Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:25

Janine1990 schreef:
Brrr hardlopen is niet mijn ding. Het is wel heel erg fijn om te doen, maar dan moet je lichaam wel gezond zijn en meewerken. Dat ging bij mij niet, knieën deden liever niet mee :P

Gezondste sport is wat mij betreft zwemmen, daar kan je zo weinig verkeerd doen. En je ziet heel erg snel resultaat! Maar ja, je moet er de tijd maar voor hebben en er zin in hebben.

FemkeUtah, wat knap zeg! Zo op het eerste gezicht lijkt het alsof je wat weinig eet, maar kan goed zijn dat ik er naast zit hoor...

Ik had precies hetzelfde, kreeg zoveel last van mijn knieen met hardlopen dat ik ben gaan wandelen.. heerlijk! En als het weer tegenzit ga ik inderdaad ook zwemmen! Super goed voor je.

Als ik het zo lees denk ik ook dat ik te weinig eet, maar inmiddels wat angst/schuldgevoel opgebouwd om '' teveel '' te eten. Stom, maar vast herkenbaar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:26

Raja schreef:
Hardlopen/lopen is ook echt niet mijn ding.
Heb een heupafwijking en daardoor altijd pijn bij lopen :\

Zwemmen is idd ook een goede sport :j
Maar dan zit je weer met de drempel van het jezelf in een badpak hijsen :')

Knap hoor FemkeUtah!

Kan me inderdaad goed voorstellen dat zwemmen niet voor iedereen even leuk is. Ik heb er zelf geen moeite mee... Maar het is wel erg veel werk ook hoor... Je zit veel meer met bepaalde tijden voor het baantjes trekken (bij de meeste zwembaden althans), het kost veel meer werk (nog meer benen scheren en je bikinilijn wil je ook niet laten staan lijkt me), dan kom je daar vandaan is je haar kletsnat. Of sta je een kwartier lang onder een fohn...

Ik kan me voorstellen dat ik van de zomer ga sporten en me omkleed naar een paardrijbroek en daarna lekker ga rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:27

FemkeUtah schreef:
Als ik het zo lees denk ik ook dat ik te weinig eet, maar inmiddels wat angst/schuldgevoel opgebouwd om '' teveel '' te eten. Stom, maar vast herkenbaar!

Heb je de link in de OP al gelezen? En al eens bijgehouden wat je eet?
Misschien helpt het tegen je schuldgevoel? :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:27

Femke, welkom :) je lijstje ziet er netjes uit :j

Hardlopen is ook mijn ding niet :n heb het wel eens geprobeerd, maar krijg er heel snel last van mn knieën mee (heb vroeger een blessure gehad en blijft zwakker )
Maar ik vind de sportschool ook wel verslavend :P denk dat het nog verslavender word als ik ook resultaten ga zien

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:30

Hahaha, ja, er komt heel wat kijken bij even wat baantjes trekken in het zwembad :')

Dat zwempak heb ik ook geen moeite mee hoor, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel moeilijk vinden.

De "angst" om te veel te eten kan ik me wel voorstellen hoor :j
Maar als je de goede dingen eet en let op je koolhydraat en vet inname moet het wel goed komen :)
Heb je al wel eens zo'n app geprobeerd waar je in kunt vullen wat je eet?

FemkeUtah

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:40

Ik heb inderdaad de app van my fitness pal, zal hem weer eens gaan invullen! Thanks

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:42

gribaldi schreef:
Ik heb het niet zo op veganisten :')

Citaat:
challenges, zijn leuk maar hebben echt geen toegevoegde waarde. Kun je beter naar een sportschool gaan of er thuis een maken. Maar dat is hier ook al eens verteld..

Citaat:
Laat dan al die ongezonde troep staan. Mensen die cheatdagen hebben klagen dat ze zoveel ongezonde troep eten en daarna weer flink moeten balansen. Ja duhh je noemt het een cheatdag en ik snap je probleem niet?

En ik zit in dit "nieuwe topic" pas 145 pagina's, ben ergens in het vorige topic ingestapt dus om nou te roepen dat ik zomaar binnen kom ;)

Er is niks op tegen wat je geen pizza moet maar aangezien ik al een tijdje meelees en reageer vind ik je nogal negatief uitlaten vergeleken met de rest en de sfeer in dit topic.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:45

vibabu schreef:
gribaldi schreef:

Citaat:
challenges, zijn leuk maar hebben echt geen toegevoegde waarde. Kun je beter naar een sportschool gaan of er thuis een maken. Maar dat is hier ook al eens verteld..

