GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 17:29

Dat zou mooi zijn inderdaad als die dosering ook werkt!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:24

ik ben inmiddels ongeveer 10 kilo kwijt (helemaal precies weet ik het niet omdat mijn weegschaal het begaf en de nieuwe weegschaal structureel zwaarder aangeeft dat de eerste deed) ik ben 4 mei begonnen en kreeg vandaag mijn 2e 1 mg pen toegestuurd. ik moest hem alleen dit keer ineens ophalen bij een pakketpunt??
het viel me bij de vorige pen al op dat het anders verpakt was, er zat toen bijv geen koelelement bij. en nu zat er wel een koelelement bij, maar deze was anders dan de vorige keren en nu dus ineens via het pakketpunt. hebben meer mensen dit?
Edit: ik krijg mijn ozempic van Wellis

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:29

ankep schreef:
ik ben inmiddels ongeveer 10 kilo kwijt (helemaal precies weet ik het niet omdat mijn weegschaal het begaf en de nieuwe weegschaal structureel zwaarder aangeeft dat de eerste deed) ik ben 4 mei begonnen en kreeg vandaag mijn 2e 1 mg pen toegestuurd. ik moest hem alleen dit keer ineens ophalen bij een pakketpunt??
het viel me bij de vorige pen al op dat het anders verpakt was, er zat toen bijv geen koelelement bij. en nu zat er wel een koelelement bij, maar deze was anders dan de vorige keren en nu dus ineens via het pakketpunt. hebben meer mensen dit?

Nee de mijne kwam aan huis, maar volgens mij moest ik dit wel opnieuw invoeren bij ‘aflever/bezorgmethode’. Keurig met koelpack erbij.

Annelies_VG

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:27

Ik heb vorige week een nieuwe pen gekregen, deze werd precies hetzelfde geleverd als de vorige.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:45

ankep schreef:

Ik heb gisteren een nieuwe pen van wellis gekregen, gewoon aan de deur met koelelement

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:38

ok als ik jullie verhalen zo hoor, begin ik te vermoeden dat het wellicht een truc van de bezorger is geweest? ik woon wat afgelegen en ik denk dat hij voor ons moet omrijden, dus wellicht heeft hij gewoon geboekt als niet thuis en dus naar ophaalpunt? even in de gaten houden hoe het komende maand gaat.

verder ben ik ook echt nog steeds blij met wellis hoor, en zeker omdat het afvallen dus ook goed gaat

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 23:08

Zonnetje81 schreef:
Ik heb dit als het zo blijft ook. Ik heb dinsdag gespoten maar heb veel meer trek gevoel dan anders en hups al een week rond de 80.

Wanneer heb jij naar 5,0 mg opgehoogd?

oei, weet ik niet exact meer, maar denk dat ik zo'n 4x 5 mg heb gespoten.

Menstruatie al bijna 3 jaar geen last meer van :D .
Morgen moet ik weer spuiten en dan ga ik maar wat ophogen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Spoiler:
Afbeelding

Volgens een vriendin die werkt bij een obesitas kliniek gebruik ik verkeerde naaldjes. Kan je wel slanker wezen maar zo kan je ook niet in bikini :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:20

Oh jee! Daarom spuit ik altijd lager zodat een mogelijke blauwe plek onder het broekje zit :P
Maar ik heb dat nog maar 1x gehad gelukkig. Ik zou indd snel kijken naar andere naaldjes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Jester_ schreef:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Volgens een vriendin die werkt bij een obesitas kliniek gebruik ik verkeerde naaldjes. Kan je wel slanker wezen maar zo kan je ook niet in bikini :')

Bij mij zie je echt niks. Wat voor naaldjes gebruik je dan? Ik heb de Plus Fine 32/4.
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... -100st.htm

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Ben ook benieuwd welke naaldjes je dan gebruikt en wat er fout aan zou zijn?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

ik gebruik dezelfde als Suzanne. Heb ook nog nooit blauwe plek gehad. Voel het ook nooit

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:49

Ja die naaldjes heb ik ook maar dan met paars dopje. Krijg ik er zo steeds bij

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

Ik heb ook geen blauwe plekken, moet ik ff kijken.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Heb me aangemeld bij Yazen. Begin augustus bloedprikken, eerder lukt niet ivm alleen maar ochtenddiensten. Maar ik ben er klaar voor! Ben benieuwd hoe snel ik kan beginnen en wat het met mij gaat doen.
Hebben jullie tips voor een goede, niet te dure, weegschaal?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Ik heb altijd een soehnle weegschaal, digitaal, niks aparts maar werkt altijd goed.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

Ik heb deze via bol. Zij adviseerde ook 4 mm. Maargoed ben nu paar dagen weg en deze mee, straks maar even kijken. Ik dacht zelf eerst een allergische reactie ofzo, maar het zijn echt alleen die plekjes. Als je er allergisch voor zou zijn zou je wel andere bijwerkingen hebben

Afbeelding

Met andere naaldjes had ik wel eens een plekje na een bloedvat raken, maar dat is logisch. Dit is ook nieteens persee een blauwe plek. Misschien is het ook wel het materiaal ofzo van de naald

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

Sowieso heb je niet de Plus en je hebt een 6 mm ipv een 4. Dat verschilt een hoop.

