Puisten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:34

Het is hier weer een complete ramp geworden -O-

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:45

Hier is het ook een ramp. Heb dinsdag een peeling gehad en het is net klaar met vervellen dus alle puistjes komen naar de oppervlakte. Maar uiteindelijk krijg ik er wen betere huid van. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:46

Zo te horen gaat dat helemaal goed komen, emr! :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:28

Hmm, niet al te beste berichten hier :\

Bij mij ook niet, een paar ontsierende rode ontstekingen en de rest heel erg veel littekens.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:42

Balen iedereen :(
Hier juist wel! Ben al bijna een jaar van de roa af en nog steeds niks terug gekomen, echt heel blij mee. Heb nu een hele gladden huid en je ziet er niks meer van :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:23

Wat jammer van de mindere berichten hier :( Hopelijk wordt het snel wat beter!
Sinds ik was gestopt met de pil (omstreeks januari) kreeg ik langzaamaan weer echte (onderhuidse) ontstekingen, niet zo erg als het ooit is geweest maar toch voelde ik mij er niet prettig bij.
Ik ben naar de huisarts gegaan en het met hem besproken, ben namelijk al vanaf mijn 11e (!) bezig met allerlei smeersels, pillen, behandelingen etc tegen mijn huidproblemen. Het enige wat ik nog nooit had geprobeerd was antibiotica..
Ik slik nu anderhalve week de antibiotica en mijn huid is perfect! :):) Nog nooit zo'n prachtige huid gehad! Het geeft zo'n fijn gevoel dat ik niet continu bezig ben met mijn huid! Nu hopen dat wanneer deze antibiotica langzaam wordt afgebouwd het ook zo blijft. Maar meiden, echt waar: ik hoop dat jullie ook snel weer een mooie, gezonde huid zullen krijgen. Dat wens ik jullie echt toe! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:28

Mijn huid is ook heel slecht. Ik zit hier nu al zo lang mee dat ik er voor naar de huisarts wil, maar wat moet ik dan zeggen? Gewoon 'mijn huid is heel erg slecht, wat nu?'

Eerder was het alleen mijn gezicht, maar mijn schouders en rug nu ook. Ik ga op deze manier ook echt geen zomer shirtjes dragen en dergelijke want ik schaam me er best wel voor..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:40

Rebeccaa schreef:
Mijn huid is ook heel slecht. Ik zit hier nu al zo lang mee dat ik er voor naar de huisarts wil, maar wat moet ik dan zeggen? Gewoon 'mijn huid is heel erg slecht, wat nu?'

Eerder was het alleen mijn gezicht, maar mijn schouders en rug nu ook. Ik ga op deze manier ook echt geen zomer shirtjes dragen en dergelijke want ik schaam me er best wel voor..

Ben je eerder naar de huisarts geweest of behandeld voor acne? Een huisarts zou je in principe gewoon kunnen behandelen, en bij twijfel kun je altijd vragen voor een verwijs naar de dermatoloog.
Je zou eventueel ook bij een huidtherapeut langs kunnen (geen verwijsbrief voor nodig) voor een advies.

En bij de huisarts gewoon zeggen wat je hierboven vermeldt, namelijk dat je last hebt van een onrustige (Acne?) huid en dat je je hiervoor schaamt.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:05

Mn huid gaat langzaam de betere kant op, eigenlijk ben ik best wel heel tevreden. Ik kan iedereen aanraden om naar een huidtherapeut te gaan! Ik ben nu in 7 weken tijd 2x behandeld en m'n huid gaat zichtbaar een stuk beter. Rebecca, inderdaad zou ik gewoon de HA bellen met het bericht dat je huid slecht gaat en je hier graag wat aan wil doen. Ik zou wel direct om een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog om de schade te beperken. Als de dermatoloog een verwijzing naar de huidtherapeut uitschrijft wordt dit vergoed door de zorgverzekeraar.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:54

Het topic ligt wat stil, maar wil toch graag mijn vraag stellen. :)

Ik ben 22, ik heb altijd een enorm egale huid gehad, geen puistjes en oneffenheden.
Echter, sinds ongeveer een half jaar heb ik een zéér droge huid en heb ik heel regelmatig puistjes op mijn kin. En dan niet 1 of 2 puistjes, maar echt een stuk of 10.
Een paar hiervan zijn vaak vrij groot, rood en pijnlijk. Er komen ook geen witte puntjes op de puisten, kan het zijn dat deze onderhuids zitten? En natuurlijk... wat kan ik er aan doen?!

