[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BerdienJarig

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:18

Mijn cyclus is regelmatiger dan de klok, en die eisprong die voel ik ook wel. Lees, dan loop ik meerdere dagen krom van de pijn en bijt ik de eerste de beste die er maar naar wijst z'n strot door. Dus niks geen gepruts met slijm (ik heb daar niet altijd slijm zitten hoor! Denk ik. Geen idee eigenlijk := en temperatuur en voelen. Ja, ik voel wel wat, pijn alsof dat ei met messen en bijlen wordt losgebikt. Kan niet eens gaan zitten of staan zonder pijn. En een hobbeltje op de fiets? Ik fiets dan dus dagen rond en bij elk hobbeltje hoor je bij 'gooooooooooodverdegodver kloteei' mompelen :')

Da's de best anticonceptie die er is :+ Maar als je die pijn van een paar dagen steeds langer tot nu anderhalve week hebt.. dat wordt vervelend. dus yay voor de microgynon20.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:52

Ik ben nu al langer dan een week ongesteld, terwijl ik de pil slik.
Stopweek gehad, en gewoon weer op tijd verder gaan slikken met de pil.
Heb wel 3 maanden doorgeslikt, maar normaal heb ik dit nooit.

Is dit erg?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:02

Berdien schreef:
Mijn cyclus is regelmatiger dan de klok, en die eisprong die voel ik ook wel. Lees, dan loop ik meerdere dagen krom van de pijn en bijt ik de eerste de beste die er maar naar wijst z'n strot door. Dus niks geen gepruts met slijm (ik heb daar niet altijd slijm zitten hoor! Denk ik. Geen idee eigenlijk := en temperatuur en voelen. Ja, ik voel wel wat, pijn alsof dat ei met messen en bijlen wordt losgebikt. Kan niet eens gaan zitten of staan zonder pijn. En een hobbeltje op de fiets? Ik fiets dan dus dagen rond en bij elk hobbeltje hoor je bij 'gooooooooooodverdegodver kloteei' mompelen :')

Da's de best anticonceptie die er is :+ Maar als je die pijn van een paar dagen steeds langer tot nu anderhalve week hebt.. dat wordt vervelend. dus yay voor de microgynon20.

Ik ken het, iets minder heftig maar ik heb ook maaaanden gehad dat ik gewoon drie dagen met pijn in mijn pens liep van mijn eisprong.
Het hinderde enorm in mijn doen en laten, godzijdank heb ik het nu niet.
Ik was er wel na 3 dagen van af trouwens maar dat vond ik vervelend zat!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:48

Pfoe, gelukkig ben ik zojuist ongesteld geworden := Kneep hem toch wel een beetje.
Wel netjes de pil gebruikt, maar ook antibiotica en omdat het in de stopweek viel, was ik niet helemaal zeker van de werking.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:54

Ik moet zeggen dat ik nog steeds helemaal happy ben met mijn spiraaltje <3

Gisteren ongesteld geweest, maar liefst 1 hele druppel _O- Maar verder, op de eerste 4 weken wat bloedingen na, helemaal nog niet :D Laten we hopen dat het doorzet _O-

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:41

Heerlijk Barabientje, ik wil er ook 1 maar het plaatsen is niet gelukt helaas omdat de arts bij het indoen van het speculum zag dat mijn vaginawand ontstoken was. Schimmelinfectie...zucht. nu medicijnen en een maandje wachten

Het indoen van het speculum deed pijn, tot huilens aan toe. Kwam door de infectie zei de arts.
Ben nu bang dat het weer niet lukt....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:47

Voor de volgende keer zou ik sowieso even zorgen dat je licht gedrogeerd bent..
Anders lukt het zeker niet als je nu al in de stress zit.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:23

Maar MeFlower, je wist toch al dat je een schimmelinfectie had? Of zeg ik nou iets geks?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:58

moonfish13 schreef:
Voor de volgende keer zou ik sowieso even zorgen dat je licht gedrogeerd bent..
Anders lukt het zeker niet als je nu al in de stress zit.

Wat bedoel je met gedrogeerd? Ja ik ben bang dat het niet gaat lukken aangezien ik nu idd al bang ben

En Barabientje, inderdaad, ik had vorige week gebeld en de arts zei dat ik het even uit moest stellen. Heb toch een afspraak gemaakt voor een paar dagen later, omdat ik geen klachten meer had en niet nog een maand wilde wachten, maar toen was het blijkbaar dus nog niet goed.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:01

Iets kalmerends, was een beetje plat geformuleerd. :P

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:38

Haha oke dacht ik al. Ja dat lijkt me een goed plan. Ben sowieso een paniekhaas.
Kun je dat gewoon aangeven bij de huisarts?
En is er misschien ook iemand anders die het met verdoving of met een roesje gedaan heeft?
Want misschien moet ik zelfs daar aan gaan denken. Alhoewel ik me dan sterk afvraag waar ik mee bezig ben, want
ik vind dat wel erg ver gaan. Aan de andere kant is het hopelijk voor 5 jaar...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:20

MF: roesje etc vind ik ook wel heftig, doen ze ook niet heel snel. Ik denk dat t echt aan de infectie ligt dat je zo'n pijn hebt. Heb t zelf ook wel eens gehad met relatief weinig klachten, echter op t moment dat er creme etc in moest zat ik tegen t plafond. Laat staan een eendenbek, moet er niet aan denken...
Eerst die infectie dus goed behandelen, ik denk dat t echt een wereld van verschil maakt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:29

Ik kwam in aanmerking voor een roesje maar ik wil per definitie geen spiraaltje..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:35

Tabletje diazepam kan wonderen doen of oxazepam. Doen ze voor mri tegenwoordig ook vaak!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:39

moonfish13 schreef:
Ik kwam in aanmerking voor een roesje maar ik wil per definitie geen spiraaltje..

