Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:18

Cer schreef:
Overigens.. de hashtag "burgeroorlog" die momenteel een soort van trending is... Wazzup met dat?

Kan je ook via zoom meedoen aan die burgeroorlog? Ik zit in quarantaine.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:47

safina schreef:
Cer schreef:
Overigens.. de hashtag "burgeroorlog" die momenteel een soort van trending is... Wazzup met dat?

:') Virtuele zeis omhoog houden, moet lukken denk ik.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:51

safina schreef:
Cer schreef:

Je kan natuurlijk altijd nog call of duty gaan spelen ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:23

Ik heb net even op de website van Virus waarheid zitten neuzen, maar het is me nog steeds niet duidelijk waar ze nou precies voor staan. Teksten als:

Het team van Viruswaarheid maakt zich druk en zet zich in om te zorgen dat de burgers juist geïnformeerd zijn, dat de regering open kaart speelt en dat we samen met andere wetenschappers een goed en effectief model ontwikkelen om dit in de toekomst te borgen.

https://viruswaarheid.nl/

Maakt zich druk? Met wat precies?
Burgers juist informeren? Over wat precies?
Open kaart spelen? Waarover precies?
En wat is “dit” dan in hemelsnaam?

Wat ik vooral vind zijn initiatieven om zo dwars mogelijk te zijn, geld inzamelen en procederen tegen de overheid.
Maar wat ze nou precies willen, hoe zij de juiste oplossing voor deze crisis zien, hoe ze de burgers echt willen helpen, dat is alleen maar heel vaag.

Brrr, ik krijg er jeuk van,

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:25

Het is ook een hele vage club, geleid door iemand die vanuit de wieg al zeer veel problemen met autoriteiten heeft. Pa is multimiljonair maar die zal wel op de centen zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:28

Vanavond kwam ik een kennis tegen.
Van het mondkapje kun je ziek worden omdat je geen schone lucht krijgt...
Toen er nog geen mondkapjesplicht was waren er maar 4000 besmettingen...

Toen dacht ik... zucht....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:30

purny schreef:

Om deze moet ik even heel hard lachen. Die is creatief :j :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:32

:') :') :')

Ja, daarom was er toen nog geen mondkapjesplicht :)*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:40

verootjoo schreef:
:') :') :')

Ja, daarom was er toen nog geen mondkapjesplicht :)*

Daarom heb ik hem maar even uitgelegd dat er mensen met klachten zijn die gewoon hun ding blijven doen en dat er daarom zoveel besmettingen zijn nu. Voor de rest heb ik mijn mond maar gehouden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:55

Daphara schreef:
Ik heb net even op de website van Virus waarheid zitten neuzen, maar het is me nog steeds niet duidelijk waar ze nou precies voor staan. Teksten als:

Het team van Viruswaarheid maakt zich druk en zet zich in om te zorgen dat de burgers juist geïnformeerd zijn, dat de regering open kaart speelt en dat we samen met andere wetenschappers een goed en effectief model ontwikkelen om dit in de toekomst te borgen.

https://viruswaarheid.nl/

Maakt zich druk? Met wat precies?
Burgers juist informeren? Over wat precies?
Open kaart spelen? Waarover precies?
En wat is “dit” dan in hemelsnaam?

Wat ik vooral vind zijn initiatieven om zo dwars mogelijk te zijn, geld inzamelen en procederen tegen de overheid.
Maar wat ze nou precies willen, hoe zij de juiste oplossing voor deze crisis zien, hoe ze de burgers echt willen helpen, dat is alleen maar heel vaag.

Brrr, ik krijg er jeuk van,

Als je het vaag genoeg houdt kan je ook niet aangesproken worden op onwaarheden of dat je beloften niet waar maakt :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:59

Citaat:
en dat we samen met andere wetenschappers

Vinden ze zichzelf wetenschappers dan?

Op grond waarvan?

Een echt wetenschappelijk universitair diploma in de richting van immunologie?
Of voldoet een veterstrikdiploma tegenwoordig ook om jezelf wetenschapper te noemen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:50

Oooh, ik vergat ook nog te melden dat die persoon zei dat als ze te hard met het staafje in je neus gingen je zo een hersenbeschadiging kon krijgen....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:58

purny schreef:
Oooh, ik vergat ook nog te melden dat die persoon zei dat als ze te hard met het staafje in je neus gingen je zo een hersenbeschadiging kon krijgen....

:')

Zal bij die persoon dan alvast geen probleem zijn moesten ze te diep gaan met het staafje :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:07

Het is aan de ene kant wel grappig. Maar ook zorgelijk dat dit soort informatie word verspreid. Dit was echt een tegenhanger van de waarheid. (Het woord gekkie mag ik niet meer gebruiken hier)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:12

secricible schreef:
purny schreef:

Tegen zoveel domheid kun je toch gewoon niet op?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:23

secricible schreef:
purny schreef:

Zie mijn “wachtkamer van de tandarts” verhaal. Of had ik dat in een ander topic gezet?

