Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:11

Kahawa schreef:
_Yasmine_ schreef:
Ik vind dat persoonlijk echt lelijk, maar dat vind ik van (en nu ga ik tegen mensen schoppen) dikke vrouwen ook :j

Waarom zou je het ene wel lelijk mogen vinden, maar het andere niet? En dan ook nog iets waar een gezond iemand gewoon een keuze in heeft eigenlijk.

Vind ik niet, ik vind het juist gelijk. Voorheen altijd veel te dun geweest, weet daardoor precies hoe erg het is als mensen je anorexia noemen etc, terwijl je toen al niemand obese mocht noemen in het gezicht. Maar in de huidige maatschappij is het sociaal geaccepteerder om iemand te dun te noemen dan te dik. Ik dekte mezelf al in, omdat ik wist dat ik met die zin mensen tegen de schenen ging schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:11

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd, maar elke keer mee gestopt omdat ik er geen zin meer in had. Ik heb op dit moment overgewicht volgens mijn BMI (niet drastisch veel maar wel wat) en daar ben ik niet tevreden mee, dus ga ik aan de slag om dat te laten verdwijnen. Ik heb er geen haast mee. In een bikini word ik wat onzeker maar in een jurkje of spijkerbroek voel ik me vooralsnog echt zelfverzekerd over mijn curves, dus geen problemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:12

_Yasmine_ schreef:
Kahawa schreef:

Waarom zou je het ene wel lelijk mogen vinden, maar het andere niet? En dan ook nog iets waar een gezond iemand gewoon een keuze in heeft eigenlijk.

Vind ik niet, ik vind het juist gelijk. Voorheen altijd veel te dun geweest, weet daardoor precies hoe erg het is als mensen je anorexia noemen etc, terwijl je toen al niemand obese mocht noemen in het gezicht. Maar in de huidige maatschappij is het sociaal geaccepteerder om iemand te dun te noemen dan te dik. Ik dekte mezelf al in, omdat ik wist dat ik met die zin mensen tegen de schenen ging schoppen.

Nog een keer voor de duidelijkheid, ik voel me persoonlijk niet tegen de schenen geschopt. Ik vind het gewoon respectloos om mensen te bodyshamen, op welke manier dan ook. Ik heb drastisch ondergewicht gehad mijn hele leven en het was verschrikkelijk om constant 'stokje' genoemd te worden. Nu heb ik wat overgewicht en geloof mij als ik zeg dat meiden onderling heel naar kunnen zijn over vrouwen die wat voller zijn.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:13

Emmaa_ schreef:
Ik vind het tegenover Jezzi ook aardig respectloos :) Het is prima om een mening te hebben over bepaalde onderwerpen en dat mag je ook best ventileren, maar ik vind dat je in de verwoording echt wel een beetje rekening mag houden met de gevoelens van anderen. Ik zou persoonlijk ook nooit zo laag in mijn vetpercentage gaan zitten, maar als Jezzi dat fantastisch en mooi vindt dan hoeven we toch niet met z'n allen te zeggen dat het super lelijk is? Je kan ook zeggen dat je het niet voor jezelf zou willen. Zelfde geldt voor overgewicht. Ik heb volgens mijn BMI overgewicht, maatje L/42 en het voelt alles behalve fijn als mensen zeggen dat mensen met overgewicht lelijk zijn. Je kan ook zeggen dat je zelf niet tot het punt zou komen waarop je er zo uit ziet of dat je het mooier vindt als mensen een wat gemiddelder gewicht hebben. Ik bedoel je niet aan te vallen, maar ik voel me wel een beetje aangevallen door jouw berichtje. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Ho ho Emma, ik denk dat je (ons) of althans mij verkeerd begrijpt. Ik ben niet respectloos naar Jezzi of wie dan ook :') ! Ik geef mijn mening dat ik zoals die foto's in haar link die vrouwen niet mooi vind met name de eerste paar onder de mannen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:15

