[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:04

Ik heb een helix met inner conch samen :)) vind het mooi staan :j

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:09

:wave: Ik wil al een tijdje een 2e gaatje in mijn oorlel en ben er na wat onderzoek wel achter dat ik 'm het best kan laten piercen. Ik heb alleen geen idee waar ik dan naartoe zou moeten. Kent 1 van jullie een goede piercer in (de buurt van) Tilburg? Thanks!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:28

In Tilburg heb ik goede ervaringen met Tribal Trading

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:31

Jaaaa ik heb mijn forward helix! Super blij mee! Het piercen deed echt geen zeer! Nu hopen dat ze genezing ook vlot gaat.

Afbeelding

En een kleine tattoo spam

Afbeelding

Ik ben trouwens bij shot of ink geweest in St willebrord. Ga daar altijd naar toe.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:12

Gaaf zeg!
Mag ik vragen hoeveel mm of gauge je tunnel is?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:33

coldsummers schreef:
Gaaf zeg!
Mag ik vragen hoeveel mm of gauge je tunnel is?

Ik heb er 8mm in. Vind ik zelf een hele mooie maat voor mijn oren dan.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:43

Hoi, mag ik ook meepraten hier? Heb namelijk een vraagje!
Ik heb al een jaar een neuspiercing, die heb ik na 14 dagen al laten wisselen voor een ringetje, nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik sinds 14 dagen een septum erbij, nu mijn vraag: wanneer kan ik die wisselen? :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:15

Noblesse_ schreef:
Hoi, mag ik ook meepraten hier? Heb namelijk een vraagje!
Ik heb al een jaar een neuspiercing, die heb ik na 14 dagen al laten wisselen voor een ringetje, nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik sinds 14 dagen een septum erbij, nu mijn vraag: wanneer kan ik die wisselen? :D

Eigenlijk mag je piercings pas wisselen als ze helemaal genezen zijn. Of hij moet door een ontsteking oid niet meer passen ofzo.

Een piercing na 2 weken wisselen is wel echt veel te vroeg, heb je geluk mee gehad dat je er geen last van gehad hebt zeg! Als ik dat zou doen zou het meteen gaan ontsteken...
Dus mijn tip, wachten tot het genezen is en dan pas wisselen. Maar is je eigen keuze natuurlijk ;)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:31

Haha ja, bedankt voor de tip met wachten tot genezen! Nu mijn vraag: wanneer weet je of hij volledig genezen is? Mijn septum heb ik nu niks van last meer van. Niet pijnlijk, dik, geen etter etc. Merk niet dat hij er zit haha.
Was met mn andere ook zo, waarschijnlijk dat ik daardoor ook geen last had met wisselen

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:40

Noblesse_ schreef:
Haha ja, bedankt voor de tip met wachten tot genezen! Nu mijn vraag: wanneer weet je of hij volledig genezen is? Mijn septum heb ik nu niks van last meer van. Niet pijnlijk, dik, geen etter etc. Merk niet dat hij er zit haha.
Was met mn andere ook zo, waarschijnlijk dat ik daardoor ook geen last had met wisselen

http://piercingmania.nl/de-septum-piercing/

Citaat:
De genezingstijd van deze piercing bedraagt ongeveer 6 tot 10 weken.

Deze tijd zou ik echt aanhouden ;)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:42

Zal ik doen, bedankt voor de hulp! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:09

Vanillia schreef:
:wave: Ik wil al een tijdje een 2e gaatje in mijn oorlel en ben er na wat onderzoek wel achter dat ik 'm het best kan laten piercen. Ik heb alleen geen idee waar ik dan naartoe zou moeten. Kent 1 van jullie een goede piercer in (de buurt van) Tilburg? Thanks!

Zeker Tribal Trading aan de Korvelseweg! Heel tevreden over, regelmatig geweest. Bart is top :))

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:22

Was bij de lucardi en wilde eigenlijk een 3e gaatje laten schieten, ondanks dat hij wel dicht op het kraakbeen zat. De vrouw van lucardi raadde het zowaar af :oo

Lees altijd van die horrorverhalen dat lucardi overal gewoon in schiet :')

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:58

Ik heb een donkere vochtbult? aan de onderkant van mijn navelpiercing. Ik heb hem nu 6 weken, maak hem 2 keer per dag schoon met unicura balans en blijf er zoveel mogelijk vanaf. Iemand nog tips die werken? Sterilon begin ik liever niet aan bij een vrij nieuwe piercing.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:08

Stoppen met 2 keer per dag wassen en je lichaam het zelf laten oplossen ;)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:18

xZiva_ schreef:
Stoppen met 2 keer per dag wassen en je lichaam het zelf laten oplossen ;)

Helemaal stoppen of terug naar 1 x? Want onder de douche pak ik hem wel mee.
Moet ook zeggen, hij is gaan bitchen toen ik (stront)verkouden ben geworden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:21

Niet raar dat die gaat bitchen als je (stront)verkouden bent.Je weerstand gaat dan aan de gang en probeert er dus alles uit te werken wat niet in je lichaam thuishoort.

