4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:31

Hmm klinkt allemaal lekker lis !

Mijn lijstje :
O skyr met frambozen en granola
M kopje soep en heerlijke salade met feta
A zoete aardappel patat met gepaneerde kipfilet haasjes
T high proteïne toetje aardbei
Totaal 1600 kcal

Weinig beweging vandaag

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:50

Bovenstaande lijstjes zien er allemaal goed uit! Ik ben mijn autootje gisteren gaan halen, en heb er al mer dan 150km mee gereden helemaal happy (helaas wel net gezien dat er toch wat water aan een kant in mijn koffer zit, waarschijnlijk via een achterwiellicht maar papa gaat het morgen afkitten. Dit is helaas een veelvoorkomend probleem als ik het zo lees op het internet!) :D . Voor de rest ben ik er al redelijk aan gewend, en ik ben vandaag allemaal leuke gadgets gaan kopen voor in de auto (poetsspullen, kabeltjes, bakjes...) Van mijn oma tankgeld gekregen (zo lief), en van mijn vriend een gsm-houder, Yankee candle geurdingetjes,... Echt super lief allemaal. Maandag komt iemand de auto reinigen met een stoomreiniger (matten, zetels) om de plekken eruit te halen. Dan is die helemaal in het nieuw :)

Wat betreft eten heb ik de voorbije 2 dagen wat veel gesnoept, en gisterenavond frietjes en snacks van de frituur gegeten en enkele glazen wijn gedronken. Vandaag redelijk laat op gang gekomen, en snel naar stal vertrokken omdat de smid plots stuurde dat hij er aan kwam (ijzer kwijt door die ellendige modder), dus heb eigenlijk niet gegeten tot namiddag. Dat het dus te weinig en niet erg gezond is, weet ik! Heb overigens wel geen honger gehad, mijn buik zal in de war geweest zijn van gisteren :o

T: latte met honing en melk
L/T: griekse yoghurt, honing, granola
T: klein bakje light zoutchips
A: varkenshaasje, aardappel, boontjes
T: stuk fruit of chocolade <3

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:42

Fijn dat je auto goed bevalt Nanouk!
En een keer wat minder kan geen kwaad, compenseert dan mooi met de dagen ervoor.

Ik heb me gister goed aan mijn lijstje gehouden, alleen de pistachenoten niet meer gegeten, wel 2 snack a Jacks kaas daarvoor in de plaats.
Geplande lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel.
L: afbak stokbroodje, 1/2 met cervelaat, 1/2 met pure hagelslag <3
T: 2 quacker havermout koekjes
T: banaan
A: fusilli met basilicum saus, hamblokjes, ui, courgette, prei en paprika.
T: 150 gr stracciatella kwark
T: eierkoek en evt 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos.

Ik heb in mfp nog 25 gr pistachenoten ingevoerd, geen idee of ik daar nog trek in heb.
Totaal kom ik dan uit op 2055, heb er nu al 10.000 stappen gezet (grote wandeling gemaakt met mn vriend, de paarden en hond vanmorgen :) ). Ga nu nog werken tot 23.30.

little_birdy

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:21

Nanouk super lief van je oma en vriend !
Heerlijk dat je straks een lekker ruikende en schone auto hebt !
Lekker rondjes rijden ermee :D
Balen van je paard zijn ijzer hopelijk niet teveel schade aan zijn voet gehad ?
En ach soms snoepen is niet verkeerd joh .

Lis ook lekker aan de wandel en goed gegeten weer

Ik heb weer weinig bewogen helaas maar het is niet anders .

O pompoenpit broodje met hutenkase en kipfilet
T stroopwafel en 2 cappuccino’s
M salade met feta en verse bramen jammie
A spinaziebodempizza

Als ik straks nog wandel mag ik nog een proteïne toetje anders blijf ik op 1666 kcal vandaag helemaal niet verkeerd

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:45

@Lis: Ik ben er ook heel blij mee! Mooi lijstje, werk ze!
@Little_Birdy: ik vond het ook super lief al moet dat natuurlijk helemaal niet! En nee gelukkig geen brokkelhoeven of dergelijke. Ijzertje is er terug onder!

Ik ben vandaag relatief tevreden over mijn lijstje, al snoep ik redelijk graag de laatste tijd. Ik merk het del niet aan mijn lichaam, ik ben redelijk tevreden met hoe ik er uit zie. Vandaag sinds veel te lange tijd weer gereden, heb er van genoten en paardlief was relatief lief! In tegenstelling tot mijzelf (al mijn broeken zijn te groot), kreeg ik de singel met heeeeel veel moeite pas vast. Dus pony gaat mee op dieet haha.

O: griekse yoghurt, granola, honing, handje druiven
L: tomatensoep
T: 1 gouden kiwi, griekse yoghurt, granola, honing en koffie met melk
T: bakje light zoutchips
A: 1 gehaktbal, bloemkool met wat saus, 2 aardappelen
T: chocolade

B: 12.500 stappen, 1 uur paardrijden (buiten rijden)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:50

Haha ik lees dat meer meiden een beetje aan het snoepen slaan. Ik overtuig mezelf ervan dat het door de kou zou kunnen komen omdat je jezelf warm moet houden en daardoor toch meer energie nodig hebt, maar dat zal stiekem gewoon indekken zijn :') :')
Wat lief al die cadeautjes Nanouk! Ben je al lekker aan het touren of kan dat echt vanaf maandag pas?

