Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 11:07

Ieris ik zag al op garmin dat je een moordend tempo had. Superknap! Ik heb je route even van garmin geplukt, die wil ik ook een keer lopen.
De devil's trails zijn altijd goed georganiseerd.

Suliko

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:19

Goof, ik hoop dat het allemaal snel geregeld is en je goed hersteld! Fijn dat je wel mag wandelen en van het mooie bos kan genieten. Maar 2025 moet toch wel op zijn minst jouw jaar worden!

ieris, wat een ontzettend leuk verslag en wat knap, in de prijzen! Handschoentjes zijn voor jou als koukleum ook wel een goede prijs :D Ik ben heel benieuwd naar de Devil's trail op Schiermonnikoog volgende week, wil volgend jaar wel met die van Nijmegen meedoen! Lekker nagenieten! Hoe snel heb je hem gelopen, ben wel nieuwsgierig nu? :D

Leonie, ik vind dat je het super netjes gedaan hebt, je zat vaker boven het aangegeven tempo dan eronder!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:55

Wat een leuk verslag Ieris!! Gefeliciteerd met je superloop echt heel goed gedaan.

Leonie, ook ik vind je loop super netjes en ik doe je dat zeker niet na!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:06

Wauw super zeg Iris! Goed gedaan!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:36

Ai Goof, niet fijn dit! Dat er nu ondanks alle campagnes nog altijd idioten zijn die drinken en rijden... 8)7

Tamara, mooie hond! Ik vind Dalmatiërs de allermooiste honden, maar zouden voor mij iets te druk zijn denk ik. Misschien vind ik er wel de tijd voor als ik met pensioen ben, nu al eventjes de handen vol aan een kat met extra zorg.

Zucht, ik dacht dat ik eindelijk een haalbaar en gevarieerd loopplan had om 3x per week te kunnen trainen: 1x in groep, 1x op de weg alleen en 1x (Finse) pistetraining. Is mijn uurrooster op het werk weer veranderd. 3x per week kan nog lukken, maar ik kan niet meer mee met één van de clubs omdat ik dan 2 dagen achtereen moet trainen. Ik overweeg om de ene week 3x en de andere week 2x te trainen. Waarom moet ik altijd mijn planning aanpassen aan anderen? Terwijl die anderen allemaal 1 job hebben, en ik heb er 3. Ik word nog puzzelkampioen qua uurroosters. :o

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:43

*\o/* Wauw Ieris! Top gedaan zeg!! Gefeliciteerd!!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:56

Gefeliciteerd Ieris, dat moet een gaaf gevoel zijn! Leuk verslag ook.

Wat een tempo Leonie. Hoe houd je het vol!?

Niet tof als je je planning weer moet veranderen hwn. Ik heb ook lang gepuzzeld naar een haalbaar schema. Hoop dat je een passende oplossing kunt vinden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 21:09

Hier net een intervaltraining gedaan. Ik heb heerlijk gelopen in het donker, fijne miezer erbij en een lekker muziekje in de oren.

10km met 5x250m, 5x200m en 5x100m.

Afbeelding
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:44

Watonwijs vervelend Goof, beterschap.
Gefeliciteerd Ieris, superknap!
Mooie training Sv!

Hier na het werk ook een een rondje gaan lopen moest van garmin 4,8 km rustig tempo doen. Ging ook prima, zat er lekker in. Moest alleen even mijn horloge op pauze zetten om over te steken na 4.2 km. Blijk ik bij het opnieuw aanzetten de boel gemist te hebben. Ik kon wel janken :') . Nog geprobeerd terug te krijgen maar helaas. Zolang aan het prutsen geweest dat ik ook niet de laatste halve km meer heb gedaan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:52

Wow SV, wat een topsnelheid haal je!

Eef_Bam, heb ik ook wel eens voor, ofwel veters knopen en niet op pauze drukken, ofwel in de auto op weg naar huis plots beseffen dat ik nog niet op stop gedrukt heb. Nu ja, lig ik niet wakker van hoor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 22:16

Eef_Bam schreef:
Watonwijs vervelend Goof, beterschap.
Gefeliciteerd Ieris, superknap!
Mooie training Sv!