Hoeft niet te betekenen dat je straks je piercing kwijt bent,maar lage weerstand is meestal bitchende piercings. ;)

Gewoon helemaal stoppen met schoonmaken. Je lichaam het zelf laten opknappen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:33

Hier ben ik weer! Na mijn tweede oorbelgaatje wil ik graag nog meer! :)) een ringetje bovenin mijn oor lijkt me mooi. Geen idee hoe dit heet. Hoe groot is het risico op een bloemkooloor? Dat is echt mijn nachtmerrie. En weet iemand een goede shop in Haarlem/Zaandam?

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:30

xZiva_ schreef:
Was bij de lucardi en wilde eigenlijk een 3e gaatje laten schieten, ondanks dat hij wel dicht op het kraakbeen zat. De vrouw van lucardi raadde het zowaar af :oo

Lees altijd van die horrorverhalen dat lucardi overal gewoon in schiet :')

De lucardi heeft mijn 3e en 4e gaatje ook geschoten (geen problemen mee gehad)... De andere juweliers hier wouden dat idd niet doen. Wel goed natuurlijk dat ze het bij jou afgeraden hebben ivm je kraakbeen :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:57

Had iemand hier nou ook een smiley? Vind dat stiekem wel mooi...

Gisteren ook nieuwe kleine tattoo bij laten zetten samen met mn man :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:06

Flying_Angel schreef:
Hier ben ik weer! Na mijn tweede oorbelgaatje wil ik graag nog meer! :)) een ringetje bovenin mijn oor lijkt me mooi. Geen idee hoe dit heet. Hoe groot is het risico op een bloemkooloor? Dat is echt mijn nachtmerrie. En weet iemand een goede shop in Haarlem/Zaandam?

Helix bedoel je, meestal worden die overigens gepierct met een staafje. Kans op een bloemkooloor wanneer je naar een goede shop gaat is niet erg groot, die kans was groter toen ze nog geschoten werden. Reken wel op een genezingstijd van ongeveer 12 maanden (of zelfs langer). Helixen kunnen lang blijven klieren of na de eerste paar maanden braaf zijn toch ineens opspelen. Dus informeer je goed over de nazorg en houd je daar goed aan.

De allerbeste shop is Classic Ink&Mods maar zit in Amsterdam. Haarlem/Zaandam zou ik niet weten maar wellicht zijn er anderen met goede suggesties :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:08

Flying_Angel schreef:

Dat heet een helix. Als je die gewoon laat piercen is de kans op een bloemkool oor klein.
Bloemkool oor is beschadiging van het kraakbeen. Als je de helix laat schieten kan kraakbeen kapot gaan en dan kan een bloemkooloor ontstaan.

Ik ken héél veel mensen met een helix en niemand heeft bloemkool oren. Ook niet als ze ze wel hebben laten schieten.

Helixen duren lang met genezen, hou daar wel rekening mee. Ik heb mijne sinds mei ongeveer en het is nogsteeds niet genezen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:11

Mars schreef:
Flying_Angel schreef:

Helix bedoel je, meestal worden die overigens gepierct met een staafje. Kans op een bloemkooloor wanneer je naar een goede shop gaat is niet erg groot, die kans was groter toen ze nog geschoten werden. Reken wel op een genezingstijd van ongeveer 12 maanden (of zelfs langer). Helixen kunnen lang blijven klieren of na de eerste paar maanden braaf zijn toch ineens opspelen. Dus informeer je goed over de nazorg en houd je daar goed aan.

De allerbeste shop is Classic Ink&Mods maar zit in Amsterdam. Haarlem/Zaandam zou ik niet weten maar wellicht zijn er anderen met goede suggesties :)

Of naar RJ zijn nieuwe winkel. Die eerst bij Classic Ink & Mods werkte, maar nu voor zichzelf is begonnen! http://www.kanpatha.com

Zeker een aanrader :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:14

Ja precies, heb ik ook goede dingen over gehoord!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:20

Joanne1987 schreef:
Had iemand hier nou ook een smiley? Vind dat stiekem wel mooi...

Gisteren ook nieuwe kleine tattoo bij laten zetten samen met mn man :D

Yes ik heb al een tijd een smiley! Ben er echt gek op <3 Volgensmij was er nog iemand met een smiley