Hier gaat het goed! Echt een bijster gezonde lijst is het niet, maar zit op 1700 kcal met 40 minuten hardlopen dus ik vind het goed :')
O: 2 Vitalu crackers met huzarensalade en een plak kaas
T: 2 Mini knoppers
L: Shakshuka met twee eieren
T: Proteine reep, 150 gram magere winter kwark van Optimel
A: (dit was echt super lekker) Salade bowl met nachochips, ijsbergsla, 2 tomaten, vegetarisch gehakt met tacokruiden, ui, een spaanse peper, wat geraspte kaas en een lepel sour cream, salsa en guacamole. Damn deze hou ik erin :9 :9
- 40 Minuten hardlopen -
T: 2 Rijstwafels in salsa gedipt.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:18

Mara: ja als ik ’s avonds wil gaan sporten, ga ik in de ochtend altijd al naar stal want beide in de avond red ik echt niet haha.
Gelukkig zijn dit wel echt stevige crackers en zijn 2 crackers al 180 kcal. Ze vullen voor mijn gevoel dan ook beter dan brood.
Fijn dat je geen last hebt gehad van het eten van kipfilet!! En ook fijn dat je in gewicht gelijk bent gebleven! Super lekker lijstje.

Littlebirdy: wat balen van de weegschaal. Het zou inderdaad een moment opname kunnen zijn of dat je vocht vasthoudt oid.
Je bent in ieder geval heel goed bezig, mooi lijstje weer!

Lisanne: nee! Ben ze helaas niet tegen gekomen in de supermarkt haha.
Je hebt echt weer heerlijke lijstjes! Hoe beviel de ben en jerry’s light versie?
Heel fijn om te lezen dat je 6 dagen vrij bent, kun je hopelijk wat bijkomen! Al doe jij op een vrije dag ook alsnog heel erg veel, jeetje wat een stappen :+

Nanouk: Gefeliciteerd met je auto! Veel veilige kilometers gewenst :D
Balen dat je paard er een ijzer onder uit had. Goed om te lezen dat je lekker genoten hebt in het weekend!

Castilja: Heel lekker lijstje!! Je avondeten klinkt ook echt als iets om te onthouden.

__

Nou ik kan me ook aansluiten bij de mensen die aan het snoepen slaan hier _O-
Voelde me van het weekend nog steeds niet echt top, wat geresulteerd heeft in een vreetbui op zaterdagavond. Was bij mijn vriendin en we hadden beide echt zó veel honger en waren echt onverzadigbaar :')
Op zaterdagmiddag voor het eerst geluncht in mijn huis dus dat was wel een speciaal moment waarbij wat lekkers hoorde.
Gelukkig dit weekend wel veel bewogen dus hopelijk compenseert dat iets, vandaag maar weer proberen te herpakken, baal een beetje van mezelf. Kan me na een eetbui echt nog lang rot voelen. Kreeg er ook direct buikpijn van en misselijk.
Gisteren wel mijn doel met hardlopen bereikt, 5 km kunnen lopen binnen de 30 minuten (was er zelfs al na 29 minuten haha).

Lijstje van zaterdag:
O: havermouttaartje (30 gram havermout, ei, 10 gram whey, 100 gram magere kwark)
T: halfvolle chocolademelk, plakje ontbijtkoek
L: uiensoep, kaiserbroodje met kip saté, zelfgebakken zandkoekje
A: gewokte groente met kip en teriyaki saus, 4 aardappelkroketjes
T: bolletje vanille ijs
T: stuk chocolade, bak zoute popcorn, paar handjes nibbits chips -O-

B: 60 minuten racefiets, 1 paard rijden

Lijstje van Zondag:
O: 4 kleine brunchbroodjes met rosbief en kaas, cappuccino
T: cappuccino, zandkoekje
L: volkoren boterham met cottage cheese
A: ovenfrietjes, bamischijf, salade
T: 200 ml magere yoghurt, 100 ml vanille vla
T: stukje chocolade

B: 5 km hardlopen, 45 minuten racefiets

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:00

@Little_birdy, Beide goede verklaringen voor het gelijk blijven in gewicht inderdaad! Ik kan me voorstellen dat je momenteel wat minder kan bewegen, maar je lijstjes zien er goed uit!

@Lisanne, Heerlijk dat je nu 6 dagen vrij bent, even bijtanken inderdaad! En 22.000 stappen :wow: ik red 10.000 al moeilijk, laat staan zoveel haha! Heerlijk dat jullie lekker wat kaasjes etc. op hebben, na zo'n actieve dag mag je daar wel van genieten inderdaad :D

@Nanouk, Wat leuk dat je al lekker de weg op bent geweest met je auto! En super lief dat iedereen zo meedenkt en je verrast met cadeautjes! Ik herken wel dat je na een dag met wat slechtere keuzes soms wat minder honger hebt. Als het gemiddeld elkaar opheft is het prima zo toch :)

@Castilja, Je avondeten klinkt inderdaad heel lekker! Dat soort dingen kan ik echt dagelijks eten.

@Joanne, Als je niet helemaal fit bent heeft je lichaam nog meer behoefte aan energie, dus dat verklaart misschien een klein beetje de honger :D Vervelend dat je wel direct misselijk was en je er toch ook rot over hebt gevoeld.. Hopelijk kun je dat snel weer loslaten, we blijven menselijk en iedereen heeft wel eens zo'n dag :D
Super leuk dat je trouwens voor het eerst hebt geluncht in je nieuwe huis, leuke mijlpaal en inderdaad reden om iets feestelijks op het menu te zetten :D

Nou ik kan ook aansluiten bij de club met mijn snoepgedrag :') Dit weekend was onze koekjespot (die ik heel dom heb gevuld met glutenvrije koekjes die ik dus kan pakken) ook niet veilig voor mij :+ Verder ook geen heel fantastisch weekend gehad. Zaterdag langs mijn ouders en zusje geweest, omdat mijn zusje jarig was geweest en veel vettigheid voorgeschoteld gekregen. Uiteindelijk het avondeten overgeslagen, maar voel me daar dan toch niet helemaal lekker bij. Gisteren juist best prima qua eten, maar toch weer wat meer wijn op dan ik had bedacht van te voren. Het blijft lastig :Y) Vandaag weer focussen op gezonde keuzes!

