Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:25

Een vaccin zorgt er niet voor dat je nooit meer ziek kan worden of dat je niemand meer kan besmetten. Een vaccin zorgt ervoor dat je de volgende keer als je in aanraking komt met de ziekte, je lichaam het herkent en er sneller tegen kan gaan strijden waardoor het hopelijk een minder heftig verloop heeft.

kiki1976

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:12

Maar even negatief bekeken het vaccin........

*Je kan het nog steeds krijgen (je wordt er alleen niet/minder ziek van) maar kan een ander nog wel besmetten.
*Als je met een besmet persoon in aanraking komt, moet je in quarantaine.
* Onbekend hoe lang het werkt
* Kinderen mogen voor nu nog niet geënt worden (juist de Engelse variant treft kinderen).
* Mogelijk niet werkzaam tegen de nieuwe variant uit Zuid Afrika
* Lange termijn niet bekend

Kijk dat ze de zorg willen ontlasten is zeer zeker belangrijk, dat staat vast.
Maar er zijn helaas nog steeds genoeg mensen die geen enting willen (al worden die wel minder).
Ik ben bang dat we er ondanks het vaccin nog lang niet vanaf zijn

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:15

Als mensen geënt zijn worden ze minder ziek --> minder zorg nodig
En dat was toch ook het belangrijkste probleem van deze hele COVID: overbelasting van de ziekenhuizen.
Natuurlijk zijn we dan nog niet van corona áf. Maar het gaat zeker helpen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:21

Toen ik dat las dacht ik ook doei ik ga mij niet laten enten.

Maar als ik dan denk hoeveel rust het mij gaat geven als ik zelf gewoon niet te ziek wordt dat is het al waard.

En ja ik ben er nog zeer van bewust dat ik anderen kan besmetten. En ik hou mij ook gewoon nog aan de maatregelen en mondkapjes en eventueel quarantaine en testen bij klachten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:22

Ik ga me vanmiddag ook laten testen. Hoest al een paar dagen, neusverkoudheid wordt nu ook wat erger en ik heb er hoofdpijn bij gekregen. Ik denk niet dat ik positief test, maar ik heb een weekend naar mijn ouders gepland staan en ik wil niet iets akeligs naar ze brengen.

Dus vanmiddag test nummer 3, hopelijk snel daarna de uitslag!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:24

Ik ben zo ook weer de pineut. -O- Test nummer 8 geloof ik. %) Koorts niezerig hoesterig hoofdpijn die echt accuut komt opzetten vanmorgen (laatste heb ik zelden) moe was ik al. In dit geval iets spannender weer (de vorige test was vanwege covid uitbraak op werk van mijn vaste contact) omdat zaterdag mijn vaste contact een risico ontmoeting heeft gehad bleek. Hij is in afwachting van de test uitslag. Geen klachten maar moest 5 dagen na het contact getest worden. Dat was gister.

Dus ik hoop echt dat het een stomme verkoudheid (geen idee van wie) is of allergische reactie. Zucht, ik zal me in de auto moeten hijsen en met barstende hoofdpijn gaan rijden. -O-

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:38

Wat voor hoofdpijn hebben jullie?
Ik heb nu hoofdpijn met druk op mijn neus nog nooit gehad. Verder geen klachten. Herkent iemand dit?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:47

Bij mij was het vergelijkbaar met migraine hoofdpijn, dus voorhoofd en richting de ogen. Zelf ben ik migraine patient, maar toch wist ik gelijk dat het geen migraine hoofdpijn was, al zat het in dezelfde regio. Lastig uit te leggen. Krijg nu weer diezelfde hoofdpijn als ik teveel doe.

Mijn smaak en reuk zijn nooit 100% geworden zoals voor corona, maar het wisselt heel erg per dag. Kan inderdaad een soort rare bittere metaalsmaak in mijn mond hebben, volgende dag is dat dan weer weg. Kan ook zo zijn dat ik opeens dingen wel kan ruiken maar minder goed kan plaatsen, ruikt dus anders dan normaal. Gaat op en af, heel raar.

Succes met alle testen! Ik hoop op een negatieve uitslag voor
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 07-01-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:50

Migraine achtige vieze scherpe hoofdpijn. Soort van boven/voor op mijn hoofd. Samen met gonzende oren lijkt het. Eerder iets gehad rond mijn menstruatie maar dat is lang geleden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:10

Bij mij was het gigantisch gevoel van druk als een strakke band om mijn voorhoofd. En geen prikkels kunnen verdragen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:40

Zebrastreep schreef:
Toen ik dat las dacht ik ook doei ik ga mij niet laten enten.

Maar als ik dan denk hoeveel rust het mij gaat geven als ik zelf gewoon niet te ziek wordt dat is het al waard.

En ja ik ben er nog zeer van bewust dat ik anderen kan besmetten. En ik hou mij ook gewoon nog aan de maatregelen en mondkapjes en eventueel quarantaine en testen bij klachten.

Ik wil niet nog een keer ziek worden door COVID. Het duurt nu al 6 weken en aangezien niemand je kan zeggen hoe lang het nog duurt, wil ik dit geen 2e keer meemaken.

Eerst twijfelde ik nog, maar nu ga ik zeker enten
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 07-01-21 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:48

Vind ik ook, een keer flink ziek was voor mij meer dan genoeg.
Daarnaast kan het me zomaar 1000 euro kosten als ik me een dag moet afmelden voor mijn werk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:53

kiki1976 schreef:
Maar even negatief bekeken het vaccin........

