Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:45

Ik zit bij Basic Fit, als ik hen wat ga vragen dan gaan ze me doorverwijzen naar een PT en mag ik extra dokken geloof ik := Maar kan natuurlijk wel gym goeroes vragen, maar ook weer iets met die comfortzone |o

Maar goed, voorlopig ben ik ook wel zoet met de schemaatjes van Kayla en ik wil ook nog wel trainen voor een hardloopwedstrijdje.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:50

Nee ze helpen je toch wel gewoon ff met een oefening? Waarom lopen ze er anders rond?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:52

In Arnhem zijn ze altijd wel behulpzaam!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:55

Ik kan gelukkig filmpjes uploaden zodat coach feedback kan geven.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:42

Bij Sportcity ook altijd bereid te helpen :j vriend wilt regelmatig wat andere oefeningen en dan helpen ze hem ook door uit te leggen en even mee te kijken.
Welke sportschool zit jij?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:06

Ik?
Ik train bij een sportschool die voornamelijk PT doet.
Ik train zelf. Met schema van Amerikaanse coach.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:29

Oeps nee, ik bedoelde Linda_Fleur, maar ze zegt het letterlijk aan het begin van d’r bericht :') oeps.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:12

Mag ik me hier ook melden? Ik zit momenteel in mijn proefweek bij een nieuwe sportschool. In die proefweek ga je 3 keer met een personal trainer sporten en daar rolt dan een schema uit gebaseerd op mijn doelen en kunnen.

Ik heb altijd gesport bij basic fit en andere goedkopere ketens maar ik ben heel erg hypermobiel en ontstekingsgevoelig. Na een slijmbeursontsteking in beide schouders en afgelopen zomer een tenniselleboog heb ik een hele tijd niet meer gesport en wilde het nu toch weer voorzichtig gaan oppakken.

Bij mijn intake bleek mijn gewicht 68,7 te zijn, vetpercentage 32 en ik ben 1,70 lang. Mijn doelen zijn sterker worden in mijn armen en schouders, strakker worden op mijn benen, billen en buik en een betere conditie krijgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:10

Welkom! Wij hebben dezelfde doelen zie ik met hetzelfde vetpercentage!
Ik merk dat ik nu echt sterker aan het worden ben maar ik ben nog behoorlijk met mijn voeding aan het knoeien waardoor mijn verpercentage niet ect naar beneden gaat.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:19

Hallo,
Ik kom mij ook melden :)

Ik ben inmiddels 6 weken aan het sporten.
Ik zag me zelf terug op foto's en ik ergerde me steeds meer aan mijn gewicht. Vooral een rond hoofd met een onderkin..
Dus ik heb mij aangemeld bij Fit For Free :) met personal trainer!
Super fijn!
We zijn met de weegschaal begonnen en ben met alles op gemeten. Ook vetpercentage. Daar heb ik een training schema van gekregen en ben 3x in de week gaan sporten.
Elke 2 weken moet ik nog op de weegschaal. En heb nu na 6 weken weer een wekelijks nieuw training schema. Inmiddels 5 kilo afgevallen en ook in vetpercentage echt vermindert!
Met dank aan mijn geweldige trainer :)
Daarnaast is het doen om buik, billen en benen weer wat strakker te krijgen!

Foto's op het paard tonen voor en na 5 weken verschil.
Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:20

Lekker bezig Jodi! Groot verschil al te zien, fijn hoor :D

Welkom Amanda! Gewicht is prima toch bij je lengte, wil je er nog veel af? Vetpercentage zakt vanzelf :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:08

Laura, wat toevallig!

Jodi, wat een verschil al! Heb jij in je voeding veel veranderd?

Gribaldi, in gewicht hoef ik inderdaad niet af te vallen, maar vooral mijn benen, billen en buik mogen wat strakker. Je ziet nu echt aan mijn lijf dat ik niet sport.

Doen jullie aan eiwitshakes of iets dergelijks? Ik vraag me af of dit voor mij meerwaarde heeft met de doelen die ik heb.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:26

Geen Shakes, maar na het sporten wel een bak kwark met fruit oid.

Voordeel van in de ochtend/middag: er is geen kip te bekennen in de sportschool!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:34

amandananana schreef:
Laura, wat toevallig!

Gribaldi, in gewicht hoef ik inderdaad niet af te vallen, maar vooral mijn benen, billen en buik mogen wat strakker. Je ziet nu echt aan mijn lijf dat ik niet sport.

Doen jullie aan eiwitshakes of iets dergelijks? Ik vraag me af of dit voor mij meerwaarde heeft met de doelen die ik heb.

Ik probeer eerst mijn eiwitten gewoon uit mijn eten te halen. Mocht ik dag van trainen daar niet aan komen dan neem ik als aanvulling een shake. Maar niet standaard

Needje schreef:
[ [url=m/YjbjS3.jpg]Afbeelding[/url] ]

the pump is real! 4 sets AMRAP Hipthrusts. Kaboom!

DAMNNNN! ik vind jammer dat hipthrust zo'n pijn doet op mijn heupbotten :(

Eulogy schreef:
Heel goed eigenlijk, geen top 3 maar er waren 40 meisjes in mijn categorie, had eigenlijk een minder grote wedstrijd moeten doen maar ja :+ Ik was echt blij met hoe ik eruit zag in elk geval en in februari ga ik weer preppen, ga 3 wedstrijden doen volgend jaar :)

echt heel tof! vind zo knap zoveel discipline

Dreamy schreef:
Zien er beide heel fijn uit! Die witte doet me wel echt denken aan een rijbroek :)) Je hebt echt een prachtig lijf btw!