Lijstje van gisteren:
O: 40gr zonnatura teffontbijt met 25gr vegan perfection, 100gr ananas en kurkuma/gember/kaneel
T: 2 stukjes zelfgebakken koffiecake
L: 2 glutenvrije broodjes met geitenkaas/rookvlees/walnoot/aubergine/maplesyrup, 100gr aardbeien
T: 3 glutenvrije oaties
D: Tartaar, aardappel, oesterzwammen
T: Myprotein pea-nut square, 1 handje popcorn, 4,5 glazen wijn
Totaal 2679 kcal

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:34

@Castilja: nee ik ben al fijn aan het rondrijden ermee! Ik heb getankt voor 35 euro toen ik hem ging halen (hij piepte, dus was bijna leeg) en ik heb er sindsdien al zeker bijna 200 km mee gereden en ik heb nogseest 5/6 streepjes. :o
@Joanne: tenminste een lekker lijstje, dat wel! Dat onverzadigbaar gevoel ken ik veel te goed ;(
@Mara: Wat doe jij ongeveer van sporten op één dag? Mijn doel is echt zo een platte buik krijgen als jou haha. Doe je buikspieroefeningen?

Net 5,5 km gaan wandelen op iets meer dan 50 minuten. Lekker frisse neus gehaald, en een koffie'tje met koekje erna. Heerlijk! Binnen een halfuurtje komt een man mijn autootje vanbinnen professioneel reinigen voor 60 euro. Valt hartstikke mee vind ik! Hij doet zetels (met zo een stoommachine), zijkanten, koffer en matjes. Ik ben benieuwd naar het resultaat! Ik denk wel dat ik vandaag niet naar stal kan (in verband met dat de auto wel even moet opdrogen erna), maar dat is ook geen ramp voor een keertje. Spaart mij mooi benzine <<)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:20

Nanouk; lekker dat je weer kon rijden en dat ze het ook fijn deed! Lekker meer gaan rijden, valt ze vanzelf weer af :))

Castilja; oeh jouw avondeten klinkt inderdaad echt heerlijk!

Joanne; haha das jammer! Hopelijk kom je ze binnenkort tegen! B&j light vind ik erg lekker! Proef amper verschil, dus zeker een aanrader :j
Leuk dat je heb geluncht in je huis! Voelde het goed?
Vervelend om te lezen dat je je nog niet helemaal dit voelt, hoop dat het snel beter gaat. Baal niet van jezelf, iedereen heeft weleens zulke dagen :*

Mara; moet nu nog 4 nachten werken, vanaf vrijdag ben ik 6 dagen vrij; dus nog even door bikkelen haha. Vrijdag waren we ook de wei schaap proef aan het maken (krijgen komend weekend logeer schapen voor in de wintermaanden). Dus dat zorgde ook voor veel stappen.
Nog gefeliciteerd met je zusje! Denk dat het snoepen zeker in de lucht hangt :))

Ik ging dus gister ook echt onwijs de mist in. Kwam op werk, hadden we taart. Dus een stuk redvelvet taart van Dudok op; echt zo lekker. Uiteindelijk al mn tussendoortjes overgeslagen en 1/2 zak chips gegeten. Dus ik heb me flink laten gaan _O- had wel bijna 17.000 stappen dus dat scheelt een klein beetje.

Mijn geplande lijstje voor vandaag.
O: banaanpannenkoeken van 1 banaan, 2 eieren en kaneel. Beetje agave siroop. 200 ml optimel drink
L: 2 donker bruine boterhammen met een plakje kipfilet en gekookt ei. 150 gr stracciatella kwark.
T: eierkoek
T: 2 rijstwafels met pure chocolade en framboos
A: 200 gr wedges uit de airfry, kip schnitzel en courgette met champignons (met een beetje kaas) uit de gril. Klein beetje americain frietsaus.
T: snicker cruncy onderweg naar werk :))
Totaal; 1931
Heb mn paard een klein uurtje gereden en zit nu op 8.000 stappen. Moet nog boodschappen doen en de hond nog 2x uitlaten+paarden verzorgen. Dus verwacht wel rond de 13.000 uit te komen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:49

Nou jongens, vanochtend vol goede moed gepost dat ik voor de gezonde keuzes ging vandaag. Net na de lunch per ongeluk 11 blokjes chocola op (42gram totaal) :+ :oo
De rest van de dag maar even iets erop aanpassen want ik heb een rustdag dus wil niet te hoog in kcal uitkomen :=

@Nanouk, Ik ben benieuwd naar de reinigingsbeurt! Wel een fijn idee dat alles goed schoon is als je een tweedehands autootje hebt :)
Ik hou een schema van 5x per week krachttaining aan, waarvan 3x focus op billen en benen en 2x een andere mix van rug/buik/schouders/borst/etc. Ik heb het geluk dat ik altijd al thuis sportte en dus voldoende gewichten etc heb om nu lekker door te trainen :) Wel heel dedicated dus en helaas geen kant en klaar platte buik plan haha.

@Lisanne, Oei dat is inderdaad even bikkelen! En wat grappig dat je schapen te logeren krijgt, gezellig :)) Zo te lezen hangt het cheaten echt in de lucht, allemaal tegelijk wat moeite met gezonde keuzes :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:05

Jullie eten allemaal zo lekker!
Vooral het ontbijt ben ik bij de meeste verbaasd over :+ werken jullie nu thuis, dat je een wat uitgebreider ontbijt maakt? Ik moet (gelukkig) nog steeds naar mijn werk ipv vanuit huis dus om 7.15uur prop ik wat broodjes naar binnen en ben ik weg.
En juist in het weekend cheaten / lekker snacken is toch helemaal niet erg?! Zeker in deze tijd dat we toch meer op de bank hangen.

