzzelen bij je lijstjes door je werktijden; je slaapt 's middags als je nachtdiensten draait maar je ontbijt dus met avond eten? Is dat niet gek? :') Sowieso is het gewenning maar lijkt me in het begin wel even wennen. Gecondoleerd trouwens met het overlijden. Hopelijk is het een mooi afscheid geweest :(

Black_Kelpie; Aha. Ja dat is me nogal wat, snap dat je niet bijster veel behoefte hebt de boel er weer uit te trekken inderdaad. Bij mij zat de breuk niet in het gewricht dus dat is een makkelijkere situatie denk ik. Ik kan wel vaak aan de stijfheid van mijn enkel/been voelen als het weer om slaat, heb jij dat ook? Kan altijd nog weervrouw worden 8-)

Taifoen ik vind je lijstje van gisteren er super lekker uit zien maar sta er een beetje van te kijken dat je op 1900 kcal uit komt? Heb je zulke kleine porties? Je weegt alles wel denk ik? Meer van; als ik dat lijstje met normale porties zou eten dan zou ik eerder op 2300/2400 kcal uitkomen denk ik, dus hoop dat je het niet overschat. Maar als je alles weegt zal het wel kloppen :) :)

Aw Joanne nou nieuwe term geïntroduceerd; paardrij-huiler :') Superfijn dat je rustdagen zo hebben geholpen! Ik vind dat ook altijd lastig hoor, je moet echt niet bij me aan komen dat ik een dag niet kan hardlopen als ik het gewoon ingepland heb staan, dus snap de struggle. Maar in the end is het altijd beter. Misschien ook handig om je toekomstige sportmomenten onder de loep te nemen om niet weer hetzelfde te krijgen; hoe vaak ben je nu van plan te gaan sporten? Ik loop nu om de dag hard en meestal een rondje van 8 kilometer, maar ik voel de eerste meters al of het een makkelijk of zwaar rondje wordt en pas het daar ook op aan. Als ik echt merk dat mijn benen snel zwaar worden en het 40 minuten afzien wordt loop ik gewoon een kleiner rondje, moet wel leuk blijven. Maar de 8 kilometer gaat nu goed over het algemeen! Ik kreeg helemaal de kriebels toen ik het woord 'sneeuwwandeling' in je bericht zag, ik heb daar dus echt heel veel zin in. :D :D :D

Vandaag echt een supergoede dag. Moest een toneelstuk naar een vriendin brengen die bijna 10 kilometer verderop woont, dus had er om 12:50 al een fietstocht van 20 kilometer op zitten. Ik vertrek vanavond naar een vriendin om daar een weekend te chillen en weet dat ik niet echt ga bewegen, dus thuis even geluncht en toen nog een hardlooprondje van 6 kilometer erachteraan geplakt. Ging niet heel erg van harte, zware benen, maar gewoon in een rustig tempo m'n rondje uitgelopen. :) Dus fijn!

Lijstje beetje saai en eentonig, maargoed:
O: Havermout (40 gram), eiwitpoeder, pindakaas, amandelmelk en winterkwark van Optimel gemengd.
L: Mexicaanse bowl (40 gram nacho's, 100 gram vegetarisch gehakt met tacokruiden, salsa, klein beetje zure room, guacamole, ijsbergsla en tomaat)
A: Hetzelfde als de lunch. Ik moest de restjes even opmaken vanmiddag maar die vriendin vond het lekker klinken en wil het ook.
T: Ik gok dat we wel iets van wijn drinken, maar zal ook geen dolle boel worden. :D

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:46

Castilja: ja ik wist t even geen andere naam te geven _O-
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het lastig vindt traingsmomenten goed in te plannen, of vooral om ze ooit niet in te plannen :+
Ik weet nog niet zo goed hoe ik het in wil gaan delen maar deze week gaf me wel het inzicht dat rust zeker net zo belangrijk is!
Top dat je zo goed gaat met hardlopen!
Wel heel herkenbaar die goede en slechte trainingen.
Je hebt ook weer een heerlijk lijstje :9
Klinkt als een leuk weekend, geniet er van :)