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:14

Femke_Tweety schreef:
Citaat:
en dat we samen met andere wetenschappers

Vinden ze zichzelf wetenschappers dan?

Op grond waarvan?

Een echt wetenschappelijk universitair diploma in de richting van immunologie?
Of voldoet een veterstrikdiploma tegenwoordig ook om jezelf wetenschapper te noemen?

Willem Engel is een PhD gestart richting bio-farmacie (volgens vader Engel iets met nanodeeltjes, klinkt toch leuk voor leken maar een geheel ander veld zoals ik het lees maar moet zeggen dat ik me er niet echt in verdiept heb :D ). Maar PhD heeft hij niet afgerond geloof ik, en toen is hij een dansschool begonnen.

Geloof dat die ander wel echt een juridisch diploma heeft, geen idee of het universitair is. Zo ja hebben ze beide wel een universitair diploma.

Maar weet je opleidingsniveau doet er mi nieteens zoveel toe. Het is maar net wat je ermee doet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:44

Dat valt voor mij onder de loodgieter de muur op laten metselen en de metselaar dat tuin aanleggen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:33

Solistar schreef:
Willem Engel is een PhD gestart richting bio-farmacie (volgens vader Engel iets met nanodeeltjes, klinkt toch leuk voor leken maar een geheel ander veld zoals ik het lees maar moet zeggen dat ik me er niet echt in verdiept heb :D ). Maar PhD heeft hij niet afgerond geloof ik, en toen is hij een dansschool begonnen.

Geloof dat die ander wel echt een juridisch diploma heeft, geen idee of het universitair is. Zo ja hebben ze beide wel een universitair diploma.

Maar weet je opleidingsniveau doet er mi nieteens zoveel toe. Het is maar net wat je ermee doet.

Dus het over willen komen als een 'wetenschapper' met verstand van zaken terwijl je het niet bent omdat je het niet af gemaakt hebt of een MSc hebt in een studiegebied zonder raakvlakken met het probleem waarvan je aan geeft er verstand van te hebben.

Ik ben ook WO geschoold, maar dat betekend niet dat ik zo het werk van een rechter over kan nemen omdat dit ook hetzelfde studieniveau is...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:25

Ik las ergens dat W.E. tijdens zijn studie (?) aerosolen heeft bestudeerd maar niet in relatie tot virussen. Ik las ook ergens dat de advocaat die nadrukkelijk aanwezig is bij Viruswaanzin/heid, ergens voor is veroordeeld en heeft gezeten.
Ik weet niet meer waar ik het las dus ik durf niet te zeggen of het helemaal klopt. In elk geval is het een bont gezelschap dat vooral aanhang vindt onder niet-zo-hoog-opgeleiden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:35

c_alsemgeest schreef:
Solistar schreef:

Dus het over willen komen als een 'wetenschapper' met verstand van zaken terwijl je het niet bent omdat je het niet af gemaakt hebt of een MSc hebt in een studiegebied zonder raakvlakken met het probleem waarvan je aan geeft er verstand van te hebben.

Ik ben ook WO geschoold, maar dat betekend niet dat ik zo het werk van een rechter over kan nemen omdat dit ook hetzelfde studieniveau is...

Eitje, komt geen statistiek bij kijken!
(grapje, ik ben juist jurist)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:43

Hahahaha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:15

Ik lees hier dat heel veel mensen zich vragen stellen bij het covid verhaal en de ernst ontkennen. Ik ben een verpleegkundige op icu en de vorige golf ligt nog vers in mijn geheugen. In België posten zorgverleners onder #dezorgspreekt hun verhalen op sociale media. Dit is mijn verhaal.

28/10/2020: Ik heb net mijn 5de nachtdienst achter de rug, nog 1 te gaan. Onze intensieve loopt stilletjes aan terug vol. Andere ziekenhuizen lopen over, dus ptn worden naar ons over gebracht. Al 5 nachten vertelt de nacht coördinator ons tijdens haar ronde hoe druk het op onze spoed is. Iedere nacht weer ligt de HES vol, de gewone afdeling loopt over, er moet weer herschikt worden en een 2de covid gang wordt ingericht.

Wanneer ik op sta, zie ik dat ik mail heb van het werk. Na het weekend schalen we op naar fase 2A, een week later zullen we weer opschalen. In een andere mail staat dan weer dat vanaf zaterdag alle bezoek verboden wordt. Ik begin te wenen, de moed zakt me in de schoenen. Maart /april zit me nog te vers in het geheugen. De onmacht en het verdriet nemen even de bovenhand bij mij, ik laat de tranen toe. Ik vraag me af of ik er klaar voor ben. Kan ik het terug aan om mezelf voor 200% te geven?

