ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:49

Dan zou ik dat echt doen inderdaad, want zo zijn ze bij mij absoluut niet! Dat is inderdaad niet de bedoeling.
Ik heb gehoord dat anderen goede ervaringen hebben bij Max Ernst, ik zit zelf bij PsyQ in Utrecht. Ik word correct geholpen, ze hebben me helpen zoeken naar de juiste dosis en waren ook niet bang om toe te geven als ik met een lagere dosis ook kon volstaan, enzo.

Als je al op zoveel ritalin per dag zit, dan is het misschien een idee om te kijken naar een andere soort van medicatie. Bij mij werkte ritalin ook niet, maar dexamfetamine werkt als een trein.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:20

Momenteel word ik vooral MOE van de psychologische instituten, het ene instituut stuurt me weg met een depressie en vermoeidheid en het instituut wat dat over ging nemen gooit het na een uurtje l.ullen meteen op ADHD... ^)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:30

Aleeneh schreef:
Dan zou ik dat echt doen inderdaad, want zo zijn ze bij mij absoluut niet! Dat is inderdaad niet de bedoeling.
Ik heb gehoord dat anderen goede ervaringen hebben bij Max Ernst, ik zit zelf bij PsyQ in Utrecht. Ik word correct geholpen, ze hebben me helpen zoeken naar de juiste dosis en waren ook niet bang om toe te geven als ik met een lagere dosis ook kon volstaan, enzo.

Als je al op zoveel ritalin per dag zit, dan is het misschien een idee om te kijken naar een andere soort van medicatie. Bij mij werkte ritalin ook niet, maar dexamfetamine werkt als een trein.

Ik ben na een uitgebreid traject gediagnosticeerd, vervolgens heb ik medicatie gehad, en moest ik nog 1 keer terug om te kijken hoe of het ging. Dit is allemaal al meer dan een jaar geleden. Ik ben daarna niet meer bij een psych geweest... Ook van nacontrole is totaal geen sprake. Mijn ritalin komt via de huisarts, en ook hier word nooit eens gevraagd hoe of wat.. En makkelijk als ik ben,,,, :o

Utrecht is nogal een eind uit de buurt, iemand nog suggesties in Zeeland?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:47

Hm wat raar... ik heb medicatie gekregen, toen heb ik nog meermaals afspraken gehad, ook telefonisch, waarin overlegd werd van hey wat merk je wanneer je medicatie hebt gehad? Positieve dingen? Negatieve dingen? Okay, probeer eens een hogere dosis, wat merk je dan? Helpt het? Krijg je bijwerkingen? Bij welke dosis werkt het het beste?
Toen bleek ik bijwerkingen te krijgen die niet weggingen met lagere dosering en ben ik op andere medicatie gezet en is dat hele proces nogmaals doorlopen. En nu ben ik in principe klaar ermee en heeft ze gezegd van okay, in principe is het nu goed, maar ZODRA je iets merkt wat ook maar enigszins niet goed is, mag je me altijd bellen om het te bespreken.

En dat is ongeveer hoe ik denk dat het hoort te gaan :) Zou toch eens kijken of je wat anders kunt vinden dan idd.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:25

Sassol schreef:
Bedoel je een psychiater billy?

Ritalin gaat inderdaad na enige tijd wennen. Dus dan moet je de dosis verhogen. Wat je je natuurlijk daarbij wel af kan vragen hoe lang je wilt blijven verhogen en of je dan niet meer baat hebt bij weer wat extra therapie in omgaan met ADHD. (Plannen, structureren, agenda bijhouden, hoe om te gaan met gedachten die je afleiden van je werk etc.)

Even ter verduidelijking ik heb ADD geen ADHD en ging naar de neuroloog, even aan mams gevraagd

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:55

Wat is nou het meest typische ooit.

Het vergeten van je afspraak met je ADD-begeleider.

:+

Yup, just did that.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:59

Aleeneh schreef:
Wat is nou het meest typische ooit.

Het vergeten van je afspraak met je ADD-begeleider.

:+

Yup, just did that.

Haha kan gebeuren toch! Ik ben hem ook al eens vergeten en ook al 2x mijn recept kwijtgeraakt.. De psychiater zal wel denken.. Ik heb goed gediagnosticeerd :p

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:05

Nou ja, 2x vergeten en dan krijg je geen coaching meer :+ en dit was m'n eerste keer dat ik coaching had. Dus whoooops. Heb meteen maar gemaild van "hey, zullen we dit maar beschouwen als een bewijs dat ik deze coaching dus juist wel heel erg nodig heb? :')"

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:07

njiloj schreef:
Ik ben na een uitgebreid traject gediagnosticeerd, vervolgens heb ik medicatie gehad, en moest ik nog 1 keer terug om te kijken hoe of het ging. Dit is allemaal al meer dan een jaar geleden. Ik ben daarna niet meer bij een psych geweest... Ook van nacontrole is totaal geen sprake. Mijn ritalin komt via de huisarts, en ook hier word nooit eens gevraagd hoe of wat.. En makkelijk als ik ben,,,, :o

Dat is ook niet hoe het hoort. Ik ben volgens mij wel 6x of meer weer teruggekomen. Het werkt! Oh, nu niet meer. Hogere dosis. Het werkt! Oh, nu niet meer. Toen op 3-4x 15mg blijven hangen, dat werkte en bleef ook werken.