__

Nog even mijn lijstje van vandaag :D

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïne poeder
T: paprika, smart bar crunchy
L: 2 speltcrackers met kipfilet
T: evergreen krenten
A: 2 soeplepels bouillon, 2,5 pannenkoek met een klein beetje stroop, 200 ml magere yoghurt
T: zo wellicht nog wat ongezouten pindas oid :9

B: 1 paard rijden

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:10

Pfoeh flink gepost weer !

@joanne mooi lijstje weer

@castilja lekker bezig zeg ! En lekker lijstje

@ taifoen indd zal wel moeten met die hernia maar valt niet mee en hmmm lekker heb je gegeten !

Vandaag weer een volle dag en blijf gefrustreerd over de weegschaal weet dat drukmaken niet helpt maar ja .
Ben nu al een week weer meer in beweging en eet super gezond maar niks eraf kom zelfs aan .
Maar blijf stug doorzetten alleen vandaag voor 1 keer gezondigd met de snackbar. Eerste X sinds een maand

O 3 meerzaden crackers met sandwich spread en huttenkase
T stroopwafel
L Restje eiermie met tonijn pijnboompitten en spinazie
T smoothie fruit en groenten
A patat met Joppie en 2 kaassoufle :Y)
2200 kcal ;(

Misschien helpt het om gewoon eens wat meer te eten ....
en weer door morgen met gezond eten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:20

Tanja: en hoe beviel je tweede stage dag?
Lekkere lijstjes had je! en die B&J topped chocolate caramel coockie dough is inderdaad echt zo onwijs lekker!

Joanne: Ben blij te lezen dat de rustdagen je goed hebben gedaan. Ik ben vandaag nog druk geweest maar morgen t/m woensdag heb ik echt totale rust! denk dat de bank en netflix mijn beste vrienden worden (zeker met het weer)
Veel plezier met gourmetten vanavond (mocht je niet al klaar zijn haha). Hoop dat je ervan genoten heb!

Castilja: Hahaha, ja zo kan je het wel zien inderdaad. Meestal slaap ik van ongeveer 9.30/10.00 tot 17.30/18.00 en ga dan inderdaad avond eten. Iedereen doet het anders, sommige collega's van mij eten s'nachts warm, maar dat valt bij mij altijd heel zwaar. Dus ik doe het op deze manier en dat werkt voor mij prima (maar kan me voorstellen dat het raar klinkt :') )
Veel plezier dit weekend!

Little_birdy: Balen dat de weegschaal niet meewerkt zoals je hoopt, maar wat je zegt soms eens wat meer helpen kan ook goed zijn :j

Iedereen bedankt voor de condoleances :* gister is de uitvaart geweest en dat is allemaal mooi verlopen.
Ik had me eigenlijk voorgenomen om in de avond nog te koken omdat we vandaag pizza zouden eten omdat mijn vriend vroeg weg moest voor zijn werk en ik overdag geen tijd had om te koken.
Maar na maar 8 uur slaap in 48 uur was ik finaal kapot :D dus hebben we gisteravond lekker eten besteld.
Gelukkig had ik me die nachtdienst in kunnen houden (mijn collega had een tas vol snoep/chips/chocolade mee genomen) en wat het ook erg druk op werk tot 3.30, dus weinig tijd gehad om ook echt goed te eten.

Lijstje van vrijdag:
2.00: 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos.
4.00: 2 tosti's kaas.
7.30: 250 ml optimel drink.
12.15: 1 kaas cracker, blikje redbull sugarfree :')
16.00: 5 paas eitjes en een custard roomboter cakje.
20.15: cheeseburger met aardappel gratin en salade van de spare rib express.
Totaal: Geen idee, wel veel :)) en zo'n 12.000 stappen.