Gaat ook niet over jou, maar over MeFlower ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:12

Snap ik, maar het gebeurt dus wel degelijk met roesje dat wil ik er mee zeggen.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:25

Mars schreef:
MF: roesje etc vind ik ook wel heftig, doen ze ook niet heel snel. Ik denk dat t echt aan de infectie ligt dat je zo'n pijn hebt. Heb t zelf ook wel eens gehad met relatief weinig klachten, echter op t moment dat er creme etc in moest zat ik tegen t plafond. Laat staan een eendenbek, moet er niet aan denken...
Eerst die infectie dus goed behandelen, ik denk dat t echt een wereld van verschil maakt.

Bedankt voor je antwoord Mars. Je hebt denk ik helemaal gelijk. De huisarts zei ook: het is écht niet normaal dat het zo'n pijn doet, maar dat komt dus door de infectie. Het is fiks ontstoken, was helemaal rood zei hij. Ik heb ook die crème gehad en (nu moet ik er wel om lachen haha...) toen zei ik tegen mijn man: stil blijven liggen en niet bewegen (op bed)! Want ik heb kippenvel van het branden. Dat is inderdaad erg naar. Ik heb dat ook tegen de huisarts gezegd en hij zei dat dat ook niet normaal was....en ik heb gelijk een ander medicijn gekregen. Ik weet niet uit mn hoofd hoe het heet, maar het is 1 capsule die ik moest innemen. Na 2 tot 4 weken gaat het werken.
Ik voel het nu nog behoorlijk, maar als je er verder niet aan zit dan gaat het wel.
Hij zei dat ik zodra de menstruatie begon bij de apotheek een nieuwe capsule moest halen, omdat anders de schimmelinfectie misschien tijdens de menstruatie weer de kop op zou steken en ik dan nog geen Mirena in kon. Maar dan moet het dus gaan gebeuren..
In ieder geval is jou bericht opbeurend! :D

Ik heb ook wel eens diazepam genomen voor ik met mijn vorige paard op wedstrijd ging (oeps, zou ik nu toch niet meer doen hoor!) dus ik ben ermee bekend. Heerlijk ontspannend....maar of dat genoeg is weet ik niet. Misschien toch gewoon even aan een tropisch oord denken?

En ja moonfish 13, het gebeurt ook wel met een roesje, bijvoorbeeld als iemand las last heeft van vaginisme. Ik zou bijna gaan denken dat ik dat heb, maar die pijn komt dus door de infectie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:29

Ik heb geen vaginisme hoor. :)
Bij mij krijgen ze dat ding er gegarandeerd gewoon niet in als ik bij bewustzijn ben. :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:02

Meflower dan zul je fluconazol hebben gehad.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:20

moonfish13 schreef:
Snap ik, maar het gebeurt dus wel degelijk met roesje dat wil ik er mee zeggen.

Dat klopt. Heb ik nl ook gehad... Heb een gynfix (ofzo) mini-spiraaltje.
Dag dat ik heen moest, had ik al pijnstillers gehad.
Maar toen ze hem wilden plaatsen, verging ik van de pijn en ging bijna van mn stokje.

Gynaecoloog wilde niet doorzetten want mijn baarmoeder was ook gekanteld.
Daarom wilde hij hem alleen zetten, met een roesje.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:27

moonfish13 schreef:
Ik heb geen vaginisme hoor. :)
Bij mij krijgen ze dat ding er gegarandeerd gewoon niet in als ik bij bewustzijn ben. :+

Gelukkig dat je dat niet hebt. Maar je vindt het gewoon heel naar?

lillytjuh schreef:
Meflower dan zul je fluconazol hebben gehad.

Ja klopt, ben nu thuis en heb het even opgezocht en dat is het inderdaad. Zijn er hier vrouwen die dit elke maand slikken? Ik moet als ik ongesteld word nog een capsule nemen (en dan hopelijk de spiraal erin) en dan even afwachten. Maar de huisarts zei dat er ook vrouwen waren die het elke maand namen. Nou, ik heb liever niet zo vaak medicatie eigenlijk...Wat denken jullie?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:16

Ik heb PTSS officieel gediagnosticeerd en dat uit zich nogal bij alles met witte jassen.
Is ooit ontstaan heel jong bij een arm die uit de kom geweest is en het is niet meer over gegaan eigenlijk.
Heb er ook echt geen controle over, ik ben niet bewust bang namelijk, maar o wee als er wat in de buurt komt met een naald of iets als dat.
Ik ben ook niet bang voor naalden of artsen opzich, als ze mij maar niet nodig hebben vind ik alles best.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:30

Meflower: ja die zijn er! Gedurende langere periode.

Zooo hier is de rode ellende weer vertrokken! Gaat me zoveel beter af zonder anticonceptie!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:38

Ik slik tegenwoordig met de rode ellende ijzertabletten, scheelt wel heb ik het idee.
Heb een keer gehad dat ik nogal veel bloed verloor voor mijn doen en dat ik echt slap werd, dus sindsdien lekker ijzer erbij die week.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:32

En nog een berichtje van mijn kant..
Ik ben in het ziekenhuis geweest en vandaag is het traject gestart voor sterilisatie.
Eerst zal ik psychologisch door de molen gehaald worden en met die uitkomst gaat de vakgroep om de tafel zitten voor ze een besluit nemen.
Het word je niet makkelijk gemaakt in ieder geval..