gribaldi schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik vind het tegenover Jezzi ook aardig respectloos :) Het is prima om een mening te hebben over bepaalde onderwerpen en dat mag je ook best ventileren, maar ik vind dat je in de verwoording echt wel een beetje rekening mag houden met de gevoelens van anderen. Ik zou persoonlijk ook nooit zo laag in mijn vetpercentage gaan zitten, maar als Jezzi dat fantastisch en mooi vindt dan hoeven we toch niet met z'n allen te zeggen dat het super lelijk is? Je kan ook zeggen dat je het niet voor jezelf zou willen. Zelfde geldt voor overgewicht. Ik heb volgens mijn BMI overgewicht, maatje L/42 en het voelt alles behalve fijn als mensen zeggen dat mensen met overgewicht lelijk zijn. Je kan ook zeggen dat je zelf niet tot het punt zou komen waarop je er zo uit ziet of dat je het mooier vindt als mensen een wat gemiddelder gewicht hebben. Ik bedoel je niet aan te vallen, maar ik voel me wel een beetje aangevallen door jouw berichtje. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Ho ho [naam], ik denk dat je (ons) of althans mij verkeerd begrijpt. Ik ben niet respectloos naar Jezzi of wie dan ook :') ! Ik geef mijn mening dat ik zoals die foto's in haar link die vrouwen niet mooi vind met name de eerste paar onder de mannen,

En als je die mening op die manier verwoord had was er imo ook geen probleem geweest. Maar op het moment dat je het woord 'lelijk' gebruikt (oftewel een waardeoordeel ipv een persoonlijke mening) maak je het naar en haal je de sfeer hier behoorlijk naar beneden. Ik ben niet de zwaarste persoon in dit topic en ik krijg hier al een hele nare bijsmaak van, moet je even nagaan wat dit soort woorden kunnen doen voor mensen die er compleet doorheen zitten. En ja, openbaar topic en mening geven mag.. Maar dit is gewoon niet netjes en imo wel degelijk ontzettend respectloos.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:18

Jezzi schreef:
Lief Kahawa, dankjewel :) Heb je een groot verschil? Train je thuis/bij een fysio/op de sportschool?

Sinds heel kort op de sportschool, ben nog een echte noob. ;) Maar vind het wel echt leuk, veel leuker dan ik dacht. :D In de weekenden krijg ik hulp van mijn persoonlijke Radmilo :)) (vriend, woont in een andere stad, stuk verder weg).

En ik word behandeld door een chiropractor, ga daar binnenkort weer heen voor een behandeling en dan gelijk even om advies vragen.

Streefgewicht heb ik ook niet, toen ik 74 kilogram woog bij 1.80 toen ik nog heel veel fietste en paardreed vond ik dat een heel mooi beeld, maar geen idee wat mijn vetpercentage toen was. Qua BMI zou dat nog een stuk lager mogen, maar zover zijn we voorlopig ook nog niet.
Spiegelbeeld en vetpercentage vind ik een betere leidraad. Die weet ik nu ook nog niet, maar wil ik tzt wel een keer laten meten. :)

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:20

Dus niet mooi mag wel maar als ik lelijk zeg mag dat niet? :Y)
Ik bedoel imo het zelfde.

En we leven in een vrij land toch? Dus een mening geven mag toch neem ik aan?

Heeft in mijn ogen niks met respectloos te maken :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:21

Maar dit zal aan mij liggen, maar ik vind niet mooi, minder aanspreken toch wel een nette verkapping voor het woord lelijk maar dezelfde betekenis. Daarbij had ik het over het type bodybuilders in de link, met overgewicht over het extreme. Niet over wat overgewicht, of wat vollere dames :n vind dat echt nog geen bodyshamen. Maar denk dat we daarover dan in mening verschillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:22

gribaldi schreef:

Begrijp je nou serieus niet wat ik probeer te zeggen? Ja, er zit een verschil tussen 'IK VIND het niet mooi' en 'lelijk'. Ja, we leven in een vrij land, maar betekent dat dat je mensen hun gevoelens zomaar kan kwetsen. Bodyshaming is echt een serieuze issue en ik vind het echt heel erg stuitend dat jullie dat blijkbaar niet begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:23

_Yasmine_ schreef:
Maar dit zal aan mij liggen, maar ik vind niet mooi, minder aanspreken toch wel een nette verkapping voor het woord lelijk maar dezelfde betekenis. Daarbij had ik het over het type bodybuilders in de link, met overgewicht over het extreme. Niet over wat overgewicht, of wat vollere dames :n vind dat echt nog geen bodyshamen. Maar denk dat we daarover dan in mening verschillen.

Want vrouwen met morbide obesitas lelijk noemen is niet bodyshamen? Zij hebben toch ook een 'body' en jij geeft daar toch nog steeds een waardeoordeel over?