Vandaag echt onwijs druk gehad waardoor het eten erbij in schoot. Hebben onze logé schapen opgehaald, moesten op kraamvisite, m'n paarden doen en ik wou perse vanavond mijn boodschappen halen zodat ik de komende dagen in principe niet weg hoef thuis :)
Dus ik heb net mijn avond eten pas op.
Lijstje van vandaag:
O: 1 kaas cracker, 250 ml optimel drink.
T: 1 eierwafel met hazelnoot/chocolade.
L: beschuit met muisjes :Y) blikje cola.
T: 3 hartige biscuits kaas/tomaat.
A: Yes it's pizza spinazie van dr Oetker.
T: 150 gr B&J chocolate coockie dough light.
Totaal : 1820, zit nu op 17.500 stappen. Dus mocht ik nog trek krijgen neem ik vnv nog 25 gr pistaches noten. Maar kan ook best zijn dat ik straks lig te pitten :))

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:07

Gisteravond niks meer bij gegeten; dus bleef op 1820 met uiteindelijk op 65 stappen na 20.000 stappen.

Lijstje van vandaag:
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 (grote) appel met 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: eierkoek met een dun laagje chocoladepasta
L: 2 witte bolletjes met oude kaas en filet americain
T: 6 blokjes darkmilk chocolade van milka <3, plakje spelt bananen/notenbrood en een klein schaaltje (40 gr) frites chippies
A: champignonrisotto
T: 225 gr appel kaneel kwark en 25 gr pistachenoten
Totaal 2048

Qua beweging zit ik nu op 8500 stappen (mijn hond vind sneeuw erg leuk, dus die maakt dat ik nog iets beweeg met dit weer _O- ) dus ga zo nog even met hem een eindje wandelen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:22

@Joanne, haha ja na Mara ben ik ze maar eens gaan proberen. Ik vond het erg lekker en je kan natuurlijk eindeloos variëren! Fijn dat je je weer een stuk beter voelt! Hoe was het gourmetten? :)

@Castilja, ik weeg inderdaad alles. Ik overschat het niet aangezien ik het ook check aan de hand van verpakkingen. Ik had inderdaad die dag kleinere porties aangezien ik last had van mijn buik. Avondeten was heel mager aangezien ik amper vlees had en boontjes en rijst zijn niet zo kcal rijk. Wat goed dat je zoveel hebt gefietst en daarna nog hebt hardgelopen! *\o/*

@Little_birdy, een keertje wat meer is niet erg :j

@Lisanne, mijn tweede stage dag was prima, lief dat je het vraagt! In de middag is het rustig, maar dan heb ik gelukkig tijd voor school/opdrachten. Fijn dat de uitvaart mooi is verlopen. Kan me voorstellen dat je nu helemaal kapot bent, fijn om dan eten te bestellen. Gelukkig ben je nu weer even vrij, neem de tijd om uit te rusten! :(:)

---------------------
Ik ben, na een gekke week, vandaag weer begonnen met lijstjes. Dus bij deze:
O: proteïne aardbei kwark, cappuccino
L: pompoenbroodje met kip samba salade, banaan, glas versgeperste sinaasappelsap
T: 250 gram magere kwark met meloen
A: pizza met paprika, geitenkaas, walnoten, honing en geraspte kaas, glas ice tea green
Totaal: 2000 kcal
B: 15.000 stappen

Vandaag een lange stadswandeling gemaakt door de sneeuw, Haarlem is zo mooi! Dus de pizza heb ik wel verdiend. Ik ben alleen en had geen zin om echt te koken, dus dan maar een pizza gemaakt.
Morgen weer naar stage toe en ik hoop dat ik er überhaupt kom. De wekker gaat dus extra vroeg :Y)

Ik ben nog een beetje aan het struggelen wat ik 's ochtends om 6 uur wil ontbijten. Ik red het niet om pas in de eerste pauze (rond 10.30) wat te eten. Maar heb 's ochtends ook niet echt ergens zin in. Dus nu een gezond bananenbrood gebakken, kijken of dat wat is :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:28