Ik heb qua oefeningen niet echt een vast schema, ik hou de laatste tijd echt van variatie en doe waar ik zin in heb.
Waar ik wel een ritme in heb is in upper en lowerbody.
Op bijv. maandag doe ik upperbody, dinsdag lower, woensdag rust of cardio, donderdag weer upper, vrijdag lower, dan weer rust of cardio en dan begint het weer opnieuw óf ik pak nog een dag extra rust of cardio.

Wel doe ik dan niet elke x dezelfde oefeningen, die verdeel ik dan wel over 2 keer. Als je begrijpt wat ik bedoel :+

Dank je wel!! en haha ik had ook de neiging om mijn sokken erover heen te doen :')

Needje schreef:
Mooi lijf hoor!

Vind zelf zakken op een tight waar ik in sport niet handig.

Schema? Dat verandert elke 4 weken. Ik volg Booty by Bret van Bret Contreras.
3x pw full body met accent op billen en daarnaast zou ik nog 2x extra billen kunnen trainen.
Meestal doe ik 1x extra. Dan pak ik de workout die ik het leukst vind. haha

Dank je wel! ik gebruik ze ook hooguit voor sleutel van locker haha!

Ooh die ken ik niet! ben daar wel heel benieuwd naar!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:38

amandananana schreef:
Laura, wat toevallig!

Komt goed, zeker als je met een PT sport.

Ja ik gebruik wel shakes, het is makkelijk en vooral na het sporten meteen een te nuttigen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:34

Gianti, gebruik je wel een spons om de bar heen bij de thrusts?
Anders is het echt geen doen hoor.
Op mijn sportschool hebben ze alleen van die slappe. Als je dan boven de 80kg gaat gaat t echt alsnog pijn doen. Dus heb nu zelf een stevige spons gekocht en dat scheelt zoveel!
Ik heb deze
Afbeelding

www.bootybybret.com is de site.
In principe krijg je elke 4 weken een ander schema. Met altijd een vorm van squat, deadlift, bench, hipthrust en chin up.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:35

Ik gebruik wel shakes. Met alleen eten haal ik mijn eiwitten echt niet. :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:37

Needje schreef:
Gianti, gebruik je wel een spons om de bar heen bij de thrusts?
Anders is het echt geen doen hoor.
Op mijn sportschool hebben ze alleen van die slappe. Als je dan boven de 80kg gaat gaat t echt alsnog pijn doen. Dus heb nu zelf een stevige spons gekocht en dat scheelt zoveel!
Ik heb deze
[ Afbeelding ]

http://www.bootybybret.com is de site.
In principe krijg je elke 4 weken een ander schema. Met altijd een vorm van squat, deadlift, bench, hipthrust en chin up.

Hebben wij niet, maar dat maakt echt het verschil?. Heb nu wel eens matje vaak dubbelgevouwen ertussen maar dat was nog steeds een hel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:43

Ik vind deze wel fijn. Het moet wel echt van stevig schuim zijn. Anders drukt de bar er alsnog doorheen. Maar ik thrust herhalingen met 110kg zonder pijn met deze spons iig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:45

aah super! waar heb je deze vandaan? ik heb wel eens hipthrust gedaan met zo'n powerbag, maar dat belemmert enorm in je beweging

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:04

Ik gewoon bij Lifemaxx volgens mij. Maar als je googled op squat spons kom je m wel tegen bij verschillende aanbieders.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:07

thanksss!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:11

Ik gebruik shakes meestal wel op traindagen. Als ik er qua eten niet op uitkom, neem ik nog weleens extra. Ik probeer zeker 1gram per kg lichaamsgewicht, 1.5 is lastiger. Mik meestal op ergens ertussen.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:52

amandananana schreef:
Laura, wat toevallig!

Ik heb mijn eten niet extreem gewijzigd. Wel ben ik van het brood afgestapt. In de ochtend neem ik kwark of een cracker. En in de middag neem ik hetzelfde maar dan andersom. Dus ochtend bijvoorbeeld cracker in de middag kwark. Ik ben met avond eten wel wat gezonder gaan eten. Na het avond eten eet ik ook niks meer doordeweeks. Ik ben van de sap afgestapt en drink nu alleen nog water en thee.
In het weekend wil ik nog wel eens ongezond doen maar dan met mate.
Verder geen ongezonde tussendoortjes meer. Een keer een stukje fruit doe ik wel.

Shakes doe ik niet aan. Heb ik geprobeerd maar kreeg na verloop van tijd daardoor last van mijn maag.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:57

Ik gebruik de poeders ook vooral op trainingsdagen maar doe hem vaak door Griekse yoghurt of net als vanmorgen doe ik hem met melk, zo lekker! Dan heb ik een soort milkshake (ik heb kokossmaak)

Vandaag weer even gewone fitness gedaan. Merk dat ik op sommige punten wel sterker word, overhead press met dumbbells kan ik met 7kg terwijl ik eerst op 4 zat. Maar side raises blijf ik steken op 4.
Volgende week met de trainer nieuw schema opstellen, zal het er dan met hem ook wel over hebben.