Ik ben niet aan de pil oid, wellicht kan dit ermee te maken hebben?
Verder, ik reinig mijn gezicht elke avond en ik gebruik een vochtinbrengende crème voor de droogheid.
Make-up draag ik nagenoeg niet.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:37

Bijna 30, en helaas weer last van puistjes. Heb best wel veel stress de laatste maanden ivm verhuizing en nog wat andere dingen. Van alles geprobeerd alweer. Morgen komt mn bestelde Vitamine B5 en DIM 1009 binnen. Met DIM 1009 2 jaar terug al succes gehad. Ik had geen puistjes meer, en ook geen cellulitis ;-) Vitamine B5 schijnt ook goed te helpen. Hopelijk! Want ik ben het echt weer zat. Is alles bijna genezen en bijna onzichtbare littekentjes, dienen zich weer 3 nieuwe dikke puisten aan :'(. Ook ontzettend veel meeëters, die heb ik echt nog nooit gehad :o

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:44

Mag ik me hier ook melden?
IK heb erg last van puistjes op mijn voorhoofd en kin. Op mijn voorhoofd vind ik het niet zo opvallen maar op m'n kin word t steeds erger naar mijn idee. Ik ben al naar de dokter geweest en heb een smeerseltje gehad, dit heeft een beetje geholpen, maar droogt mijn huid heel erg uit, ik gebruik nu eginaforce creme maar dat werkt ook niet echt. Heeft iemand miss tips? Als oplossing smeer ik nu maar foundation, maar dat is natuurlijk ook niet bepaalt goed.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:53

wwillemijn schreef:
Bijna 30, en helaas weer last van puistjes. Heb best wel veel stress de laatste maanden ivm verhuizing en nog wat andere dingen. Van alles geprobeerd alweer. Morgen komt mn bestelde Vitamine B5 en DIM 1009 binnen. Met DIM 1009 2 jaar terug al succes gehad. Ik had geen puistjes meer, en ook geen cellulitis ;-) Vitamine B5 schijnt ook goed te helpen. Hopelijk! Want ik ben het echt weer zat. Is alles bijna genezen en bijna onzichtbare littekentjes, dienen zich weer 3 nieuwe dikke puisten aan :'(. Ook ontzettend veel meeëters, die heb ik echt nog nooit gehad :o

Via Ebay?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:54

Interessant die DIM, van wat ik ervan kan vinden aan info wordt het vooral gebruikt voor vrouwen in de menopauze, als een progesteron vervanger. Ga nog eens verder op onderzoek uit. Hoe ben jij erbij terecht gekomen wwillemijn?

Ik slik nog steeds de Diane en gebruik nu salicylzuur om mijn littekens en vergrote poriën aan te pakken. Heel soms bij veel stress of in mijn stopweek een puistje, maar door het salicylzuur trekken die sneller weg.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:55

Nee, via de da. Eerder via de vitaminstore.

Ik ben er destijds bij gekomen door te googlen. Het heeft me toen enorm geholpen. Ik was ook ineens van pms, cellulitis, puistjes en ongewenste vetophopingen af. Bij mij komen de puistjes puur door een verstoorde hormoonbalans.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:56

Salicylzuur helpt bij mij inderdaad ook wel om ze eerder kwijt te raken.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:24

In ieder geval overschakelen naar natuurlijkere huidverzorging en voeding zou ik zeggen...
het blijft lastig...

