Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:21

Vulina schreef:
Balen Roosch.. je dacht na 18 kerstkranjes; bizar hè, dat het maar 10 gram weegt :')

Beterschap Gaucho. Corona of geen corona, ziek zijn is stom..

Hier vanochtend 2,3kg er af sinds gisteren := Geeft meteen aan hoe slecht het de dagen ervoor was. Vandaag laag in de calorieën gebleven en 3 kwartier hard gelopen. Dat ging wel behoorlijk moeizaam moet ik zeggen.. Regelmaat er maar weer wat beter in zien te krijgen!

Ja zoiets, na een fikse lading Chocoladevlokken in mijn yoghurt dacht ik "dat is meer dan normaal, huh? :o? "
Blond moment. Vertrouw ook blind op die weegschaal.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:15

Beterschap gaucho!

Ah balen roosch, maar wel lekker bezig op de Foxy!

Goed bezig Vulina *\o/*

Ik denk dat ik het hardlopen maar weer ga oppakken nu we niet kunnen klimmen -O- . Maar ik vind hardlopen stom :')

Vulina

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:16

Gewoonlijk vind ik het héérlijk! Maar vandaag vond ik het vooral zwaar..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:35

Beterschap Gaucho.
Oeps Roosch :')

Hier gisteren na de aankondiging nieuwe maatregelen gelijk zelf maar een bokszak aangeschaft. Werd gewoon vanmiddag al geleverd. Helaas vandaag nog geen mogelijkheid gevonden om hem op te hangen. Dus vanavond maar een schaduw kickbokstraining gedaan in de garage :D evengoed even lekker 50/55min getraind.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:04

Goed idee.. Welke heb je waar besteld?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:53

Vulina schreef:
Goed idee.. Welke heb je waar besteld?

Ik heb een 150cm zak van Hanumat besteld inclusief bevestigingsmateriaal. Via de website van hunzelf. Supersnel geregeld en aangezien ze hier om de hoek zitten was de bezorging ook heel snel _/-\o_

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:10

Hmm dagen als vandaag zijn een uitdaging.
We hebben vanavond een online bingo met het werk. Ik moest tussen 4 en 6 zorgen dat ik thuis was. Mijn vermoeden is dat collega's iets lekkers komen brengen maar dat weet ik dus niet zeker.

Voor de zekerheid dan maar kalm aan doen met de lunch en vanochtend op Foxy. Dan zie ik wel wat er gebeurt. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:19

Goed plan Musli :j Ik kan nog geen betaalbare body pump set vinden, alleen die van Les Mills zelf voor meer dan 400,- :roll: Dan houd ik het maar bij hardlopen en wat extra oefeningen.

Na 10 uur slaap voel ik me vanochtend een stuk beter :o Nu nog duimen voor een goede uitslag.

Herkenbaar Roosch, wij hebben vrijdag een online kerstfeest waar ik een pakket voor moet ophalen wat ik buiten koud moet bewaren :+ Daarom wou ik deze week wat extra bewegen, maar dat lukt nog niet echt :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:43

Als je lijf niet meewerkt: gewoon even naar luisteren, die vertelt vast nuttige zaken. :(:)

Ja ik vind het wel een uitdaging. Kijk als er daadwerkelijk een flesje wijn en wat lekkers gebracht wordt dan ga ik niet moeilijk doen vanavond en als enige zeggen "nee ik mag niet." Vervelende lui zijn dat. :') Maar ik wil voorkomen dat ik de rest van december alle remmen los gooi. Van het weekend begint mijn kerstperiode eigenlijk al, met (binnen de regels uiteraard) gezelligheid en lekker eten, maar wil toch de balans behouden. Dus ik zal de tv zo even aanslingeren en Foxy wat beweging geven. :j

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:17

Gewoon Foxy for balance en verder lekker genieten met mate, zo zou ik het aanpakken Roosch. Maar vooral doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk. Ik ben zelf ook geen fan van ‘nee dat mag ik niet want ik ben op dieet’. Ik doe het mezelf niet meer aan, dan maar extra goed opletten op andere dagen!

