Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 12:59

Hier punctie gehad, punctie zelf viel mij reuze mee. Alleen daarna werd ik op de uitslaapkamer niet lekker en we zijn nu net pas thuis. De eicel opbrengst viel mij tegen, ze hadden maandag op de echo over 26 follikels die al bijna allemaal goed waren en verwachtte minimaal 22 eicellen. Helaas zijn dit er maar 17 geworden. Morgen horen we hoeveel bevrucht. Ze gaven aan dat van de aantal bevruchtte embryo’s 50% zeker afvalt tot invriezen. En dan moet nog de pgt test gebeuren waar ook minimaal 50% afvalt.. Zie het even somber in

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:36

Excuus dat ik hier zo binnenval. Maar ik heb een doosje met 18 ovulatietesten. Merk Sensitest, inclusief handleiding en kalender. Doosje is geopend maar ongebruikt. Goed tot maart 2026 (nog ruimschoots tot volgend jaar dus). Wil iemand deze tegen verzendkosten hebben? Doe mij dan even een PB, dan stuur ik ze naar je op. :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:49

J30d schreef:
Hier punctie gehad, punctie zelf viel mij reuze mee. Alleen daarna werd ik op de uitslaapkamer niet lekker en we zijn nu net pas thuis. De eicel opbrengst viel mij tegen, ze hadden maandag op de echo over 26 follikels die al bijna allemaal goed waren en verwachtte minimaal 22 eicellen. Helaas zijn dit er maar 17 geworden. Morgen horen we hoeveel bevrucht. Ze gaven aan dat van de aantal bevruchtte embryo’s 50% zeker afvalt tot invriezen. En dan moet nog de pgt test gebeuren waar ook minimaal 50% afvalt.. Zie het even somber in

Hoe gaat het met jullie embryo's?

Hier helaas weer een negatieve test, je wordt er moedeloos van ;(

J30d

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 17:47

30 follikels zijn er aangeprikt, 17 eicellen gevonden. 15 geschikt voor ICSI en 12 bevrucht. Vandaag kregen we te horen dat er 8 gebiopteerd zijn en nu ook ingevroren zijn. Dus we mogen absoluut niet klagen. Nu 8 weken wachten tot de uitslag van de PGT test stiekem hoop ik dat het iets eerder is want dan zou het perfect uitkomen voor een TP in September :o We verwachten dat er toch minimaal 50% gaat afvallen omdat dat de kans op vererven is.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 09:11

J30d schreef:
30 follikels zijn er aangeprikt, 17 eicellen gevonden. 15 geschikt voor ICSI en 12 bevrucht. Vandaag kregen we te horen dat er 8 gebiopteerd zijn en nu ook ingevroren zijn. Dus we mogen absoluut niet klagen. Nu 8 weken wachten tot de uitslag van de PGT test stiekem hoop ik dat het iets eerder is want dan zou het perfect uitkomen voor een TP in September :o We verwachten dat er toch minimaal 50% gaat afvallen omdat dat de kans op vererven is.

Dat is een mooi aantal! Sterkte met het wachten, dat vind ik altijd moeilijk!

Ik moet morgen ochtend weer naar de gynae. Normaal haal ik op dag 3 alleen medicatie op, maar nu wilde de Dr mij zien. Ik ben benieuwd wat ze zegt morgen. Helaas kan mijn man nie mee, die is weg met vrienden.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 13:26

Spannend! Heb je een kort of lang schema?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 17:26

J30d schreef:
Spannend! Heb je een kort of lang schema?

Ik moest dit even opzoeken, en als ik Google lijkt het of ik het lange protocol heb gehad voor de egg retrieval. Ik weet echter niet of er ook een kort of lang schema is voor de terugplaatsingen?

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 20:50

Vgm is er vooral voor punctie verschil in schema’s maar bij TP durf ik het zo niet te zeggen…

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 11:44

Hier weer een negatief resultaat :( . Nog 1 embryo over...

Hoe is het bij jullie?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 14:19

Marije112 schreef:
Hier weer een negatief resultaat :( . Nog 1 embryo over...

Hoe is het bij jullie?

Wat balen Marije!

Wij hebben vorige week intake gehad. Ze hebben gelijk een inwendige echo bij mij gemaakt. Beide eierstokken 5 follikels en de grootste was 13 mm. Op de echo geen pcos te zien. Toch maar ovulatietesten besteld om te kijken of ik een LH Piek kan zien maar tot op heden nog niet (vorige week mee begonnen). Bloedonderzoek ook gedaan en uitslag al binnen, deze moet nog beginnen maar ik zie (ben vpk in opleiding) toch wel wat lage waardes.

Volgens mij heeft mijn partner vanmorgen zijn goedje ingeleverd.

Over 2 weken hebben we weer een afspraak om de uitslagen te bespreken.

