Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aleeneh schreef:Dan zou ik dat echt doen inderdaad, want zo zijn ze bij mij absoluut niet! Dat is inderdaad niet de bedoeling.
Ik heb gehoord dat anderen goede ervaringen hebben bij Max Ernst, ik zit zelf bij PsyQ in Utrecht. Ik word correct geholpen, ze hebben me helpen zoeken naar de juiste dosis en waren ook niet bang om toe te geven als ik met een lagere dosis ook kon volstaan, enzo.
Als je al op zoveel ritalin per dag zit, dan is het misschien een idee om te kijken naar een andere soort van medicatie. Bij mij werkte ritalin ook niet, maar dexamfetamine werkt als een trein.
Sassol schreef:Bedoel je een psychiater billy?
Ritalin gaat inderdaad na enige tijd wennen. Dus dan moet je de dosis verhogen. Wat je je natuurlijk daarbij wel af kan vragen hoe lang je wilt blijven verhogen en of je dan niet meer baat hebt bij weer wat extra therapie in omgaan met ADHD. (Plannen, structureren, agenda bijhouden, hoe om te gaan met gedachten die je afleiden van je werk etc.)
njiloj schreef:Ik ben na een uitgebreid traject gediagnosticeerd, vervolgens heb ik medicatie gehad, en moest ik nog 1 keer terug om te kijken hoe of het ging. Dit is allemaal al meer dan een jaar geleden. Ik ben daarna niet meer bij een psych geweest... Ook van nacontrole is totaal geen sprake. Mijn ritalin komt via de huisarts, en ook hier word nooit eens gevraagd hoe of wat.. En makkelijk als ik ben,,,,