Fijn dat je je wat beter voelt gaucho! Wel vreselijk irritant idd van die sportspullen... Ik wilde in de eerste lockdown ook wat dumbells kopen en heb daar ook goed voor moeten zoeken. Heb wel 2 kettlebells maar ik ben niet meer zo sterk als een paar jaar geleden, dus wilde beginnen met wat lichters. Uiteindelijk wel gelukt! Dus ik duim dat je wat betaalbaars tegenkomt!

Succes met hardlopen Esther! Ik vind het ook stom, dus ik heb extra respect!

Klinkt super leuk Musli, zo’n zak! Ons huis is daar niet voor geschikt denk ik, maar het lijkt me wel een ideale uitlaatklep en goede training :j

Ik ga zo thuis ook een half uurtje sporten... Blijft het uitstellen en had daarnet het ideale excuus met hond op schoot (die kan je toch onmogelijk dwingen ergens anders te gaan liggen?), maar ondertussen zonder hond lig ik nog steeds lui te wezen op de bank :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:19

Hahaha, maar de hond wegleggen is zo zielig.

Vriend heeft kerstpakket gekregen, met allemaal eten :=. Straks gaan we lekker in de pauze een rondje wandelen met zn 2en.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:25

Hier in huis geldt: poes heeft voorrang. Dus als die lekker ligt, lig ik gerust een uur op de bank terwijl ik moet plassen. :')

Je hebt gelijk Ine, lekker genieten en Foxy ondertussen beweging geven.

Hardlopen is ook gewoon stom. Ook al ben ik inmiddels wat lichter, als ik hardloop zie ik eruit als een koe op klompen die een sprintje probeert te trekken. :7

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:32

Roosch schreef:
Ja ik vind het wel een uitdaging. Kijk als er daadwerkelijk een flesje wijn en wat lekkers gebracht wordt dan ga ik niet moeilijk doen vanavond en als enige zeggen "nee ik mag niet." Vervelende lui zijn dat. :')

Gekke programmering is dat: eten en drinken van minder gezonde dingen = gezellig, kiezen dit niet te nemen = ongezellig... gek eigenlijk toch?

Helpt het wanneer je jezelf blijft zeggen 'ik kies hier niet voor' ipv 'ik mag dit niet?'.
Je MAG immers alles, zelfs 20 liter slagroom opdrinken in 1x.... maar je WIL het niet.

Mensen zeggen dan ook vaak dat ze 'lief voor zichzelf willen zijn' en dus toch ongezonde dingen eten, zou het helpend zijn steeds te zeggen dat je 'lief voor jezelf wil zijn' en DUS juist keuzes wil maken waar je fitter en blijer van wordt.
Al dat suiker en vet kan ons lijf maar lastig hanteren, het werkt deprimerende gevoelens in de hand, waardoor je weer meer gaat eten om jezelf te troosten en voor je het weet zit je in een cirkel die niet nooit ophoudt.

Chef AJ zegt hier leuke dingen over.... goede recepten trouwens ook! :-D
Meer met je onbewuste aan de gang, zoals hypnotherapie, schijnt ook mooie resultaten te geven.

Zelf hoef ik niet af te vallen, maar wel met veel beleid eten omdat ik reuma heb. Op bovenstaande manier het naar mezelf communiceren maakt voor mij een wereld van verschil. Op die manier heb ik ook lol in gangbare dingen verbouwen naar iets gezonds.

