Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:43

luuntje schreef:
Wat is kombucha?

Ik heb het deze week zwaarder dan vorige week.
Veel meer honger.

Kombucha is gefermenteerde thee, door het fermenteren krijgt het bubbels. Vaak wordt er gember en citroen/limoen aan toegevoegd om het iets minder funky te maken in smaak. Ik vind het echt heerlijk, maar het moet wel je ding zijn.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:58

Hebben jullie ook een bepaalde work-out routine? Ik deed dus naast mijn paarden rijden 3x pw 60min op de loopband. Hiermee verbrandde ik zo’n 330 calorieën. Helaas moet ik dit soort activiteiten heel secuur opbouwen ivm een oude knieblessure.
Ik heb net voor het eerst de treadmill work-out van Lauren Giraldo gedaan, en ik ben echt positief verrast! In 40min heb ik 371 calorieën verbrand en ik vond het prima vol te houden :)

Afbeelding

Ik had me afgelopen weekend een beetje laten gaan, maar ik vond dat het ook wel mocht. Cafetaria gegeten, twee stukjes boterkoek, bijna een hele bak Ben&jerrys en een aantal drankjes. Gisteren alsnog 0,2 eraf dus het viel me alles mee.

luuntje

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:11

Kombucha is dus thee.
Dank je wel.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:53

Eline_S_S schreef:
Hebben jullie ook een bepaalde work-out routine? Ik deed dus naast mijn paarden rijden 3x pw 60min op de loopband. Hiermee verbrandde ik zo’n 330 calorieën. Helaas moet ik dit soort activiteiten heel secuur opbouwen ivm een oude knieblessure.
Ik heb net voor het eerst de treadmill work-out van Lauren Giraldo gedaan, en ik ben echt positief verrast! In 40min heb ik 371 calorieën verbrand en ik vond het prima vol te houden :)

Ik had me afgelopen weekend een beetje laten gaan, maar ik vond dat het ook wel mocht. Cafetaria gegeten, twee stukjes boterkoek, bijna een hele bak Ben&jerrys en een aantal drankjes. Gisteren alsnog 0,2 eraf dus het viel me alles mee.

Ik heb semi personal training, en dat is best duur. Om een beetje routine te houden probeer ik in ieder geval op donderdag en zaterdag te sporten. Normaal in de gym en nu online met coach dus. Maar ik moet echt wel discipline hebben nu, en dat heb ik niet altijd. Ik kan zo 3 dagen achter elkaar sporten en dan 2 weken niet. Als er geen corona is dan sporten we op dinsdagochtend altijd op mijn werk onder begeleiding van een trainer. Zo kom ik aan de 3 dagen, naast paardrijden, paddock en stal mesten, waterbakken vullen, hooizakken vullen en alles wat nog meer bij een doe het zelf stal komt kijken.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:57

san4nie schreef:
Dank voor de schop!

Ik las even terug en zag dat wij ongeveer even lang zijn en hetzelfde doel hebben.

Heb ook wel eens “honger”, vooral ‘s ochtends na het ontbijt best snel weer. Zag hier dingen voorbij komen als banaan-ei pannenkoekjes en op Facebook zag ik kaas-ei wafels. Ei vult me altijd goed, maar een gekookt ei krijg ik echt niet naar binnen. Dus misschien dit eens proberen.

Goed idee, en inderdaad vullen langer. Wellicht is eiwitbrood ook iets voor je? Ik koop het bij de Lidl, maar het hebt het ook van het merk Tasty Basics bij Albert Heijn. Ze hebben nog veel meer eiwitrijke/koolhydraatarme spulletjes http://www.tastybasics.nl

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:51

@Eline lekker bezig! *\o/*

Ik baal weer even. Morgen moet moet ik verder met mijn beugel traject. Als het een normale beugel was dan was er niks aan het handje. Maar helaas is het een speciale beugel waardoor ik maar 3 keer op een dag mag eten en drinken. -O- Dus daar gaat mijn liters drinken op een dag. En hierdoor ga ik waarschijnlijk weer overeten. Want als ik dan eet denk ik: oh de volgende 4,5 uur mag ik niet eten dus beter dat ik me nu goed vol prop!
Het ging echt een stuk beter toen het traject even stil stond...

