[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astwice

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:49

Ik gebruik altijd 12% :P , Voor dip dyes

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:56

Welke shampoo en cremespoeling gebruiken jullie? En merken jullie ook
dat het wat doet voor je haar? :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:04

Een vochtinbrengende shampoo en conditioner van Dove, ik heb van nature droog haar en hier wordt het lekker zacht van :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:18

Mag ik ook wat vragen?

De laatste maanden heb ik me haar weer donker, verf het iedere keer donker bruin.
Vervelende is dat mijn haar echt na ca 2 wk alweer een stuk lichter is geworden, licht bruin.
Ik pak de laatste keren iedere keer al een donkerdere tint dan ik eigenlijk wil in de hoop dat die wel blijft zoals ik wil maar helaas.

Hoe kan dit? Ik moet nu bijna iedere maand wel weer verfen om het donker te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:08

Wat je kunt doen is de permanente verf vervangen door spoeling.
Dat is wat beter voor je haar, iedere maand verven is niet heel gezond natuurlijk.
Bij mij werd het ook telkens lichter en ga nu gewoon terug naar mijn eigen kleur (vraag is voor hoe lang maar oké :') )
Weet ook niet wat je er aan kunt doen. Niet veel vermoed ik

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 07:53

Danielle: hoe vaak was je je haar? En gebruik je vaak maskers etc?
Door vaak te wassen vervaagd een kleur snel en op broos/beschadigd haar laat de kleur ook sneller 'los'. Dat is t enige wat ik zou kunnen bedenken wat het nog wat zou vertragen, iets anderd zou ik ook niet weten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:54

Even een vraag tussendoor, ik heb altijd al lichtblond haar gehad, maar zo naar de zomer wil ik het toch graag net een tikkie lichter kleuren. Ik gebruikte voorheen altijd een spray om zelf highlights te creëren, maar zou ik die ook voor mn gehele haar kunnen gebruiken? (Mijn haar werd er wel echt licht van) Of kan ik een kleurpakketje kopen bij de drogist? Gaat dat pakken?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:38

Hoi allemaal,
Heeft iemand hier die wild ombre kleuring van l'oreal wel eens gebruikt?
Ik heb hem zelf net gekocht en ben erg benieuwd, het lijkt heel simpel in de gebruiksaanwijzing maar ben toch bang dat het fout gaat :')
Ik heb ook nog nooit mijn haar geverfd.. Dus misschien dat ik het daarom wat 'eng' vind..
Maar goed, ik ben dus benieuwd naar ervaringen hiermee?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:35

Zwitsal schreef:
Danielle: hoe vaak was je je haar? En gebruik je vaak maskers etc?
Door vaak te wassen vervaagd een kleur snel en op broos/beschadigd haar laat de kleur ook sneller 'los'. Dat is t enige wat ik zou kunnen bedenken wat het nog wat zou vertragen, iets anderd zou ik ook niet weten.

Ik douch elke dag, was het om de dag ongeveer. Minder vaak wassen kan bijna niet, haar is echt heel snel vet.

Maskers doe ik eigenlijk alleen na het verven verder moet ik helaas wel altijd conditioner gebruiken na het wassen.
Anders kom ik gewoon niet door mijn haar :n

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:19

zijn er mensen hier die weten of je over colerance kunt spoelen? Tijd terug hebben ze bij mij een donkere uitgroei met colerance gemaakt leuk enzo maar ik heb nu dus blond haar dan een soort uitgroeistreek colerenacerestje en dan mijn eigen blonde kleur :+

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:04

miekel92 schreef:
Hoi allemaal,
Ik heb hem zelf net gekocht en ben erg benieuwd, het lijkt heel simpel in de gebruiksaanwijzing maar ben toch bang dat het fout gaat :')
Ik heb ook nog nooit mijn haar geverfd.. Dus misschien dat ik het daarom wat 'eng' vind..

Ik heb het gedaan en ben er nog steeds blij mee. :j
Ik heb er al een keer iets over geschreven in dit topic, als ik me niet vergis!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:04

boooo schreef:
Dit was voor; http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0117_n.jpg
En nu is het zo; http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2244_n.jpg
Er zit nu niks in m'n haar, gewoon even naturel.

Ik ben er wel blij mee, het is redelijk makkelijk aan te brengen. :) (Zou wel even goede handschoenen gebruiken, die erbij zitten zijn van niet zo'n goede kwaliteit.) Naarmate de verf er langer inzit word het haar wel veel stugger, dan gaat het niet zo makkelijk meer met het borsteltje.
Er zit helaas niet heel veel verf in, maar ik redde het net aan.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:12

Ik heb even snel een vraagje. ik heb een aantal weken geleden spoeling in mijn haar gehad (mahonie). dit is er zo goed als uit, maar nog niet helemaal. Nu wil ik graag ombre hair doen (van loreal paris), kan dat kwaad om nu al te doen of moet ik daar nog even mee wachten?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:36

Mits je haar in goede conditie is kun je volgens mij prima er al overheen met andere verf of blondeer. Maar mahonie is een warme tint toch? Als in: daar zit roodpigment in. Dat laatste roodppigment blijft vaak heel lang nog zitten (zelfs als je t niet echt meer ziet) en als je daar over heen gaat blonderen (=ombre) heb je kans dat het oranje wordt..