Mijn ptn uit de vorige golf flitsen door mijn hoofd. Ik sta al 26 jaar op de werkvloer en heb al heel wat watertjes doorzwommen, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Er zijn al veel mensen geweest die me geraakt en ontroerd hebben. Ben al vaak boos geweest omdat het leven soms zo onrechtvaardig is. Maar dit was toch nog van een andere dimensie. Mensen moesten het alleen doen. Onze ptn lagen eenzaam en alleen, bang te wachten op wat ging komen en wij hadden het te druk om er te zijn voor hen. Families zaten thuis vol angst en verdriet te wachten op het dagelijks telefoontje van onze artsen. Deze mensen zal ik heel mijn leven bij me dragen.

Vooral het gevoel van onmacht overheerst. Statistieken zeggen dat oude mensen met een ellenlange voorgeschiedenis sterven, jonge mensen lopen geen gevaar. Zo dacht ik ook aan het begin van de eerste golf. Vol vertrouwen beloofde ik een jonge, gezonde pt en zijn familie dat alles wel in orde ging komen vlak voor we hem aan de beademing gingen leggen. Weken hebben we gevochten en toen moesten we het opgeven. Niet alleen het verliezen van mensen maakt het zwaar, ook de manier waarop. In vele ziekenhuizen werden mensen niet toegelaten om afscheid te nemen van hun geliefde. Ik weet hoe dat voelt. Vorig jaar mocht ik ook geen afscheid nemen van mijn grootmoeder toen zij op sterven lag. Ik weet als geen ander hoe dit je verdriet en rouwproces beïnvloed. Ik was dan ook heel blij toen er bij ons beslist werd dat we wel 2 mensen gingen toelaten bij iemand die stervende was. Een vreugde die van korte duur was. Hoe bepaal je als familie welke 2 mensen afscheid mogen nemen en hoe menselijk is het om rouwende familie maar een half uurtje te geven, waarbij een laatste aanraking, een laatste knuffel verboden is? Ik heb me nog nooit zo onmenselijk en harteloos gevoeld als toen. En wat heb ik respect en bewondering voor al die families die, ondanks al hun verdriet, onze strenge regels aanvaarden en dankbaar bleven.

Ik hoopte dat ik dit nooit meer ging moeten meemaken. De beelden, de cijfers, ze spraken voor zich. Niemand wil geliefden verliezen, samen zouden we sterk zijn. We zouden de regeltjes volgen, ook al lijken ze soms wat onzinnig en corona overwinnen. Jammer genoeg blijk ik fout te zitten. Mensen ontkennen de ernst, maatregelen worden niet gevolgd, cijfers worden in vraag gesteld. Mijn verhalen worden leugens genoemd. Men zegt me dat ik in angst leef, men noemt mij een schaap. Al de ellende die wij de afgelopen maanden gezien hebben, wordt niet serieus genomen.

Vanaf maandag 2/11 fase 2A, ik lees het en ik huil. Kan ik het aan om een 2de keer deze nachtmerrie te doorstaan? Ik ben moe en zit op mijn tandvlees. Toch raap ik mezelf bij mekaar en vertrek naar mijn 6de en laatste nacht. Op het werk vind ik steun bij mijn collega's. Ik besef nog maar eens dat ik deel uitmaakt van een geweldig team. We zijn er voor mekaar, we houden mekaar recht, we sleuren mekaar erdoor. En ja, daar hoort humor bij, zeker op de zwaarste momenten en af en toe ook een tiktok filmpje om de stoom van de ketel te laten. Als de briefing voorbij is, ga ik langs mijn ptn. Zodra ik de kamer van de 1ste binnen ga, laat ik alles los. Hier ligt iemand die me nodig heeft. Ik moet sterk zijn. Straks, als alles achter de rug is, heb ik tijd om moe en emotioneel te zijn.
#dezorgspreekt

Ondertussen hebben wij net vernomen dat we nog een tandje bij moeten steken. We slaan 2A over en gaan naar 2B. Vandaag wordt de 10de covid positieve op icu opgenomen, tegen vrijdag moeten we er 19 kunnen leggen. Pittig détail, we hebben eigenlijk slechts 18 icu bedden en 8 medium-care bedden. We hebben niet voldoende beademing toestellen en de gewone icu bedden die we over houden, liggen vol. Wie nu nog durft te ontkennen dat dit virus helemaal niet ernstig is, moet dringend eens de ogen open doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-10-20 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:20

:knuffel: :knuffel: :knuffel:
Geen woorden voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:22

SVRL, Diep respect! Ik heb kaarsen in mijn avatar gezet, die zijn voor alle mensen die zorgen!!