Hier na het werk ook een een rondje gaan lopen moest van garmin 4,8 km rustig tempo doen. Ging ook prima, zat er lekker in. Moest alleen even mijn horloge op pauze zetten om over te steken na 4.2 km. Blijk ik bij het opnieuw aanzetten de boel gemist te hebben. Ik kon wel janken :') . Nog geprobeerd terug te krijgen maar helaas. Zolang aan het prutsen geweest dat ik ook niet de laatste halve km meer heb gedaan.

Mede daarom heb ik hem op automatisch pauze staan. Heel handig.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:53

Dat autopauze vind ik juist niks, daar zit mij een te grote vertraging in. Pauzeren doe ik ook niet, uit angst dat ik ‘m weer vergeet aan te zetten. Laat ‘m lekker doorlopen.

Balen dat je urenrooster weer veranderd is, HWN. Hopelijk kom je eruit qua puzzelen.

Vanavond met een klein gezelschap getraind bij de loopgroep. Het was meer dan prima weer, echt genieten. Had de trail nog wel wat in de benen maar desondanks lekker gelopen.
Donderdag sla ik over, ga met het werk te bowlen en daarna uit eten. Misschien vrijdag weer een rondje.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:52

Ik heb die auto pauze ook uitgezet.
Net fysio geweest. Auw! Alles blijft vast zitten helaas, mn boven rug zat nu ook vast, komt vast door de drukke tijd op werk.
Mn heup spier is aan 1 kant los gemasseerd, jemig dat deed pijn. Nu proberen die spier wat te rekken met oefeningen.
En ik ga starten op sportschool, vooral core trainen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:46

Ik heb auto pauze ook uit. Pauzeer zelden en als ik pauzeer, mag dat ook gewoon in mijn data te zien zijn.

Bedankt voor alle bemoedigende woorden op mijn training. Ik ben soms te kritisch :+

Wat klote HWN dat het zo wijzigd steeds! 3 banen is ook wel een hele puzzel kan ik me voorstellen.

Hoe had je het precies verdeeld nu SV? Ziet er uit als een leuke training. 10km en dan waar en en wanneer de versnellingen en met hoeveel rust?

Ahh altijd balen Eef_Bam. Maar onthod, het lopen telt.

Puera gezellig zo met een groepje! En uiteten is ook leuk.

Ik gister weer mijn spinning les gedaan. Ga daar echt helemaal stuk op de sprintonderdelen. Je zou toch denken dat mijn conditie best goed is maar pfff wat valt dat telkens weer tegen. Met het klimmen verzuur ik wel maar daar kan ik wel doorheen. Toch bijzonder :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 20:06

Supervixen schreef:
Mede daarom heb ik hem op automatisch pauze staan. Heel handig.

Werkt bij mij ook niet: deed ik vroeger, stond ik na het lopen nog wat na te kletsen met andere clubleden, en toen ging de teller weer lopen op het moment dat ik in mijn auto stapte naar huis :)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:52

Dankjewel voor de felicitaties! En ik heb vanmorgen eindelijk (voor mijn gevoel) mijn nieuwe schoenen kunnen uitproberen! Kort rondje van net geen 3 km want nieuwe schoenen. Ik ben echt heel blij met ze!

Automatisch pauzeren staat hier wel aan. Ik vergeet het ook nooit om aan of uit te zetten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 13:11

Lekker lugh!