Jeetje dames, we zijn vrouwen... We horen samen sterk te staan ipv elkaar belachelijk maken om hoe we eruit zien.. :n

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:26

Emmaa_ schreef:
Ik heb het al meerdere keren geprobeerd, maar elke keer mee gestopt omdat ik er geen zin meer in had. Ik heb op dit moment overgewicht volgens mijn BMI (niet drastisch veel maar wel wat) en daar ben ik niet tevreden mee, dus ga ik aan de slag om dat te laten verdwijnen. Ik heb er geen haast mee. In een bikini word ik wat onzeker maar in een jurkje of spijkerbroek voel ik me vooralsnog echt zelfverzekerd over mijn curves, dus geen problemen :)

Ik zou dit geschreven kunnen hebben. Op dit moment is mijn doel om op een gezonde manier naar een gezond gewicht te gaan. Daarna zie ik wel weer. Heb geen specifieke doelen van zoveel kilo of een bepaald vetpercentage. Ik ga bezig en kijk hoe het mij bevalt en waar ik eindig.

Het stomme is ook dat ik me er goed bij voel om te sporten en gezonder te eten, maar alsnog makkelijk verval in lui op de bank zitten met chocola en chips. Toch de makkelijkheid en korte beloning die dan meer aantrekken blijkbaar.

Ik vind vaak dat die bodybuilders lichamen veel mooier zijn wanneer ze geen bruin/oranje verflaagje hebben gekregen. Dan lijkt het een stuk minder extreem.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:28

Emmaa_ schreef:
_Yasmine_ schreef:

Want vrouwen met morbide obesitas lelijk noemen is niet bodyshamen? Zij hebben toch ook een 'body' en jij geeft daar toch nog steeds een waardeoordeel over?

Jeetje dames, we zijn vrouwen... We horen samen sterk te staan ipv elkaar belachelijk maken om hoe we eruit zien.. :n

Ik wilde hierop zeggen maar geloof dat we hier niet uitkomen. Ik heb niemand (zeker uit dit topic) persoonlijk op zijn figuur aangesproken.

Vrouwen met morbide obesitas hebben zeker body, maar als je daar niets aan wilt doen, feit blijft dat dat ongezond islaat ik maar niet zeggen hoe ik daar over denk

Vrouwen bij elkaar mogen dan sterk horen te staan, ze mogen elkaar ook best beschermen tegen het ongezonde. En is mijn aanpak schijnbaar iets botter van smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:30

Ik ga er maar niet meer op in, denk inderdaad dat we het hier niet over eens gaan worden :) Ik zal wat minder snel op m'n teentjes getrapt zijn met dit soort dingen (ben nogal een activist wat dit soort dingen betreft), maar ik zou dan ook graag van jullie willen vragen om iets meer na te denken over de manier waarop jullie dit soort dingen op het internet zetten. Op het internet heb je geen intonatie, en een botte opmerking, die ik zelf ook vaak genoeg maak dus maak je daar geen zorgen over, kan al heel snel overkomen als een belediging, vooral voor mensen die emotioneel al even in de put zitten over hun gewicht.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:32

Emmaa_ schreef:
gribaldi schreef:

Begrijp je nou serieus niet wat ik probeer te zeggen? Ja, er zit een verschil tussen 'IK VIND het niet mooi' en 'lelijk'. Ja, we leven in een vrij land, maar betekent dat dat je mensen hun gevoelens zomaar kan kwetsen. Bodyshaming is echt een serieuze issue en ik vind het echt heel erg stuitend dat jullie dat blijkbaar niet begrijpen.

Wie kwets ik nu dan? Die vrouwen die op de foto staan? :')
Die lezen dit niet en dan nog ze zullen dit vast niet voor het eerst horen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:34

gribaldi schreef:
Emmaa_ schreef:

Zou je even mijn bericht hierboven willen lezen? :)

En nee, je kwetst niet de vrouwen op de foto staan. Je kwetst op dit moment mij, en ik denk dat ik niet de enige in het topic ben die zich aangesproken voelt en die dag niet prettig vindt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 15:35

Zullen we het nu even gezellig houden dames?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:37

Waarom kwets ik jou ? En wie kwets ik nog meer ?