Nanoukie; oh dat zou ik ook zo graag eens willen, de bekleding met een stoomreiniger laten doen. Je schrikt wel wat voor vuil eruit komt dan :o blij met het resultaat?

Mara; chill dat je altijd al thuis sportte! Zeker omdat je nu alles al in huis hebt om lekker door te kunnen gaan. Prijzen voor dumbells etc zijn echt wel hoog nu :=

-
Half Januari melde ik mij hier weer volgens mij. En die schop onder m'n kont heeft geholpen want ben nu echt fanatiek bezig :)
Ik kreeg een paar keer de vraag waarom ik dan geen zero / light ging drinken maar daar reageert mijn buik helaas heel slecht op.. moet zeggen dat het water drinken thuis nu ook steeds beter gaat!

Ik ga nu voor de hele maand een Challenge doen die denk ik wel te hoog gegrepen is maar we shall see. Eind van de maand 2500 (incline) push-ups en 2500 sumo squats. Komt dus neer op 90 per dag. Gisteren al begonnen en meteen spijt want de spierpijn is eh, aanwezig :+ Maar ben wel gemotiveerd dus ben benieuwd hoe ver ik kom en hoe m'n lijf gaat veranderen! Verder een lijstje met dagelijkse doelen op gehangen, 2 stuks fruit, 2liter water, elke dag een workout of extra wandelen / fietsen en 1 snack per dag.

De weegschaal gaat wel alle kanten op (zo was ik s'avonds ruim een kilo lichter dan de ochtend er na toen ik net uit bed was) dus daar ga ik me niet teveel op vast pinnen. Mijn doel is 2,5 kilo aan vet er af, maar omdat ik het liefste krachttraining doe en redelijk makkelijk spieren kweek ga ik niet teveel naar de cijfers kijken maar vooral naar m'n spiegelbeeld :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:55

@Lis: Hmm, red velvet taart. Is een van mijn favorieten (na wortelcake dan). 17.000 stappen is echt veel hoor, dan maakt dat stukje taart en bakje chips niks uit. Die snicker crunchy klinkt lekker, moet ik ook eens uitproberen!
@Mara: valt 42 gram niet supergoed mee? Als ik chocolade eet, heb ik dat standaard op denk ik :o Ik denk dat je inderdaad wel dedication nodig hebt om zo een buik te krijgen en te onderhouden. Eet je soms wel ees frieten van de frituur, of pas je daar echt voor? Mijn auto ziet er echt 10x beter uit na de reinigingsbeurt. Alle vlekken zijn eruit, en de matten zijn ook weer heel proper. Ik kreeg alleen de stress dat m'n autootje 1,5 stationait heeft lopen draaien :+
@Nyaleti: Heel tevreden met het resultaat. Vanavond waren de banken wel nog vochtig, dus ik ga morgen het uiteindelijke resultaat pas zien. De auto staat nu met open ramen en kofferbak te drogen in de ondergronds garage. Het water dat uit de dieptereiniger kwam, was toch wel chocomelk kleurtje :+ Goede voornemens heb je!

Lijstje van vandaag:
O: griekse yoghurt, granola, honing
T: koffie (melk, honing) en 1 banaan
L: tomatensoep
T: koffie, 2 honingwafels
A: rigattoni met venkelworst
T: witte chocolade :j

B: 13.500 stappen (iets boven de 10km) :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:59

@nanouk ondanks het snoepen toch mooie resultaten dus gewoon doorzetten je kan het !
En heerlijk wezen wandelen in een rap tempo lekker zeg

@castilja kan indd best door de kou komen en veel binnen zitten natuurlijk

@joanne ach met zoveel beweging met je wel wat snoepen toch haha

@mara das een volle lijst inderdaad haha ach weekend is voorbij nu er weer tegenaan

@ lis ach ook jij super veel bewogen dus ook dan wat lekkers mag zeker !

@ nyalati knap doel zeg ik moet er niet aan denken _/-\o_ sterke !

De weegschaal was me eindelijk weer goed gezind *\o/* 400 gram vet eraf afgelopen week
Wij hebben de sleutel van het nieuwe huis vandaag opgehaald dus de hele dag aan het lopen geweest :Y)
Ook echt weer gezond kunnen eten met een lekker extraatje door het vele lopen

O Skyr met banaan cacaopoeder en cacaonibs
M salade met gerookte kipfilet en olijven
T breaker vanille high proteïne
A 2 wortelwraps met mager rundergehakt en bonenmix
T 45 gr witte chocolade coockie ritsjes
Totaal 1708 kcal
5,000 stappen niet slecht voor mijn doen :')

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:12

Mara: Gefeliciteerd met de verjaardag van je zusje! Slim om het avondeten over te slaan na een middag vol eten, toch begrijpelijk dat je je daar niet heel fijn bij voelt.
Heerlijk lijstje van de zondag! En balen dat je toch weer iets meer wijn hebt gedronken dan de planning was :+ maar zo te zien ben je mooi uitgekomen!
We gaan echt lekker met z’n alle _O- Fijn dat je de rest van je planning nog aan kon passen aan de chocolade.

Nanouk: lekker lijstje!

Lisanne: goed om te horen dat het een aanrader is!
Voelde wel nog wat onwennig maar ook wel heel erg goed!
Even heeel offtopic maar wat super leuk dat er schaapjes komen logeren bij jullie haha.
Oeps van de taart en chips :+ maar dat je geen tussendoortjes meer genomen hebt compenseert wellicht wel wat haha en je planning van vandaag ziet er echt weer super uit!