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:26

boooo schreef:
miekel92 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb het gedaan en ben er nog steeds blij mee. :j
Ik heb er al een keer iets over geschreven in dit topic, als ik me niet vergis!

Ik heb het gister gedaan, zie niet heel veel effect nog..

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:17

Mensies...

Ik sta al jaren bij de kleurtjes te kijken...
Ik wil graag een tint lichter blond in mijn haar.
Nu is het gewoon blond, niet heel donker maar ook niet licht.
Hoe pak ik dat nou goed aan, naar de kapper word best duur denk ik aangezien mijn haar zeker een halve meter is.
Weet iemand hoe je lang haar goed thuis kunt kleuren, welke kleuring kun je dan het beste nemen en wat het eventueel bij de kapper kost?

Alvast bedankt!! :D

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:57

branka16 schreef:
Mensies...

Ik sta al jaren bij de kleurtjes te kijken...
Ik wil graag een tint lichter blond in mijn haar.
Nu is het gewoon blond, niet heel donker maar ook niet licht.
Hoe pak ik dat nou goed aan, naar de kapper word best duur denk ik aangezien mijn haar zeker een halve meter is.
Weet iemand hoe je lang haar goed thuis kunt kleuren, welke kleuring kun je dan het beste nemen en wat het eventueel bij de kapper kost?

Alvast bedankt!! :D

Ik zou gewoon bij een paar salons informeren, en vergelijken, niet elke salon rekent meer voor lang haar.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:59

Max_en_Max schreef:
Even een vraag tussendoor, ik heb altijd al lichtblond haar gehad, maar zo naar de zomer wil ik het toch graag net een tikkie lichter kleuren. Ik gebruikte voorheen altijd een spray om zelf highlights te creëren, maar zou ik die ook voor mn gehele haar kunnen gebruiken? (Mijn haar werd er wel echt licht van) Of kan ik een kleurpakketje kopen bij de drogist? Gaat dat pakken?

Heb je natuur haar of is je haar gekleurd?
Stop aub met die spray dat blijft maar doorwerken ....

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:02

_Daniella schreef:
Mag ik ook wat vragen?

De laatste maanden heb ik me haar weer donker, verf het iedere keer donker bruin.
Vervelende is dat mijn haar echt na ca 2 wk alweer een stuk lichter is geworden, licht bruin.
Ik pak de laatste keren iedere keer al een donkerdere tint dan ik eigenlijk wil in de hoop dat die wel blijft zoals ik wil maar helaas.

Hoe kan dit? Ik moet nu bijna iedere maand wel weer verfen om het donker te houden.

Verf op verf houdt niet, je kan beter spoeling op geverfd haar doen, dat houdt beter vast.
Verf opent je haarschubben, en als je haar schubben open zijn gaat de kleur er snel uit.(niet op natuur haar of een uitgroeibehandeling)
Een spoeling sluit de háarschubben en zo blijft de kleur beter zitten, en is nog beter voor je haar.

Gebruik professionele producten, geen supermarkt shampoos daar zit veel water in en doet niks met de kleur behoudt.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:07

Zaterdag ga ik bij de kinki kapper over naar paars :D Spannend!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:27

crystal1 schreef:
Max_en_Max schreef:

Heb je natuur haar of is je haar gekleurd?
Stop aub met die spray dat blijft maar doorwerken ....

natuurlijk haar, en die spray doe je erin en dan was je het er uit (nadat het gewenste kleur resultaat is behaald, dit blijft erin zitten tot je haar is uitgegroeid)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:00

Ik heb mn ebay pakketjw binnen! Alleen de kleuren zijn best wel anders dan op t voorbeeldplaatje :S
De 'vermillion' is op t plaatje best oranjerood maar ik heb nu een soort paars binnen gekregen :s
Op t foldertje van directions is ie veel paarser dan t zelfde plaatje op ebay. Echt een beetje poedersuiker.

Dusss.... 2 potjes directions te koop, vrij donkere rood/paars/achtig kleur. Iemand hier interesse?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:03

Welke namen staan er op het potje?
Of heb je wel vermillion gekregen maar wijkt het plaatje af van de kleur in het potje?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:35

Ja ik heb wel vermillion gekregen maar de kleur is idd heel anders.
Mja, terugsturen kost me denk ik meer dan nieuwe kopen :p
Zit nu te twijfelen of ik weer naar de kinkikappers zal gaan maar die potjes zijn zo ontiegelijk duur daar. Mja dan zie ik wel wat ik koop

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:51

Dan kan het wel zijn dat ie op je haar wel anders uitvalt hoor :j
http://www.google.nl/search?q=vermillio ... 80&bih=614
hier zijn wat verschillende foto's van mensen die vermillion in hun haar hebben gedaan.
Mijn ervaring is namelijk dat de plaatjes van directions nogal eens kunnen afwijken van het daadwerkelijke effect
(pastel pink was zuurstok roze)
Zelf google ik altijd eerst even de kleur (hoe die bij mensen valt) voordat ik deze bestel/koop.

Heb je twee potjes vermillion of ook nog een andere kleur?
Hoeveel heb je betaald bij de kinki? Ik koop ze zelf voor 8,50 bij de kapperswinkel als ik ze per direct moet hebben. Is alsnog wel duurder dan online, maar niet mega duur.