Citaat:
Laat dan al die ongezonde troep staan. Mensen die cheatdagen hebben klagen dat ze zoveel ongezonde troep eten en daarna weer flink moeten balansen. Ja duhh je noemt het een cheatdag en ik snap je probleem niet?

En ik zit in dit "nieuwe topic" pas 145 pagina's, ben ergens in het vorige topic ingestapt dus om nou te roepen dat ik zomaar binnen kom ;)

Er is niks op tegen wat je geen pizza moet maar aangezien ik al een tijdje meelees en reageer vind ik je nogal negatief uitlaten vergeleken met de rest en de sfeer in dit topic.

Ik deel wel een beetje Vibabu der mening.

Ik snap niet dat je het niet hebt op veganisten, heb je daar zo last van in je dagelijkse leven dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:47

Kom op dames, laten we het alsjeblieft gezellig houden.
Dat is een beetje geven en een beetje nemen. Probeer begripvol te blijven in discussies en als je je aangevallen voelt, vraag dan even door. Dikke kans dat diegene het helemaal niet verkeerd heeft bedoeld.

Ik heb hier nog geen enkele verkeerd bedoelde opmerking gezien. Wel verkeerde interpretaties die leiden tot rotopmerkingen, zonde!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:51

vibabu schreef:
gribaldi schreef:

Citaat:

Citaat:

Jierga mag toch gewoon haar mening hebben? Als wij zeggen dat niet ontbijten gewoon binnen een gezond eetpatroon kan zitten voor sommigen en iemand van de nieuwelingen is hier niet mee eens, lekker laten doen toch? Vind eerlijk gezegd dat er in het verleden ook wel eens flink negatieve opmerkingen vanuit de nieuwe mensen zijn gekomen (en recent bijv. vanuit resistance) waardoor de sfeer in het topic ook een beetje verpest is. Kijk naar wie er van de oude garde nog reageert: vrij weinig. Ik reageer ook nog maar nauwelijks omdat de sfeer hier zo is veranderd. En dat is op zich niet erg, maar ga dan niet zeuren dat iemand een eigen mening heeft die niet strookt met de jouwe.

Jierga zei ook simpelweg dat als mensen cheatdagen doen en vervolgens moet balansen, je niet moet zeuren dat je die dag zo veel hebt gegeten of dat je in die balansdag zo weinig mag. En ze heeft gelijk wat betreft die 30-day Challenges hoor.
En ik snap veganisten ook niet, mag toch mijn mening zijn? Ieder z'n ding.

En laten we nu iedereen maar in z'n waarde laten. Iedereen mag hier reageren met zijn of haar specifieke dieet of mening over een bepaald dieet. Dan hoef je dit niet als negatief op te vatten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:53

Tjonge... die Skinny orange chicken gaat het niet worden vandaag... Pffff...

Ik zou vandaag teruggebeld worden over het sollicitatiegesprek van gisteren. Maar vanochtend naar de sportschool, geen telefoon mee natuurlijk, want ik had gisteren al een telefoontje verwacht.
Dus ik bel terug, na het zien van een gemiste oproep. Betreffende persoon in gesprek. Kan gebeuren, ze zou me terugbellen. Inmiddels zijn we 2,5 uur verder en heb ik nog niets gehoord.

Ik moet nog van alles doen, niet in huis. Maar kan nog niet weg. Dus ik bel net weer, sta ik meer dan 2 minuten in de wacht met de mededeling 'u wordt als eerste geholpen'.

Nouja, naast dat ik er gisteren niet zo'n heel goed gevoel over had, heb ik nu gewoon best wel stress. Dus geen moeilijk eten. Ik ga uit een pakje en zakje koken.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:53

Jierga mag toch gewoon haar mening hebben? Als wij zeggen dat niet ontbijten gewoon binnen een gezond eetpatroon kan zitten voor sommigen en iemand van de nieuwelingen is hier niet mee eens, lekker laten doen toch? Vind eerlijk gezegd dat er in het verleden ook wel eens flink negatieve opmerkingen vanuit de nieuwe mensen zijn gekomen (en recent bijv. vanuit resistance) waardoor de sfeer in het topic ook een beetje verpest is. Kijk naar wie er van de oude garde nog reageert: vrij weinig. Ik reageer ook nog maar nauwelijks omdat de sfeer hier zo is veranderd. En dat is op zich niet erg, maar ga dan niet zeuren dat iemand een eigen mening heeft die niet strookt met de jouwe.

Jierga zei ook simpelweg dat als mensen cheatdagen doen en vervolgens moet balansen, je niet moet zeuren dat je die dag zo veel hebt gegeten of dat je in die balansdag zo weinig mag. En ze heeft gelijk wat betreft die 30-day Challenges hoor.
En ik snap veganisten ook niet, mag toch mijn mening zijn? Ieder z'n ding.