Nyaleti: wat voor werk doe je? Ik werk zelf op kantoor dus heb het geluk dat ik mijn ontbijt tijdens het werken kan eten.
Heb wel altijd standaard in de kast een aantal bakjes staan met havermout vooraf afgewogen zodat ik deze snel kan pakken en mee kan nemen naar mijn werk.
Wauw zo te lezen ben je echt heel goed bezig! Die challenge klinkt leuk! (ofja, spierpijn is natuurlijk minder :+) hele leuke uitdaging.
Leuk idee om een lijstje met dagelijkse doelen op te hangen! Wel gek dat je gewicht zo schommelt, blijkt dus wel weer dat we ons niet blind moeten staren op het getal wat hij aangeeft!

Littlebirdy: heb jij een weegschaal die ook je vetpercentage berekend en hoe bevalt dat?
Gefeliciteerd met de sleutel van jullie nieuwe huis! Moet er nog veel aan geklust worden?
Heel lekker lijstje! Hoe bevallen die wortelwraps? Ik heb ze zien liggen in de supermarkt.

__

Gisteren mezelf weer kunnen herpakken qua eten. Wel iets te weinig gegeten uiteindelijk maar dat is wel een mooie compensatie van het weekend haha.
Ik heb toch besloten om deze week een soort rustweek te nemen. Wil nog wel wat trainen maar even geen zware trainingen meer. Mede door het slechte weer maar mijn lijf geeft ook aan dat het even te veel is. Kwam gisteren jankend van m’n paard af, en niet omdat het slecht ging ofso maar gewoon omdat ik zó moe was :') vreselijk. De racefiets blijft deze week dus even in de schuur staan, hoop dat ik dat vol ga houden :+

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: paprika, smart bar
L: 2 volkoren boterhammen cottage cheese
T: sultana crunchers tomaat kaas
A: wiener schnitzel, gekookte aardappelen, jus, worteltjes, salade
T: zandkoekje

B: 1 paard rijden

Toen ik vanmorgen opstond had ik wel direct enorme honger en zin in eten := dat is tot nu toe nog niet verdwenen dus hoop dat ik de dag goed door ga komen :Y)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:37

@Nyaleti, Ik werk inderdaad vaak thuis, maar ook ik heb een kantoorbaan dus als ik op kantoor werk maak ik het vooraf klaar en eet ik het daar op :D Helemaal waar dat alles zo enorm duur is! Ik heb nu eigenlijk weer behoefte aan 2 extra halterschijven van 15 of 20kg, maar dan ben je gelijk weer tegen de 100 euro kwijt.. Wat goed dat je de smaak zo te pakken hebt! Ik hoop dat je snel veel resultaat ziet in de spiegel :D

@Nanouk, Haha het was geen wereldramp nee, maar even niet de bedoeling. Super zeg dat de reiniging zo'n groot effect heeft gehad! Fijn gevoel :)

@Little_birdy, Goed bezig, 400gram is super netjes! En spannend dat je de sleutel hebt gehad. Iedereen is lekker aan het verhuizen hier :D

@Joanne, Super goed dat je besloten hebt om het rustig aan te doen deze week! Ik schrik gewoon van je berichtje, omdat je aangeeft gewoon huilend van je paard te komen van vermoeidheid. Dat is écht een teken dat je naar je lichaam moet luisten. Dus super dat je dat ook doet :D Succes met de dag doorkomen haha, die dagen met onstilbare honger zijn zo vreselijk :+

Ik zat gisteren uiteindelijk zo vol na die choco-attack, dat ik geen tussendoortjes meer op heb en ook wat minder avondeten dan gepland. Nog steeds echt tot 's avonds laat bomvol gezeten :+ Daardoor wel uitgekomen in kcal zoals ik wilde, daarom kan ik vandaag zonder zorgen gewoon weer hoog in kcal gaan zitten omdat ik vanochtend zwaar getraind heb :j
Ik merk steeds vaker dat ik soms beter toe kan geven aan cravings, wanneer het wat eerder op de dag is, dan blijven vechten ertegen. Uiteindelijk zit ik dan zo vol dat het helemaal geen moeite kost om andere dingen te skippen en dan netjes uit te komen. Als ik blijf vechten ga ik 's avonds vaak alsnog los en kom ik juist veel hoger uit :)

Lijstje van gisteren:
O: Taartje van maismeel, rood fruit en teffmeelcrumble uit de oven
T: Myprotein peanut square, kwarkbol, 75gr aardbeien
L: 4 glutenvrije boterhammen met ei, rookvlees, aubergine en geitenkaas, 11 blokjes chocolade, stukje banaan-chocoladecake
T: -
D: 1 glutenvrij pitabroodje met pulled chicken en salade van wortel/knolselderij/rodekool/cranberry
T: -
Totaal 2158 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:12

Nyaleti: ik werk altijd in de avond of nacht, dus heb altijd tijd om te ontbijten :)
Fijn dat je nu lekker fanatiek bezig bent! Succes met je challange, ik doe het je niet na.

Nanouk; ik noem het steeds snicker crunsy, maar kwam tot de conclusie dat het crispy is :Y) neemt niet weg dat het nog steeds erg lekker is haha.
Hoe is je auto nu die opgedroogd is? Net lijstje hoor.

Little_birdy: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! En met je -400 gr :)

Joanne: verstandig dat je een week rust gaan nemen, denk dat dat je wel goed zal doen. Huilen van vermoeidheid is geen goed teken. Even een pas op de plaats doen :*

Mara; hihi, moest stiekem wel lachen om je berichtje van de chocolade. Maar super dat je nog zo goed bent uitgekomen! Ik merk ook dat het me vaak goed doet om toe te geven aan de craving, vaak is het dan eenmalig en erna is dat gevoel weer weg. Je lijstje is netjes hoor!