Castilja schreef:
Black_Kelpie; Aha. Ja dat is me nogal wat, snap dat je niet bijster veel behoefte hebt de boel er weer uit te trekken inderdaad. Bij mij zat de breuk niet in het gewricht dus dat is een makkelijkere situatie denk ik. Ik kan wel vaak aan de stijfheid van mijn enkel/been voelen als het weer om slaat, heb jij dat ook? Kan altijd nog weervrouw worden 8-)

Yup :j mijn enkel loopt ook te eikelen bij vochtig of koud weer. Rotding. Als ik enkel-technisch een slechte dag heb dan kan ik ongeveer 5 kilometer lopen, en dan loop ik de laatste 2 te vloeken :=

Vandaag ging het gelukkig wel, want sneeuw, dus sneeuwwandelen! *\%/* Er staat 15 kilometer op de teller voor vandaag. Heerlijk! Morgen weer :D

Lijstje van gisteren is niet al te interessant, halve dag in de auto gezeten dus ook niet noemenswaardig bewogen...

O; Choco-havermout met banaan en pindakaas
L; 2 Krentenbollen
T; Pakje maiswafels sour cream & onion
A; Patatje mayo en een goulashkroket
T; Peer

En vandaag;

O; Yoghurt met muesli, banaan en een lepel jam
L; Geroosterd brood met smeerleverworst/kaas
T; Stuk gewandeld in de kou, dus thuis lekker opwarmen met een mok warme choco :9
A; Bospaddenstoelensoep en stokbrood met rookkaas
T; Druiven

B; Dik 20.000 stappen :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:43

@Black_kelpie, Ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen! Aan je lijstjes te zien ben je nu wel echt heel bewust bezig, dus is het begin weer gemaakt :D Het is logisch dat je niet 1, 2, 3 weer de flow te pakken hebt, maar die komt vast vanzelf weer!

@Castilja, Herkenbaar ja die hongermodus. Goed om er deels aan toe te geven, het gaat immers ook weer weg. Wat netjes dat je zoveel hebt bewogen, voordat je naar je vriendin vertrok. Gezellig weekend gehad?

@Nanouk, Dat is toch leuk he, dat je niet 100% clean en gezond hoeft te eten om toch wat af te vallen :D

@Lisanne, Alsnog gecondoleerd met het verlies van de oma van je vriend. Heftige dagen voor jou dus! Fijn dat de uitvaart mooi was. Hartstikke logisch dat je daarna koos voor makkelijk eten.

@Tanja, Hoe ging je weegmoment? Ik kan me voorstellen dat stage etc. zijn tol eist en je daardoor wat moe bent. Je avond bij je zus klinkt heel lekker en gezellig :D

@Joanne, Goed dat je jezelf door je hongerige dag hebt kunnen worstelen zonder grote uitschieters :D Fijn dat je ook zoveel positief verschil merkt nu je een aantal dagen wat rustiger aan hebt gedaan. Zo zie je maar hoe belangrijk dat is! Hoe was het gourmetten? :D

@Little_birdy, Ik zou mezelf niet te druk maken over de weegschaal. Soms is er geen peil op te trekken en het zou goed kunnen dat het er straks juist in 1x af vliegt. Als je veel beweegt en netjes eet kan het in ieder geval geen extra vet zijn, normaal gezien.

Bedankt allemaal voor jullie interesse in het introduceren van fructose! Ik heb helaas de hele afgelopen week last gehad van mijn buik, maar ik moet ook eerlijk zijn en toegeven dat dat al was begonnen vlak voordat ik mango ging eten. Ik had het introduceren dus beter even uit kunnen stellen, want nu moet het nog een keer opnieuw :+ Ik baal wel enorm, want de buikpijn is nog niet weggetrokken en dat is toch heel frustrerend als je zo'n streng dieet volgt..