Hier een tempoduurloop op het fietspad in het bos gedaan van 23.5km met 205hm. Aan het eind drie flinke heuvelsprints gedaan.
Van garmin mag ik nu 73 uur herstellen :+.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 13:18

En van jezelf :D ?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 13:19

Ik ga zondagochtend weer het bos in, dus iets korter :P.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:18

Mijn horloge pakt de laatste paar trainingen het eerste stuk van de training mijn hartslag niet goed (staat een veel lager getal dan het is). Opeens geeft ie dan de goede waarde aan en vanaf dan werkt de meting weer. Iemand anders die dit ook heeft gehad met een Garmin?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:07

Ik kom net van de fysio vandaan... beide kuiten dry needling gehad. Kan nu amper lopen en moet nog 2 of 3x herhaalt worden, maargoed hopelijk helpt mij dat wel uiteindelijk van de pijn af :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 19:42

Aii dat klinkt pijnlijk!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:18

Hij zei ook dat ze liever niet beide benen tegelijkertijd behandelen, maar het bij mij wel moest.
Denk dat mijn kuitspieren echt enorm strak staan..

Hoe is jullie ervaring met hardlopen en paardrijden? Mijn zus gaf aan dat door paardrijden je kuitspieren sterker ontwikkeld zijn/korter zijn en je door deze disbalans sneller blessures krijgt? Ik vermoed zelf dat deze problemen niet door het hardlopen zijn veroorzaakt, maar er al veel langer wat zit, bijvoorbeeld inderdaad misschien het paardrijden ofzo, wat pas tijdens het hardlopen tot uiting komt. Maar dan zou je denken dat ruiters vaker kuit gerelateerde klachten geeft als het door te korte kuitspieren komt door het rijden bijvoorbeeld. Dus wat is jullie kijk hier op.. zitten vast mensen hier die beide doen of op zn minst beide hebben gedaan!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:20

goof, jeetje wat heftig zeg. sterkte en beterschap. hoe is het nu?

suliko, heel fijn dat jouw enkel weer beter gaat!!

ieris, wat super tof zeg, gefeliciteerd!!

tiggs, beterschap voor de poes. wellicht even je horloge goed schoonmaken? ik heb het ook wel eens, voornamelijk als ik weer te royaal ben geweest met de handcrème

leonie, ziet er uit als een prima training toch, goed gedaan.

ziet er ook weer keurig uit SV!! 73 uur herstel, dat was wel een monsterlijke training dan denk ik.

hier geen ervaring met hardlopen icm paardrijden.

even mijn tekst van strava gekopieerd (loopje van gisteren)

5 minuten wandelen, 10x2 minuten interval met 1 minuut rust, 5 minuten wandelen, 500 meter rustig hardlopen, 1.5 kilometer wandelen. Echt een heel lekker rondje, ik had dit echt even nodig. Hardlopen is echt mijn uitlaatklep. Knie lijkt goed te gaan, helemaal geen last gehad tijdens het lopen. Even kijken hoe het morgen is. Wellicht kan ik dan over een paar dagen weer, en als het dan goed gaat mag/kan ik eindelijk weer duurloopjes doen. Ik vond eerst interval trainingen nooit leuk, maar naarmate ik het vaker doe begin ik het wel echt leuker te vinden. Ben echt benieuwd of en wat voor effect deze trainingen straks hebben gehad op mijn conditie tijdens de duurloopjes.

en natuurlijk de statistieken.

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:34

Lekker isunshine! Ik vond interval ook nooit leuk, maar nu eigenlijk wel! Lekker even vol gas en dan weer herstel stukje, heerlijk.

Dat herken ik ook niet Tiggs.

Lekker gelopen SV en Lugh!

Ik rijd paard en loop ook, maar eigenlijk nooit last van m’n kuiten.
O klinkt pijnlijk die dry needling. Dat wil fysio bij m’n heup doen.

Ik heb vanochtend op de sportschool voor het eerst gesport. Was lekker rustig, dat was wel fijn. Beetje wat apparaten geprobeerd en wat losse oefeningen. Nog even loopband geprobeerd, had ik nog nooit op gelopen.
Ga zaterdagochtend weer denk ik. Mag nu 3x gratis, en daarna ga ik lid worden denk ik. Je kan bij deze sportschool ook per week lid worden, is wel iets duurder uiteraard dan voor 1 of 2 jaar, maar als je na paar maanden niet meer gaat is het nog duurder natuurlijk.

Daarna met kids naar Amsterdam voor middagje shoppen, ook een workout haha.