Doseren en cheaten werkt voor mij trouwens niet echt, voor weinig mensen overigens.
Ik heb 1 uitzondering: 1x pm mag ik een reep chocolade.... hormonen he?! :-P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:41

Oh begrijp me niet verkeerd, ik kan prima plezier hebben zonder ongezond eten en drinken. Maar ik geniet er wel van en dat moet ook kunnen. Ik ben gek op een wijntje en een kaasje bijv. Maar stel dat er iets ligt wat ik de calorieën niet waard vind doe ik het ook niet. Zolang ik dat niet 2 maanden aan een stuk doe zal het vast wel goed komen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:46

Ik begrijp helemaal wat je zegt Ninx, die kennis en dat inzicht is fijn om te hebben :j

Daarnaast moet ik voor mezelf, na jaren proberen, toegeven dat dat op die exacte manier niet werkt voor mij. Ik zie eten niet meer als ‘goed of slecht’ en als ik wíl chocolade eten dan doe ik dat ook gewoon. Ik kies er dan bewust voor om het wel te doen of bewust voor om het niet te doen. Ik word er dan ook niet meer depressief of ongelukkig van, omdat het dan voor mij een bewuste keuze is geweest en het dus gezond voor mijn mentale gezondheid is. En die keuze is dus ook bewust om samen te genieten op restaurant (pre Corona) of tijdens zo’n virtuele borrel. Neemt niet weg dat ik verder enorm graag ‘gezonde dingen’ eet en dat ook grotendeels doe, ik weet heus wel wat op de lange termijn beter is voor mijn fysieke en mentale gezondheid. Ik probeer ook niet meer naar iets te kijken als ‘cheaten’, maar als een bewuste keuze. Geen negatieve betekenis meer geven aan dingen die mijn ziel soms even opladen. Zelfs al zijn ze verder ongezond vanuit het fysieke oogpunt. Ik vind dat lief voor mezelf zijn ;)
Waar iemand fitter en blijer van wordt is zo enorm persoonlijk, dat zie je in topic ook goed vind ik.

Wat wel grappig is inderdaad die term ‘Oh dat mag jij niet eten he?’. Ik hoor het zo vaak als vegetariër. Dan zeg ik ook altijd ‘Ik mag best vlees eten, ik kies er alleen voor om dat niet te doen’. Ik vind het vreselijk irritant, ook al weet ik dat het met de beste bedoelingen is, om te horen: ‘wat mag jij wel eten?’. Ik mag alles, maar wil niet alles :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:04

Interessante discussie zo. Ben het wel eens met de vraag of gezelligheid af moet hangen van alcohol, dat is een soort van bepaalde culturele verwachting waar we inderdaad niet per definitie aan zouden moeten voldoen. Ik denk dus ook dat je niet per definitie iets zou moeten eten / drinken op basis van de verwachting van een ander.

Ik vind het zelf echter soms wel lastig om nee te zeggen als iemand iets speciaal voor mij meeneemt. En ik was in het verleden echt een vuilnis at die alles lekker vond / overal blij van werd, dus die gedachte leeft nog bij veel mensen om me heen. Wat mij helpt is de gedachte dat ik niet alles wat ik aanneem ook direct allemaal moet opeten. Ik kan het ook bewaren voor later, of iemand anders er blij mee maken. En als ik het echt lekker vind maak ik er ruimte voor in mijn eet / beweeg plan.

Lief zijn voor jezelf / jezelf iets gunnen is misschien niet de juiste term, maar bewust van iets echt lekkers genieten ipv het gedachteloos weg eten / het als iets zien wat verboden is helpt mij in ieder geval om op het juiste pad te blijven. Sluit me wel aan bij wat Ine23 zegt.

Volgens mij is er eerder een onderzoek geweest naar wat het beste werkt en is er een verschil per individu tussen wat het beste werkt: iets helemaal niet eten of gerantsoeneerd. Dat ging dan met name om wat het beste vol te houden is, afvallen is gewoon kcal in lager dan de kcal die je verbruikt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:06

Ja, het is net wetenschap. Bij mij is het probleem vooral dat ik een echte Bourgondiër ben en dus ook graag een borreltje drink. :')

Ach ik heb de rest van het jaar doorstaan dan moet december ook wel lukken. :))

Net 50 minuten op de crosstrainer gestaan, ging niet van harte. :')

romysch22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:08

Gaucho gelukkig voel je je al weer wat beter, hopelijk komt die negatieve testuitslag ook snel.