Ach ja, het zijn nog 20 weken... En dan ben ik klaar.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:15

Neverland, kan me voorstellen dat vooral maar 3x drinken erg lastig is. Misschien is het een idee om dan eerst te drinken en daarna te gaan eten. En dan proberen heel bewust langzaam te eten en goed te kauwen, zodat je het goed voelt als je vol zit.
Sannie, als ei goed vult zou je ook eens kunnen proberen om een omelet te maken met heel veel groenten erin, dat is erg lekker en fijne afwisseling voor brood.

Hier geen standaard workout routine, behalve voor het vingerbord. Normaal klim ik veel, maar dat kan nu helaas niet. Op het vingerbord probeer ik dat mijn vingersterkte een beetje te behouden. Wel probeer ik veel te sporten, maar dat gaat meer op gevoel dan dat er een duidelijke opbouw in zit.
Zit nu ongeveer een week strak op de 1600 kcal. Lukt me op zich goed om me eraan te houden, hopelijk geeft het ook resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:52

Oef, dat is even pittig Neverland.. Misschien helpt het je als ik je vertel dat dat hongergevoel echt tussen de oren zit. Ik ben nu een paar maanden bezig met intermittent fasting en heb zelden meer honger, terwijl ik gewoon normale hoeveelheden eet. Sterker nog, ik wielren regelmatig 30 km op een nuchtere maag. Dus ook jij redt je wel :j Komt goed!

Hier een hoera momentje, mijn buik begint weer rustiger te worden en ik bleef met m'n opgeblazen buik steeds op 88,1 kg hangen (terwijl ik daarvoor 86,9 kg woog), nu sinds vandaag ein-de-lijk weer gezakt! Nu naar 86,4 kg. Nog een beetje en ik zit onder de 85 *\o/* Dat is echt héél lang geleden!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:57

IF heb ik geprobeerd maar helaas val ik daar flauw van. :') Iets met een erg lage bloeddruk. Dus ik moet altijd iets eten in de ochtend (zout doet het altijd goed).

Je bent wel ergggg goed bezig Renee! Ga zo door! You can do it! *\o/*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:02

Renee1991, goed bezig.

Neverland wat lastig om maar 3 eet/drinkmomenten per dag te hebben.
Ik heb geen oplossing voor je, maar wil je wel sterkte wensen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:06

Wat lastig, Neverland. Mag je ook niet met een rietje drinken?

Fijn dat je opgeblazen buik weg is Renee! Ik ben IF ook weer aan het oppakken. Als je er eenmaal aan gewend bent is het zo fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:37

Oeh, dan zou ik IF niet gaan proberen nee :n
Thanks mensen <3 Ik voel me ook echt al stukken beter en het feit dat er nog een kilo of 16 af moet, vind ik nu ook niet zo heftig meer.. Ik ga gewoon vrolijk verder zo.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:33

Renee1991 schreef:
Oef, dat is even pittig Neverland.. Misschien helpt het je als ik je vertel dat dat hongergevoel echt tussen de oren zit. Ik ben nu een paar maanden bezig met intermittent fasting en heb zelden meer honger, terwijl ik gewoon normale hoeveelheden eet. Sterker nog, ik wielren regelmatig 30 km op een nuchtere maag. Dus ook jij redt je wel :j Komt goed!

Hier een hoera momentje, mijn buik begint weer rustiger te worden en ik bleef met m'n opgeblazen buik steeds op 88,1 kg hangen (terwijl ik daarvoor 86,9 kg woog), nu sinds vandaag ein-de-lijk weer gezakt! Nu naar 86,4 kg. Nog een beetje en ik zit onder de 85 *\o/* Dat is echt héél lang geleden!

Ja, op mijn werk heb ik de hele dag honger en thuis moet ik me er echt toe zetten om te gaan eten. Zo raar.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:44

Renee1991 schreef:

Wil ook even zeggen dat ik vind dat je echt supergoed bezig bent! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:11

Dankjewel Dide! Hoe gaat het bij jou??

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:26

Renee1991 schreef:
Dankjewel Dide! Hoe gaat het bij jou??

Ik ben nu vooral bezig met op mijn huidige gewicht blijven i.v.m. de corona crisis. Zou nog 2kg moeten tot streefdoel (dan zou ik op mijn fitst zijn). Maar nu sporten (teamsport) compleet stilligt en ik die caloriën nu bijna niet kan verbranden, lukt dat laatste stukje niet echt. Ik ben nu dus vooral bezig om te zorgen dat die coronakilo's wegblijven door wel regelmatig te gaan hardlopen enzo en niet teveel te snaaien nu ik thuiswerk!