Hier tevreden, gister weer aan mijn lijstje kunnen houden na mijn vreetbui van zondag.
En vandaag eigenlijk ook weer :)
1.30: manderijn
2.30: 25 gr pistachenoten
5.00: salade van 40 gr veldsla, 65 gr mozarella light, komkommer, gedroogde tomaatjes, beetje olijf olie en basilicum azijn
9.15: 500 ml optimel drink, 250 gr vanille kwark met yoghurt met 30 gr crusli
17.15: eierwafel met een laagje hazelnootchocolade.
19.00: magioni bloemkoolbodem pizza met 15 gr groene pesto, 65 gr mozarella light, 65 gr hamblokjes en 75 gr champignons.
20.30; ik heb 150 gr b&j gepland staan, maar eigenlijk nog geen trek en/of puf om van de bank af te komen _O-
22.45: snicker crispy

Totaal; 2089 (als ik de b&j wel neem). Denk dat ik voor 24.00 uur de 12.000 stappen nog wel red :)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:50

Ik heb wel netjes alles gelezen de afgelopen dagen, maar had niet echt tijd gehad om te reageren :Y)

@Nanouk, het vlees zat in de schaal. Was spareribs uit de slowcooker, heeel lekker. Fijn dat je je auto hebt en hij bevalt! Is ie nu weer mooi schoon? :))

@Joanne, lastig dat je zo twijfelt. Ik denk dat het belangrijk is om gewoon even rust te nemen. Ik kan uit ervaring zeggen dat een verhuizing ook veel energie vraagt. Misschien anders gewoon 1 rustdag plannen per week? En de andere dagen variëren tussen pittige en rustige trainingen zodat je niet elke dag je lichaam overvraagt. Goed om te lezen dat je het iets rustiger aandoet :(:)

@Mara, fijn dat je weer eens een dag op kantoor kon werken! Hoe gaat het met het introduceren van de e-nummers?

@Little_birdy, fijn dat de pijn onder controle is en je wat minder suf bent. Hoe is het nu? Fijn dat je wat afgevallen bent! Veel plezier in je nieuwe huis :D

@Lisanne, ik draai inderdaad gewoon mee in de zorg! Ze hebben een vpk te kort. Ik mag lang niet alles natuurlijk, maar ik kan wel ondersteunen bij wassen, mobiliseren, aanvullen, even naar de afdeling en apotheek lopen etc. Fijn dat het goed gaat met je hond en vriend!

@Castilja, fijn dat het goed gaat! Je salade bowl klinkt goed. Hoe is de winter kwark van optimel?

----------------------
Ik had me de 28e gewogen en toen was er weer -0,7 af. Daarom besloten om tellen even een aantal dagen los te laten. Het kost soms best veel tijd en ik kan die stress soms even niet aan. Moet nog even in een goed ritme komen met op mezelf wonen, stage en werken. Gisteren mijn eerste stage dag gehad!
Maar ik merk nu dat ik toch wat gesnoept heb en daar ongelukkig van word (en last van mijn buik heb) dus ik ga mezelf vanaf morgen weer een schop onder mijn kont geven voor een mooi lijstje. En dan zaterdag maar weer eens wegen ~~}>
Over het algemeen prima gegeten, maar wel wat lekkere dingen tussendoor. Dus ik sluit me ook aan bij de club, zit in de lucht denk ik :+
Vandaag eindelijk weer naar de fysio geweest en heerlijk 70 minuten fanatiek gesport. Daarna nog even met mijn vriend uitgewaaid op het strand <3

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:25

@joanne die zijn echt heel erg lekker geen verschil met de volkoren wraps .
Top dat je je herpakt hebt !
En super goed dat je een rustweek neemt .
Op zich bevalt de weegschaal goed alleen weet natuurlijk miet of hij 100 % betrouwbaar is natuurlijk.

@mara haha moet verkeerd dan inderdaad gewoon wat lekkere nemen ja mooie lijst .

@lis mooi lijstje goed bezig

@taifoen snoepen mag best hoor alleen wel indd beetje binnen de perken .
Hou je je kcal ook bij met een app ?

Bedankt allemaal voor alle felicitaties!
We zijn vanaf vanochtend half 8 bezig geweest tm 8 uur vanavond .
Ik heb geen zware dingen gedaan ivm mijn nek maar wel tapijt oprollen behang steken enz.
Ik ben helemaal uitgeput en stuk van de spierpijn :')
En mijn bestelling van de notenshop is weer binnen <3
Heerlijke dingen weer voor mijn ontbijt en salades <3

O skyr met tropische vruchten en eetlepel lijnzaad
T halve wortelwrap met hutenkase en kipfilet
M salade
T halve wortelwrap met hutenkase en kipfilet
T smoothie amandelmelk kiwi banaan sinaasappel
A couscous met veeeeel groenten en wat tomatensaus
T 30 gram sour Cream pringles (die had ik wel verdiend ) :')

1765 kcal en dus mega veel gedaan

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:53

Ik ben na een week echt pauze gister voor het eerst weer wezen hardlopen en heb besloten om het hele C25K programma opnieuw te volgen. Ik weet nu dat ik 35 minuten aaneengesloten kan hardlopen op een slakkentempo, en ik zie online dat intervaltraining goed is voor je algemene snelheid dus ik ga nu opnieuw de 8 weken trainen en dan zien of ik idd echt sneller ben geworden. Gister dus begonnen met 8 keer 1 min joggen en 1½ minuut wandelen en het viel me niet tegen. Gemiddelde snelheid in de jog minuten was 5.41min/km waar ik 35 minuten liep op 7.05 min/km. Ben benieuwd.