Edit:

Het verschil tussen NovoFine en NovoFine Plus zit vooral in het ontwerp en het comfort bij injectie:

Technische verschillen

• Lengte en dikte:• NovoFine: verkrijgbaar in verschillende lengtes, zoals 6 mm.
• NovoFine Plus: standaard 4 mm en 32G (zeer dun), wat het risico op intramusculaire injectie verlaagt.

• SuperFlow™ technologie:• Alleen aanwezig bij NovoFine Plus. Dit vergroot de binnendiameter zonder de naald dikker te maken, waardoor de vloeistof makkelijker stroomt en minder kracht nodig is bij het injecteren.

• Vlakke basis:• NovoFine Plus heeft een platte onderkant die de huid minder indeukt bij het prikken, wat zorgt voor meer comfort.

• Siliconen coating:• NovoFine Plus is voorzien van een dun siliconenlaagje dat het inbrengen vergemakkelijkt en huidirritatie vermindert.

Gebruiksgemak en comfort

• NovoFine Plus is ontworpen om injecties minder pijnlijk en vriendelijker te maken, vooral voor mensen die dagelijks insuline gebruiken.
• Beide naalden zijn compatibel met de meeste insulinepennen van Novo Nordisk en andere merken.

Als je comfort en gebruiksgemak belangrijk vindt, is NovoFine Plus vaak de betere keuze.

Edit 2: Novofine plus 32/4 zit standaard bij mijn pen maar is moeilijk verkrijgbaar. Ik koop dus de HT One die ik hierboven aangaf. Is ook de Fine Plus en 32/4. Zijn perfect.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:42

Ja thanks! Ik dacht ach zal het zoveel uitmaken, bedoel die 2 mm heb vet genoeg :')

Maar zoals je kunt zien, it does!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:24

Ik ben vergeten de kliks te tellen bij de laatste (niet volledige) dosis van 0,5 pen := Iemand een idee hoeveel dit ongeveer is? Anders is het een weekje een wat lagere dosis, ook wel interessant.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Berdien schreef:
Ik ben vergeten de kliks te tellen bij de laatste (niet volledige) dosis van 0,5 pen := Iemand een idee hoeveel dit ongeveer is? Anders is het een weekje een wat lagere dosis, ook wel interessant.

Hoe bedoel je? Als je de klikjes niet weet dan weet je ook niet hoeveel je gespoten hebt.
Er zit 4 x 0.5 in de pen. Daarna kan je hem niet meer helemaal tot 0.5 draaien als het goed is. Is dat wat je bedoelt?
Ik heb toen de pen weggedaan en de nieuwe pen gepakt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

Ja klopt! Heb nu het laatste opgebruikt. Weggooien voelt toch ergens als zonde. Het spul is duur genoeg. En de 0,5 is meer dan genoeg, een weekje iets minder kan ook geen kwaad.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:47

Suzanne F. schreef:
Berdien schreef:

Hoe bedoel je? Als je de klikjes niet weet dan weet je ook niet hoeveel je gespoten hebt.
Er zit 4 x 0.5 in de pen. Daarna kan je hem niet meer helemaal tot 0.5 draaien als het goed is. Is dat wat je bedoelt?
Ik heb toen de pen weggedaan en de nieuwe pen gepakt.

Zit er in de 0,5 pen dan geen (meerdere) golden dose?

Ik heb vandaag voor het eerst met mn 0,5 pen gespoten maar klikjes geteld, zodat ik 0,4 heb gespoten. Heel iets verhoogd vergeleken met afgelopen 2 weken en wil dat nog 1x proberen. Was de afgelopen paar dagen namelijk wel weer misselijk als ik (te) weinig at maar zat ook snel vol en voelde me langer vol. Hoop er zo weer wat langer mee te doen.
Inmiddels ongeveer 3 weken 'stil gestaan' met max 0,3kg per week afvallen, maar erg veel stress door een situatie gehad dus niet gek. Ook 2 dagen Zwarte Cross en nu 3 dagen weggeweest, maar ik merk echt duidelijk sneller vol te zitten en veel minder los te willen gaan met eten. Hopelijk zakt het nu weer gestaag :j Toch bijna 5kg kwijt sinds begin juni.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:55

MerleSimone schreef:
Zit er in de 0,5 pen dan geen (meerdere) golden dose? .

Dat zal wel maar ik gebruik geen insulinespuit om dat eruit te halen.
De 0.25 spuit kan je echt nog zeker 2 x van spuiten na 4 x. Die is nog niet leeg. De 0,5 is wel na 4 x voor het grootste deel leeg. Met een insulinespuit zal je wel nog wat eruit kunnen halen denk ik.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:36

Iemand een idee?

Myfitnesspal past het caloriedoel steeds aan naar boven! Iedere keer pas ik het handmatig aan maar hij blijft hardnekkig het terugzetten. Ik wil mijn eigen doel daarin zetten wat nu niet lukt wat kan ik doen