En laten we nu iedereen maar in z'n waarde laten. Iedereen mag hier reageren met zijn of haar specifieke dieet of mening over een bepaald dieet. Dan hoef je dit niet als negatief op te vatten.[/quote]

Ik lees al heel lang mee, ik voel mij helemaal niet aangevallen, maar idd de sfeer is niet zo goed, daarom post ik ook vrij weinig. Ik vindt alleen dat als je een bepaalde mening hebt waar je bijv mensen mee kan kwetsen deze het beste kunt onderbouwen.

het heet afvallen zonder doel, dus als je een keertje andere etens keuzes maakt dat is dat natuurlijk ieder voor zich.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:54

vibabu schreef:
gribaldi schreef:

Citaat:

Citaat:

Jij bent echt een lachtertje!

De eerste zie je een smiley bij staan en waarom ik dat vind daar hoef ik mij voor te verantwoorden. Ik zeg nergens dat iemand dat niet mag zijn oid.

Over die challenges, meid dat is allang een keer mede gedeeld. Wellicht als je zo goed beny, dat je al zo vaak mee leest, had je dat ook kunnen weten!

En over die cheatdagen, dat is gewoon zo. Je ziet ze hier heel dr eigen helemaal volvreten maar vervolgens klagen dat de dag zo slecht was. Oh ik heb zoveel gegeten, ik wilde eigenlijk geen cheatdag blabla en vervolgens vallen ze niet af! Raar? Nee totaal niet!
Doe dan gewoon de 90/10 regel!

En zovaak reageer ik hier niet. Toen we met een kleine groep waren, was het nog veel gezelliger dan met de mensen die hier nu bij zitten. Vergeet niet dat elk pondje door het mondje gaat!
Beweeg, (vr)eet wat minder en klaag aub niet zo verschrikkelijk zeg.

Spoiler:
(mensen die ziek zijn oid daar is dit niet voor)
Laatst bijgewerkt door Travellust op 02-03-16 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:56

@jierga _/-\o_

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:57

Gribaldi, ik vind dat jij nu ook wel errug overdreven reageerd.
Ik denk maar dat ik uit dit topic stap. Vond het altijd erg leuk om mee te lezen maar sinds vandaag is die leuke sfeer in een keer weg.

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:59

sorry dat ik hier zo kom binnen vallen maar ik had een vraagje, ik
eet normaal 'gewone cornflakes' en ik zat net te kijken naar
kellogg's All-bran plus. Het leek mij een wat gezondere keuze met
veel vezels.

Heeft een van jullie er ervaring mee?

normale cornflakes:-----kellogg's All-bran
kcal: 357 ----- kcal:334
vet: 0,4 gr ----- vet: 3,5 gr
khd: 84 gr ----- khd: 48 gr
suiker:10 gr ----- suiker: 18 gr
vezel: 3,3 gr ----- vezels:27 gr
eiwit: 8 gr ----- eiwit: 14 gr

opzich vind ik kellogg's all-bran een goede keuze maar er zit in verhouding veel meer suiker in,
daarom twijfel ik op de extra vezels, minder khd en meer eiwitten opwegen tegen de suikers
Laatst bijgewerkt door Willemijnx op 02-03-16 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:59

;( Tuurlijk mag iedereen zijn mening hebben en je kan inderdaad ook iets uitleggen als iets verkeerd opgevat wordt. Maar 'ik heb het niet op' is een mening uiten om een mening te uiten en niet om een ander te helpen of te discussiëren.

Maar ik ga daar niet meer op reageren. Iemand die negatief doet doet maar lekker negatief, ik wil daar niet in meegaan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:00

Thnx Lisa!

Kelly, dan snap jij wat ik bedoel. Mensen die zich WEL aangevallen voelen weten precies wat ze fout doen. Dat geeft niks maar ga dan niet klagen.

Amy: Er zijn heel veel mensen die dit willen zeggen maar ik doe het gewoon.
Ik geef aan hoe het zit, wel leven in een vrij land toch? Daar mag ik mijn mening laten gelden. Of je het er nu me eens bent of niet ;)

Verder weten mensen wel hoe ik in het echt in elkaar zit/ben dus hoe andere (onbekende) nu denken, ik zal er niet van wakker liggen :')

Spoiler:
RBF <<)
Laatst bijgewerkt door Travellust op 02-03-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:01

Dames, even rustig ademen.........
Iedereen heeft zo zijn mening en methode, dat maakt dit topic juist zo leuk en inspirerend, maar dit wordt wel erg op de persoon.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:02

gribaldi schreef:
Thnx Lisa!