Mijn huid was eindelijk egaal na 9 maanden roa, nu na 3/4 maanden eraf wordt het langzaam maar zeker weer erger. Zo nu en dan een puistje vind ik prima maar het wordt echt weer een onzuiver, bobbelig geheel nu. Zeker op mijn kin en heel apart ook op mijn borst/rug en haargrens, waar ik vroeger dus nooit puistjes had.

Ik weet zeker dat het gewoon weer erger gaat worden. Ik kan 1 juni pas weer bij de dermatoloog terrecht, ik denk dat ik maar snel weer moet gaan zodat ik het snel weer de kop in kan drukken.
Iemand ervaring met een 2e kuur en dat het daarna wél echt wegbleef??

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:49

Hee allemaal, ik kom even binnenvallen!

Ik lees dit topic al langer mee, en heb (helaas) nog steeds last van acne/puistjes.
Ook veel op mijn rug, nek, en schouders/bovenarmen, helaas.

Bij heel veel tonic's (wat is het meervoud van tonic?!) heb ik het idee dat het niet 'werkt/reinigd'.
Bij de HEMA hebben ze sinds een tijdje (lees meer dan een jaar volgens mij) een bepaald schap voor de jonge/onzuivere huid, en ik ben echt helemaal weg van die tonic!
Dus ik dacht, laat ik het even zeggen ;)

Daarnaast vind ik de rest van de spullen ook prettig (al vind ik de namen 3x niks)
'Really refreshing tonic'
'Your face will be super clean'

Klinkt behoorlijk stom, maar, misschien dus het proberen waard :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:40

Nu 2 weken DIM 1009 aan het slikken. Toen ik net begon had ik een opkomende hele dikke puist op mn bovenlip. Die verdween binnen 2 dagen ipv op te komen. Sinds die 2 weken zijn er 2 iniminipuistjes bijgekomen, maar dat was rondom menstruatie. Dus dat mag. Wat er nu over is zijn de littekentjes en korstjes van de uitbraak van afgelopen half jaar. Maar het knapt al steeds meer op. En ik moet zeggen dat mijn humeur ook weer stukken beter is! Wat die hormonen allemaal met een vrouw kunnen doen hè :') :D

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:00

5 maanden ROA en ik ben ongeveer al vergeten hoe het ook alweer was met een slechte huid..
Opstaan, in de spiegel kijken en gewoon blij worden van mn huid! Alleen beetje droge lippen en bloedwaarden blijven allemaal goed!
Kan het echt iedereen aanraden!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:48

Goed, mijn gezicht is dan nu wel redelijk rustig.. maar mijn schouders en armen zitten (nog steeds) helemaal onder met acne(littekens).
Heeft iemand hier een tip voor? :/

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:23

Kom me hier weer melden...
Heb neoderma kuur gsedaam vergoed van de verzekering, is 2 weken rustig gebleven maar helaas lijkt het allemaal weer terug te komen.

Toen ik bij de HA was voor door verwyzingsbrief, wilde ze me ineens eindelijk naar de dermatoloog sturen. En moest ook zeker terug komen voor doorverwyzing als het niet beter werd. Serieus álles geprobeerd en gewoon niks helpt frustrerend gewoon! HA had het eventueel erover voor een roaccutane kuur...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:54

Jaja, we mogen na 5 a 6 jaar eindelijk eens naar de dermatoloog pffff. HEeb alles opgeschreven wat voor middeltjes ed al gebruikt heb. Huisarts geeft als laatste middel nog roaccutane aan.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:41

Nu ruim een maand van de roaccutane af en m'n huid blijft perfect! Heerlijk!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:07

Moest eigenlijk afgelopen dinsdag naar de dermatoloog. Maar gong helaas niet door nu 21 augustus!! Heb lijstje gemaakt met produten e.d wat ik al gebruikt heb of voor geschreven kreeg.

Docter raad nu echt roaccutane aan