En vraagje, zijn er hier mensen die wel eens van die Iglo roerbak diepvriesmaaltijden hebben? Ik had gister Kip Tandoori maar kwam er toen ik het ging bereiden achter dat er maar 350kcal in zitten terwijl ik een volledige avondmaaltijd had verwacht. Qua volume was het niet weinig ofzo, een kom vol, maar het was gewoon niet lang vullend ook. Viel me een beetje tegen voor iets dat als het niet in de bonus was geweest €4,79 had gekost.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:44

Mara: ik schrok er zelf eerlijk gezegd ook een beetje van dus is echt even beter zo.
Wat goed dat je beter toe kunt geven aan je cravings. Super dat het voor jou zo beter werkt. Als je al eerder wat ongepland eet kun je je planning natuurlijk beter aanpassen en als je dan ook nog eens geen cravings meer hebt de rest van de dag is het dubbel voordeel!
Lekker lijstje weer!

Lisanne: super dat je jezelf weer hebt kunnen herpakken! Heb je uiteindelijk nog ijs gegeten? De gedachte aan ijs eten krijgt mij in ieder geval altijd wel van de bank af :+

Tanja: knap dat je het tellen even los hebt kunnen laten. Het zullen zo op stage wel lange en vermoeiende dagen zijn voor je met alle nieuwe indrukken. Dan kun je je beter daar op focussen dan op het tellen van calorieën. Wel heel herkenbaar dat nare gevoel na snoepen! Gezond eten is hier in ieder geval geen straf. Hoe gaat het met je heup op stage, is het goed vol te houden?

Littlebirdy: wat heb je besteld bij de notenshop? Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord haha. Lekker lijstje! Goed bezig geweest zo te lezen in jullie nieuwe huis!

Imay: leuk doel om voor te trainen!
Ik heb wel ooit zo’n iglo maaltijd op en ik vond het een beetje hetzelfde als hoe jij het beschrijft. Wel oké in calorieën maar niet heel erg vullend. Ik betwijfel ook of het heel gezond/voedzaam is en maak dan liever zelf wat. Al is het altijd handig om achter de hand te hebben als je een keer haast hebt oid.

__

Hier niet zo veel bijzonders te melden. Gisteren weer een prima dag gehad, wat rust doet me goed. Kon het alleen ’s avonds niet laten en heb nog een klein stukje gefietst op mijn gewone fiets, even een frisse neus halen :+
Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: pakje melba toast
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet
T: barebells reep
A: zilvervliesrijst, gehakt, kool, ui, champignons, paar stukjes kroepoek
T: 200 ml magere yoghurt
T: zandkoekje, 20 gram ongezouten pinda’s

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:53

@Lis: de auto is van gisteren weer helemaal droog, maar het heeft wel anderhalve dag geduurd eerdat hij volledig droog was. Ik vind echt dat je mooie lijstjes hebt, zeker ook dat je jezelf toch ook wat lekkers gunt, zonder dit te zien als iets 'slecht'. Want dat is het ook helemaal niet!
@Taifoen: Ja, de zetels zijn echt spotless, super blij mee want bij nader inzien zaten er toch wel wat plekken in. Niet raar aangezien ik licht grijze zetels heb, maar het voelt zeker weer schoon aan nu. Zo ga ik zelf ook vaker de auto poetsen denk ik. Wit is wel net niet de ideale kleur auto voor bij paarden :( Ik las 'mijn vriend uitgewaaid op het strand', ik dacht al 'hé, waar gaat die naartoe?' hahaha
@Little_Birdy: Lekker lijstje. Couscous is een van mijn favoriete gerechten :)
@IMAY:Succes met je nieuwe loopprogramma. Ik ken de diepvriesmaaltijden van Iglo nog niet, maar ik heb ze net even opgezocht en de 'roerbak sensatie noedels' ziet me er wel lekker uit. Die bevat ook maar 500 kcal. Dat valt me helemaal niet tegen. Welke had jij? Is zo een zakje trouwens voor 1 of voor 2 personen? Want als je 10- betaalt voor 2 personen kan je inderdaad beter een grotere portie vers koken en dan eet je er 2 dagen van. Allesinds zo doen wij dat toch, de restjes worden tijdens de lunvh gegeten!
@Joanne: Mooi lijstje. Ik vind het ook prettig om iedere dag even buiten te komen en een frisse neus te halen. De natuur/buitenlucht maakt mij gelukkig :D

Ik ben nogsteeds niet uit mijn snoep bui (dat zie je wel aan onderstaande lijstje van gisteren :+ ), maar ik ga mezelf echt geen schuldgevoel aanpraten want het is echt geen ramp. Voor de rest heb ik overmorgen mijn laatste examen, en de komende weken/maanden zijn zo absurd druk. Ik ga 2 weken voltijds werken, ook op zaterdag een vroege shift en mijn stage (3maanden) begint deze maand. Daartussen wil ik ook nog tijd vrijmaken om met mijn vriend en met mijn vriendinnen te spenderen. Veel me-time zit er niet in! :o Deze ochtend heb ik wel al een korte 20min workout gedaan, en ik ben net geen 4,5 km gaan joggen zonder tussendoor te stappen. Dus dat is wel fijn :)

Lijstje van gisteren:
O= halfvolle yoghurt, granola, druiven, honing en 1 koffie (melk-honing)
T= 2 kleine snedes notenbrood, nutella, 1/2 banaan (melk-honing)
L= kleine portie pasta (restjes de dag ervoor) met tomaat, paprika,ui en venkelworst
T= handje winegums, 1 bakje light chips (250kcal samen)
A= zalm, wortel en courgette samen uit de oven
T= 1 cote d'or chocolade reep (dessert58, the best!)

B: 5km wandelen, 3,5 km joggen, 1u stalklusjes

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:11

Als ik nu op de site van de AH kijk dan zie ik ook dat sommige andere maaltijden uit de serie wat meer calorieën hebben, de hoogste 179 per 100gr en dus wel 800 voor de verpakking. Is wel lastig, dat het qua gewicht allemaal het zelfde is maar qua calorieën dus heel erg uiteen lopen. En jullie hebben wel gelijk hoor, zelf maken is een stuk goedkoper maar om iets achter de hand te hebben is ook wat waard. Ik had alleen bij kopen niet goed gekeken naar de voedingswaarden, het zou een 1 persoons portie moeten zijn maar 350kcal voor een avondmaaltijd is wat mij betreft echt niet genoeg. Dat is meer ontbijt of lunch dan.

