eilleen333 schreef:marleen_usar schreef:De 1e dode is gevallen, een 86 jarige man.
Ik ben dan benieuwd. In 2018 vielen er per dag gemiddeld 3,3 doden door de griep. Is deze man dan alleen besmet met Corona, of een combinatie met de griep die hem uiteindelijk de das omgedaan heeft? Zou deze man de griep overleefd hebben of niet?
Ik zou geschrokken zijn dat het een 26 jarige man was, maar het is algemeen bekend, de ouderen hebben het er het moeilijkst mee. Niemand zou het nieuws gedeeld hebben als dit gewoon griep was, maar best kans dat meneer het dan ook niet gered had.
Waar ik werk wordt bij dezelfde klachten op influenza en op corona getest. Als influenza positief is (vanwege sneltest hoeven we niet lang op die uitslag te wachten) wordt de coronatest ingetrokken, vanuit de veronderstelling dat je niet 2x de jackpot kunt winnen.
Eleeke schreef:Ik ben nog steeds geïntrigeerd, dit is iets wat een grote impact heeft op de hele wereld, dat volledig uit de hand kan lopen, ons in een diepe recessie kan storten.
Dit vind ik wel wat heftig verwoord. Influenza loopt ook eens in de zoveel jaar 'uit de hand', maar heeft ook nog niet tot een apocalyps geleid.
Kalmte zal ons redden.