Ik heb overigens wel het idee dat ik over de tijd heen ze ook steeds sneller na elkaar in moet nemen. Eerst volstond 4u, daarna 3,5 en nu merk ik na 3u dat ik een nieuwe in moet nemen. Meerdere mensen die dit ook hebben?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:11

Heb het rapport van de eerste instelling liggen, toch adhd-medicatie denk ik, iemand ervaring met clondine?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:32

In ieder geval: Welkom!
Als het goed is kan het in ieder geval geen kwaad dat je de tijden aanpas aan je werk, doe ik ook dagelijks.
Alleen met tips wat betreft concerta of verzekeringen kan ik je helaas niets vertellen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:36

avero achmea heeft in het aanvullende pakket "royaal" een goede vergoeding zitten voor adhd medicatie anders dan ritalin.
bekijk die even op hun site, dacht dat het 750 euro per jaar was dat ze vergoeden.
die kun je via independer afsluiten voor collectiviteitskorting, dan bespaar je weer 10/15 euro per maand

daarnaast kun je als je lid word van de patiënten vereniging ad(h)d (balans dacht ik dat het heet) ook via hen in de collectieve verzekering bij VGZ, die hebben ook een uitgebreide vergoeding voor adhd medicatie.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:56

Pfff... Wordt op het moment ZO moe van mezelf!
Het lukt mezelf niet om de dingen goed voor mekaar te maken en maak me veel te druk om dingen..
Waardoor ik weer slecht slaap... en het vervolgens nog minder gaat...

Vandaag bijvoorbeeld..
Wou om 8 uur uit m'n bed, had m'n wekker niet goed gezet, kwam uiteindelijk pas om half 12 uit bed..
Toen was het snel snel snel alles doen en naar m'n werk..
Voornemen om na het werk en na het eten met school bezig te gaan (wat ik eigenlijk vanochtend moest doen)...
En vervolgens weer op tijd naar bed te gaan..

Nu uiteindelijk had ik al LANG in bed willen liggen en heb ik nog steeds niets voor school gedaan..

Maar ondertussen wel van alles op m'n telefoon gedaan, allemaal dingen in m'n agenda gezet, aan het opruimen geweest enz enz..

Hoe doen jullie dit? Zorgen dat je jezelf een soort van kunt structureren? Dat je is een keer doet wat je zou moeten doen? Heb eigenlijk tijd genoeg maar door dit soort 'ongein' kom ik altijd in de knoop met de tijd.. En hou ik geen vrije tijd over %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:58

Mijn logica tegen mezelf uitspelen. Vrijdag moet ik leren en een hele hoop andere dingen doen. Door te beginnen met leren krijg ik alle normale dingen op vrijdag af. := Maar leren gaat nog steeds pijnlijk...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:21

Crisis :=
Niet echt een tip,
maar mijn vriendin vraagt wel regelmatig "moet je nog iets belangrijks doen?!"
Dan schopt ze me er namelijk even toe :')

Sometimes i hate myself :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:26

Oh en het enige wat mij goed helpt met leren is medicijnen. De rest werkt lang niet zo goed. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:12

Heeft er iemand ervaring met wellbutrin?
Ik heb dan eindelijk iemand zo ver dat hij wil helpen :+
Wat ik nu merk van de medicatie is eigenlijk alleen de slapeloosheid, slik ook pas 4 dagen(150mg, halve dosis dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:00

Helpt het misschien om melatonine te gebruiken voor het slapen?

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:05

Dit filmpje vond ik zelf erg mooi/inspirerend...
Respect.. kijken naar de mogelijkheden ipv de valkuilen, kan ik (en vele anderen om mij heen) nog veel van leren...

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:19

echt prachtig!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:26

Mag ik hier wat vragen?

Ik heb bij de huisarts een verwijsbrief gekregen voor een eerstelijnspsycholoog, voor evt diagnosticeren.
Maar, hoe nu verder? Waar moet ik dat vinden? Bij de ggd? Op de verwijzing staat alleen mijn naam en de naam van de dokter die de doorverwijzing (met tegenzin) uitschreef.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:01

Ik heb toen contact opgenomen met Psyq. En daar ben ik getest en heb verdere therapie.
Bevalt heel erg goed.
Psyq heeft verschillende vestigingen door heel nederland

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:14

PsyQ, Max Ernst zijn zo de eerste namen die mij te binnen schieten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:35

PsyQ meldt op de site dat ze tweedelijns zijn, mijn doc heeft eerstelijns opgeschreven. Ik zal ze bellen en vragen of dat heel precies komt.

Thanks voor de tip!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:56

Wat is eerste lijns en tweede lijns?