Daarnaast loopt mijn paard helaas nog steeds niet helemaal goed.. Er zit gelukkig wel wat verbetering in, dus hopelijk zet dat door. We hebben ze afgelopen zaterdag wel naar een manege in de buurt gebracht. Onze wei was zo ongelijk dat ze bij ons anders helemaal niet naar buiten konden. Gaat me deze week dus wat extra reistijd opleveren, maar dat is het wel waard zodat ze de stal uit komen :)

Vrijdag was het voor mij weer weegdag. Na een week ophogen naar 2500 kcal gemiddeld per dag was mijn gewicht weer gelijk gebleven. Echter wel een mm minder op mijn billen qua omtrek, en juist een paar mm extra rondom mijn taille.. Normaal groeide mijn billen juist en bleef mijn taille ongeveer gelijk. Hopelijk komt dit niet omdat ik mijn eiwitinname wat omlaag heb geschroefd..

Nou heel verhaal van mijn kant :Y) Verder dit weekend geen hele fantastische keuzes gemaakt, maar wel binnen de perken van kcal gehouden. Deze week ga ik voor 2525 kcal gemiddeld per dag en ben al gestart met een flinke krachttraining vanochtend :D Op naar een goede week dus!

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:51

Little_Birdy: balen zeg van de weegschaal.
Wel lekker een keertje zondigen met snackbar eten :D dan kun je er daarna iig weer volle bak tegenaan!

Lisanne: Je hebt je rustdagen wel echt precies goed getimed :D heerlijk lijkt het me om nu thuis te kunnen blijven en nergens heen te moeten met dit weer. Geniet er van!
Lekker zeg, eten bestellen na zo’n drukke/lange dagen.
Drukke dag zeg! Maar klinkt allemaal wel heel leuk. Heel slim om alvast boodschappen gedaan te hebben.

Taifoen: lekker lijstje weer zeg! Ben je veilig op je stage aangekomen? :)
Lastig inderdaad als je zo vroeg al iets moet eten voor stage. Hoe is het bananenbrood bevallen?

Black_Kelpie: heerlijk die sneeuwwandelingen! Daarna was je vast ook toe aan warme chocolademelk :9 En je lijstjes zien er ook weer top uit!

Mara: wat balen weer zeg van je buik. Ook rot dat het herintroduceren daardoor ‘mislukt’ is en je er niets mee op geschoten bent. Fijn dat je paard tijdelijk verhuisd is, is inderdaad heel wat waard als ze niet heel de dag op stal hoeven te staan.
Fijn dat je gewicht gelijk bleef maar wel vreemd dat je omtrekken niet waren wat je er van verwachtte.

__

Hier ook geen geweldige keuzes gemaakt dit weekend :+ Maar ook niet erg hoog uitgekomen in calorieën. Zaterdagavond met gourmetten wel lekker gegeten maar ook zeker niet te veel gegeten dus daar ben ik heel blij mee.
Gisteren ondanks de sneeuw veel buiten geweest, heerlijk :D
Hoop dat ik vanavond beter naar huis kan rijden, vanmorgen een uur over gedaan om op mijn werk te komen met de auto. Als ik op tijd thuis ben ga ik nog een wandeling maken of even naar stal.

Lijstje van gisteren:
O: 3 kleine brunchbroodjes met kaas & hagelslag
T: speculaasje, biscuitje
L: 2 kleine pannenkoekjes, cappuccino
T: 150 ml optimel kwark 0% vet, koffie smaak (aanrader!! :9)
A: gebakken aardappels, witlof, schnitzel, salade
T: 200 ml magere yoghurt

B: ruim 2,5 uur door de sneeuw gebanjerd :Y)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:48

Tanja: fijn dat het bevalt! En ook echt super dat je tijd heb om aan je opdrachten te werken, dat scheelt echt zoveel vond ik altijd.
Nog goed aangekomen op stage vandaag? Hoe ging het met je bananenbrood als ontbijt?