@Joanne Als je zegt dat je het niet kon laten om lekker een stukje te gaan fietsen om een frisse neus te halen dan moet je dat idd gewoon lekker doen. Zoals ik laatst al zei, als het mogen en geen moeten is dan is het goed voor je. En dan doel ik niet op iets niet doen elke keer dat je er geen zin in hebt maar als je lichaam aan blijft geven dat het niet gaat dan een keer de beslissing nemen om niet te gaan.

@nanoukkie Het klinkt alsof je het flink druk hebt/gaat krijgen. En je lijstje ziet er ook echt niet buitensporig uit, en zo kan je ook zien dat snoep er best in kan passen. En als je toch minder zou willen snoepen zou je bijvoorbeeld je handje winegums of het bakje chips voor nog een halve banaan of een sneetje notenbrood kunnen vervangen. Maar once again, het moet wel leuk en lekker blijven...

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:57

ik breek weer even in. Vorige week erg onverwachts goed nieuws gehad van de diëtiste en 2,5kg kwijt sinds oktober (ik weeg mezelf alleen daar). Superblij mee en weer helemaal gemotiveerd om lekker door te gaan. Maar.....
Spoiler:
de afgelopen dagen ben ik toch wat neerslachtig ofzo. M'n BH's passen niet zo goed meer en ik merk dat het meeste gewicht (in totaal 5 kg nu) gewoon van mn benen & boobs af is. En nu zie ik elke keer als ik in de spiegel kijk júíst alleen maar die buik die er nog wel zit. M'n lichaam lijkt uit verhouding en waar ik eerst wel trots was op mijn bovenlichaam, gaat nu alle aandacht naar mn buik. Ik weet wel dat als ik meer afval dat dat uiteindelijk wel bijtrekt (hoop ik dan :') ). Maar ik denk dat ik nog even door zo'n awkward fase heen moet...

Genoeg geklaag en het is gelukkig geen reden om te stoppen met afvallen, maar ik worstel er wel even mee.

-------------------------------------------------

@IMAY die ervaring heb ik ook gehad met de iglo maaltijden, ik koop ze niet meer daarom ook....
@nanoukki goed bezig! Wel een pittig werkschema, maar gewoon goed luisteren naar jezelf waar je op dat moment behoefte aan hebt. Bewust kiezen waar je je ''vrije'' energie aan wil besteden!

En iedereen die verhuist (is) gefeliciteerd!! Echt superleuk!!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:10

@Lisanne, Lekker lijstje heb je zeg! Ik herken dat gevoel de laatste dagen echt, nieteens puf hebben om van de bank te komen voor eten. Misschien ook door het druilerige week.

@Tanja, Het was 1 e-nummer en dat ging goed! Ik ben momenteel bezig met fructose door nu 3 dagen steeds wat meer mango te eten. Dat lijkt tot nu toe ook goed te gaan :D Je gaat echt enorm hard qua kilo's zeg. De juiste beslissingen denk ik om daarom nu de focus even op een normaal ritme te leggen. Zonder kcal tellen kan je inderdaad alsnog voornamelijk voor gezonde keuzes gaan, zonder de stress dat alles precies moet passen qua kcal/macro's. Dan blijft je buik ook blij :D

@Little_birdy, Wauw dat is een drukke dag geweest! En heerlijk dat je bestelling binnen is :)

@IMAY, Wat een slim idee om het hele programma nog eens te volgen om je vooruitgang te meten. Ik ben benieuwd of je verschil merkt en ook gaat merken dat je sneller wordt. Ik heb nog nooit Iglo maaltijden op, dus daar kan ik niets over zeggen.

@Joanne, Als je heel veel zin had om te fietsen moet dat zeker kunnen :D Als je het maar niet doet omdat het moet van jezelf of uit obsessie om te bewegen. Op zichzelf is een frisse neus halen alleen maar lekker en goed :D Super dat je ook merkt dat rust je goed doet.

@Nanouk, Erg he, eenmaal begonnen met snoepen is het lastig om er weer vanaf te komen. Drukke periode dus! Succes alvast met je stage :)

@Aight, Gefeliciteerd met de goede resultaten. Balen dat je jezelf nog niet helemaal happy voelt bij het beeld in de spiegel. Het is net wat je zegt, ieder lichaam reageert anders en waarschijnlijk trekt het de komende periode wel weer bij.

Hier gisterochtend en vanochtend weer flink gesport, maar wel een wat moe lijf. Ik twijfel of ik morgen een extra rustdag in zal plannen of niet, maar daar kan ik nog even over nadenken :) Verder gisteren dus ook flink gegeten, kostte me echt wel moeite om aan deze kcal te komen, maar uiteindelijk brengt dat hopelijk wel het gewenste resultaat :D
Helaas is mijn paard een ijzer kwijt en loopt ook echt niet goed.. Rijden zit er dus weer niet in. Gelukkig is de smid as we speak op stal, dus hopelijk helpt een nieuw ijzer al een hoop en stuurt mijn moeder zo goed nieuws door :D

Lijstje van gisteren:
O: Ontbijttaartje van teffmeel, banaan, vegan perfection, ei, amandelmelk en cacao
T: 2 crackers met geitenkaas, myprotein pea-nutbar, 55gr mango
L: 2 arepa's (maismeelbroodjes) met avocado, tomaat, geitenkaas, runderrookvlees en 2 blokjes chocolade
T: eat natural reep
D: Glutenvrije pasta met tomaat-ansjovissaus
T: 2 plakjes zelfgebakken koffiecake
Totaal 2549 kcal