Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:21

Heftig sintara! Je voeten zijn zo belangrijk.

Sterkte met de klikpedalen noeps! Ik zag zondag nog een meisje onderuit gaan. Eng!

Zo 10 graden frisser helpt wel zeg. Lekker snel rondje vandaag :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:55

Gisteren 5km gelopen op mijn nieuwe schoenen en dat ging goed. Ik ben benieuwd hoe het gaat bij een duurloop. Die staat morgen of vrijdag op de planning.

Jeetje Sintara wat een nasleep door zoiets l#lligs als iemand die op je voet gaat staan.

Klikpedalen lijken me doodeng. Ben benieuwd of het bevalt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:20

Fijn dat je nieuwe schoenen goed bevallen SV :D En succes met de klikpendalen noeps. Zo eng die dingen!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:23

Nienketje17 ik heb de Garmin Forerunner 35, bevalt me prima! Meet afstand, hartslag, calorieën. Heeft GPS dus je ziet ook je route en km's terug. Instellen van dat ding ben ik eeuwen mee bezig geweest, gelukkig heeft mijn vriend goed contact met personen bij Garmin dus zo alles uit weten te vogelen.

Sintara leuk die prutrace! Ik heb ook overwogen om te gaan, iemand uit de loopgroep kon ineens niet en bood kaartje aan, maar was erg moe dus toch overgeslagen. Zag er leuk uit :D Maar dat is wel goed zuur zeg van je voet!! Dat kan inderdaad lang duren.... -O- sterkte...

s1993 lekker bezig zo, en inderdaad die compressiekousen hoef je niet te gebruiken zolang je geen last hebt, al is soms voorkomen beter dan genezen maar ben zelf ook wel voorstander van zo min mogelijk poespas, tenzij je er baad bij hebt :j

Supervixen fijn nieuwe schoenen! Mag het niet hardop zeggen van mijn vriend maar ik vond runnersworld ook prima. Heb ook saucony's met correctie. Vind ze niet mooi maar loop er prima op. Hopelijk geen blaren meer maar zo wel, dan kan ik je de bodyglide aanraden. Mijn moeder had met wandelen altijd blaren, sinds ze dat erop smeert nergens meer last van! Oh en wij lopen allemaal met teensokken, scheelt ook de wereld.

Ik heb me gister weer eens gewaagd aan een interval training. Was afgelopen week enorm moe, denk een bijwerking van de B12 injecties. Maar gisteren na mijn werk ineens wat energie over, zo fijn! Snap nu eindelijk hoe ik mijn horloge op interval instel, echt heel handig. Heb 10 x 500 meter hardgelopen, tussendoor 1:30 minuten wandelen. Uiteindelijk 6,8 km afgelegd in 40 minuten. Alle rondes van 500 km tussen de 12 en 13 km per uur! Ging echt lekker :) van de week nog een duurloopje plannen, ondanks dat ik daar helemaal geen zin in heb wil ik dat ook wel blijven doen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:40

Sintara, beterschap!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:29

Netjes Anne! Voordeel van intervallen vind ik dat je relatief snel klaar bent en toch pittig traint :)).

Eerste rondje klikpedalen overleefd, fietst heerlijk! Vandaag rustdag en morgen weer lopen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:04

Lijkt me niks die klikpedalen haha, maar waarschijnlijk iets wat je gewoon eens moet doen.

Voor mij is vooral geestelijk de interval ook fijn, dan verdeel ik de training in stukjes en hoef ik steeds maar een klein stukje. Zit te denken om de afstanden van de intervallen langzaam te vergroten en dan toch proberen om ze binnen de 12 km per uur te blijven lopen, en zo steeds uitbreiden. Ook de stukjes lopen proberen te gaan dribbelen in plaats van wandelen. Het leuke is dat ik er lol in krijg, in het hardlopen, iets dat ik nooit eerder heb gehad. Ik heb een paar maanden geleden al gezegd, ik probeer het tot en met september, mocht ik het dan nog steeds stom vinden stop ik ermee, maar ik geloof dat ik er mee door kan gaan :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:21

Haha mooi dat je nu zo´n lol hebt! En dat terwijl je nog zo´n last hebt van het vit. B12 gedoe.

Ik word al helemaal gek van mezelf *dag 3 dat ik niet mag sporten en amper mag lopen, nog zeker 11 te gaan* ..

Vandaag weer naar de fysio. Het ergste is, ik weet zeker dat mn voet weer slecht staat en dat hij hem weer goed moet zetten. En nu is de voet al dik en pijnlijk voor hij eraan begint! Aarghh

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:30

Pff ellendig he. Je doet geen fitness of krachttraining? Want in theorie kun je nog een hoop trainen natuurlijk, ik zou me storten op krachttraining in jouw geval maar ik weet niet of je dat voorheen ook al deed en leuk vind haha.

Succes bij de fysio! Je moet er even doorheen..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:41

Wat een run vandaag. Was al om 7.30 in het bos. Na 10km was runkeeper helemaal van de leg en dat is ook niet meer goedgekomen. Ongeveer een km van mijn auto stonden op de terugweg midden op het pad een stuk of 30 hooglanders met een paar stieren die helemaal wappie waren. Ik moest dus door de bushbush en zat dus onder de teken. Stond op het pad alle teken van mijn benen te plukken, stopte er een man op de fiets. Gaat het wel? Ja, ik probeer alleen alle teken van me af te krijgen. Nou even een gesprekje met die man en die fietste daarna verder.
Het was wel echt prachtig weer om te lopen. Heb ongeveer 17km gedaan. Shealth had wel mijn stappen bijgehouden.
Het was nog lekker koel en het was wat mistig en daardoor zag de hei er prachtig uit. Ook nog herten en een zwijn gezien.
Alleen... ik heb dus nog steeds blaren, ook met mijn nieuwe schoenen -O- . Word er moedeloos van. Iemand tips?