Mochten we weer volledig kunnen gaan sporten, dan ga ik weer voor mijn streefdoel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:22

Eline_S_S schreef:

[ [url=m/zgRbOk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb niet echt een routine. Probeer 2x per week te mountainbiken en ik zou weer heel graag hard willen lopen, maar dat lukt op het moment niet ivm een heupblessure (en fysio waar je niet heen kan), dus nu wandel ik (bijna) elke dag. Verder probeer ik af en toe wat online work-outs te doen maar dat is nog niet echt mijn hobby :Y)

Ik heb mezelf net een nieuwe fitbit cadeau gedaan. :):) Hoop dat dat me ook gaat helpen :) Heb nu een withings activity tracker, maar die is niet helemaal accuraat meer (meet stappen bijvoorbeeld slecht) en iedere keer kapotte bandjes ;(

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:40

Ik deed al redelijk regelmatig workouts via YouTube maar ben sinds een paar weken via fitchannel aan het trainen en dat bevalt weg goed!
Ik train ongeveer 3x per week en loop 1x hard (probeer dat vaker te doen maar lukt nog niet) ook let ik op m’n stappen, maar echt accuraat is dat niet (via telefoon)

@Renee je bent echt super bezig! *\o/*

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:32

Ondanks het thuiswerken heb ik een mooie maand achter de rug qua afvallen en kan ik nu -30 kg op de teller zetten. Nog 20 kg te gaan en dan ben ik tevreden.
Het is raar als je van zover moet komen, dat nu langzaam het besef komt, nog 20 en dan is het klaar! 8)7
Het op gewicht blijven zal zeker net zo lastig zijn, maar ik ben zo gewend aan mijn huidige leefstijl, dat ik niet eens terug zou willen/kunnen.
Af en toe sta ik mezelf een cheatday toe om daarna iedere keer weer te denken, gatver wat voel ik me opgeblazen, vol en moe. Terwijl ik juist zo gehecht ben geraakt aan de energie die ik nu heb. De cheatdays worden dan (gelukkig) ook steeds minder.

Ik zal een voor/na foto plaatsen, hopelijk helpt het mensen met een motivatiedip.

Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar jullie voor/na foto’s, uiteraard alleen als je ze wil delen natuurlijk, ik moest er ook twee keer over nadenken... :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:39

Woooow, wat onwijs goed JJ4 :oo
Heel knap!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:18

Zooo wat een verschil! Ontzettend knap van je!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:23

Wauw wat een verschil, super knap gedaan!

Ik heb geen voor en na foto. Er is bij mij vrij weinig af. Heb er wel een van toen ik 5 jaar geleden afviel, maar dat is niet eerlijk Haha!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:35

Wauw!! Wat ontzettend goed! :wow: Fantastisch! Daar mag je oprecht heeeel trots op zijn!

Hoe heb je het gedaan? Gewoon gezonder en minder eten of een speciaal dieet of meer bewegen? :)

Mijn voor en na foto's zijn ook niet noemenswaardig. Het is niet zo'n prestatie als jullie dames... :D

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:46

Ja idd de meest saaie manier :D
Minder eten, meer bewegen. Ik heb ook geen voedselrestricties. Als ik een keer zin heb in patat met een lekkere klodder mayo, dan doe ik dat ook gewoon. Echter houdt ik dan wel rekening met de verdere voedsel inname die dag.
Wat mij ook erg geholpen heeft is bij elke keer dat ik wat lekkers wilde, bedenken of ik niets lekkerders kon bedenken dan hetgeen wat voor me lag, vaak had ik dan toch liever iets anders. En nja, dat hadden we dan natuurlijk weer niet in huis :=
En mijn doel is helder, ik gebruik tot nu toe nergens medicijnen voor en dat wil ik heel graag zo houden (voor zover ik daar natuurlijk controle over heb). Ik denk dat het sleutelwoord ook balans is. Ben je in balans, dan wil je die rommel ook niet in je lijf gooien, enkel voor die paar minuten lol.
Maar ik besef heel goed, dat het allemaal niet zo makkelijk is hoor. Heb 10 jaar vervreten van mijn leven en die krijg ik nooit meer terug...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:48

Jj4 wat een enorm verschil.
Geen last van losse huid?

Heel knap van je.