*Je kan het nog steeds krijgen (je wordt er alleen niet/minder ziek van) maar kan een ander nog wel besmetten.
*Als je met een besmet persoon in aanraking komt, moet je in quarantaine.
* Onbekend hoe lang het werkt
* Kinderen mogen voor nu nog niet geënt worden (juist de Engelse variant treft kinderen).
* Mogelijk niet werkzaam tegen de nieuwe variant uit Zuid Afrika
* Lange termijn niet bekend

Kijk dat ze de zorg willen ontlasten is zeer zeker belangrijk, dat staat vast.
Maar er zijn helaas nog steeds genoeg mensen die geen enting willen (al worden die wel minder).
Ik ben bang dat we er ondanks het vaccin nog lang niet vanaf zijn

Wanneer er zich voldoende laten vaccineren dring je het virus zo ver terug dat het risico om nog besmet te worden heel klein word.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:17

Ik heb vandaag besloten mijn ook te laten enten.
Vond 1x zo ziek meer dan genoeg. Wil dat niet echt nog een keer.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:19

lovee schreef:
Wat voor hoofdpijn hebben jullie?
Ik heb nu hoofdpijn met druk op mijn neus nog nooit gehad. Verder geen klachten. Herkent iemand dit?

Bij mij begon het met een rare druk op de neus en drukkende hoofdpijn uitstralend naar mijn nek alsof er een zwaar persoon op mijn hoofd zat. Tenminste, ik meen dat dit 1 vd eerste klachten waren bij mij, maar weet het niet zeker meer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:34

Ik heb hoofdpijn voorin mijn hoofd, echt rond mijn voorhoofd. Als ik voorover buig is dat echt bijzonder onaangenaam := Daarnaast was ik gisteren draaierig. Dat is nu minder, maar bepaalde dingen op een scherm bekijken is wel minder aangenaam. Helaas ontkom ik niet aan een scherm op mijn werk, dus dat is maar even doorbijten.

Test was nu maar in 1 neusgat, tot mijn verbazing. Maar volgens de tester hoeft het alleen maar in 2 neusgaten als ze er niet zeker van zijn of de test voldoende goed is gegaan. Oke.. Ik vind het gezegend := Nu maar hopen dat de uitslag er snel is. En dat deze negatief is :=

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:12

Berdien schreef:
Ik heb hoofdpijn voorin mijn hoofd, echt rond mijn voorhoofd. Als ik voorover buig is dat echt bijzonder onaangenaam := Daarnaast was ik gisteren draaierig. Dat is nu minder, maar bepaalde dingen op een scherm bekijken is wel minder aangenaam. Helaas ontkom ik niet aan een scherm op mijn werk, dus dat is maar even doorbijten.

Test was nu maar in 1 neusgat, tot mijn verbazing. Maar volgens de tester hoeft het alleen maar in 2 neusgaten als ze er niet zeker van zijn of de test voldoende goed is gegaan. Oke.. Ik vind het gezegend := Nu maar hopen dat de uitslag er snel is. En dat deze negatief is :=

Normaal testen ze 1 neusgat en keel

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:29

Zo test.. Pff heb alleen hoofdpijn maar al 2 dagen en de dagen ervoor wat draaierig. Ben 4 weken geleden bevallen. Maar toch maar even checken

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:36

MarjanB schreef:
Pfff lekker dan! Wel bizar dat de ziektebeelden zo verschillen!

Hoorde namelijk iemand die niet serieus genomen was door de huisarts en die zei ja doe maar Corona test en dat bleek blinde darm te zijn...

Ja dat had vriendin ook doe maar een test ze had heel iets anders .

Blinde darm is nog gevaarlijker wat slecht.. vóór het zelfde geld knapt die

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:42

Christiene schreef:
MarjanB schreef:

Hoorde namelijk iemand die niet serieus genomen was door de huisarts en die zei ja doe maar Corona test en dat bleek blinde darm te zijn...

Was ook geknapt idd..

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:59

Eind oktober heb ik Corona gekregen en behalve dat mijn conditie nog niet is wat het was voor ik Corona kreeg en fulltime werken ook erg pittig is mis ik ook nog de smaak en geur van munt. Ik proef bijvoorbeeld nog steeds mijn tandpasta niet en mijn doucheschuim met eucalyptus is ook geurloos.
Zijn er meer mensen die bepaalde geuren/smaken na een poos nog niet terug hebben?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:52

JorisDy schreef:
Eind oktober heb ik Corona gekregen en behalve dat mijn conditie nog niet is wat het was voor ik Corona kreeg en fulltime werken ook erg pittig is mis ik ook nog de smaak en geur van munt. Ik proef bijvoorbeeld nog steeds mijn tandpasta niet en mijn doucheschuim met eucalyptus is ook geurloos.
Zijn er meer mensen die bepaalde geuren/smaken na een poos nog niet terug hebben?

Ik proef en ruik ook nog steeds bijna niets, ik ben half november positief getest.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:56

tokedri schreef:
Berdien schreef:

Normaal testen ze 1 neusgat en keel

Nou dit was mijn derde test en de eerste keer dat ze maar één neusgat te grazen namen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:34

Christiene schreef:
MarjanB schreef:

Mijn vader heeft ook 2 dagen op de Corona afd van het zkh gelegen in afwachting van de uitslag toen die negatief terug kwam gingen ze pas verder onderzoeken ... bleek een dubbele longontsteking en niervergiftiging te hebben ...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:03

Ik vind mensen die zich niet laten inenten met als reden dat ze zichzelf sterk genoeg vinden ook zo dom. Dan snap je echt niet hoe vaccinaties werken. Het is zo belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten inenten, anders schiet het zijn doel ontzettend voorbij.