Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:50

Goof.
Ben je al naar de Lemelerberg geweest?
Doe dat ook vooral voor de middag.

Als je iet verder weg wil,dan raad ik je watermolen Singgraven aan(denekamp).
Of de watermolens,frans,en bels,in het dal van de mosbeek.
Hoewel het daar nu ook wel drukker zal zijn.

lizard

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:50

pien.
Dat is echt een kikker.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:53

lizard schreef:
pien.
Dat is echt een kikker.

_O- OK, ik kan het niet zien. Geloof je gelijk. Ik vond het al erg spectaculair en dacht verdomme, waarom zie ik hier maar zo weinig slangen, want ze zitten er heus wel. _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:54

Haha, en gezien de vlek achter zijn oog en de stand van de ogen een bruine kikker (Rana temporaria) en niet één uit het groene kikkercomplex.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:58

Pien.
Een oude foto uit de Engbertsdijksvenen.
Hier zie je 3 adders.:)Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:02

Ooh, gaaf!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:55

Die zijn duidelijk Lizard en echt prachtig <3 <3 <3, mooie foto bedankt. In Costa Rica zag je vaker van die kopjes uit het water en dat waren heuse slangen. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:59

lizard schreef:
Goof.
Ben je al naar de Lemelerberg geweest?
Doe dat ook vooral voor de middag.

Als je iet verder weg wil,dan raad ik je watermolen Singgraven aan(denekamp).
Of de watermolens,frans,en bels,in het dal van de mosbeek.
Hoewel het daar nu ook wel drukker zal zijn.

Lemelerberg niet geweest, ziet er wel mooi uit. Morgen gaan we de Sallandse heuvelrug op, misschien kan ik donderdag naar Lemelerberg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:42

Hier vandaag een NS wandeling gedaan van station Bussum Zuid naar Hilversum Mediapark. Totaal 12,5 km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:01

Leuk, die wil ik ook gaan doen met Purk mijn ruwhaar jack Russell! Ziet er leuk uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:05

Oh dat ziet eruit als een mooie route zeg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:06

Marjolein29 schreef:
Leuk, die wil ik ook gaan doen met Purk mijn ruwhaar jack Russell! Ziet er leuk uit.

Is ook leuk.
Wij zijn bij het station Bussum Zuid verkeerd gelopen waardoor we een stukje door het dorp liepen. Volgens mij konden we aan de andere kant zo het bos/heide op.
Maar we werden aangetrokken door een mooi park vol bloemen. En we liepen langs het bos maar stonden hekken. Maar verder weg konden we er weer op. En was echt wel de moeite waard. Je kunt ook nog naar andere stationnetjes lopen. Verdwalen zo dus niet echt mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:15

Marjolein29 schreef:
Ik lees al een tijd mee om wandeltips op te doen en lees dan over de ns wandelingen. Nu is mijn auto overleden en wil ik de ns gaan proberen maar worden die routes goed aangegeven? Gewoon met paaltjes of gaat het via gps? Ik probeer juist mn telefoon uit te laten tijdens het wandelen namelijk.

Dat verschilt per wandeling en staat in de beschrijving. Je kunt de beschrijving en routekaart downloaden bij ns. Ik heb hem altijd op mijn telefoon, maar je kunt hem ook printen natuurlijk. Daarop staat dan ook in de beschrijving per stukje welke markering je moet volgen. Gisteren heb ik bijvoorbeeld in de NS wandeling het grootste deel het Utrechtpad gelopen, die is geel/rood gemarkeerd. Op een andere wandeling weer het trekvogelpad, die is rood/wit gemarkeerd. Als je een beschrijving download als voorbeeld, zul je het wel zien.

Je kunt hem dus niet zonder de beschrijving gaan lopen, omdat je dan niet weet welke markering je moet volgen. Ik vind de beschrijving over het algemeen heel erg duidelijk, heel af en toe een moment van twijfel, maar dat duurt nooit lang. Maar ik heb wel altijd een app met alle wandelpaden op mijn telefoon als backup voor als ik toch de route kwijt raak. Ik moest bijvoorbeeld eens omlopen ivm grote grazers op het pad, dan kun je de route later weer oppakken.

De rest kijk en lees ik straks nog even bij, maar ik wilde hier vast op reageren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:24

Ik vind de NS wandeling Hollandsche rading Baarn. Vanaf lage Vuursche wel wat onduidelijk. Hollandsche rading en Baarn zelf wordt het wel goed aangegeven. Maar zou je daar echt niet uitkomen loop je gewoon naar de eerste bushalte

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:17

Hier maar even een wandeling hier in de polder voor ik morgen de hele dag in de auto zit naar het Zwarte woud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook prachtig met de mooie Hollandse luchten :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:20

Ja, heel mooi zo met die wolkenluchten!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:26

Prachtig is Nederland, mooie foto's.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:52

Trouwens de wandeling die wij hebben gedaan is geen officiële ns wandeling.
Wij zijn gewoon beginnen bij Bussum Zuid. Naar de heide gelopen en daar een rondje gedaan en toen gekozen om er weer weg te gaan richting Hilversum Mediapark. Je kan makkelijk een stukje verder lopen. Of juist de andere kant op gaan en een ander station in Bussum kiezen om te eindigen of beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:05

Mooi die wolken <3 . Daar kan ik zo van genieten.