Edit: ik ben al wel trouw mijn supplementen aan het slikken :j

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:08

Hoe gaat het met jullie?

Bij ons is eruit gekomen dat mijn fsh hoog is. Over twee weken moet ik mijn amh laten prikken en weten we meer. Maar dit is niet echt heel erg hoop gevend. Omdat ik aan heb gegeven geen zwaar traject in te willen gaan. En aan de hand van de waarde van die amh moeten er natuurlijk wel keuzes gemaakt worden. En ik geloof heel erg sterk in het niet zomaar opgeven. Maar ik ben zo bang dat ik daarin ga doordraaien.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:28

Wij hebben even een break ingelast. Het werd allemaal even te veel :) . Nu wachten tot ik weer met een nieuwe cyclus begin, en dan kijken hoe het gaat. We hadden best al veel weekendjes en uitjes gepland voor de rest van het jaar, dus ik moet even kijken of ik dat goed kan plannen met de laatste terugplaatsing.

Het is heel moeilijk om zulke keuzes te maken. Wat voor mij goed heeft geholpen was om vooraf te bedenken wat je grenzen zijn. Mijn grens was bijvoorbeeld maar 1 keer stimuleren en een punctie doen. Ik vond het heel zwaar om te doen, maar je vergeet dat het zo zwaar was. Toen ik laatst met een vriendin sprak en zei: "Het viel wel mee," kon zij direct inhaken met "dat was absoluut niet zo toentertijd."
Voor mij heeft dat wel geholpen, maar ik moet ook zeggen dat wij er heel open over zijn en daarom met meerdere mensen kan praten erover.
Het bang zijn voor doordraaien had ik ook heel erg. Gelukkig is dat niet gebeurd omdat ik er juist open over was en met mensen kon praten en relativeren.

Snelle vraag, waarom kun je pas over twee weken je amh prikken?

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:57

Hier al 5 weken na de biopt van de embryo’s. Nog steeds geen uitslag. Helaas is deze cyclus ook erg lang al bijna 2 weken “klachten” maar vandaag cd38 en nog geen menstruatie in zicht. Hopelijk krijgen wij snel uitslag van de pgt en kunnen we toch nog de nieuwe cyclus een tp doen. De cyclus van de punctie duurde maar 16 dagen. Dus merk dat wel mijn lichaam flink van slag is….

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:42

Marije112 schreef:
Wij hebben even een break ingelast. Het werd allemaal even te veel :) . Nu wachten tot ik weer met een nieuwe cyclus begin, en dan kijken hoe het gaat. We hadden best al veel weekendjes en uitjes gepland voor de rest van het jaar, dus ik moet even kijken of ik dat goed kan plannen met de laatste terugplaatsing.

Het is heel moeilijk om zulke keuzes te maken. Wat voor mij goed heeft geholpen was om vooraf te bedenken wat je grenzen zijn. Mijn grens was bijvoorbeeld maar 1 keer stimuleren en een punctie doen. Ik vond het heel zwaar om te doen, maar je vergeet dat het zo zwaar was. Toen ik laatst met een vriendin sprak en zei: "Het viel wel mee," kon zij direct inhaken met "dat was absoluut niet zo toentertijd."
Voor mij heeft dat wel geholpen, maar ik moet ook zeggen dat wij er heel open over zijn en daarom met meerdere mensen kan praten erover.
Het bang zijn voor doordraaien had ik ook heel erg. Gelukkig is dat niet gebeurd omdat ik er juist open over was en met mensen kon praten en relativeren.

Heel begrijpelijk die break, even de druk van de ketel.

Over een week hebben we samen vakantie en dan gaan we alles goed doorspreken met zijn tweetjes.

Goede vraag, ze had het erover dat dat nu te snel was en dat het echt pas over 2 weken kon.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:45

Dayanara schreef:
Marije112 schreef:

Heel begrijpelijk die break, even de druk van de ketel.

Over een week hebben we samen vakantie en dan gaan we alles goed doorspreken met zijn tweetjes.

Goede vraag, ze had het erover dat dat nu te snel was en dat het echt pas over 2 weken kon.

Ah gaan jullie ook nog even weg?
Even wachten dus op prikken!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:14

Ik ben nu een week alleen thuis wat ik nu niet echt prettig vind omdat ik een ontzettende piekeraar ben. Mijn vriend zit nu in Oostenrijk op huttentocht. Dit hadden we al zo afgesproken. Ik zou lekker met de paarden aan de gang gaan maar de een heeft last van zijn tanden waarvoor de dierenarts woensdag komt. De ander is zeer gevoelig voor mijn stemming en die is nu niet optimaal dus die laat ik ook even :j

Maar afgelopen weken ontzettend veel gewerkt ook dus ben ook helemaal kapot. Volgende week vertrekken we naar Duitsland om er tussenuit te gaan.