Wat leuk Musli, handig dat je daar in huis ook een goede plek voor hebt. Dat is met zo'n bokszak toch vaak lastig. Hier is er daar geen plek voor, gelukkig heb ik een vriend die wel met mij een bokstraining wil doen thuis. Pads en trapkussen erbij en dan red ik me ook wel.

Vind het wel knap Roosch dat je wilt blijven genieten van dat soort dingen. En dan daarna de knop weer om kunt zetten, dat blijft voor mij toch lastig. Foxy is daarbij vast handig.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:12

Ik zie ‘lief zijn voor jezelf’ juist meer als ‘ga jezelf niet in de put praten als je toch een keer ongezond hebt gegeten’. Dat deed ik altijd, met als resultaat dat ik uit stress nog meer ongezonde dingen at, want ik was nu toch al een mislukkeling. En zo lukte het me nooit.

Juist nu ik lief voor mezelf ben (aanrader is een compassietraining, in het verlengde van een mindfulnesstraining, dat gaf me heel veel inzicht in wat een heks in eigenlijk ben naar mezelf toe) sport ik, eet ik (meestal) gezond en val ik af.
En vooral: als ik nu ongezond eet (zoals gisteren :o ) dan accepteer ik dat, en ga ik weer verder.

Maar idd, niet meedoen of mee-eten als je iets (ongezonds) krijgt is f*cking moeilijk!

Roos, wooow zo lang! Dan ben je sowieso goed aan het compenseren!

Gaucho fijn dat je je beter voelt, ik duim voor een goede uitslag.

Goed bezig Musli! Lekker verder met trainen thuis.

Ik ga vanavond paardrijden, de les is omgezet naar vrij rijden met 2 mensen in de bak. Ook prima :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:18

Super knap Roosch dat je die knop zo om kan zetten.

Lekker Ryder :).

Ik ga zo in de pauze lekker een stukje wandelen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:26

Héél herkenbaar Ryder! En echt super dat je je weg nu vindt in het liever zijn voor jezelf.

En mooie aanvulling gaucho! Dat aannemen en niet zelf opeten is nu ook een strategie voor mezelf :j . Ik kom wel eens bij wat ouderen aan huis tijdens mijn stage en die mensen zijn zo dankbaar dat ze je ook een chocolaatje aanbieden oid. Dat neem ik dan altijd wel aan en soms eet ik het op, soms bewaar ik het voor later of maak ik er iemand anders blij mee. Ik denk dat het inderdaad echt voor iedereen anders werkt en dat het pad naar een gezonde relatie met voeding én met jezelf gewoon jaren inneemt. Of een levenslang proces is, en dat is ook helemaal ok heb ik ondertussen aanvaard.

Prachtig weer voor een wandeling Esther! Dat ga ik straks ook doen. Met de hond en met de paarden (wel apart van elkaar, mijn hond is niet zo’n fan van de paarden haha).

Net 23 minuten fitnessoefeningen gedaan, toen was m’n film uit en vond ik het wel goed voor vandaag.

Respect hoor Roosch, 50minuten op Foxy!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:30

Ik probeer eigenlijk elke werkdag in totaal 50 minuten te foxyen. Het is begonnen als vervanging van mijn rookpauzes en dat heb ik erin gehouden. :j dus normaal gesproken doe ik het verdeeld over 3 sessies.
Alleen nu liep het anders met mijn planning. :').
Ik heb een zittend beroep en ben daarnaast niet zo een actief wezen. Het is dus eigenlijk gewoon noodzaak. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:34

Goed bezig hoor!
Wat doe je tijdens het Foxyen? Serie kijken ofzo?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:35

Ja, daarnet 90 days to wed gekeken. Favoriet is ook my 600 lb life. :')
Of ik Bok op mijn mobiel, doe mee aan digitale winacties, alles wat ik normaal languit liggend op de bank doe. :')

romysch22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 13:05

Ideaal om tijdens het sporten ook nog wat anders te kunnen doen. Dat moet ook wel denk ik anders is het al snel saai op Foxy lijkt me.