Goof, ik zat ook naar die foto van die kikker te kijken van :wow: :o? , Waar kijk ik nu toch naar?

Wat leuk BeFunny, ik heb vorige week die NS-wandeling van Baarn naar Hilversum Mediapark gedaan. Dat overlapt wel een deel met jouw wandeling denk ik. Erg mooi, dat gebied tussen Bussum en Hilversum. Hoe lang was het lopen vanaf Bussum Zuid?
Ik vond het wel oké aangeven vanaf Lage Vuursche. We hebben twee keer even staan twijfelen, maar toch gevonden. Één bordje zat helemaal verstopt achter een boom.

Ik vroeg me gisteren af wie eigenlijk al die markeringen op de LAW's en streekpaden aanbrengt en onderhoudt. Ik vind die kruizen als je de verkeerde kant op gaat zo goed :') . Maar dat wordt door vrijwilligers van Stichting Wandelnet gedaan las ik, super is dat.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:11

Marie_Anne schreef:
Mooi die wolken <3 . Daar kan ik zo van genieten.

Goof, ik zat ook naar die foto van die kikker te kijken van :wow: :o? , Waar kijk ik nu toch naar?

Wat leuk BeFunny, ik heb vorige week die NS-wandeling van Baarn naar Hilversum Mediapark gedaan. Dat overlapt wel een deel met jouw wandeling denk ik. Erg mooi, dat gebied tussen Bussum en Hilversum. Hoe lang was het lopen vanaf Bussum Zuid?
Ik vond het wel oké aangeven vanaf Lage Vuursche. We hebben twee keer even staan twijfelen, maar toch gevonden. Één bordje zat helemaal verstopt achter een boom.

Ik vroeg me gisteren af wie eigenlijk al die markeringen op de LAW's en streekpaden aanbrengt en onderhoudt. Ik vind die kruizen als je de verkeerde kant op gaat zo goed :') . Maar dat wordt door vrijwilligers van Stichting Wandelnet gedaan las ik, super is dat.

Ja ik denk dat als je vanaf Hollandsche rading komt (wij waren daar gestart en kwamen pas 2 km voordat we bij Baarn waren een bord tegen met Baarn 2 km) andersom misschien wel. Maar wij hebben toen een extra stuk gelopen in lage Vuursche dus een beetje afwijkend van de officiële route. Maar vinden Baarn gewoon niet goed aangegeven. Of we hebben gewoon niet goed opgelet dat weet ik niet.

De wandeling die we nu hebben gedaan kun je ook korter lopen. Die stationnetjes liggen dicht bij elkaar maar we hebben door dat heide gebied echt een. Rondje gelopen. Met de ukkies hebben we ook nog met een stel staan praten die wat vragen hadden over het karakter van de chihuahuas. En we hebben pauze gehouden ergens waar de hondjes konden spelen. Dus hebben er wat langer over gedaan. 4 uur. Maar hij is veeeel sneller te lopen.

Ja vanaf Hollandsche rading kun je prima naar Hilversum lopen. Dat zijn wel wat meer Kms. Die is wel heel goed aangegeven al bij begin Hollandsche rading gewoon Hilversum aanhouden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:30

Vanmorgen gewandeld op de Sallandse heuvelrug. Stuk rustiger dan afgelopen zondag, dus dat was fijn.

Afbeelding

En voor Pien, nee, dit is weer geen slang, dit is een prachtige hagedis!! _O-

En die labrador had een half spinnenweb meegenomen uit de bosjes :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:03

Mooie foto's!
Gaaf dat je een hagedis tegen bent gekomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:05

Super mooi, enne Goof weet je zeker dat het geen slang is _O- Hele leuke labrador.

Vanochtend trok manlief een grote plastic ton weg en daaronder lag moeder muis met 3 jongen aan de tietjes te slapen <3
Hij riep mij er vlug bij. Alle 4 keken ze ons aan, super voldaan en relax en opeens floep doken ze het gaatje in onder de grond. Te schattig voor woorden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:15

Ah superlief is dat Pien.
Ja, was tof om deze te zien. Ik zie zelden hagedissen in Nl en als ik er al 1 zie is het zo'n donkergroene ieniemienie-hagedis. Dit was echt wel een flinke met echt prachtige kleuren. Echt heel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:07

Wat gaaf! Ik heb in Nederland nog nooit een hagedis gezien.
Schattig, de hond met spinnenweb. Hij heeft zo'n lieve blik.