Kelly, dan snap jij wat ik bedoel. Mensen die zich WEL aangevallen voelen weten precies wat ze fout doen. Dat geeft niks maar ga dan niet klagen.

Amy: Er zijn heel veel mensen die dit willen zeggen maar ik doe het gewoon.
Ik geef aan hoe het zit, wel leven in een vrij land toch? Daar mag ik mijn mening laten gelden. Of je het er nu me eens bent of niet ;)

Verder weten mensen wel hoe ik in het echt in elkaar zit/ben dus hoe andere (onbekende) nu denken, ik zal er niet van wakker liggen :')

Tuurlijk mag je je mening uiten, maar het is toch ook fijn om rekening met elkaar te houden? Soms is het beter om het net is anders neer te zetten, waardoor het heel anders kan overkomen. Dit geld ook voor het 'echte' leven, daar kan het ook weleens niet goed uitpakken als je het heel direct overbrengt terwijl dat wel de waarheid is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:04

Ik kan niet zo met Jierga dr antwoorden zitten.
Als je dingen anders doet kun je verwachten dat mensen daar hun visie over geven.
De vegans die ik ken zijn niet zo leuk, maar dat weerhoud mij er niet van om als half vegan/half vegetarier door het leven te gaan.
Mijn lijf vind het fijn en mijn portomonee ook.

Als jullie het niet erg vinden dat ik niet bij iedereen die iets post met vlees een "meat is MURDER!" plaatje ga posten. Ik heb betere dingen te doen en dat is niet mijn motivatie om zo te eten :')

mijn lijstje van vandaag :

O: flesje water, appel banaan, Grote cappuchino met speltmelk en handje zonnebloempitten.
L: Geitenkaasslalalade en flesje water
T: Banaan of appel en thee
A: Tosti met paprika en curry (Eet op mn werk en moet patatjes bakken, wie weet snaai ik nog wat)
En dan vast nog wel wat extra's
Laatst bijgewerkt door minikatje op 02-03-16 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:06

@ Kelly, via internet kan het altijd anders overkomen dan dat je in werkelijkheid bedoeld. (harder/zachter)
Huhm nee maar soms is het wel handig om het zo recht voor zijn raap te zeggen dan weet de ander wel meteen wat je daar aan hebt. Of het soms goed uitpakt? Nee hoor, soms niet inderdaad. Maar na afloop weten we wel wat we aan elkaar hebben, praat je daar over en is het ook klaar.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:09

gribaldi schreef:
@ Kelly, via internet kan het altijd anders overkomen dan dat je in werkelijkheid bedoeld. (harder/zachter)
Huhm nee maar soms is het wel handig om het zo recht voor zijn raap te zeggen dan weet de ander wel meteen wat je daar aan hebt. Of het soms goed uitpakt? Nee hoor, soms niet inderdaad. Maar na afloop weten we wel wat we aan elkaar hebben, praat je daar over en is het ook klaar.

Daar heb je gelijk in Gribaldi. Ik heb ook geen last van je posts maar ik kan wel begrijpen dat sommige daar wel wat moeite mee hebben.

maar we gaan weer verder :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:10

Kelly1992 schreef:
Tuurlijk mag je je mening uiten, maar het is toch ook fijn om rekening met elkaar te houden? Soms is het beter om het net is anders neer te zetten, waardoor het heel anders kan overkomen. Dit geld ook voor het 'echte' leven, daar kan het ook weleens niet goed uitpakken als je het heel direct overbrengt terwijl dat wel de waarheid is.

Helemaal met je eens!

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar fatsoensnormen zijn ook erg belangrijk. Iemand kwetsen, al dan niet met opzet, is niet bepaald een win-win situatie.
En zeker op internet kwets je al snel iemand onbewust. Terwijl je met een klein beetje meer moeite, een paar extra woorden, het per ongeluk kwetsen al kunt ondervangen.

Op internet heeft iedereen de mond een beetje groter dan in het echte leven.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:11

Blijft ook wel een feit dat dit geen huiskamertopic is en dat het de bedoeling was essentiële dingen te posten: lijstjes, tips en reacties daarop, bijsturingen, motivatie waar nodig,...

Dan heeft Gribaldi een punt dat er in een informatief dieettopic geen pagina lang over een pizza verteld moet worden: je hebt ervoor gekozen dat je hem opgegeten hebt, geniet ervan, miep er niet over, ontken het aantal kcal dat erin zit niet ;)

Ik volg het topic alleen maar voor het opvolgen van anderen en zoeken naar een manier die voor mij ook werkt, alle randpraat doet er voor mij niet toe.