Afbeelding

Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:16

Jeetje wat een avontuur :oo. Het levert wel mooie foto's op zeg. Wat betreft blaren: je schoenen anders strikken? Ik heb ooit in het topic een foto geplaatst hoe ik mijn veters strik. Maar ik heb eigenlijk nooit blaren, op een heel enkele keer op mijn hak na.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:37

@ anne, nee niet echt. Ik doe wel thuis aan wat krachttraining in de vorm van push ups en dat soort dingen, maar die kan ik nu ook niet. Gister viel het trouwens mee bij de fysio, slechts 1 botje was nog stout, de rest was braaf op hun plek gebleven. Gewrichtjes waren al een stuk rustiger (op die 2 van dat ene botje na dan). Hij heeft alle stijfheid en bijna alle spierpijn eruit gemasseerd dus het voelt een stuk fijner nu. En de zwelling was vanochtend veel minder. Ook wel fijn, schoen kon nog maar net dicht gister en eergister

SV, Waar krijg je precies blaren?
Je hebt wel de hele dierenparade gezien zeg :D !

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:11

Sintara fijn dat het al beter gaat met je voet!

Anders strikken ga ik denk ik maar eens proberen de volgende keer. Inderdaad veel dieren vandaag, maar die zie je ook wel snel als je zo vroeg gaat. Die teken zijn dan weer dieren die ik liever niet zie. Gadver.

Hier krijg ik blaren (niet mijn voet :P ). Heb brede voeten en nu antipronatieschoenen, ik liep eerst op neutraal.

Afbeelding

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:37

Probeer bodyglide!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:50

Op mijn voeten? Heeft dat wel zin als ik mijn sokken er overheen aan trek?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:20

Heb je er misschien teveel eelt? Of misschien schuif je te ver naar voren in je schoenen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:22

Supervixen schreef:
Op mijn voeten? Heeft dat wel zin als ik mijn sokken er overheen aan trek?

Jazeker! Mijn moeder is dolgelukkig, die had altijd blaren op haar voeten en nu niet meer! Zegt niet dat het bij iedereen werkt maar mijn vriend verkoopt het super veel voor blaren

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:35

Ik zal het na mijn vakantie bestellen, om de prijs hoef ik het niet te laten zie ik. Die blaren halen wel een stukje plezier weg van het lopen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:40

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:08

Nee dat valt wel mee. Ik heb geen hallux valgus. Wel brede voeten. Kan ook nooit leuke zomersandaaltjes vinden, die zijn te smal meestal.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:46

Supervixen, helpt het als je je schoenen losser strikt? Ik loop op mijn Nikes ook op die plek blaren, maar alleen als ik mijn schoenen te strak strik. Op mijn adidasjes nooit last van blaren.

Leuk dat je ook een racefiets hebt gekocht Noeps. Lekker is dat he met mooi weer 8-)

Beetje druk geweest de afgelopen weken, dus wel op mobiel bijgelezen, maar te weinig op computer gezeten om ook te posten.

Het opbouwschema gaat hier prima. Afgelopen 2 weekenden 21km gelopen en dat gaat helemaal prima! Kan gelukkig goed tegen de warmte.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:50

Waar ben je voor aan het trainen Tayga, de hele marathon?

Strakker strikken werkt beter dan losser, dan beweegt mijn voet minder.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:22

Supervixen schreef:
Alleen... ik heb dus nog steeds blaren, ook met mijn nieuwe schoenen -O- . Word er moedeloos van. Iemand tips?

[ [url=m/vRTMtV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mij werkt ieder dag de voeten insmeren met gewohl voetencreme in combinatie met injinji teensokken. Sindsdien zelfs bij ultra(trails) been blaren meer.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:28

Tayga schreef:
Supervixen, helpt het als je je schoenen losser strikt? Ik loop op mijn Nikes ook op die plek blaren, maar alleen als ik mijn schoenen te strak strik. Op mijn adidasjes nooit last van blaren.

Leuk dat je ook een racefiets hebt gekocht Noeps. Lekker is dat he met mooi weer 8-)

Beetje druk geweest de afgelopen weken, dus wel op mobiel bijgelezen, maar te weinig op computer gezeten om ook te posten.

Het opbouwschema gaat hier prima. Afgelopen 2 weekenden 21km gelopen en dat gaat helemaal prima! Kan gelukkig goed tegen de warmte.

Heer-lijk!

Vanochtend na lang dubben besloten om te gaan wielrennen en niet te gaan lopen, want warm, want hoofdpijn, want moe, want geen zin, want alles.
Nou, tegen de tijd dat ik mezelf bij elkaar had geraapt en goed en wel in de schuur bij m'n fiets stond was het al half 12. Ware het niet dat m'n band lek bleek te zijn :roll:. Vriendlief was niet thuis om te helpen met die kloteband dus uiteindelijk ging ik om 12u in de brandende zon alsnog hardlopen :D.

Hebben jullie nog gelopen vandaag?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:49

Ja vandaag een lange duurloop gedaan van 38km. Maar ik was al vroeg gaan lopen. Had eigenlijk vandaag een wedstrijd maar dat zag ik toch niet zitten met deze temperaturen pal in de zon.