Sorry je zegt: 'ik ga er maar niet meer op in, denk inderdaad dat we het hier niet over eens gaan worden :) Ik zal wat minder snel op m'n teentjes getrapt zijn met dit soort dingen (ben nogal een activist wat dit soort dingen betreft), maar ik zou dan ook graag van jullie willen vragen om iets meer na te denken over de manier waarop jullie dit soort dingen op het internet zetten'

Blijkbaar ben je dus toch snel op je tenen getrapt door zo fel te reageren.
Ik beledig niemand, en vraag me af wie er zo emotioneel in de put zit vanwege zijn gewicht, laat internet dan links liggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:39

Ja, ik ben op mijn tenen getrapt omdat er letterlijk gezegd wordt 'mensen met overgewicht zijn lelijk'. Ik heb al aangegeven dat ik het wil laten rusten en dat ik dit soort discussies in het vervolg ga laten varen, maar of jij dan bij deze ook wilt ophouden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:39

Mijns inziens is er niets verkeerd in het feit dat iemand iets lelijk noemt. Hoe kun je een persoonlijke uiting van iemand mening respectloos vinden. Het zou pas respectloos kunnen zijn als je het op de man speel. En het blijft inderdaad typisch dat je in de huidige maatschappij iemand die vrij mager is mag betitelen als anorexia patient (terwijl het een zeer zeker niet gelijk het andere inhoud) maar absoluut niets mag zeggen over een maatje meer. Iemand die er oud uit zien voor zijn leeftijd daar mag dan wel weer wat over gezegd worden. Iets mooi of lelijk vinden , het is enkel een smaak van iemand en smaken verschillen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:41

Uhm nee nou wil ik antwoorden op mijn vragen ook haha...

Ik had het over die bodybuilding mensen hé, dat vind IK lelijk.

Een discussie is soms wel leuk hoor :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:41

Greetje63 schreef:
Mijns inziens is er niets verkeerd in het feit dat iemand iets lelijk noemt. Hoe kun je een persoonlijke uiting van iemand mening respectloos vinden. Het zou pas respectloos kunnen zijn als je het op de man speel. En het blijft inderdaad typisch dat je in de huidige maatschappij iemand die vrij mager is mag betitelen als anorexia patient (terwijl het een zeer zeker niet gelijk het andere inhoud) maar absoluut niets mag zeggen over een maatje meer. Iemand die er oud uit zien voor zijn leeftijd daar mag dan wel weer wat over gezegd worden. Iets mooi of lelijk vinden , het is enkel een smaak van iemand en smaken verschillen.

AMEN _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:43

Ik trek me bij deze terug uit dit topic. Ik vond dit altijd een fijn topic waar normale discussies gevoerd konden worden en waar ieder een plekje had, maar ik voel me ondertussen persoonlijk aangevallen door de bovenstaande paar berichten en dat hoef ik niet te pikken. Dus nee, Gribaldi, ik ben jou geen antwoorden 'verschuldigd'.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:45

gribaldi schreef:

Dat zijn niet bepaald tere zieltjes, anders waren ze nooit zover gekomen. :)

@Emma: ben wsl 'dikker' dan jij, maar voel me niet gekwetst eigenlijk. Overgewicht of dik zijn worden die gauw gebruikt worden om een punt te maken, maar 9/10 keer ligt iemands mening wel een stuk genuanceerder. En daarnaast kun je nooit iedereens smaak zijn.

De hele tijd herhalen hoe lelijk je een bepaald lichaamstype vindt, dat vind ik ook niet fatsoenlijk en onnodig.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:46

Ik vind het bij deze discussie altijd een beetje jammer dat mensen het recht om hun 'mening' te spuien blijkbaar belangrijker vinden dan de gevoelens van anderen :n Een beetje rekening houden met een ander kan geen kwaad, lijkt mij.

En dunne mensen anorexiapatienten oid noemen is ook body shaming, ook niet oké dus. Hoewel ik dat altijd wel een beetje hetzelfde vindt als blanke mensen die zeggen dat ze gediscrimineerd worden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:47

Het gaat mij er ook totaal niet om dat ik blijkbaar lelijk gevonden word, maar gewoon de hele nasmaak die dit topic me op dit moment geeft. Er was ruimte voor iedereen en iedereen kon advies vragen, en nu zijn er uit het niets een paar meiden die mensen die dik zijn lelijk noemen. Dat is imo bodyshaming en daar ga ik gewoon niet aan meedoen. Dus ik ben echt weg hier, misschien dat als de sfeer eens wat beter wordt ik ooit weer eens om de hoek kom kijken.