Lekker lijstje black_kelpie! En lekker veel beweging :j

Mara: dankjewel :*
T zit jou ook niet echt mee! Wat balen van je buik en paard! Wel lekker dat ze nu even ergens anders is waar ze meer naar buiten kan, t is echt een getob met dit weer.
Knap dat je gelijk bent gebleven in gewicht :j

Joanne: ik kan nu ook echt letterlijk nergens heen.. wij kunnen via 2 wegen het dorp uit, de dijk is spekglad en de andere weg was afgesloten vanwege meerdere auto’s die waren gestrand vanmiddag. Ben blij dat ik donderdag pas weg moet :=
Lekker lijstje! T is dat ik niet van koffie hou, maar vind die optimel kwark altijd erg lekker.
De reis van werk naar huis beter gegaan?

Ik heb me gister netjes aan mijn lijstje gehouden; had me van te voren wat misrekent qua hoeveelheden van mijn avondeten, dus bijgesteld kwam ik uit op 2017 met 12.000 stappen :)
Vandaag ook een goede dag :)
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel.
T: eierkoek
L: kom tomatensoep, 2 kaas crackers met een plak kipfilet
T: 2 rijstwafels bbq
A: stamppot boerenkool met rookworst en jus
T: 225 ml b&j chocolate cookie dough light
T(als ik nog trek heb) 40 gr chips frites paprika
Totaal(met de chips erbij) 2000 calorieën. Zit nu ook al op ruim 12.000 stappen dus daar komt nog wel wat bij.

Ik ben overigens nu al 1.5 week op het zelfde gewicht, dus blijkt dat ik toch rond de 2000 nodig heb om stabiel te blijven. Ik was zo bang dat ik gelijk veel aan zou komen :')

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:13

@Mara, ik ben me vergeten te wegen haha. Weegschaal staat bij mijn ouders dus van het weekend nieuwe kansen! Vervelend dat je last hebt van je buik. Dus nu ga je weer terug naar het dieet voor de mango en fructose? Denk je dat het aan de fructose ligt, of toeval? Vervelend dat je paard nog niet helemaal goed loopt. Wel fijn dat ze nu weer lekker naar buiten kunnen! Succes deze week :D

@Joanne, bananenbrood beviel goed! Ik heb deze gemaakt met krenten, een aanrader: https://rutgerbakt.nl/alle-recepten/gez ... ut-recept/
Is het nog gelukt om vanavond naar huis te rijden? Die optimel koffie kwark is inderdaad erg lekker! :j

@Lisanne, mijn moeder had me gebracht en ik was keurig optijd! We waren optijd weg gegaan. Uiteindelijk wel een lange dag geworden. Bananenbrood viel in de smaak! Mooi lijstje en goed dat je stabiel bent qua gewicht! :)

--------------------------------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: plakje gezond bananenbrood
T: 150 gram halfvolle aardbei kwark met 150 gram magere kwark, plakje appelcake
L: bruine boterham met kip samba salade, pakje LU mini crackers met kipworst
T: plakje gezond bananenbrood, cappuccino
A: Aviko maaltijd pannetje malse kip, glas versgeperste sinaasappelsap
Totaal: 1650 kcal
B: 12.500 stappen

Was uiteindelijk pas laat thuis, dus heb ik een Aviko maaltijd pannetje bij de supermarkt gehaald. Had geen zin meer om te kijken maar wilde wel iets gezonds. Was best lekker! Werd geïnspireerd na dit topic :+
Eigenlijk kom ik nu een beetje laag uit (want avondeten was mager), dus misschien als ik zin heb nog wat chocolade ijs en dan kom ik op 1850 kcal uit. Anders is het gat te groot want heb volgens de beperking 2450 kcal verbrand vandaag. En dat klopt ook wel, want viel met deze lijstje er makkelijk op af. Zijn ergere toetjes om te eten :Y)